BÖLÜM I ARAŞTIRMA KONUSU SEÇİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEREDE VE NASIL YAŞIYORUZ
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
ŞEKER İLKÖĞRETİM OKULU
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik 3. Sınıf
Akademik Ödül Töreni’ne
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ (KÜTAHYA)/Kütahya Sağlık Yüksekokulu/Ebelik
Dr.Binnaz Ege-Dr.Rıdvan Ege Anadolu Lisesi
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
NECDET YILMAZ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ 2008 ISPARTA
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
YEREL YÖNETİMLER ARAŞTIRMASI ŞUBAT SUNUŞ Araştırmanın Örneklemi Bu araştırmanın saha çalışması 08 – 13 Şubat 2013 tarihleri arasında gerçekleşmiştir.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA IV. Türkiye’nin Marka Değerleri 1972 tarihli Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme çerçevesinde evrensel değerlere.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Nerede, Nasıl Yaşıyoruz?
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
Aşağıda bazı tarım ürünleri ile bunların en çok yetiştirildiği bölgeler eşleştirilmiştir. Bunların hangisi doğrudur? A-) Pamuk - Güneydoğu Anadolu Bölgesi.
PAZARLAMA.
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
MASA TENİSİ MİNİK – YILDIZ – GENÇ TEKNİK KURUL 2014 FAALİYETLERİ
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
TÜRKİYE’DE SANAYİ SEKTÖRÜ
HAZIRLAYAN ÇİĞDEM ÇOLAK
KÜLTÜR EDEBİYAT VE KÜTÜPHANECİLİK KULÜBÜ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ TOPLULUĞU
Sosyal Bilgiler TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ.
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMAPROJELERİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ YÜKSEKOVA – 27 KASIM 2013.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLKÖĞRETİM SONRASI ÜST ÖĞRENİM KURUMLARI.
TM (EA) PUAN TÜRLERİ YGS – LYS Bİ LGİ
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GURUR TABLOMUZ.
SAMSUN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ CANİK BAŞARI ÜNİVERSİTESİ
ETKİNLİĞİMİZE HOŞ GELDİNİZ
İNTERNET BAĞIMLILIĞI ve SİBER ZORBALIK
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
HOŞGELDİNİZ Tülay KIZILKUŞ
TÜRKİYE İŞ KURUMU İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI. TÜRKİYE İŞ KURUMU REHBERLİK HİZMETLERİ.
SUŞEHRİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÜNİVERSİTE İMTİHANI BAŞARISI
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
2014/15 DÖNEMİ ORTA ANADOLU BÖLGESİ HUBUBAT ÖNGÖRÜLERİ HUBUBAT ÖNGÖRÜLERİ GENİŞLETİLMİŞ SEKTÖR TOPLANTISI ‘HASAT ÖNCESİ BUĞDAY PİYASALARINDA YAŞANAN GELİŞMELER’
AKREDİTE ODA VE BORSALAR
İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ PROJESİ
46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
İletişim fakültesi ŞEHİRLER VE İMAJLAR: MARKA ŞEHİR OLMA SÜRECİNDE TÜRKİYE’DE MALATYA İMAJI.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Biz, Sosyal Bilimler Öğrencisiyiz.
TAPU KADASTRO MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
ULUSLAR ARASI PROFESYONEL MÜZİSYENLER İSTANBUL İL TEMSİLCİLİĞİ
T.C. GÖLYAKA KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
KONUMU K ADANA AOSB TBMYO
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

BÖLÜM I ARAŞTIRMA KONUSU SEÇİMİ

ARAŞTIRMA NİÇİN YAPILIR? Araştırmalar bir gerçeği açığa çıkarmak Var olan problemlere çözüm aramak Akademisyenler ve uygulamacılar için yeni ufuklar anlamına gelebilecek konuları gündeme taşımak için yapılır.

