Mavi ve Yeşil İçin Elele

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAYINDIR BELEDİYESİ GERİ DÖNÜŞÜM PROJESİ
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Mavi ve Yeşil İçin Elele
Akşehir Gölü. Akşehir Gölü PROBLEM ? Dünya Isınıyor!
ODUNPAZARI GERİ KAZANIM PROJESİ
Meriç Belediyeler Birliği
SAĞLIK KURULUŞLARINDA ATIK YÖNETİMİ
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
ÇEVRE HAKKINDA KISA...KISA...
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
AMBALAJ ATIKLARININ GERİ DÖNÜŞÜMÜ
Atık madde olarak neler toplanabilir?. Ambalaj atıkları.
EKO- OKULLAR.
“Tüketim Alışkanlıklarımız”
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
(Yeşil Bayrak) EKO OKULLAR PROGRAMI.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
GÜMRÜK KIYMETİ TEKNİK KOMİTESİ Ek:II. 1. Bu Anlaşmanın 18 inci Maddesine göre, teknik düzeyde yorum ve uygulama birliği sağlamak amacıyla Gümrük İşbirliği.
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
İçişleri Bakanlığının 2008/55 Sayılı Genelgesi
GREEN MARKETING KONFERANSI
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
KONAKLAMA İŞLETMELERİ
EKO OKULLAR.
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
GÜNEŞ ENERJİSİ SİSTEMLERİ Enerji Verimliliği Uzmanı
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
KOORDİNATÖR ÖĞRETMENLER TOPLANTISI
1. YEREL SAAT Güneşin gökyüzündeki durumuna göre ve yeryüzündeki cisimlerin gölge boyuna göre ayarlanan saate yerel saat denir. *Yani güneşin en tepede.
BİZİM OLDUĞU HALDE BİZİM OLMAYAN ŞEY NEDİR?
EKO-OKULLAR.
GAZİPAŞA İLKOKULU GERİ DÖNÜŞÜM PROJESİ.
YENİLENEBİLİR ve YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI
EXPO 2015 İZMİR için Yol Haritası
BAYRAMPAŞA BELEDİYESİ KATI ATIK YÖNETİMİ -ÇEVRE ve GERİ KAZANIM
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
EKO OKULLAR PROGRAMI.
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
EKO OKULLAR PROJESİ.
TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ Dr. Mustafa LALE Sanayi Daire Başkanı, TOBB , ANKARA.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
UYGULAMALI ÇEVRE EĞİTİMİ PROJESİ
ÇEVRE TAVSİYELERİ CAÇEKOTAD.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
EKO - OKUL BİLGİLENDİRME SUNUMU
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
UYGULAMALAR. UYGULAMALAR Katı Atıklar Koruma Parkında Terk Edilmiş Arabalar, Avustralya Parkta Katı Atık ve Geri Dönüşüm Konteynerleri, Illinois.
OKULLARDA ORMAN PROGRAMI (Learning About Forest-LEAF)
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
su kaşifi çalışma ekibimiz
ÇEVRE HAKKINDA KISA...KISA...
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
Do ğ a insanların ve di ğ er canlıların ya ş amını sürdürdü ğ ü do ğ al ortamdır denilebilir. Do ğ a bize her ş eyi verir ama bizler bu verdiklerinin.
GENEL BİLGİ YILI MAVİ BAYRAK ÇEVRE EĞİTİM ve BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİKLERİ DOSYASI.
TOPLAMA VE AYIRMA TESİSİ
DALGA ENERJİSİ Okyanus ve denizlerde oluşan gel-git dalga ve akıntıların kinetik potansiyel enerjisinden elde edilen elektrik Enerjisidir.
EKO OKULLAR. Eko-Okullar Programı ilköğretim okullarında çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır.
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
ÇEVRE HAKKINDA KISA...KISA...
Sunum transkripti:

Mavi ve Yeşil İçin Elele EKO OKUL PROJESİ Mavi ve Yeşil İçin Elele

İÇERİK Eko okul projesi nedir? Eko okul projesi nasıl yürütülür? Temsilci öğretmen ve öğrencilerimiz kimlerdir? Eko sloganımız nedir? Eylem planımız 1. dönem yapılan çalışmalardan örnekler Birlikte Neler Yapmalıyız?

