Tıbbi Hizmetler Başkanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

Edirne Bölge Müdürlüğü
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
HEMODİYALİZDE KALİTE ANKETİ Kriter belirleme ve mevcut durum
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013.
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
EVDE BAKIM HİZMETİ SUNAN SAĞLIK KURULUŞU DENETLEME FORMU
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
Merkezi Hastane Randevu Sistemi
ÖZEL HASTANELERİN SINIFLANDIRILMASI TASLAK ÇALIŞMANIN AMACI
Ana başlıklar 90 gün çalışmasının üç ana başlığı vardır:
ÖZDEĞERLENDİRME EKİBİ.
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
BASIN TOPLANTISI OCAK 2014 T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI VAN İLİ KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Merkezi Randevu Sistemi
Strateji Geliştirme Başkanlığı
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
2 dakikada hep beraber tus birikimi yapalım
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2 dakikada hep beraber tus birikimi yapalım
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
22 – 24 Aralık 2010 Antalya Aile Hekimli ğ i De ğ erlendirme Toplantısı 1 AİLE HEKİMLERİ ÇALIŞMA GRUBU SORUN VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Ar – Ge Yardımı İstek Formu Dönem Raporu Hazırlanması
Mevsim Şeridi
Katsayılar Göstergeler
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
İZLEME ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
Staj Bilgilendirme 2017 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
2010 Aylık Takvim Bu şablonu, duvar takvimi olarak kullanmak için yazdırabilir veya kendi sununuza eklemek için herhangi bir ayın sayfasını kopyalayabilirsiniz.
2010 TAKVİMİ İYİ SENELER.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Ocak 2010 PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 1 2 3
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Sunum transkripti:

Tıbbi Hizmetler Başkanlığı T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU Ordu İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Tıbbi Hizmetler Başkanlığı MEMNUNİYET ANKETLERİ VE GÖRÜŞLER Nilgün ÖZDEMİR

Tanım; Memnuniyet, sağlık hizmeti sunumunun temel hedeflerinden birisidir. Hasta ve çalışan memnuniyeti kavramları, hasta ve çalışanların beklenti ve gereksinimlerinin hangi ölçüde karşılanabildiğini ifade etmektedir. Ayrıca hasta ve çalışanların görüş, deneyim ve geribildirimleri kurumların kalite çalışmalarına da yol gösterici olacaktır.

Anket Uygulama Yöntemleri Kurumlar; yüzyüze, internet, telefon, posta yolu gibi yöntemler ile anket uygulayabilirler.

Anket Uygulanmayacak Kişiler; - 16 yaşından küçükler (yakınlarına uygulanır) -Terminal dönemdeki hastalar - Cevaplamak istemeyenler - Psikiyatri hastaları - Diyaliz hastaları

MEMNUNİYET ANKETİ UYGULAMA TABLOSU (Hastane) Periyodu Zamanı Alanı Ay içinde Anket Uygulanacak Asgari Kişi Sayısı 0-200 yatak 201-500 501 yatak ve üzeri Ayaktan Hasta Memnuniyet Anketi Her ay Kişinin işlemleri bittiğinde Tüm hastanelerde 15 35 50 Yatan Hasta Hasta taburcu edildiği gün 20 25 Acil Servis Hasta Ayaktan hasta taburcu edilirken ya da hasta gözlemdeyken(hekim anket yapılabilir görüşü verdiği takdirde) İstisna teşkil etmeyen tüm İstisnalar - Aktif acil hizmeti vermeyen hastanelerde acil servis hasta memnuniyet anketi uygulanması değerlendirme dışıdır. - Ruh sağlığı ve hastalıkları hastanelerinde ayaktan ve yatan hasta yakını anketleri kullanılacaktır.

ÇALIŞAN MEMNUNİYET ANKETİ UYGULAMA TABLOSU (Hastane) Periyodu Zamanı Alanı Açıklama Çalışan Memnuniyet Anketi Her dönem bir kez 1. dönem Mart ayında, 2. dönem ise Eylül ayında uygulanacaktır. Tüm hastanelerde Anket uygulama zamanlarında hekim, sağlık hizmetleri sınıfı, diğer (genel idare hizmetleri, teknik personel, hizmet alımı personeli) personel gruplarının asgari % 50’sine anket Uygulanmalıdır.

MEMNUNİYET ANKETİ UYGULAMA TABLOSU (ADSM) Hastane Uygulama Periyodu Zamanı Ay içinde Anket Uygulanacak Asgari Kişi Sayısı 0-20 Ünit 21 Ünit ve üzeri Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi Hasta Memnuniyet Anketi Her ay Kişinin işlemleri bittiğinde 15 25 Çalışan Memnuniyet Anketi Her dönem bir kez 1. dönem Mart ayında, 2. dönem ise Eylül ayında uygulanacaktır. Açıklama: Anket uygulama zamanlarında hekim, sağlık hizmetleri sınıfı, diğer (genel idare hizmetler, teknik personel, hizmet alımı personeli) personel gruplarının asgari %50’sine anket Uygulanmalıdır.

Anketler Nasıl Uygulanır? Anketler mümkünse hastaya verilmemeli ve bir personel tarafından yüz yüze görüşme şeklinde yapılmalıdır (sorular personel tarafından okunur ve hastanın verdiği cevaplar forma işlenir). Sorular anlaşılmadığı takdirde anketi uygulayan personel, soruya örnekler vererek açabilir.

Anketler çoğaltılırken üzerindeki puanlar silinmelidir. UYGULAMA AŞAMASINDAKİ HİÇ BİR ANKETİN ÜZERİNDE PUANLAMA OLMAMALIDIR !

