Engelli Yetişkinler için Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirme Development of Vocational Suitability Module for Disabled Adults Doç. Dr. Dolunay ŞENOL Sosyoloji.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GREEN TOUCH PROJECT Bu Proje TOBB ve Eurochambres Koordinasyonunda Yürütülmektedir.Bu Proje Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir.
Advertisements

FAIRstart FAIRstart KRONOLOJİK GÖRÜNÜM T.C KOCAELİ VALİLİĞİ AB PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
KnowTech3D 3 Nisan 2014.
Engelli Dernekleri Federasyonu
ORTAK PAYLAŞIM ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ
Comenius Okul Ortaklıkları
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
Engelli Yetişkinler için Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirme
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
LdV Programı Koordinatörü
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
AB Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politika Destek Programı BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKA DESTEK PROGRAMI ( ) 2011 YILI İŞ PROGRAMI.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
TÜBİTAK Ulusal Program’ın 17. bölümü olan “Bilim ve Araştırma” başlığı altında, “Hükümetimiz AB çerçevesinde başlatılan ve yürütülmekte olan E-Avrupa girişimini.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI
TÜBİTAK Ufuk 2020 Enerji Verimli Binalar ve Sürdürülebilir İşlem Endüstrileri Konu Başlıkları Merve AKKUŞ Bilimsel Programlar Uzmanı Nanoteknoloji,
Bilgilendirme Toplantısı
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
Mobil Devletten Ne Anlamaliyiz?. Mobil Devlet mGCI hakkinda mDevlet Kim icindir ve eDevlet Iliskisi? Vatandas icin mDevlet Kamu Sektoru Icin mDevlet Stratejik.
BEYPAZARI DISTRICT DIRECTORATE FOR NATIONAL EDUCATION ‘’Acadmy of New Possibilites’’
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
GRUNDTVIG LEARNING PARTNERSHIPS A Project Bringing Generations Together: “ Inclusive Intergenerational Family Learning as a Tool For Lifelong.
BOĞAZLAYAN HALK EĞİTİM MERKEZİ INSTITUTUL POSTLICAL PHOENIX htttp:// NEWHAM COLLEGE OF FURTHER.
DISCUSSION
MAN Working Life and Globalization - LIFELONG LEARNING- Instructor : Assist.Prof. YEŞİM PINAR SOYKUT SARICA Barış Kılıç 212BA3218.
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
In addition to this our company includes expert doctors and professors as advisors and researches high technology and new devices in the field of medicine.
Celtic-Plus Proposers Day 22 September 2016, Istanbul
Celtic-Plus Proposers Day 23 November 2016, Leuven
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
AB İSTİHDAM PROJELERİ ve EDWOD
Organizational Communication
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Partnerships for Development. Objectives To share vision on strategic partnerships To briefly introduce the Strategic Partnerships.
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Engelli Yetişkinler için Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirme Development of Vocational Suitability Module for Disabled Adults Doç. Dr. Dolunay ŞENOL Sosyoloji Bölümü Doç. Dr. Dolunay ŞENOL Sosyoloji Bölümü

PROJE ÖZETİ SUMMARY 2

HAYATBOYU ÖĞRENİM PROGRAMI LEONARDO DA VINCI Projenin Adı: Engelli Yetişkinler için Mesleki Uygunluk Modeli Geliştirilmesi Proje Sahibi Kurum:Kırıkkale Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Proje Türü: Yenilik Transferi Proje Süresi: 24 ay (Ekim 2012-Eylül 2014) LIFELONG LEARNING PROGRAMME LEONARDO DA VINCI Project Title: Development of Vocational Suitability Module for Disabled Adults Project Owner:Kırıkkale University, Faculty of Arts And Science Project Type: Transfer of Innovation Project Duration: 24 months (October 2012-September 2014) 3

Bütün AB ülkelerinde engelli yetişkinler çalışan nüfus içinde olması gerekenden az bir şekilde temsil edilmektedirler. Birçok hizmet birimi engelli yetişkinlere eğitim ve danışmanlık hizmeti sunmaktadır. Ayrıca pek çok da LdV (Leonardo da Vinci) projeleri mevcuttur. Fakat bunlardan hiçbirisi tam anlamıyla engelli yetişkinlerin istihdamını desteklemek amacıyla işveren ve kamu sektörü çalışanları arasında iş bağlantılarını sağlayacak nitelikte projeler değildir In all EU countries disabled adults are underrepresented in the working population. Many services offer training and advice to disabled adults, some from LdV projects which will be included, but none that create working links between employers and public sector workers to support the employment of disabled adults. 4

