ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

GLOBAL MEANING OF INNOVATION IN THREAD ROLLING
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
“KALİTE STANDARTLARI VE SİSTEM BELGELENDİRME SEMİNERİ”
MODÜL 4 Organizasyon.
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
ISO 9001:2008 REV İ ZYONU Bu sunum ISO 9001 son revizyonu ile gelen değişiklikleri kapsamaktadır. İNTEGRAL KALİTE DANIŞMANLIK
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
ISO 9000:2000 REVİZYONU – GETİRDİKLERİ ve GETİREMEDİKLERİ Dr. TÜRKAY DERELİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GAZİANTEP TEL: ++
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU VE EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO 9001:2015 Revizyonu Özet Bilgilendirme Sunumu
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim Sistemi Modelleri:
Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO)
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Toplam Kalite Yönetimi
Dokümantasyonun Önemi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMLERİ
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BAFRA TİCARET VE SANAYİ ODASI BAFRA CHAMBER OF COMMERCE & INDUSTRY   ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ISO'nun tanımı : ISO 'International Organization for Standardization' un kısa yazılışıdır, yani uluslararası standardizasyon örgütünün oluşturduğu bir kalite yönetim sistemi standardıdır.  ISO 9001 Belgesi ise ilgili kuruluşun ürün veya hizmetlerinin uluslararası kabul görmüş bir yönetim sistemine uygun olarak sevk ve idare edilen bir yönetim anlayışının sonucunda ortaya konduğu ve dolayısı ile kuruluşun ürün ve hizmet kalitesinin sürekliliğinin sağlanabileceğinin bir güvencesini belirler. Adres : Tekel Caddesi No:55 BAFRA Tel.: 0 (362) 543 10 75 (pbx) Fax: 0 (362) 543 12 75   www.bafratso.tobb.org.tr e-mail:bafratso@tobb.org.tr

ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BAFRA TİCARET VE SANAYİ ODASI BAFRA CHAMBER OF COMMERCE & INDUSTRY   ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ISO 9001:2008 Nedir? : ISO 9001 standardı, her 5 yılda bir ISO tarafından gözden geçirilmekte ve uygulayıcıların görüşleri ve ihtiyaçlar doğrultusunda gerekli revizyonlar yapılarak yeniden yayınlanmaktadır. 2008 rakamı, bu revizyonun 2008 yılında yapılıp, yayınlandığını gösteren revizyon tarihidir (ISO 9001:2008 versiyonu). Adres : Tekel Caddesi No:55 BAFRA Tel.: 0 (362) 543 10 75 (pbx) Fax: 0 (362) 543 12 75   www.bafratso.tobb.org.tr e-mail:bafratso@tobb.org.tr

BAFRA TİCARET VE SANAYİ ODASI BAFRA CHAMBER OF COMMERCE & INDUSTRY ISO 9001:2008 ’ YARARLARI Çalışanların kalite bilincinde artış sağlanması, Kurumun bölgemizde itibarının artışının sağlanması (prestij), Kurumun faaliyetlerinde rakiplerden farlılık sağlanması, Üye memnuniyetinde ve müşteri sadakatinde artış sağlanması, Hata oranlarında, firelerde, yeniden işlemelerde azalma sağlanması, İşlemlerin başlangıcından sonucuna kadar kontrollerin etkin olarak yapılmasının sağlanması ve raporlanması Adres : Tekel Caddesi No:55 BAFRA Tel.: 0 (362) 543 10 75 (pbx) Fax: 0 (362) 543 12 75   www.bafratso.tobb.org.tr e-mail:bafratso@tobb.org.tr

BAFRA TİCARET VE SANAYİ ODASI BAFRA CHAMBER OF COMMERCE & INDUSTRY ISO 9001:2008 ’ YARARLARI Tedarikçilerin seçiminde, değerlendirilmesinde ve takibinde kolaylık sağlanması, Kurum içi yetki ve sorumlulukların tespitinde ve dağıtılmasında kolaylık sağlanması, Kurum faaliyetlerinin standartlaştırılmasını sağlayacak dökümantasyonun (altyapının) oluşturulması, Geçmişe yönelik kayıtların düzenli bir şekilde tutulmasını sağlayacak altyapının oluşturulması, Veriler ve istatistiksel ölçümler doğrultusunda durum analizlerinin yapılabilmesi ve geleceğe yönelik kararlarda bu analiz sonuçlarının kullanılabilmesi, Kurumsallaşma yolunda önemli bir adım atılmış olması. Adres : Tekel Caddesi No:55 BAFRA Tel.: 0 (362) 543 10 75 (pbx) Fax: 0 (362) 543 12 75   www.bafratso.tobb.org.tr e-mail:bafratso@tobb.org.tr