SEÇİLEN KONU ŞU SORULARA CEVAP VEREBİLİYORSA… Seçilecek/seçilen konuyu önemli kılan nedir? Seçilecek/seçilen konunun yapılabilirlik düzeyi nedir? Seçilecek/seçilen konunun özgünlük düzeyi nedir? etkili bir konu seçimi yapılmış olur.

MUHTEMEL ARAŞTIRMA KONULARININ BELİRLENMESİ Genel Konu Belirleme Konunun Darıltılması

ARAŞTIRMA AMAÇLARININ YAZILMASI Önce genel anlamda bir araştırma konusu bulunur. Konu araştırılabilecek şekle getirilir (daraltılır) Genel araştırma soruları ifade edilir. Araştırmanın amaçları belirlenir.

Genel Araştırma konusu Hangi Yöntemlerle Belirlenir? Kuram ve uygulamalardan yola çıkarak Güçlü ve zayıf yönleri belirleyerek Daha önce yapılan tezleri inceleyerek Tartışarak Kaynak incelemesi yaparak

ARAŞTIRMA KONUSUNUN ÖZELLEŞTİRİLMESİ/DARALTILMASI Sektör ayrımı (hizmet, imalat, tarım) Sanayii ayrımı (elektronik, otomotiv, kağıt) Coğrafi alan (Kapadokya bölgesi uygulama) Zaman (1990 sonrası) Yaş durumlarına göre Yaşama yerlerine göre (köy, şehir) Toplumsal katmanlarına göre (işçi, memur)

İYİ BİR KONUNUN BELİRLEYİCİLERİ Araştırılabilir olmalı: hakkında veri toplanabilmeli Uygulama veya kuram açısından katkı niteliğinde olmalı Özgün olmalı Jürinin beklentileri ile uyumlu olmalı Araştırmacının yetenek ve imkanlarıyla uyumlu olmalı

SOSYOLOJİ ALANINDAN SEÇİLMİŞ KONU ÖRNEKLERİ

GÖÇÜN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ ADANA ATATÜRK LİSESİ

AMASYA MERZİFON ANADOLU LİSESİ MESLEKİ REHBERLİĞİN MESLEKİ YÖNELİMLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN MERZİFON ÖLÇEĞİNDE ARAŞTIRILMASI AMASYA MERZİFON ANADOLU LİSESİ BERATİYE KEKLİKÇİ ÖZLEM ÜNVERDİ DANIŞMAN RAMAZAN TAŞ

ANKARA T.TELEKOM MEHMET KAPLAN SOSYAL BİLİMLER LİSESİ TEKNOLOJİNİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM TARZI VE ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE ETKİSİ: İNTERNET ÖRNEĞİ ANKARA T.TELEKOM MEHMET KAPLAN SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖZHAN MURATYILMAZ YUSUF TURAN KOÇ DANIŞMAN ASUMAN ÖNDEŞ

ESKİŞEHİR ANADOLU LİSESİ ÖZHAN MURAT YILMAZ YUSUF TURAN KOÇ ORTAK MİRAS OLARAK KABUL ETTİĞİMİZ TARİHİ VE KÜLTÜREL DEĞERLERİN KORUNMASININ KENT KİMLİĞİ VE KENTLİLİK BİLİNCİ OLUŞUMU AÇISINDAN ÖNEMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ESKİŞEHİR İLİ ÖRNEĞİ ESKİŞEHİR ANADOLU LİSESİ ÖZHAN MURAT YILMAZ YUSUF TURAN KOÇ DANIŞMAN ZEKİ ÖZALP

İSTANBUL ÖZEL DARUŞŞAFAKA LİSESİ ŞİDDET SUÇU VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE ŞİDDET SUÇU ALGISI ARAŞTIRMASI İSTANBUL ÖZEL DARUŞŞAFAKA LİSESİ TUBA ELÇİN ÇAĞLA ÇAKIR DANIŞMAN OKAN UZER