PROJENİN AMAÇLARI-1 Engelli yetişkinlere destek olmak amacıyla çalışanlara ve işverenlere beceri kazandırarak, uygun ortam içerisinde çalışabilen engelli yetişkin sayısını artırmak; Engelli yetişkin istihdamı hakkındaki eğitim kurslarının transferi; Devlet kurumlarında, kliniklerde, üniversitelerde ve özel işletmelerde bulunan kimselere, yüz yüze, uzaktan eğitim ve bilgi iletişim teknolojilerini temel alan ürünler üretmek; AIMS OF THE PROJECT-1 to increase the number of disabled adults able to work in suitable employment, providing skills for their support workers and their employers to transfer innovative training courses in skills for the employment of disabled adults, To produce a face to face, distance learning and ICT based materials that can reach individuals in government offices and clinics, at colleges, and in employers’ premises 5

PROJENİN AMAÇLARI-2 Yerel kültürel bağlama duyarlı engelli danışmanlığı ve istihdam yönlendirme tekniklerini içermek; Mesleki bağlamda engelli yetişkinlerin temel ve kilit yetkinliklerini gözlemlemek ve ortaya koymak; Yetişkin engelli öğrenicilerin farklı ihtiyaçlarını göz önüne alarak, formel ve informel öğrenme çıktılarını geliştirmek; Yetişkin engellilerin toplumsal ve mesleki katılımını geliştirmek için uygun yetkinliği belirlemek: Rehberlik ve danışmanlık faaliyeti. AIMS OF THE PROJECT-2 to incorporate skills for disability case-management and educator and inter-agency working, sensitive to the local cultural context and include employment guidance techniques to observe and put in evidence basic and key competencies of disabled adults in job contexts; to improve the validation of non-formal and informal learning outcomes, taking into account the different needs of adult disabled learners; to recognize the observed and evaluated competences in order to improve social insertion and job insertion of disabled people: Guidance & counseling action 6

PROJENİN HEDEFLERİ-1 Yukarıda bahsedilen amaçlar doğrultusunda (ki projenin ilk basamaklarını temsil eder), başarılı tecrübeleri ve farklı Avrupa çerçevesindeki modelleri karşılaştırmak için katılımcılar birlikte çalışacaklardır. Proje, kamu sektörü çalışanları ve işverenler için, tasarım ve etkinlik konusunda araştırılmış kanıta dayanan, MEÖ (Mesleki Eğitim Öğretim) ile bütünleşmiş ve test edilmiş bir kurs, yüz yüze eğitimin yanı sıra eğitim verilmesi için bir E-eğitim platformu, ortaklar ve diğerleri tarafından sonuçların sürekli kullanımı için bir ileti planı. Engelli yetişkin yaşam boyu eğitim konusundaki temaya odaklanmış sürekli bir Avrupa iletişim ağı oluşturmak için, ortaklar işbirliği yapacaklardır. OBJECTIVES THE PROJECT-1 The aim of DEVOMDA establish and subscribe a permanent network of highly competent European institutions in the field of new strategies and approaches connected with Long Life Learning Programmes and job-insertion project for disabled adult. To cooperate to the improvement of the training services quality for the acquisition of skills by disabled adults on the job and of ability of disabled adults to adapt their skills in a working contexts on continuous evolution. The Project aims to increase the appropriate employment of people with disabled adults, by equipping the partner countries with a tested training module. 7

KOORDİNATÖR KURULUŞ OLARAK KIRIKKALE ÜNİVERSİTE’SİNİN ROLÜ Kırıkkale Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi (KKU-FEF) proje sahibi ve yönlendirici kuruluştur. Bütün proje idaresinde ve proje etkinliklerinin yürütülmesi sırasında öncü bir rol oynamaktadır. Başlıca sorumlulukları yanında, KKU-FEF beceri modülleri oluşturma yöntemine, proje eğitim materyallerinin tasarımına ve proje etkinlik ve sonuçlarının değerlendirilmesi ile saptanmasına destek olacaktır. KKU-FEF yerel ve yabancı proje ortakları ile birlikte gerekli çalışmaları yürütecek ve ilgili mesleki standartları belirleyecektir. KKU-FEF ortaklık adına Türkiye’deki Ulusal Ajans ile etkin iletişim sağlayacak, ortaklık anlaşmalarını uygulayacak; sözleşmeler üzerine dayalı bütçeyi paylaştıracak ve son olarak bir uluslararası toplantı düzenleyecektir. ROLE OF THE KIRIKKALE UNIVERSITY IN THE PROPOSED PROJECT KKU-FEF is the applicant and coordinator organization in the project. It plays a leading role during the overall project management and coordination of the project activities. KKU is the coordinator of Management and Coordination work package. Besides the major responsibilities, KKU-FEF assists the methodology of skills modules aspects, of entire design of project training materials, evaluation as well as the valorization of the project activities and results. KKU-FEF will carry out essential works in TR along with other local project partners to identify requirements in DEVOMDA in TR, and will identify relevant occupational standards. KKU will provide efficient communication with Turkish NA on behalf of the partnership; implement the partnership agreements; distribute the budget based on the contracts. KKU-FEF Will organize a transnational meeting in TR. 8

T EŞEKKÜRLER T HANK YOU 9