Eko okul nedir? İlköğretim   okullarında   çevre bilinci,   çevre   yönetimi   ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan uluslar arası bir projedir.             Eko  Okullar  Projesi,  okullara  çevre eğitimi konusunda yol gösterici bir program sunmanın yanı sıra; proje dahilinde yaptıkları çalışmalarda  ve  verdikleri  çevre  eğitimi ile üstün başarı sağlamış okullara yeşil bayrak ödülü vermesi ile aynı zamanda bir ödül planı olma özelliğini de taşır.             Yeşil bayrak,  uluslar   arası   düzeyde   tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen bir eko-etikettir.             Projenin uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır.             İTÜ   Geliştirme   Vakfı    Okulları    Özel   Dr.  Natuk   Birkan İlköğretim   Okulu   olarak  biz de bu yıl Eko-Okullar projesine dahil olduk. Bu sene çöp, atık ve geri dönüşüm konusu ile çalışmalarımıza başladık. Projenin okulun tümünde uygulanması nedeniyle Eko timimizi kurduk ve dördüncü sınıftan yedinci sınıfa kadar tüm sınıflardan temsilciler aldık.             Eko-Komitemizde       görevli       olan       öğretmenlerimizin yönlendirmesi   ile  Eko-Tim  öğrencilerimiz  çalışmalarını  büyük bir istek ve gayretle sürdürmektedirler.

7 ADIM Eko-Okullar Programı Nasıl Yürür: 7 ADIM   

Eko-Okullar Programı Nasıl Yürür: 7 ADIM 1.Eko-Okullar Komitesi Kurulması :Eko-Okullar projesinin beyni olan komite okulun çevre yöneticileri konumundaki öğrenciler, öğretmenler, görevliler, veliler ve hatta yerel yöneticilerden oluşur ve okulun çevre konularındaki aktivitelerini organize eder ve yönetir. 2. Çevre İnceleme: Okuldaki çalışma, okulun çevre üzerinde yarattığı etkileri incelemekle başlar. Öğrenciler, okulda atılan çöp miktarından altyapı (kanalizasyon, vb.) yetersizliklerine kadar her konuda incelemeler yaparlar.   3. Eylem Planı: Çevresel inceleme sonucu ortaya çıkan sonuçları değerlendirerek belirlenen önceliklere göre uygulanabilir, gerçekçi amaçlar ve bu amaçları gerçekleştirmek ve çevresel performansı arttırmak üzere tarihler belirlenir.   4.Gözlem ve Değerlendirme: Okulda belirlenen eylem planının takip edilmesini ve çalışılan konularda başarılı olunmasını sağlar. Aynı zamanda, okulda verilen çevre eğitiminin sürekliliğinin güvencesidir. 5. Atık, enerji, su konularında bütün okulda sınıf çalışmaları yapılır: Bütün okulda su ve enerji tasarrufu, atıkların ayrıştırılması ve toplanması ve geri dönüşüm uygulama çalışmaları yapılır. Amaç, çevresel eğitimi, ulusal okul müfredatının bir parçası haline getirmektir.      6. Bilgilendirme ve Katılım: Veliler, yerel yönetimler, sanayiler ve daha geniş toplum Eko-Okullar programında yer almaya başladıkça Yerel Gündem 21 de okullarda uygulanmaya başlamış olur. Okullar, bilgi ve deneyim edinmek için diğer kuruluşlarla iletişime girerler. Okullar yaptıkları çalışmalarla kendi çevrelerini de çevresel konularda duyarlı olmaya çağırırlar.   7. Eko-İlke: Her okul, kendi amaçlarını, değerlerini, ve öğrencilerin elde etmek istedikleri başarıları belirten kendi “eko-ilke”sini üretir.                                 

Türkiye’de Programı Kim Yürütüyor? Program ülkemizde Türkiye Çevre Eğitim Vakfı tarafından yürütülmektedir. Uluslararası Çevre Eğitim Vakfının üyesi olarak 1995 yılında Ankara’dan bir okulla başlayan projemiz, 2002 yılı sonu itibariyle, Ankara, Antalya, Aydın, Bursa, Eskişehir, Giresun, İstanbul, İzmir, Balıkesir, Rize ve Van illerimizden toplam 104 ilköğretim okulumuzda yürütülmektedir!            

"mavi ve yeşil için elele" EKO SLOGANIMIZ "mavi ve yeşil için elele"

ÇALIŞMALARIMIZDAN ÖRNEKLER

ATIK MALZEMELERDEN MÜZİK ALETİ 5. sınıflarda İngilizce dersinde Günseli Kavasoğlu öğretmenimiz öğrencilerimize atık malzemelerle müzik aleti tasarımı yaptırmıştır.

Çevre bilinci kazandırmak amacıyla Eko-tim öğrencilerimizle birlikte okulumuzun çeşitli yerlerine hatırlatmalar astık.

Öğrencilerimizin çevre bilinci konusundaki davranış ve bilgilerini tespit etmek amacıyla “Çevre Bilinci Anketi” uyguladık.

