İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. www.ahmetfidan.com Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

Dale Carnegie “ Dost kazanma Ve İnsanları Etkileme sanatı”
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ VE ÖFKE YÖNETİMİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Zor insanla başa çıkma yolları
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksekokulu
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan
PEER SUPPORT TEAM.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Modülün Amacı:
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
İLETİŞİM.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Kişisel Rehberlik.
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
ETKİLİ İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
5.3. İLETİŞİM.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İKNA VE TUTUM DEĞİŞİMİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İKNA SÜRECİ.
İLETİŞİM NEDİR??.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.

İLETİM & İLETİ-ŞİM SÜRECİ G Ü R Ü L T Ü V E Y A K İ R L İ L İ K O R T A M I MESA J (İLETİ) FİLTRE G ERİ BİLDİRİM (Feed Back) Kodlama Kod Çözme KAYNAK (VERİCİ) potansiyel feed back Değer Duygu Düşünce İnanç Bilgi Görüş Davranış Tutum HEDEF (ALICI) YAPICI Parazitos (engelleyici ) Parazitos (engelleyici ) Parazitos (engelleyici ) YAPICI Parazitos (engelleyici ) Parazitos (engelleyici ) Parazitos (engelleyici ) Değer Duygu Düşünce İnanç Bilgi Görüş Davranış Tutum Araç (kana) © - kurgu: Dr. Ahmet FİDAN

İLETİŞİMİN UNSURLARI KAYNAK: İLETİNİN HAZIRLANDIĞI ÇIKIŞ NOKTASI İLETİ: KAYNAK TARAFINDAN KODLANMIŞ VE SEMBOLLERE ÇEVRİLMİŞ MESAJ ARAÇ (KANAL): İLETİNİN ALICIYA ULAŞMASINI SAĞLAYAN ORTAM, YÖNTEM ve/veya TEKNİKLER HEDEF: KAYNAKTAN GELEN İLETİLERİ ALAN VEYA ALGILAYAN, YORUMLAYAN, KİŞİ veya KİŞİLER

İLETİŞİM SÜRECİ UNSURLARI KODLAMA: KAYNAĞIN İLETİYİ, ANLAŞILMASI VEYA ALGILANMASI İÇİN GÖRSEL veya İŞİTSEL FORMA SOKMASI KOD ÇÖZME: İLETİNİN KAYNAK TARAFINDAN ALGILANMASI FİLTRELENMESİ

İLETİŞİM SÜRECİ UNSURLARI GERİ BİLDİRİM: FİLTRE EDİLEN İLETİNİN KAYNAK TARAFINDAN CEVAPLANMASI. POTANSİYEL GERİ BİLDİRİM: ALGILANAN İLETİNİN HERHANGİ BİR ZAMANDA İLETİLMEK ÜZERE SAKLANMASI

İLETİŞİM SÜRECİ UNSURLARI ENGELLEYİCİ (PARAZİTOSLAR): İLETİNİN ALGILANMASINI ZORLAŞTIRAN ORTAM YAPICI: İLETİNİN ALGILANMASINI KOLAYLAŞTIRAN DESTEKLEYEN ORTAM

İLETİŞİMİN ENGELLERİ Psikolojik : Verici ve alıcının görüş çerçeveleri, duygu ve heyecanları, saplantılar, ön yargılar. Semantik : Konuşma ve yazı dilindeki fark ve anlaşmazlıklar.

Statü : Verici ve alıcının akademik ve mesleki gelişme farkları, kaynak sorunu. Korunma: savunma mekanizmaları.

Alan: İletişim birimleri arasındaki uzaklık. Hiyerarşi :Ast-üst çatışmaları, yetkinin az verilmesi, düzensiz haber akışı.

Uyutma : Karar sürecine katılmayanların emirleri savsaklaması. Sınırlama :Örgütün konumu gereği bazı iletilerin gizli kalması.

BAŞARILI DİNLEME Konuşana bakın ve ilgili görünün. Konuşanı rahatlatın. Dikkatle konuşulanları takip edin. Yargılamayı konuşmanın sonuna bırakın. Duygusal davranmayın. Eleştiriye açık olun. Anlayıp anlamadığınızı kontrol edin.

ÖVGÜ Olabildiğince sık yapılmalı. Başkalarının duyması sağlanmalı. Mümkünse bir ödülle sunulmalı. İçten duygular belirtilmeli. Uygun bir beden dili seçilmeli.

ELEŞTİRİ Yalnızken dile getirilmeli. Kızgınken vazgeçilmeli. Haklı övgülerle birleştirilmeli. Yapıcı ve heveslendirici olmalı. Açıkça anlaşılması sağlanmalı. Uygun beden diliyle sunulmalı.

ÖFKE Mümkün olduğunca öfkeyi tırmandırmayın. Öfkenizi kontrol etmenizin hem size hem de Hizmet verdiğiniz kişilere zincirleme olarak büyük yarar sağlayacaktır.

ÖFKE ve NEDENLERİ Kendisine sunulacak hizmet gecikmiş olabilir. Kendisine saygısızca davranılmış olabilir. Yorgun, uykusuz ve stresli olabilir. Kendisini kimsenin anlamadığını düşünüyor olabilir. Bağırarak isteklerinin yerine geleceğini sanıyor olabilir. Beklentileri yerine getirilmemiş olabilir.

Öfkeli Bir İnsana Karşı Önlemler Sakin kalmaya çalışın ve kendinize....deyin. Karşınızdakini ilgiyle ve ciddi bir şekilde dinleyin. Araya girmeyin. Duygularına saygı gösterin ve onları isimlendirin “sesiniz çok öfkeli geliyor”. Onu kendisini dinlediğinize inandırın. Onu öfkelendiren özel noktaları belirleyin. Dikkatinizi, karşınızdakinin sözünü ettiği sorun ve sorunun çözümü üzerinde yoğunlaştırın

Öfkeli İnsanlar karşısında Yapılmaması gerekenler Asla “sinirlenmeyin”, “sinirlenmeye gerek yok” demeyin. Münakaşa etmeyin, tartışmaya girmeyin. Eğer o şaka yapmıyorsa, şaka yapmaya kalkışmayın. Konuyu espri ile hafifletmeyin.

SIK SIK KULLANILMASI GEREKEN İLGİ KALIPLARI Teşekkür ederim Lütfen Rica ediyorum/ederim İltifat ediyorsunuz Saygılarımı sunarım Başarılar diliyorum

SIK SIK KULLANILMASI GEREKEN İLGİ KALIPLARI Çok naziksiniz Çok kibarsınız Hoşça kalın Afedersiniz Mutlu bir gün dileğiyle Memnun olurum H e n ü z b i t m e d i, d a h a y e n i b a ş l a d ı k..