“We set the standards” Bill GATES

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yepyeni bir ürün, Muz, Çikolata, Fındık ve diğer kaplama malzemelerinin kusursuz birleşimi ve etkileyici sunumu.
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Strateji Tasarımı İlker acar.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Tanımlar Madde 43 İthal eşyasının gümrük kıymeti: İthal eşyası üzerinden advalorem sisteme göre gümrük vergisinin hesaplanmasına.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
İKTİSAT Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz -. Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz  Faaliyet konusu. İşletme hangi ürün ve hizmetleri üretecektir?  Mülkiyet.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
9.BÖLÜM İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ VE YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ
Sponsorluk 1.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
E- Ticaret Altyapısı.
GÜMRÜK KIYMETİNİN TESPİTİ
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
DIŞ TİCARETTE GİRİŞİMCİLİK
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI
Tedarikçi Firma Sunumu
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Franchising.
Büyüklüğüne Göre İşletmeler
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Girişimcilik.
Pazarlama İlkeleri.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
UYGULAMA 4: FETA BİSİKLET  FETA Bisiklet 2004 yılında iki ortaklı bir limited şirketi olarak Ankara’nın Ulus semtinde kurulmuştur.  Faaliyetlerine ilk.
Alacak ve Stok Yönetimi
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
Dış Ticaret Danışmanlık Sunumu
H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO :
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Prof. Dr. Nermin ÖZGÜLBAŞ
Our power comes from our partnership
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
BÜYÜME: ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇALIŞMA SORULARI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
FRANCHISING SİSTEMİNİ OLUŞTURAN UNSURLAR VE SİSTEMİN GEREKLİLİĞİ 3.BÖLÜM.
Franchising.  Franchising Nedir?  Franchising Türleri  Avantaj ve dezavantajları  Franchisee ve Franchisor'ın Yükümlülükleri nelerdir?  Franchising.
İMTİYAZ HAKKI (FRANCHISING)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

“We set the standards” Bill GATES Franchising “We set the standards” Bill GATES

Sunum Planı Franchising Hakkında Franchising Nedir? Franchising Türleri Neden Franchise?

Franchising Nedir? Franchising sistemi, bir imtiyaz verme sistemidir. Bir ürün veya hizmetin imtiyaz hakkına sahip olan tarafın belli şartlar ve sınırlamalar dahilinde biri veya bir firmaya bu hakları vermesiyle doğan iş ilişkilerinin bütünüdür.

Franchising Nedir? Bu anlaşmayla imtiyaz hakkını veren taraf işin yönetim ve organizasyonuna ilişkin bilgi ve desteği (know-how) ticari işleri yürütmesi için diğer tarafa verir.

Franchising Hakkında… Franchising sisteminin uygulanmasında anlaşmayı yapan taraflar da özel isimler alır.  İmtiyaz hakkını veren tarafa ‘franchisor’ denir.  Franchisor; ürüne, hizmete, veya bilgi birikimine ve bunlara ait denenmiş, kalitesi kanıtlanmış ve başarılı bir markaya, isme sahip olan taraftır. 

Franchising Hakkında… Franchisor, ürün veya hizmetin satış, dağıtım veya işletme hakkını belirli bir bedel karşılığı vermektedir.  Anlaşmanın diğer tarafı ise ‘franchisee’ olarak isimlendirilmektedir.

Franchising Hakkında… Franchisee; franchisor’un ticari adını veya hizmet markasını, know-how’ını, iş görme ve teknik yöntemlerini, sistemini bir bedel karşılığı almaktadır. Bir bedel karşılığı satın alınan akıl ile küçük yatırımcı, diğer yatırım modellerinden çok daha düşük yatırım ve işletme maliyeti ile, uluslararası standartlara, deneyime, kaliteye, organizasyona, teknolojiye, ticari sırlara adeta ortak edilmektedir. Franchisee’nin franchisor’a ödediği bedel; isim, marka veya sistemi kullanma karşılığında ödenen bir başlangıç ücreti olan ‘Franchising Fee’ (Franchise Giriş bedeli) ve yıllık ciro ve kardan, anlaşmada belirlenen oranlarda, yüzde olarak ödenen ücretlerden yani ‘Royalty’ den (Sürekli Franchising Ödemesi) oluşur.  Franchising sistemi sadece karşılıklı yapılan anlaşmayla sınırlı değildir.  Her iki tarafında birbirine karşı bir çok sorumluluğu mevcuttur.