Anketlerin, koordinatörlüğün sağladığı insan kaynakları, hastanenin sağladığı insan kaynakları, hizmet alımı yolu ile yaptırılması halinde anketörlere mutlaka kısa süreli bir eğitim verilmelidir. Anketin özellikleri ve uygulama esasları hakkında verilen bu eğitimler kayıt altına alınmalıdır.

Anketör, hastanenin sağladığı insan kaynaklarıyla sağlanıyorsa anketin uygulanması sırasında çalışan üniforma giymemelidir. Anketör ankete başlamadan önce kendini tanıtmalı ve hastayı yönlendirecek davranışlardan kaçınmalıdır.

Anketör, anketin önemini anlatarak, gizlilik konusunda güvence vermelidir. Anketör, cevaplayıcının anlamadığı noktaları açıklamalıdır. Anketörün, soruların cevaplanma süresi üzerinde kontrolü olmalıdır. Anketör, boş bırakılmış soru bulunmamasına dikkat etmelidir. Kalite Yönetim birimi, anket sonuçlarının taraflı olmamasına dikkat etmelidir.

Kalite Yönetim Birimi Sorumlulukları; Hastanelerde, kalite yönetim birimi anketlerin uygulanmasını takip etmek ve bundan doğacak iş ve işlemleri yürütmekle sorumludur. Buna göre görevleri: Anketlerin uygulanmasını sağlamak, Takibiyle sorumlu olmak, Anketlerin bir merkezde toplanmasını sağlamak, Anketlerin gizliliğini sağlamak, Anket (soru seti) uygulanacak kişilerin nasıl seçildiğini anket raporuna ayrıntılı olarak yazmak, Anket verilerini istatistiksel analiz programları aracılığıyla değerlendirmek,

Anketlerden elde edilen bulgular doğrultusunda mevcut sorun alanlarını belirlemek, Elde edilen sonuçlara göre tespit edilecek olumsuz durumu iyileştirici düzenlemeleri yönetime önermek, İstendiğinde hizmet kalite standartları değerlendirmesi sırasında raporları değerlendiriciyle paylaşmak, Verileri, Kurumsal Kalite Sistemi’ne aktarmak.

Dikkat Edilecek Hususlar Hastaneler tercih ettikleri anket uygulama yöntemini (koordinatörlüğün sağladığı insan kaynakları, hastanenin sağladığı insan kaynakları, hizmet alımı yolu ile) kayıt altına almalıdır. Yapılan işlemler (kararlar, tutanaklar ve raporlar) başhekim tarafından onaylanarak kayıt altına alınmalıdır. Kurumlarda, hesaplanan memnuniyet anketi katsayıları hastane yöneticisi, başhekim yardımcısı, idari mali hizmetler müdürü, sağlık bakım hizmetleri müdürü ile kalite yönetim direktörü tarafından tutanakla tespit edilmelidir. Yatan hasta memnuniyet anketlerinde anketlerin yıl içinde servislere/kliniklere eşit şekilde dağıtılmasına dikkat edilmelidir. Anket toplam puanı her bir ankette üçlü Likert ölçeğinde işaretlenmiş puanlar toplanarak bulunur. Anket sonuçları ve hesaplanan katsayı her ay düzenli olarak “Kurumsal Kalite Sistemine” girilir. Her dönem sonunda da memnuniyet katsayısı hesaplanarak “Kurumsal Kalite Sistemine” girilir.

VERİMLİLİK KARNESİ GÖSTERGE KARTLARI RV:0.03 K-04 Hasta Memnuniyet Oranı 1 Aylık Dönemlerde izlenir.

HASTA MEMNUNİYET ANKETLERİ AYLIK ANALİZ DÖNGÜSÜ Kurumlardan gelen aylık analizler aylık toplantılarla incelenir. Bir önceki aya göre düşen soru oranları tespit edilir. Resmi yazı ile düşme oranları kurumlara bildirilerek, kök- neden analizi istenir. Kurumlar belirtilen tarihe kadar analiz raporlarını gönderir. Raporlar incelenerek bir sonraki ayın anketleri ile karşılaştırma yapılarak, iyileştirmenin gerçekleşip, gerçekleşmediği tespit edilir.

SORULAR MEMNUNİYET %ORANI YATAN HASTA ANKETİ 2014 SORULAR MEMNUNİYET %ORANI MEMNUNİYET KATSAYISI AYLAR   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 2013 2. DÖNEM ORT. 95,08 93,3 96,03 90,18 89,6 96,65 97,53 97,83 98,06 97,4 97,11 95,18 93,38 96,25 95,5 OCAK 94,4 90,5 95,2 91 92 97,8 98 98,7 99,1 99 99,6 89,2 96,1 95,69 ŞUBAT 87,32 99,53 77,93 97,18 96,71 93,89 95,3 98,12 96,24 91,07 92,95 90,61 93,84 MART NİSAN MAYIS HAZİRAN 6 AYLIK ORT. TEMMUZ AĞUSTOS EYLÜL EKİM KASIM ARALIK 2. 6 AYLIK ORT. TOPLAM

DEĞERLENDİRME RAPORUMUZ

KÖK-NEDEN ANALİZİ

Çalışan Memnuniyet Anketi K-05 Çalışan Memnuniyet Oranı 6 Aylık Dönemlerde izlenir.

ANKET TOPLAMA

ÇALIŞAN MEMNUNİYET ANKETİ SONUÇ DEĞERLENDİRME RAPORU

Dinlediğiniz İçin TEŞEKKÜR Ederim…