YÖNETİMİN SORUMLULUĞU BAFRA TİCARET VE SANAYİ ODASI BAFRA CHAMBER OF COMMERCE & INDUSTRY   YÖNETİMİN SORUMLULUĞU 5.1. YÖNETİMİN TAAHHÜDÜ Üst yönetim, kalite yönetim sisteminin geliştirilmesi ve iyileştirilmesinden sorumludur. Kuruluş ile tüm gerekliliklerin karşılanmasının önemi hususunda iletişim kurma Kalite Politikasını oluşturma Kalite hedeflerini oluşturma Yönetim gözden geçirmeleri gerçekleştirme Gerekli kaynaklar Gerekli kaynaklarını sağlama. Adres : Tekel Caddesi No:55 BAFRA Tel.: 0 (362) 543 10 75 (pbx) Fax: 0 (362) 543 12 75   www.bafratso.tobb.org.tr e-mail:bafratso@tobb.org.tr

BAFRA TİCARET VE SANAYİ ODASI BAFRA CHAMBER OF COMMERCE & INDUSTRY 5.2. MÜŞTERİ ODAKLILIK Üst yönetim müşteri memnuniyetinin artırılması amacıyla müşteri isteklerini belirleyip yerine getirilmesini sağlamalıdır. Adres : Tekel Caddesi No:55 BAFRA Tel.: 0 (362) 543 10 75 (pbx) Fax: 0 (362) 543 12 75   www.bafratso.tobb.org.tr e-mail:bafratso@tobb.org.tr

BAFRA TİCARET VE SANAYİ ODASI BAFRA CHAMBER OF COMMERCE & INDUSTRY 5.3. KALİTE POLİTİKASI Üst yönetim, kalite politikasını oluştururken; Kuruluşun amacına uygun olmasına, Etkin bir kalite yönetim sistemi ve sürekli iyileştirmeye önem verilmesine, Tüm çalışanlara ulaşacak şekilde dağıtılıp ,anlaşılmasının sağlanmasına, Sürekli gözden geçirilerek etkinliğinin belirlenmesine dikkat etmelidir. Adres : Tekel Caddesi No:55 BAFRA Tel.: 0 (362) 543 10 75 (pbx) Fax: 0 (362) 543 12 75   www.bafratso.tobb.org.tr e-mail:bafratso@tobb.org.tr

5.4. PLANLAMA 5.4.1. Kalite Hedefleri BAFRA TİCARET VE SANAYİ ODASI BAFRA CHAMBER OF COMMERCE & INDUSTRY   5.4. PLANLAMA 5.4.1. Kalite Hedefleri Üst Yönetim; Kuruluş içinde ürün / hizmet için gerekli olan şartları da kapsayan kalite hedeflerini oluşturmalıdır. Kalite hedefleri ölçülebilir ve kalite politikası ile tutarlı olmalıdır. Adres : Tekel Caddesi No:55 BAFRA Tel.: 0 (362) 543 10 75 (pbx) Fax: 0 (362) 543 12 75   www.bafratso.tobb.org.tr e-mail:bafratso@tobb.org.tr

5.4.2. Kalite Yönetim Sisteminin Planlanması BAFRA TİCARET VE SANAYİ ODASI BAFRA CHAMBER OF COMMERCE & INDUSTRY   5.4.2. Kalite Yönetim Sisteminin Planlanması Üst Yönetim; Genel şartları ve kalite hedeflerini karşılayacak şekilde kalite yönetim sistemini planlamasını yapmalıdır. Plan ve sistemde değişiklik olduğunda kalite yönetim sisteminin bütünlüğünün sürdürülmesini sağlamalıdır. Adres : Tekel Caddesi No:55 BAFRA Tel.: 0 (362) 543 10 75 (pbx) Fax: 0 (362) 543 12 75   www.bafratso.tobb.org.tr e-mail:bafratso@tobb.org.tr