Sİngapur matematİğİ öğretİm sürecİ ve kullanIlacak materyaller Verda Eğitim Danışmanlık ve Yayıncılık
Sİngapur MatematİğİNİN dİğer matematİk programlarIyla benzerlİğİ ve farKlIlIğI
Benzerlİklerİ Öğrenme Alanları (Alt Öğrenme Alanları) Konular Kazanımlar
FArklIlIKLARI Disiplin (Sistematik Yaklaşım) Materyal (Somutlaştırma) SİNGAPUR MATEMATİĞİ Disiplin (Sistematik Yaklaşım) Az Konu-Çok Tekrar Bireysel Hız Etkili Yöntem ve Teknikler Materyal (Somutlaştırma)
YAYINLAR Okul Öncesi 1. SEVİYE 2. SEVİYE 3. SEVİYE 4. SEVİYE 5. SEVİYE DERS KİTABI 1-A 1-B 2-A 2-B 3-A 3-B 4-A 4-B 5-A 5-B 6-A 6-B ÇALIŞMA KİTABI PROBLEM ÇÖZME 1., 2. ve 3. seviye KES-YAPIŞTIR KİTABI
Singapur matematiği nasIl uygulanacak? Öğrencilerin mental aritmetik 10. seviyeyi bitirme koşulu sağlanmalı Singapur Matematiği Seviye Belirleme Sınavı uygulanması (1. ve 2. sınıf öğrencileri 1. seviyeden başlayacak) Farklı ve etkili yöntem, teknik ve materyallerle öğretim sürecinin zenginleştirilmesi Her seviyede uzmanlaşarak tam öğrenmenin sağlanması Konular arası geçişte ara değerlendirme ve izleme testlerinin yapılması Eksik veya tam öğrenilmemiş konular için ek çalışmalar Her seviye için BİTİRME SIVALARI..
Ders planlamasI Dersler mental aritmetikte olduğu gibi; Okul öncesinde haftada 3 gün 1’er saat İlköğretim düzeyinde haftada 2 gün 1’er buçuk saat şeklinde olacaktır. Eğitimin tamamı için öngörülen süresi…
Öğretmen Yeterlikleri Sınıf veya İlköğretim Matematik Öğretmeni Olma Koşulu Yeterli Alan Bilgisi Yeterli Eğitim Bilimleri Bilgisi Uygulanacak olan Yeterlilik Sınavını Başarıyla Tamamlama Verilecek Eğitimin Gerekliklerini Yerine Getirme ve Eğitimi Başarıyla Tamamlama
DERS SÜRECİNDE KULLANILACAK MATERYALLER
Öğrencİ EL TABLETİ Öğrenci El Tableti: Yazılabilir-silinebilir- manyetik ve kareli zemin (kılavuz çizgili)
SayI KartlarI Üzerinde hem sayı hem görsel olan flash sayı kartları
BİrleŞen Renklİ Küpler Manyetik veya normal
Flash KartLAR 10 ve 20 içinde tamamlamaya yönelik. Aynı zamanda parça bütün ilişkisi verebilmek için.
Örüntü BloklarI Normal veya Manyetik
Cetvel TakImI ve Geometrİ Setİ
Gram Setlerİ ve Eşİt Kollu Terazİ
Camı olmayan ve pilsiz (çalışmayan) saat modeli.
Temsİlİ Para Setlerİ
Şeffaf Kesİr KartlarI
Yuvarlak ve DİKDÖRTGEN Kesİr TakImlarI
GEOMETRİK CİSİMLER
YÜZLÜK, ONLUK ve BİRLİK TABAN BLOKLARI
Ölçeklİ Beher TakImI
Geometrİ TahtasI
Tangram
SayI Terazİsİ
Yüzlük Tablo
SayI PullarI
SayI Küplerİ
Örnek Ders İşlenişleri
problem Mehmet’in bir miktar parası vardı. ‘ini Hüseyin’e verdi. Kalanın ’ini Sırma’ya verdi. Geriye 30 lira kaldığına göre Mehmet’in başlangıçta kaç lirası vardı?
Mehmet’in başlangıçta 48 lirası vardır. çözüm 40 lira 40 ÷ 5 = 8 6 x 8 = 48 30 ÷ 3 = 10 10 x 4 = 40 30 lira Mehmet’in başlangıçta 48 lirası vardır.