Arabadan dışarıya çöp atar mısınız ? ÖZEL DR. NATUK BİRKAN İLKÖĞRETİM OKULU EKO-OKULLAR PROJESİ ÇEVRE BİLİNCİ ANKETİ Arabadan dışarıya çöp atar mısınız ? Yola çöp atan birini gördünüz. Bu durumda onu uyarır mısınız ? Çöplerinizi ayırıp mı atarsınız ? (Mesela cam çöplerinizi belediyenin belirlediği konteynıre mi atarsınız?) Gazete ,dergi gibi kağıt atıklarınızı çöplerle beraber mi atıyorsunuz ? Binanızdaki çöpler her gün mü atılıyor? Evinizdeki çöpler için özel çöp poşeti satın alıyor musunuz ? Çöp enerjisi hakkında bilginiz var mı? Çöp dağlarının oluşturduğu metan gazının elektrik üretiminde kullanıldığını biliyor musunuz ? Hiç çöp arıtma tesisine gittiniz mi? Atık ile çöp arasındaki farkı biliyor musunuz ? Tıbbi atık sözünü hiç duydunuz mu ? 12.e-atık (elektronik atık) sözünü duydunuz mu ? 13.Evinizde geri dönüşüm kutusu (katı atıkların tekrar kullanılabilmesi için kullanılan kutu) var mı? 14.Geri dönüşüm sembollerini biliyor musunuz ? 15.Hiç ağaç diktiniz mi ? 16.Yeryüzünün üçte ikisi sularla kaplıdır. Ancak bu suyun sadece %3’ünün içilebilir olduğunu biliyor muydunuz? 17. Dünyada her yıl 7 milyon ton çöp denizlere atılıyor. Bunu biliyor muydunuz ?

Şampuan şişesini doğaya bıraktık. Kaç yılda parçalanır ve yok olur? ( 10-20 ) (50-60) (450-650) Denize atılan cam ,kaç yılda doğadan yok olur ? ( 450 yıl) (1000yıl) (1 milyar yıl) Gelişmiş ülkelerde bir kişi yılda kaç kg çöp üretmektedir.? ( 100 kg ) (550 kg ) (1000 kg ) Yetişmiş bir ağaç günde kaç kişinin oksijen ihtiyacını karşılar ? ( 5 ) (10 ) (17 ) Peki Türkiye’de kaç tür bitki vardır ? ( 2000 ) ( 50000 ) ( 90000 )

EKO-OKULLAR PROJESİ ÇEVRE BİLİNCİ ANKET SONUÇLARI

EKO-OKULLAR PROJESİ ÇEVRE BİLİNCİ ANKET SONUÇLARI

Eko anket sonuçları Türçev-Eko Okullar İTÜ Dr. Natuk Birkan İlköğretim okulu Eko –Timi öğrencileri olarak , okulumuz öğrencilerinin çevre ile ilgili davranış ve ilgilerini merak ettik. Arkadaşlarımıza “Çevre bilinci “ anketini uygulamaya karar verdik. 4, 5, 6 ve7. sınıflardan rastgele seçilen 39 kız, 43 erkek toplam 82 öğrenciye uygulanan anket sonuçlarımızı sizlerle paylaşmak istedik.      Anket sonuçlarımızı incelemeniz bu konuda bilgi sahibi olmanıza yardımcı olacaktır. Sonuçlar: Okulumuz öğrencileri çevre koruma konusunda oldukça duyarlı. Çöp enerjisi , çöpün arıtılması ve elektronik atık konusunda yeterince bilgi sahibi değiliz. Elektronik atık konusunda bilgi sahibi değiliz. Çoğumuzun evinde geri dönüşüm kutusu yok. Geri dönüşüm sembollerini biliyoruz. Büyük bir çoğunluğumuz ağaç dikmiş.

İTÜ Enerji Enstitüsü ziyaretimiz 7. Sınıf Fizik dersinde işlediğimiz konularla, Eko- Okul çalışmalarımızı entegre etmek, Nükleer enerji-Nükleer Atık ile ilgili bilgilerimizi artırmak ve TRIGA MARK-II nükleer reaktörünün çalışma prensibini öğrenmek amacıyla 21.012008 tarihinde 7. sınıf öğrencilerimizle birlikte saat 10.00-11.20 arası İTÜ Enerji Enstitüsünü  ziyaret ettik. Prof. Dr. Sayın Ahmet Bayülken’in sunumunun ardından TRIGA MARK-II nükleer reaktörünü inceledik.

BİRLİKTE NELER YAPABİLİRİZ? Çevremize karşı duyarlı ve ilgili olalım. Eko-okul bünyesinde yapılan çevre konulu tüm etkinlikleri takip ederek bu etkinliklere katılalım. Okul çevresinde gördüğümüz çevre ile ilgili aksaklıkları öğretmenlerimize bildirelim. Okulumuzda ve çevremizde enerji tasarrufu ile ilgili tedbirler alalım.

Mavi ve Yeşil İçin Elele UNUTMAYIN SLOGANIMIZ Mavi ve Yeşil İçin Elele