Tuzla’da hayatı örmek: sınıf, toplumsal cinsiyet ve vatandaşlık Aslı Odman Sabancı Üniversitesi Kültürel Çalışmalar YL Programı Paneli 4 Ocak 2012 “58.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE ADININ HİKAYESİNİ BİLEN?
Advertisements

TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
Farabi Değişim Programı Nedir
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ KADIN SORUNLARI ARAŞTIRMA
1. DEVRE DEĞERLENDİRMESİ
ÇEVRE ORMAN SEYYAR EĞİTİM ARACI
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
TURKEY Black Sea Mediterranean Sea Use the BUCKET in the
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
TÜRKİYE TOPRAKLARININ AŞINIMA DUYARLILIKLARI
ADAYLIK SÜRECİ VE AVRUPA BİRLİĞİ MALİ YARDIMLARI.
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
COĞRAFYA BİLİM YARIŞMASI (CBY)
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
ALTYAPI UYGULAMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI FUAT KOÇAL MÜDÜR
KIRIM KONGO KANAMALI ATEŞİ (KKKA)
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Gençlerin kapasitelerini geliştirmek ve genç liderler yetiştirmek, Gençler arasında ortaklıklar geliştirmek, Balkanlar, Kafkasya, Orta Doğu, Batı Asya.
TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU
Bölgesel Gelişme Politika ve Uygulamaları
ORGAN BAĞIŞI ile İlgili Duyarlılığın Arttırılması
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
Türkiye’deki Gelişmişlik Düzeyinin Çeşitli Göstergeler Kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemi ile İller Bazında İrdelenmesi.
BÖLGESEL KALKINMA PROJELERİ
Projenin Adı: Mesleki Eğitimde Kalite Güvencesi Konusunda Fakındalığın Geliştirilmesi Proje Ortaklarımız: 1- Teknik Eğitim Vakfı Adana Şubesi 2- Adana.
Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi 2014 Sonuçları
YÖRE YÖRE HALK OYUNLARIMIZ
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 21 KASIM 2008 Ankara.
“Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler” İlköğretim Ağız ve Diş Sağlığı Eğitim Programı
AİLE HEKİMLİĞİ PİLOT UYGULAMALARINDA SON DURUM
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
TERSANELER VE KIYI YAPILARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
Where did you come from to Kocaeli ? Karaman, Balıkesir, Egytp,Zonguldak, Eskişehir,Ağrı, Konya, Bolu, Tokat, Gümüşhane,Hatay, Rize,Urfa,Erzurum ( 2 )
TÜRKİYE’DE ULAŞIM:.
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
İMC MÜHENDİSLİK PROJE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması
AKREDİTE ODA VE BORSALAR
Strateji Geliştirme Başkanlığı DÖNER SERMAYE DAİRE BAŞKANLIĞI.
Erasmus Hareketliliği Kapsamında Türkiye’ye Gelen Öğrenciler
GİRİŞ  Cinsiyet deyince aklımıza hangi girişimciler geliyor. (Pozitif ayrımcılık)  Kadının yeri evi mi?  Kadın erkek eşit mi ROLLERİ FARKLI MI? (A.Tomor)
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
TÜRKİYE’DE GÖRÜLEN BAŞLICA İKLİM TİPLERİ
TÜRKİYE ELEKTRİK DAĞITIM A. Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ “ ENERJİ DAĞITIMINDA KAMUNUN ROLÜ” 02 ARALIK 2005 İSTANBUL.
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
ALIŞVERİŞ MERKEZİ PROJESİNİ KONUMLAMAK TÜRKİYE PİYASASI İÇİN YÖNTEM VE TEKNİK Dr Şükrü Aslanyürek 21 EKİM RETAIL VISION İSTANBUL 1.
(with Istanbul, Ankara, and Izmir divided for electoral purposes)
TSE K TS 825 ÖZEL DURUMLAR Özel durum 1: Belediye ve mücavir alan sınırları dışında, köy yerleşik alanları civarında ve mezralarda 2 kata kadar.
There are eighty-one provinces in turkey MEDITERRANEAN REGION: ADANA,ANTALYA,BURDUR,HATAY, ISPARTA,KAHRAMANMARAŞ,KİLİSİ, MERSİN,OSMANİYE BLACK SEA REGION.
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
ÜLKEMİZDE NÜFUS.
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
Aracı Şehirler MEWA Bölgesel Forumu 22/09/2017 Nevşehir
İSTATİSTİKLERLE ÇOCUK
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU (TÜBİTAK)
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
KAMU-ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞ BİRLİĞİ (KÜSİ)
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

Tuzla’da hayatı örmek: sınıf, toplumsal cinsiyet ve vatandaşlık Aslı Odman Sabancı Üniversitesi Kültürel Çalışmalar YL Programı Paneli 4 Ocak 2012 “58 (Sivas) Vatan, 34 (İst.) Mekan”: Güngören, 2011 (foto: JF.Pérouse)

