ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.  SBS İlköğretimin 6, 7 ve 8. sınıflarında uygulanan, o yılın müfredatında yer alan konuları içeren sınavlardır. MEB tarafından.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
Advertisements

2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
NAMIK KEMAL ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK SERVİSİ SBS TANITIM SEMİNERİNİ SUNAR Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OGES.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) HOŞGELDİNİZ
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
SBS VEDAT METİN ÇEŞMEKOLU PEDAGOG – PSİKOLOJİK DANIŞMAN BİL DERSHANELERİ REHBERLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Yeni SBS Neler Getiriyor? 10 Soruda Yeni Sınav Sistemi...
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ NEDİR?
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor?.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece.
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES). Ortaöğretime Geçiş Sistemi Neydi?  İlköğretim 6.7. ve 8. sınıf öğrencilerinin yıllara yayılan seviye ve.
SBS Genel Bilgilendirme Sunusu
NAZ İ LL İ ZAFER ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI SEVIYE BEL İ RLEME SINAVI SUNUSU.
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SBS SEVİYE BELİRLEME SINAVI.
(SBS) SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
YAVUZ SELİM ORTA OKUL REHBER ÖĞRETMENİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
ÇORUM REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
SBS 2013 Erenler Rehberlik Araştırma Merkezi. Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Tek Sınavlı Yeni Sistem  Milli Eğitim Bakanlığı 3 yıla yayılan SBS uygulamasını.
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
2013 SBS SİSTEMİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE 3 ÖNEMLİ UNSUR BULUNMAKTADIR 1.SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) 2.YBP (YILSONU BAŞARI PUANI) 3.OYP(ORTAÖĞRETİME.
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
ÇAPA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ. 8 HAZİRAN 2013 CUMARTESİ GÜNÜ SAAT
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
8. SINIF SINAVLA GİRİLEN LİSELER ASKERİ LİSELER ÖZEL YETENEK SINAVIYLA GİRİLEN LİSELER SINAVSIZ GEÇİŞ GENEL LİSELER.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİN ANA UNSURLARI: SBS (Seviye Belirleme Sınavı) YBP (Yılsonu Başarı Puanı)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
GAZ İ PA Ş A ORTAOKULU.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece 8. sınıflar sınava girecek.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
SBS. FEN LİSELERİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSELERİ ANADOLU LİSELERİ ANADOLU TEKNİK VE MESLEK LİSELERİ ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ANADOLU OTELCİLİK.
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
SBS. 8. SINIFTAN SONRA SBS FEN LİSESİ ÖZEL FEN LİSESİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖZEL OKULLAR ANADOLU LİSESİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ANADOLU MESLEK.
2013 SBS SİSTEMİ.
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
Sunum transkripti:

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ

 SBS İlköğretimin 6, 7 ve 8. sınıflarında uygulanan, o yılın müfredatında yer alan konuları içeren sınavlardır. MEB tarafından her yıl haziran ayında düzenlenecektir.

Herhangi bir sebeple SBS’ ye katılamayan öğrencinin SBS Puanı, o yıla ait en düşük seviye belirleme sınavı puanı olacaktır.

 SBS kaç sorudan oluşmaktadır? 6. Sınıf: Türkçe 19 Matematik 16 Fen Bilgisi 16 Sosyal Bilg. 16 İngilizce soru

7. Sınıf: Türkçe 21 Matematik 18 Fen Bilgisi 18 Sosyal Bilg. 18 İngilizce soru

8. Sınıf: Türkçe 23 Matematik 20 Fen Bilgisi 20 Sosyal Bilg. 20 İngilizce soru

Derslere göre ağırlık katsayıları; Türkçe 4 Türkçe 4 Matematik 4 Matematik 4 Fen Bilgisi 3 Fen Bilgisi 3 Sosyal Bilgiler 3 Sosyal Bilgiler 3 Yabancı Dil 1’dir. Yabancı Dil 1’dir.

