İNTERNET TARAYICILARINDA YENİ NESİL GRAFİK TEKNOLOJİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web uygulamalarında yeni bir yaklaşım AJAX
Advertisements

BİLGİSAYARDA KULLANILAN FAYDALI PROGRAMLAR
Yazılım Geliştirme ve Java
IIS 6.0. Giriş  Geçtiğimiz yıllarda, Microsoft güvenlik açıkları nedeniyle IIS 4/5 üstünden bir çok saldırıya uğradı.  Bu sebepten Microsoft’un geliştirdiği.
Copyright © The OWASP Foundation Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the OWASP License. The OWASP.
OPTİMİZASYON VE AKTARMA İŞLEMİ
RESİM FOTOĞRAF İŞLEME YAZILIMLARI.
WEB Tasarımı & .NET Bolum 1
WEB TASARIM TEKNİKLERİ
Web Tasarım Maliyeti Bir web sitesine sahip olmak için üç tür ödeme yapılır. 1. Web sitesinin ismi (domain name) için yapılan ödeme. 2. Web sitesinin barındırılması.
İnternet Programcılığı
Bilgisayar Dosya Uzantıları
Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
ÖMÜR BİLGİLİ
BTEP 203 – İnternet ProgramcIlIğI - I
FRAMEWORK.
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Starboard Kısa Tanıtım
JavaScript Javascript , Netscape firması tarafından C dilinden esinlenilerek yazılmıştır Yazılma amacı Html'in sahip olmadığı bazı özelliklerin web sayfalarında.
XML Genişletilebilir İşaretleme Dili (eXtensible Markup Language), hem insanlar hem bilgi işlem sistemleri tarafından kolayca okunabilecek dokümanlar oluşturmayı.
Temel HTML Eğitimi Erman Yükseltürk.
.NET Teknolojileri .NET mimarisi VB.NET, C.NET, C#.NET
WEB TASARIMINDA TEMEL KAVRAMLAR
HTML HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE Burcu Yılmaz – İ brahim Mert Bilişim Teknolojileri Ö ğ retmeni.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİ BURCU YILMAZ – İBRAHİM MERT
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
APPLET KAVRAMI ve GRAFİK UYGULAMALARI
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Microsoft® WPF- Silverlight
Grafik ve Animasyon Ders-01 Temel Terimler.
Faydalı programlar.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Hazırlayan:Emin BORANDAĞ. Dersin Amacı Web Tabanlı Sistemlerin ve web sayfalarının gelişimininde kullanılan teknolojinin anlatılmasını kapsamaktadır.
Dosya UzantIlarI.
Apache Tika Kutay Yıldırıcı
İNTERNET TARAYICI (WEB BROWSER) PROGRAMLARI
İNTERNET VE İLETİŞİM.
İnterneti Tanıyalım.
Web Araçları Web Teknolojileri ve Programlama ODTÜ-SEM.
web dünyasında yeni bir yaklaşım: AJAX
HTML HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE Ayşe AK İ DA Ğ I Bilişim Teknolojileri Ö ğ retmeni.
Web Tasarımı ve Adobe Muse
DOSYA UZANTILARI.
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
Dersi Özeti Kursun içeriğini özeti Alt başlıkları Proje Kurs esnasında kullanmayı planladığımı editörler HTMLe giriş Temel etiketler Notepad+’da.
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
UNV13107 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI. Daha önceki bölümlerde, yazılımlarla birlikte gelen hazır küçük resimleri incelemiştik. Örneğin, kelime işlemciler.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
İNTERNET.
3 Haziran 2008 İçerik Yönetim Sistemleri (İYS) Umut TEKGÜÇ QuickWASP Limited (
Mobil Uygulama Geliştirme Teknikleri
HTML HTML Nedir? HTML Ne İşe Yarar?. HTML (HyperText Markup Language / Hareketli-Metin İşaretleme Dili) basitçe, tarayıcılarla görebileceğimiz, internet.
YAZILIM TEKNOLOJİLERİ
Web Tasarımı 2.Hafta. HTML Nedir  Hyper Text Markup Language (Hiper Metin İşaretleme Dili) web sayfalarını oluşturmak için kullanılan standart metin.
HTML Bağlantılar (Link). Link Nedir? HTML'in önemli özelliklerinden biri, bir metin parçası ya da bir resim üzerinden başka bir belgeyle ya da web adresiyle.
Dosyalar Birbirinden Nasıl Ayrılır?
Dosyalar Birbirinden Nasıl Ayrılır?
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
Tarayıcı Sorunları ve Çözümleri
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
Dijital kütüphane işlevleri
Dosya Uzantıları
Web Teknolojileri ve Programlama ODTÜ-SEM
Temel Bilgiler Pixel Sayısal görüntülerin en küçük birimi Picture element –Resim parçası Kendine ait renk bilgisine sahiptir İki boyutlu yapı Her.
Genel PHP Akademik Bilişim 2003 Adana, Şubat 2003 Hidayet Doğan
Web Teknolojileri 2.Hafta.
Sunum transkripti:

İNTERNET TARAYICILARINDA YENİ NESİL GRAFİK TEKNOLOJİLERİ ABDURRAHMAN PALALI

İlk tarayıcı WorldWideWeb (1991)

İlk popüler tarayıcı Mosaic (1993) GIF, MPEG, Quicktime, Microsoft Video for Windows desteği

Statik grafikler JPEG PNG TIFF BMP Hareketli grafikler GIF APNG MNG Filmler

Dinamik içerik VRML, X3D Dynamic html (DHTML) Javascript, jscript Java (applet) Svg O3D WEBGL

VRML, X3D Web sayfaları içinde üç boyutlu bir nesneyi düz metin olarak tanımlamaya yarayan dildir. Temelleri 1994’e kadar dayanan eski bir teknolojidir. Zamanın internet bağlantı hızının düşük olması ve yüksek işlem gücü gereksinimleri nedeniyle hak ettiği başarıyı yakalayamamıştır. Mevcut tarayıcılar içinde plugin kurulumu ile görüntülenebilir.