34 MEKAN? : MapMedya 2008 _ ‘düz’ Tuzla haritası

34 MEKAN? Tuzla, 2007: (Tuzla Belediyesi Tanıtım Kataloğu) Birbirine dokunmayan mekansal işlev ve sınıflar: 5 Organize Sanayi Bölgesi, Tersaneler Bölgesi, Formula1, Akfırat Villakentleri, ‘ Kentsel Dönüşüm ’ Kapsamında Mahalle ler, 3 Özel, 1 Devlet Üniversitesi, Askeri Alan/Piyade Okulu

Tuzla İçmeler Mahallesi – Tuzla Tersaneler Bölgesi: Sınıflar? Vatan? Karadenizli Armatör / Tersaneciler Millet-vekili Tersane İşverenleri (Vatan?) Göç katmanlarının hiyerarşisi – işçi sınıf içindeki hiyerarşik katmanlaşma (Sınıf katmanları: Vatan?) 1.Kaynakçı 2.Montajcı 3.Raspa, boyacı taşeron (altişveren) şirket işçilerini 4.Borucu 5.Elektrikçi 6.Taşlamacı, temizlikçi kadrolu işçiler vinç operatörleri, forkliftçiler, iş güvenlikçiler

Esnek Çalışmanın Öncü Örneği Tuzla Tersaneler Bölgesi’nde Büyüme Döneminde (2008) Emek Rejimi: Vatan ve Sınıf Sivas, Tokat, Kastamonulular: montaj, kaynak Samsunlular: raspa Batman, Hakkari, Diyarbakır, Urfalılar: temizlik Sınıf içi katmanlar etnikleşiyor, ‘vatan’ sınıfı katmanlıyor!

Tuzla’da Hemşehri Dernekleri – Vatan! 2002 Emniyet Müdürlüğü verilerinden –adrese göre- derlenmiş ’da ise Tuzla Belediye Başkanı 32 il/ilçe hemşehri derneği ile toplanıyor. 7Erzincan 6 5Kars 4 3Çankırı, Giresun, Bingöl 2Tokat, Erzurum, Sakarya, Trabzon, Giresun, Samsun, Ordu, Sinop, Kastamonu, Gümüşhane 1Adana, Bayburt, Zonguldak, ‘Aydınlı Karadenizliler’, Artvin, Yozgat, Sivas Afyon, Muş

Hemşehri Dernekleri – Erkek Vatan? Kasım 2011 itibarıyla İstanbul İl Dernekler Müdürlüğü’ne göre: İstanbul’da 4506 il derneği var, Yaklaşık üye mensup, Ve sadece ı kadın üye!

Hemşehri Dernekleri – ‘Girişimci’ Vatan? İşçi göçü ile ivmelenmiş hemşehri derneklerinin yönetimi gittikçe merkezileşiyor (İstanbul Rize, Siirt Dernekleri Federasyonu vs.) Devlet bu merkezi yapılarla daha doğrudan ve ‘girişimcilik dili’ üzerinden klientelist bir ilişkiye geçebiliyor. Derneklerin üye kompozisyonu artık sadece ağırlıklı olarak işçi değil, işverenleri de içeriyor. European Journal of Turkish Studies, ‘Hemşehri Dernekleri’ Özel Sayısı, 2/2005’:

İstanbul’da (mekan!) hemşehri derneği (vatan!) yoğunluğu 2005

Tuzla: Ne Mekan, Ne Vatan, Ne de Sınıf? Formula 1 websitesinden istanbulPark’ın İstanbul Haritası

Tuzla Postane Mahallesi- KAMP ARMEN – Ermeni Yetimhanesi: Vatan-daşın mülkü? Eski Kamp Armen’li Garabet Örünöz Özel Arşivi’nden

İnsan ve Mekanın Tasnifi / ‘SINIFSALLAŞMASI’ paralel süreçler CAMEKAN ‘soyut mekan’ (Lefebvre) Sermaye birikiminin mekanı Devlet düzenlemelerinin yarattığı ‘birikim kapları’ – hukuki sınırlar Sermayenin canlı emeği, soyut emeğe / değişken sermayeye çevirme süreci (ölçülebilir emek-değer ücretlendirilir, somut insan değil!) Çevre de ‘düzenlenir’ ve ‘ölçülebilir’ hale gelir. EMEKAN Sosyal mekanın üretilmesi Somut insan Çalışmak/İkâmet/Tüketmek bütünlüğü (zihinsel ve bedensel emek bütünlüğü) Ölçülebilir/Ücretlendirilen emek-zamanı yerine, çizgisel olmayan ‘gündelik hayat’ zamanı (‘ritim’) ‘mânalı’ mekansal ağlar oluşturan mekansal pratikler