 Yılsonu Başarı Puanı (YBP) Öğrencinin o yıl derslerden aldığı yılsonu puanlarının haftalık ders saati ile çarpılarak elde edilen ağırlıklı puan toplamının, haftalık ders saati toplamına bölümü ile hesaplanan puandır. Öğrencinin o yıl derslerden aldığı yılsonu puanlarının haftalık ders saati ile çarpılarak elde edilen ağırlıklı puan toplamının, haftalık ders saati toplamına bölümü ile hesaplanan puandır. Bu puanın içerisine öğrencinin o yıl boyunca her dersten aldığı tüm puanlar(yazılı, proje,performans..) girmektedir.

Bir okuldaki en yüksek Yıl Sonu Başarı Puanı 100 olarak kabul edilir ve 500’ lük puana çevrilir. A B A B ___________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________

SBS sonucunun aynı olması halinde; Aynı okuldaki iki öğrenci 1. Öğrenci 2. Öğrenci SBS YBP10090 EnbYBP SP500487,5

SBS sonucu yüksek olmasına rağmen YBP sonucu düşük olan öğrencinin durumu; Aynı okuldaki iki öğrenci 1. Öğrenci 2. Öğrenci SBS488,265476,123 YBP91,2598,20 EnbYBP98,2598,25 SP482,880483,222

Farklı okuldaki iki öğrenci 1. Öğrenci 2. Öğrenci SBS488,305488,305 YBP98,2098,20 EnbYBP10098,50 SP489,564491,433 SBS ve YBP sonucunun aynı olması halinde;

 Sınıf Puanı SBS ile YBP’ nin belli oranlara göre toplanması ile elde edilir. Sınıf Puanı öğrencinin içinde bulunduğu sınıfın puanı değil, öğrencinin bireysel başarı puanı olacaktır. Hesaplanan bu sınıf puanları, Ortaöğretime Yerleştirme Puanı’ nın (OYP) hesaplanmasında kullanılacaktır.

Ortaöğretime Yerleştirme Puanı (OYP) 6. sınıf %25 7. sınıf %35 8. sınıf %40

Tercih İşlemleri

Fen ve Sosyal Bilimler Liselerine, Fen ve Sosyal Bilimler Liselerine, Anadolu Liselerine, Anadolu Liselerine, Anadolu Öğretmen Liselerine, Anadolu Öğretmen Liselerine, Anadolu Teknik ve Meslek Liselerine, Anadolu Teknik ve Meslek Liselerine, Anadolu Sağlık Meslek Liselerine, Anadolu Sağlık Meslek Liselerine, Anadolu İmam-Hatip, Tarım, Tapu ve Kadastro ile Adalet Meslek Liselerine OYP ile öğrenci yerleştirmesi yapılmaktadır. Anadolu İmam-Hatip, Tarım, Tapu ve Kadastro ile Adalet Meslek Liselerine OYP ile öğrenci yerleştirmesi yapılmaktadır.

Özel Okullar Eğitim-Öğretim Yılı’ nda, Yabancı Özel Okullar için bir sınav düzenlenmiştir. Diğer özel eğitim kurumları ise Sbs puanına ya da okulların kendilerinin belirleyebildiği kriterlere göre öğrenci alımı yapmıştır. Bu yıldan itibaren, tüm özel eğitim kurumlarına Sbs ile öğrenci alınacağı söylenmektedir.

Fen ve Sosyal Bilimler Liseleri Türkiye genelinde 96 Fen, 17 Sosyal Bilimler Lisesi vardır vardır. İstanbul’ da yer alanlar;  İstanbul Atatürk Fen Lisesi  Dr. Vasıf Topçu Fen Lisesi  Yaşar Acar Fen Lisesi  Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi dir.

