GİZLİ DAVET AÇIK DAVET Nuh Suresi 5- Nuh dedi ki: "Rabbim! Doğrusu ben, milletimi gece gündüz çağırdım. " 6- Fakat benim çağırmam, .sadece benden uzaklıklarını.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Advertisements

KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
BERAT GECESİ Hazırlayan:Ertan
ALLAH’ I NEDEN ÇOK SEVİYORUM?
Sabır Örneği: Hz. Eyüp Hz. Eyüp denince akla hemen sabır gelir. Eyüp a.s. çok zengin idi. Sayısız malı-mülkü, birçok oğlu kızı bulunuyordu. Bu zenginliği.
BAHÇELİEVLER MÜFTÜLÜĞÜ KUTLU DOĞUM PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ
Sabır Örneği: Hz. Eyüp Hz. Eyüp denince akla hemen sabır gelir. Eyüp a.s. çok zengin idi. Sayısız malı-mülkü, bir çok oğlu kızı bulunuyordu. Bu zenginliği.
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
PEYGAMBER KISSALARI Âyetlerimiz kendisine okunduğu zaman,
Elif Azize Odaba ş ı Elif Azize Odaba ş ı 6B – B – 1448 ALTIPARMAK FETH İ AÇANÇ İ ÇEK O.O. ALTIPARMAK FETH İ AÇANÇ İ ÇEK O.O. Bismillahirrahmanirrahim.
HAZRETİ ALİ’NİN VASİYETNAMESİ (Hazreti Ali’den oğlu Hasan’a)
MELEKLERE İMANIN, FERT VE TOPLUM HAYATINDAKİ ETKİLERİ
HASED-GIYBET.
KUR’AN AKLIMIZI KULLANMAMIZI İSTER
Vahiy Süreci- Anlam arayışı
AHİRET İNANCI.
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ DERS 12 Fâtiha Suresi'nin Genel Tanıtımı, İstiâze ve Besmele 17 Aralık 2014, Çarşamba.
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
İki kardeş vardı Bu iki kardeşin Hizmete muhtaç Bir anneleri vardı
ÜNİTE 2 TÖVBE VE BAĞIŞLAMA.
Ö Z G Ü R L Ü K... Soğuktu... Kar yağmaya devam ediyordu ve bir lokma yiyecek bulabilmek en büyük mutluluk olacaktı KURTiçin. Umutsuzca yaşadığı dağdan.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
Sevgili Peygamberimiz
KUTLU DOĞUM HAFTASI Nisan 2015
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
Yaşanmış Din Dersi Diyalogları
İKİ ERKEK KARDEŞ.
İSLAM DİNİNİN SAKINMAMIZI İSTEDİĞİ DAVRANIŞLAR
Kur’an’a Göre Cin ve Şeytan
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
Peygamber Efendimiz bu geceyi ibadetle geçirmiş ve Allah’a şöyle dua etmiştir: “ Azabından affına, gazabından rızana sığınır, senden yine sana iltica ederim.
2. Çocukların Anne Babaya Karşı Sorumlulukları
1. ALLAH’A İNANIYORUM.
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
4. İbadetlere Devamlılığı
İslam’da Bilginin Kaynakları
2. Nezaket.
Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
Peygamberlerin İnsanlardan Seçilmesinin Nedenleri
İlahi Kitaplara İman -Allah Niçin Vahiy Göndermiştir?
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
İNSANIN İRADESİ VE KADER Cüz'î irade: Allah tarafından insana verilen sınırlı seçme özgürlüğüne cüz'i irade denir. İnsan akıl sahibi olduğu için düşünce,
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
SÛRELER : CÛZ : 29 Mülk Sûresi (1 – 30)
1. Allah Sevgisi.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
‘’-Kİ’’ EKİ VE ‘’Kİ’’ SÖZCÜĞÜNÜN (BAĞLACININ) YAZIMI
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
ECEL VE ÖLÜM BEHÇET GÜNDÜZ İZMİR
RAMAZAN. ÖYLE BİR AY Kİ O !!! RAMAZAN.
AKLIN KORUNMASI.
HAZRET MUHAMMED (SAV).
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Helal ve Haram.
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
İBADET VE NAMAZIN MANASI
AHİRET GÜNÜNE (HAŞRE) İMAN
PEYGAMBERİMİZİN SÜNNETİNE UYMANIN ÖNEMİ
Berat MİDİLLİ 11/B 263 Gıybet Nedir? Bir insanın arkasından konuşmak,duymaktan hoşlanmayacağı sözler söylemek gibi anlamlara gelmektedir. Toplum için.
PEYGAMBERİN HAYATI SUNU.
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
Sunum transkripti:

GİZLİ DAVET AÇIK DAVET Nuh Suresi 5- Nuh dedi ki: "Rabbim! Doğrusu ben, milletimi gece gündüz çağırdım. " 6- Fakat benim çağırmam, .sadece benden uzaklıklarını artırdı. " 7- Doğrusu ben senin onları bağışlaman için kendilerini her çağrışımda, parmaklarını kulaklarına tıkadılar, elbiselerine büründüler, direndiler, büyüklendikçe büyüklendiler. 8- .Sonra, doğrusu ben onları açıkça çağırdım. 9- .Sonra onlara açıktan açığa, gizliden gizliye de söyledim. 10-Dedim ki: "Rabbini;,den bağışlanma dileyin; doğrusu O, çok bağışlayandır.