Franchise Türleri Franchising sistemi iki grupta incelenmektedir.  Bunlar; üretici ve satıcı arasında bağımsız bir ilişki şeklinde başlayan “Ürün ve Marka Franchisingi” ve ‘akıl satmak’ şeklinde tanımlanan “İşletme Sistemi Franchisingi”.

Franchise Türleri Ürün ve marka franchisingi sisteminde satıcı firma, kendini üretici firma ile özdeşleştirmeye çalışmaktadır.  Belirli ürünlerin benzer görünümdeki bağımsız işletmelerde pazarlanması sonucu, üretici ile imaj birleşmesi sağlanmaktadır. 

Franchise Türleri Bu tür franchisingde esas olan belirli bir marka ve ticari ünvanın kullanılmasıdır.  Bunun yanında imtiyazı veren firma karşı taraf üzerinde sevk ve idare dahil, geniş ve sürekli bir denetim hakkına sahiptir.  Franchise alan kuruluş sadece bazı basit konularda üretim safhasına katılabilmektedir.

Franchise Türleri İşletme Sistemi Franchising türünde ise; franchisee ve franchisor arasında sadece ürün, servis ve marka alanında değil, bir bütün olarak işletme sistemi içerisinde pazarlama ve üretimle ilgili tüm faaliyetler yer alır.  Bu sistemin uygulandığı örnekler özellikle oteller, restoranlar, perakende satış mağazaları, kiralama ve danışmanlık hizmetleri veren firmalardır. 

Franchise Türleri Franchisor’un franchisee üzerinde, sözleşme süresince devam eden bir denetimi mevcuttur.  Sözleşme boyunca franchisor, franchisee’ye belirli yardım ve hizmetlerde bulunur.  Bu imtiyaza karşılık bedelin ödeme şekli olan ‘Royalty’ nin miktarı periyodik ödemeler şeklinde tespit edilir.

Neden Franchise? Franchise alan işletmelerin yapacağı giriş ödentisi gibi ödemeler yeni yatırım yapmaksızın franchisor’un kârını arttırır, en az maliyetle büyüme ve gelişme imkanı sağlar. Sistemin getirdiği diğer avantajlar şöyle sıralanabilir: İhtiyaç Akademi

Neden Franchise? Sistem açık bir öğretim fakültesi gibi de algılanabilir. Yılların birikimi ve deneyimi girişimcilere kısa zamanda verilen eğitimlerle aktarılmaktadır. Bu da franchising sistemini benimseyen bir girişimcinin, Amerika’yı yeniden keşfetmesini engellemekte, kısa zamanda işin püf noktalarını öğrenen girişimci, gerçek bir rekabet üstünlüğüne sahip olmaktadır. İhtiyaç Akademi

Neden Franchise? Girişimci önemli ölçüde para harcayarak oluşturabileceği müşteri potansiyeline franchising sistemi sayesinde, işini kurar kurmaz sahip olmaktadır. Bu sistemde girişimcinin arkasında sürekli olarak danışmanlık alabileceği, her konuda kendisine destek olan "bir bilen" var. Böylelikle iş dünyasına yeni adım atan bir girişimcinin finansal olarak istihdam edemeyeceği profesyonellerle beraber çalışma şansı doğmaktadır. İhtiyaç Akademi

Neden Franchise? Girişimci, hazır bir sisteme sahip olarak işe başladığı için tüm zamanını ve enerjisini satış ve pazarlama üstüne yoğunlaştırabilmektedir. Girişimci ürününü konseptini oluşturmak için yapacağı alışverişlerde, en ucuz ve en kaliteli ürünü öncelikli olarak alma şansına sahiptir. Böylelikle, ürün kalitesini standart olarak koruyabilmektedir. İhtiyaç Akademi

Neden Franchise? İş hayatının ilk basamaklarını çıkarken, beraberinde güven duyabileceği ve onunla beraber adım atan bir desteğin bulunması, girişimciye yüksek motivasyon vermektedir. En önemlisi de, kendisi gibi girişimcilik ruhuna sahip profesyonellerle sürekli muhatap olduğu için, gereksiz anlaşmazlıklarla, vakit kaybını önlemiş olmaktadır. İhtiyaç Akademi

Son Söz…. Para iyi bir uşak, kötü bir efendidir… Francis Bacon