İZMİR ÖZEL ÇAKABEN LİSESİ DANIŞMAN BURCU CEBELOĞLU KADIN SIĞINMA EVLERİNE BAŞVURAN KADINLARIN SOSYAL PROFİLİ: İZMİR ÖRNEĞİ İZMİR ÖZEL ÇAKABEN LİSESİ MELEK NUR OKTAN DANIŞMAN BURCU CEBELOĞLU

HOCA AHMET YESEVİ LİSESİ KAHRAMANMARAŞ ÖLÇEĞİNDE MKRO KREDİNİN, MİKRO KREDİ KULLANAN KADINLARIN SOSYAL VE EKONOMİK GELİŞİMİNE ETKİSİ HOCA AHMET YESEVİ LİSESİ YAĞMUR PALA FİLİZ KURT DANIŞMAN MURAT AVCU

KAYSERİ ÖZEL HİSARCIKLIOĞLU FEN LİSESİ ABDULLAH TUZCUOĞLU OSMAN ZAFER SERVİS ŞOFÖRLERİNİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ KAYSERİ ÖZEL HİSARCIKLIOĞLU FEN LİSESİ ABDULLAH TUZCUOĞLU OSMAN ZAFER DANIŞMAN SONER ŞÜKRÜ ÖZER

TARİH ALANINDAN SEÇİLMİŞ KONU ÖRNEKLERİ

TARİHİN ESTETİK BİR RESMİ OLAN LALE ISPARTA GÖNEN ANADOLU LİSESİ HURİYE SARI ŞAHİN GÜLNAZ DEMİRALAY DANIŞMAN ÖĞRETMEN: GÜLTEKİN YALÇIN

TARSUS PERSEUS MITHRAS (TARSUS’TA PERSEUS VE MITHRAS KÜLTÜ İÇEL TARSUS TİCARET VE SANAYİ ODASI END.MES.L. SEDA ASLAN YUNUS ER DANIŞMAN ÖĞRETMEN: MEHMET KALAYCI

ŞEYDA YAYLA ÖZLEM KESİK TÜRK KÜLTÜR TARİHİNİN MİZAHİ UNSURU OLAN NASREDDİN HOCANIN HAYATI, DÜŞÜNCELERİ VE UZAKDOĞU ÜLKELERİNDE ALGILANIŞI İSTANBUL KADIKÖY DİLEK SABANCI TİCARET MESLEK LİSESİ ŞEYDA YAYLA ÖZLEM KESİK DANIŞMAN ÖĞRETMEN: CANER SAĞIR VE F.BEGÜM YILDIZ

İZMİR ÖZEL ÇAMLARALTI LİSESİ İZMİR’İN TARİHİ MİRASI KEMERALTI’NDA GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE DEĞİŞENLER VE KAYBOLANLAR İZMİR ÖZEL ÇAMLARALTI LİSESİ MERVE ERDİM GAMZE KAR DANIŞMAN ÖĞRETMEN: GÜNER BORAN

SAMSUN İBRAHİM TANRIVERDİ LİSESİ BİR SOZLÜ TARİH ÇALIŞMASI: AMASYA KARAPAKLARI GÖÇ VE İSKAN/KARABAĞDAN GELİREM…RİVAYET ODUR Kİ… SAMSUN İBRAHİM TANRIVERDİ LİSESİ M.REŞİT KARABAĞ DANIŞMAN ÖĞRETMEN:NUH TOZLU

DANIŞMAN ÖĞRETMEN: MEHMET BAL KORE SAVAŞI VE KIBRIS BARIŞ HAREKATISONRASINDAKİ ŞEHİT AİLELERİNİN VE GAZİLERİN SAVAŞ ÖNCESİ VE SONRASI SOSYO EKONOMİK DURUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASININ SIVAS ÖRNEĞİ ÜZERİNDE İNCELENMESİ SİVAS FEN LİSESİ ÖMER F. KUZU AHMET.T.ALDEMİR DANIŞMAN ÖĞRETMEN: MEHMET BAL