Anadolu Liseleri Türkiye’ de 1019 Anadolu Lisesi vardır. Bunların 105 tanesi İstanbul’ da yer almaktadır. Bunların içinden; Galatasaray Lisesi, İstanbul Lisesi, Kabataş Erkek Lisesi, Kadıköy Anadolu Lisesi, Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi, Cağaloğlu Anadolu Lisesi ve Vefa Lisesi 5 (Hazırlık+4) yıl eğitim vermektedir.

Anadolu Öğretmen Liseleri Türkiye’ de 217 Anadolu Öğretmen Lisesi vardır. İstanbul’ da yer alan Anadolu Öğretmen Liseleri:  Çapa Anadolu Öğretmen Lisesi  Yüksel İlhan Alanyalı Anadolu Öğretmen Lisesi  Mustafa Kemal Anadolu Öğretmen Lisesi  Şile Anadolu Öğretmen Lisesi  Vali Muammer Güler Anadolu Öğretmen Lisesi

Öğrenci Başarısını Artırmada Velilere Düşen Görevler

Çalışma ortamı iyi bir şekilde düzenlenen, sistemli bir yaşantıya sahip ailelerin çocukları diğerlerine göre daha başarılı olmaktadır.

Ders çalışma programı öğrencilerin neyi, ne zaman, ne kadar yapacaklarını öğrenmelerini sağlar. Fakat başarı, hazırlanan programa en yakın düzenin aile içinde oturtulmasıyla sağlanacaktır.

Öğrencimizin, hangi gün nasıl çalışma yapacağını önceden bilmeliyiz. Akademik başarıdan çok, her gün yapılan, düzenli ve bilinçli çalışmayı önemsemeliyiz.

Ders programında;  Günlük tekrar ve ödev  Test çözümü yer almalıdır. Öğrenci, eve gelince ve tüm çalışmalarını bitirdikten sonra mutlaka dinlenmelidir.

Yatmadan önce TV izlemesine müsaade etmemeliyiz, kitap okumak uyumadan önce yapılacak en doğru davranıştır.

 Çocuğumuza konsantre olarak çalışabileceği uygun çalışma ortamı hazırlamalıyız. Dikkatini dağıtacak ya da aklının bizim bulunduğumuz odada kalmasını sağlayacak ortamlar oluşturmamaya özen göstermeliyiz.

 Kontrollü takip yapmalıyız. Sadece “ödevlerini yaptın mı?”, “derslerini bitirdin mi?” şeklindeki soru-cevaplı takip yüzeysel bir takiptir. Neler anladığını, öğrendiğini soru-cevap şeklinde sorabilir, çözdüğü testlerin cevaplarını cevap anahtarından (öğrenciyle birlikte) kontrol edebiliriz.  Sürekli ders çalışmasını istememeliyiz. Bu durum, sadece çalışma zorunluluğunu hatırlatır. Çocukta herhangi bir istek ve gayret oluşturmaz.

Haftalık planlarımızın içerisine öğrencinin hayattan zevk almasını sağlayacak, yapmaktan hoşlandığı, sosyal/kültürel faaliyetleri de eklemeliyiz. Haftalık planlarımızın içerisine öğrencinin hayattan zevk almasını sağlayacak, yapmaktan hoşlandığı, sosyal/kültürel faaliyetleri de eklemeliyiz.

Bazen öğrenci evde düzenli çalışmasına karşın yeterli başarıyı elde edemez. Bu durumda başarısızlığın sebebini araştırmalıyız ve bu yönde okulla işbirliği yapmalıyız.

Kaynakça: Milli Eğitim Bakanlığı, “ Ortaöğretime Geçiş Sistemi Rehber Kitabı”, Aralık “ SBS 2009 Başvuru Kılavuzu ”. “ SBS 2009 Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu ”. Kaynakça: Milli Eğitim Bakanlığı, “ Ortaöğretime Geçiş Sistemi Rehber Kitabı”, Aralık “ SBS 2009 Başvuru Kılavuzu ”. “ SBS 2009 Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu ”.