DHTML (Dynamic HTML) HTML, CSS, javascript gibi teknolojilerin bir arada kullanıldığı sayfalardır. Sayfadaki resim ve bağlantı (link) alanlarına dinamizm kazandırmayı hedeflenmiştir. Ancak bu deneyimler her tarayıcıda aynı şekilde çalışmadığı için bazı menü uygulamaları haricinde yaygınlık kazanmamıştır.

Javascript İsminde JAVA geçmesine rağmen, birebir ilgisi yoktur. Web uygulamaları içinde çalışmak üzere yazılmıştır. C dili temel alınarak Netscape firması tarafından 1995 yılında ilk defa sürülmüştür. İleride bahsedeceğimiz diğer teknojiler de javascript teknolojisinden faydalanmıştır. Jscript ve Vbscript ise Microsoft firmasının uyarlamalarıdır.

JAVA JAVA SUN Firması tarafından 1995 yılında çıkartılmış , C++’a benzerlik gösteren bir programlama dilidir. Bu dilin temel amacı aynı kodu her türlü platformda kullanabilmek idi. Web tarayıcılarının içine gömülü olan versiyonlarına applet ismi verildi. Ancak kodun her yerde çalışabilmesi iddiasından dolayı sistemler için iyi bir optimizasyon sağlanamadı ve appletler yavaşlık problemi yaşadılar. Appletlerin bir diğer problemi de her uygulamanın farklı bir java sürümü yüklenmesini isteyebilmesiydi.

JAVA Internet Explorer önceleri kendi JAVA desteğiyle beraber geliyordu. Ancak SUN firması, Internet Explorer’da gömülü java desteğinin eski olduğu ve Microsoft firması tarafından standardı değiştirildiği için Java Web Start isminde masaüstünde uygulamaları çalıştırmaya yarayan bir yazılım geliştirdi.

JAVA Günümüzde Java uygulamaları genelde tarayıcıdan bağımsız olarak kullanılmaktadır. Popüler JAVA uygulamalarına örnek olarak NASA World Wind ve Limewire verilebilir

Flash Önceleri Macromedia şimdilerde ise Adobe firmasına ait bu teknoloji özellikle iki boyutlu vektörel animasyonlarda kullanıldı.

Silverlight Microsoft firması bu ürünü .NET altyapısı ile tarayıcılarda multimedia uygulamalarını çalıştırabilmek için tasarladı.

SVG XML kodu ile vektörel çizimler yapma imkanı sunan bir teknolojidir. Internet Explorer hariç, diğer ana tarayıcılar tarafından desteklenmektedir.

<. xml version="1. 0" standalone="no". > < <?xml version="1.0" standalone="no"?> <!DOCTYPE svg PUBLIC "-//W3C//DTD SVG 1.1//EN" "http://www.w3.org/Graphics/SVG/1.1/DTD/svg11.dtd"> <svg width="100%" height="100%" version="1.1" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"> <rect width="900" height="600" style="fill:red "/> <rect x="0" y="0" width="20" height="600" style="fill:white"/> <circle cx="320" cy="300" r="150" fill="white"/> <circle cx="357.5" cy="300" r="120" fill="red"/> <polygon points="437.5,300 489.3,283.2 483.3,228.7 521.3,272.8 573.1,255.9 536,300 573.1,344.1 521.3,327.2 483.3,371.3 489.3,316.8" style="fill:white"/> </svg>

HTML5 HTML’nin yeni standardı özellikle video,ses ve canvas özellikleri ile göze çarpmaktadır. Dahili video ve ses desteği ile daha hızlı video gösterimi sunmaktadır. Canvas özelliği ise tarayıcı üzerinde çizim için bir alan oluşturma, ve bu alan üzerinde değişiklik yapma imkanı sağlamaktadır.

<html> <head> <script type="application/javascript“> function draw() { var canvas=document.getElementById("canvas"); var ctx = canvas.getContext("2d"); ctx.fillStyle = "rgb(200,0,0)“; ctx.fillRect (10, 10, 55, 50); ctx.fillStyle = "rgba(0, 0, 200, 0.5)“; ctx.fillRect (30, 30, 55, 50); } </script> </head> <body onload="draw()"> <canvas id="canvas" width="300" height="300"></canvas> </body> </html>

WEBGL & O3D WEBGL OpenGL ES kütüphanesinin tarayıcılarda kullanılan versiyonudur. Özellikle üç boyutlu uygulamalar için tasarlanmıştır. Mozilla ve Opera grubunun ortak olarak oluşturdukları konsorsiyum tarafında standartları oluşturulmuştur. O3D ise Google tarafından oluşturulan, benzer bir üç boyut desteği sunan javascript kütüphanesidir.