DANIŞMAN ÖĞRETMEN: GÜLDEREN TURAN ARS KAYIP ŞEHİR PEPOUZA UŞAK FEN LİSESİ FATMA EZGİ ALTUN DANIŞMAN ÖĞRETMEN: GÜLDEREN TURAN ARS

ELAZIĞ KARA KARAKAYA FEN LİSESİ ELAZIĞ İLİNDE KULLANILAN TARIMSAL İLAÇLARDAN VE ENDÜSTRİYEL KAYNAKLARDAN ÇEVREYE YAYILAN AĞIR METALLERİN İNCELENMESİ ELAZIĞ KARA KARAKAYA FEN LİSESİ EMRE YAMAN DANIŞMAN ÖĞRETMEN:AŞIR YAMAN

NEHİL’DE CANLILARA TEKRAR YAŞAM ALANI OLUŞTURMA HAKKARİ ŞEMSETTİN ONAY ANADOLU LİSESİ DİLBA ANUK SARİCE ULALI DANIŞMAN ÖĞRETMEN: KENAN CANAN

BÜŞRA YILDIZ İ.BİLGE ŞENGEL İSKENDERUN YÖRESİNDE BOR KATKILI TOPRAKLARIN SERİN İKLİM TAHILLARININ GELİŞİMİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI HATAY İSEKENDERUN TOSÇELİK FEN LİSESİ BÜŞRA YILDIZ İ.BİLGE ŞENGEL DANIŞMAN ÖĞRETMEN: GÜLKAN AVCI

DANIŞMAN ÖĞRETMEN: ZİNNUR KARADENİZ KARS ÇAYI ARITMA VE ÜZERİNDE KIRMIZI BENEKLİ ALABALIK YETİŞTİRME PROJESİ KARS ALPASLAN LİSESİ SİNEM SADİ ASLI YILMAZ DANIŞMAN ÖĞRETMEN: ZİNNUR KARADENİZ

KONYA ÖZEL BÜYÜKKOYUNCU FEN LİSESİ DOĞAL ANIT NİTELİKLİ JEOLOJİK OLUŞUM SAHALARINA GÜZEL BİR ÖRNEK:KARAPINAR KONYA ÖZEL BÜYÜKKOYUNCU FEN LİSESİ TAHA.E.KORKMAZ YİĞİT.A.TARMAN DANIŞMAN ÖĞRETMEN:TAYFUR BAKIR

MALATYA BİLİMVE SANAT MERKEZİ EVSEL ARITMA ÇAMURLARININ TARIMSAL ALANLARDA KULLANIMININ COĞRAFİ YÖNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ: MALATYA SU ARITMA TESİSİ ÖRNEĞİ MALATYA BİLİMVE SANAT MERKEZİ YASEMİN M. AYHAN OLCAY KARADUMAN DANIŞMAN ÖĞRETMEN: HASAN SAYILAN

SAKARYA BİLİMVE SANAT MERKEZİ GÜNEŞ IŞINLARININ DÜNYA’NIN GÜNLÜK HAREKETİYLE OLUŞAN AÇISAL FARKIN ISINMAYA ETKİSİ SAKARYA BİLİMVE SANAT MERKEZİ MELİHA FIÇI ESLEM BAĞLAN DANIŞMAN ÖĞRETMEN: MURAT ŞAHİN

DANIŞMAN ÖĞRETMEN: HALİL NURİ EKER UZUNÖMÜRLÜ BARAJ NİĞDE FEN LİSESİ MERTCAN ŞENGEZER DANIŞMAN ÖĞRETMEN: HALİL NURİ EKER

EROZYONA UĞRRAYAN ALANLARI TOPRAKLANDIRMAK SAMSUN RECEP TANRIVERDİ LİSESİ DEMET YILDIZ DANIŞMAN ÖĞRETMEN:HASAN YALÇINKAYA