Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Sistem Analizi ve Planlama
MODÜL 4 Organizasyon.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
MESLEKİ EĞİTİM.
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetim Birlikleri ve hizmetlerin verilmesi.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi 1 MODERN YEREL YÖNETİM BİRLİĞİNE DOĞRU John Jackson Capacity Building International.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
MODERN YEREL YÖNETİM İÇİN LİDERLİK
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Support to Local Administration Reform 1 Birlik için stratejik yönün tanımlanması.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Hoş geldiniz  Üniversitemiz  İÇ DENETİM BİRİMİ’mizin tanıtım toplantısına,  Hoş geldiniz.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
REHBERLİK DERS II.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
ERK İSG&İK – –
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Stratejik Yönetim.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
STRATEJİK PLANLAMA.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
STRATEJİK PLANLAMA.
PISA 2015 UYGULAMASI.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
BÖLÜM 3 İş Analizi. BÖLÜM 3 İş Analizi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan kaynaklarına Personel Psikolojisi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan.
Girişimcilik.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
HAVAYOLU UÇUŞ PLANLAMADA UÇUŞ ROTASYON OPTİMİZASYONU
KARİYER GELİŞTİRME.
Performans değerlendirme
Araştırma Problemini Belirleme
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)

Genel Bilgi Memuriyet Sistemleri Kariyere dayalı memuriyet sistemi Atamaya dayalı memuriyet sistemi Farklı eğitim sistemleri Hizmet öncesi eğitim sistemi Hizmet içi eğitim sistemi

Eğitim sistemleri- genel bilgi (devamı) Farklı eğitim sistemleri: Kariyere dayalı sistem: hizmet öncesi eğitime az ilgi; ve eğitimi devamlı bir süreç olarak görme Atamaya dayalı sistem: memuriyete girmeden önce alınan eğitimin seviyesine, içeriğine ve tipine daha fazla önem verilir. Hizmet öncesi eğitime dayalı bir anlayış, fikirlerin, becerilerin ve bilginin güncellenmemesi riskini taşır. Hizmet-içi eğitim sistemleri, genel olarak, kişilerin önceden aldığı eğitim ve öğrenimin uzmanlık alanına daha az önem verir; sürekli bir süreç olarak eğitim bu sistemde daha fazla önem taşır.

Eğitimin Türleri Ön eğitim - memur olarak işe başlayan kişilerin bilgi edinmeleri ve becerilerini geliştirmeleri Mecburi bir unsur olabilir Kursiyerlerden eğitim bitiminde sınavdan geçer not almaları istenebilir Belirli bir pozisyonun ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde genel program ve özel programlardan oluşabilir Hizmet-içi eğitim – Memuriyet süresince veya terfi bekleme aşamasında, memurun profesyonel (uzmanlık) bilgi ve becerilerini geliştirme

İhtiyaç Değerlendirme Genel olarak, ihtiyaç değerlendirmesi, yerel yönetimlerin ne şekilde çalıştığının (teşkilatın performansı ve kişisel performans) ve nasıl çalışmaları gerektiğinin sistematik tespitidir. Tanımlanacak alanlar: Öncelikli hedef grupları? Hedef grupların en önemli ihtiyaçları? İhtiyaçlara yeterli düzeyde cevap verme- eğitimin yaklaşımı; yöntemler; araçlar/tesisler

Eğitim ihtiyaçlarını diğer performans sorunlarından ayırma Eğitim ihtiyacı, çalışanın kendisine verilen bir görevi yeterli düzeyde yerine getirecek bilgi veya beceriye sahip olmaması durumunda ortaya çıkar. Eğitim ihtiyacının olup olmadığını tespit etmek için sorulacak temel sorular aşağıdaki şekildedir: Sorun ve Eksikler: Eğitimle çözülebilecek sorunlar var mı? Fırsatlar: Eğitim programlarından faydalanarak performansı artırabilir miyiz? Zorunlu eğitim: Eğitimi zorunlu kılan iç veya dış güçler var mı? (yasalar, politikalar, yönetim kararları vs.) Beklenilen değişim: Halihazırda bulunmayan ancak yeni politikalar, yasalar, kurallar, prosedürler, araçlar ve/veya çalışma düzenindeki farklılıklar gibi birtakım değişikliklerden dolayı ileride öngörülen (performansa ilişkin) sorunlar var mı?

Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi- süreç 1. Aşama: Hazırlık çalışması 2. Aşama: “Boşluk” analizinin yapılması 3. Aşama: Önceliklerin ve öneminin belirlenmesi 4. Aşama: Performansa ilişkin problemlerin ve/veya fırsatların belirlenmesi 5. Aşama: Olası çözümlerin belirlenmesi

1. Aşama: Hazırlık çalışması Yasal çerçeve? Varolan eğitim stratejisi? Eğitimin amaçları? Varolan eğitim kuruluşları? Talebe dayalı veya donöre dayalı? Önceki eğitim deneyimleri? Eğitimin verilmesi konusundaki yaklaşım (eğitim sağlayıcısı ve eğitim kolaylaştırıcısı?) Memurların eğitimi için fon kaynakları?

2.Aşama “Boşluk” analizinin yapılması Şimdiki durum: hedef grupların bilgi ve becerilerinin şimdiki durumunun tespiti (halihazırda çalışanlar ve/veya ileriki zamanda çalışacak olan kişiler) İstenilen durum: hedef gruplar için arzu edilen veya gerekli olan koşulların belirlenmesi (teşkilata ait ve kişisel başarı) Boşluk analizi: Şimdiki durumu arzu edilen veya gerekli olan durumla karşılaştırılması; ve eğitim ihtiyaçlarının, hedef ve amaçlarının belirlenmesi

3. Aşama Önceliklerin ve öneminin belirlenmesi Eğitim ihtiyaçlarının (isteklerinin) sıralandığı geniş çaplı bir listenin oluşturulması Yerel yönetimlerdeki hedef gruplar için önemi açısından (kurumsal amaçlar, hizmet sunumu vs.) eğitim ihtiyaçlarının incelenmesi (gerçekler ve kısıtlamalar) Belirlenen ihtiyaçlar arasında öncelik sıralamasının yapılması

4. Aşama: Performansa ilişkin problemlerin ve/veya fırsatların belirlenmesi Belirli problem alanlarının ve fırsatlarının belirlenmesi ve eğitimin uygun bir çözüm ve uygun maliyetli olup olmadığının tespit edilmesi (Sorular: hedef gruplar işlerini etkin bir şekilde yapıyorlar mı? İşlerini nasıl yapacaklarını biliyorlar mı?...) Kurum geliştirme faaliyetleri, problemin temeli bilgi eksikliğine bağlı olmayıp daha çok değişiklik, motivasyon, çalışma düzeni gibi unsurlara dayanmakta ise çözümler getirebilir. Bu türlü girişimler, stratejik planlama, teşkilatın yeniden yapılandırılması, performans yönetimi ve/veya etkin ekip geliştirilmesini içerebilir.

5. Aşama Olası çözümlerin belirlenmesi Belirlenen problemler temelinde, önerilerin yer aldığı kapsamlı bir raporun hazırlanması Eğitim alanlarının önerilmesi (önerilen eğitim konularını içeren liste dahil) Yeni politika, yasa ve yaklaşımları içermesi Önerilen eğitim alanları veya eğitim programları Diğer öneriler

Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi Uygulaması Birden fazla eğitim ihtiyaçları yöntemleri kullanılmalı. Daha gerçekçi bir tablo elde etmek için, sadece bir yönteme bağlı kalmayıp birçok kaynak ve görüşten yararlanılmalı. Birçok temel ihtiyaç değerlendirme teknikleri vardır. Duruma bağlı olarak, bunlardan bazılarını bir arada kullanmak gerekebilir. Bunlar: Durumu tespite yönelik (inceleme/keşif) toplantılar Mevcut yazılı materyallerin, dokümantasyon ve verilerin, önceki anket ve çalışmaların analizi, ilgili literatürün incelenmesi Soru kağıtları Görüşmeler Odak gruplar (anket uygulanan insan grubundan faydalanma) Bilgi sahibi/anahtar kişiler (kilit konumlarda olan ve/veya belirli bilgilere sahip kişilere danışma) Doğrudan gözlem Sınavlar Performans değerlendirmesi