İşte Nuh peygamberin yaptıkları ve İşte onun sözleri. Uzun bir mücadelenin sonunda dönüyor ve Rabbine son raporunu sunuyor. Burada Hz. Nuh sürekli ve kesintisiz bir çabayı tasvir ediyor: "Doğrusu ben milletimi gece gündüz çağırdım:“

Bıkmıyor, usanmıyor, burun kıvıranılar, yanlışta ısrar etmeler karamsarlığa düşürmüyor onu: "Fakat benim çağırmam, sadece benden uzaklıklarını arttırdı." Allah'a; varlık ve hayatın nimet ve lütufların, hidayet ve aydınlığın kaynağına yönelik çağrımdan kaçtılar. Üstelik O, dinlemek için bir ücret, yol göstericiliğin karşılığı olarak da bir vergi istemiyor. Onlar, bağışlanmaları, günah, isyan ve sapıklığın cürmünden kurtulmaları için kendilerini Allah'a çağıran davetçiden kaçıyorlardı.

Davetçi her yerde karşılarına çıkıp, davetini duyurmak için her fırsatı değerlendirdiği, dolayısıyla kaçamadıkları zamanlar sesini duymak istemiyorlardı. Onu görmeye bile tahammül edemiyorlardı. Bu yüzden sapıklıkta ısrar ediyor, hak ve hidayet çağrısına olumlu karşılık vermeye tenezzül etmiyorlardı, büyüklük taslıyorlardı. "Doğrusu ben senin onları bağışlaman için kendilerini her çağırışımda, parmaklarını kulaklarına tıkadılar, elbiselerine büründüler, direndiler, büyüklendikçe büyüklendiler."

Bu, davetçinin davasını duyurmak için her fırsatı değerlendirişini, kafirlerin de sapıklıkta direnmelerini gösteren bir tablodur. Bu tabloda kıt anlayışlı, inatçı insanlığın çocuksu tutumu belirginleşiyor. Bu tutum, parmaklarını kulaklarına tıkamaları ile, başlarını elbiselerine bürümeleri ile somutlaştırılıyor. Bu ayetler, çocukça inadı kusursuz bir tabloda canlandırıyor. Hz. Nuh şöyle diyor: "Parmaklarını kulaklarına tıkadılar."

Onlar parmak uçlarıyla kulaklarını tıkıyorlardı Onlar parmak uçlarıyla kulaklarını tıkıyorlardı. Ama onlar parmak uçlarını kulaklarına o kadar sert tıkıyorlardı ki, sanki içine hiçbir ses girmesin diye bütün parmaklarını kulaklarının içine sokmak ister gibiydiler Bu yanlışta ısrar etmenin, inatçılığın kaba, çirkin bir tablosudur. Aynı zamanda bu, insanların yaşlandıkları halde ortaya koydukları çocuksu, ilkel davranışların bir tablosudur.

Sürekli davetin, her fırsatı değerlendirmenin, ısrarla karşılarına çıkmanın yansıra Hz. Nuh, her türlü yönteme başvurmuştu. Kimi zaman açıkça davet etmiş, kimi zaman da gizli ve açık daveti birlikte yürütmüştü: "Sonra, doğrusu ben onları açıkça çağırdım. Sonra onlara açıktan açığa gizliden gizliye de söyledim.“

Bütün bunları yaparken de dünya ve ahiret te bir takım kazançlar sağlayacaklarını Rablerinden bağışlanma diledikleri zaman affedileceklerini, çünkü yüce Allah'ın günahları bağışladığını söylemişti: "Dedim ki: "Rabbinizden bağışlanma dileyin; doğrusu O, çok bağışlayandır." Onlara geniş ve kolay elde edilen rızk, rızkın bilinen ve onlara büyük bir arzuyla beklenen sebeplerini vaad etmişti.

GİZLİ DAVET Bu tevhid olgusunun münkirlere arz edilmesinde tebiliğ tarihi göstermiştir ki davetçilerin, davete inananların ve davete muhatap kılınanların hayati tehlikelere karşı karşıya kalma ihtimalleri buluna biliri veyada davetin bizzat kendisi açısından, engellenmesi söz konusu ola bilir. Bu durumda da davetin izhar edilmesinde hiçbir fayda yoktur; gizlilik ehemmiyet arz etmektedir.

Peygamberlerin davetlerinde bu safhadan elbette bahsetmek mümkündür. Zira cenabı hak Hz. Nuh un ifadesiyle “Onlara gizli gizli söyledim” (156) buyurmaktadır. Yani hz. Nuh un davet merhalelerinden ilkini gizli davet teşkil etmektedir.

ALENİ DAVET Tehlike ve endişeler zail olduğu zaman artık davet izhar olunmalı ve hiçbir kimseye “davete muhatap olunmamam” mazereti bırakılmamalıdır. Yine misalimizi Hz Nuh tan alalım. Sonra ben onları hakikaten en yüksek ses (im) le çağırdım. Sonrada onları ilan ederek davet ettim.” (158)