Hazırlayan: Selvihan Öztürk Ondokuz Mayıs Üniversitesi Resim-iş Öğretmenliği II.Öğretim II.Sınıf www.muzikegitimcileri.net ©2006.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

YAYLI ÇALGILAR.
PARAGRAF.
KESİRLER.
SANAT VE SANAT DALLARI HAZIRLAYAN:EMRE BOYUN
Hazırlayan: Merve BOYUN
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Biyografisi Fotoğrafları Eserleri Hazırlayan ASİYE KARAGİŞİ
Hazırlayan: Emin Deniz Aktaş 4-A 63
İNTERNET.
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
Taşodademo. Neler istediğinizi biliyoruz-1 Bir plak firmasıyla sözleşme yapmak Internetten parçalarınızı yayınlayıp yüksek hit almak Konser taleplerini.
HAT SANATI Mustafa Süreyya SEZGİN.
HAZIRLAYAN: Ece BAŞYAZICI
Vincenzo BELLİNİ ( ) Hazırlayan MEHMET ALİ KAYNAR
Cumhuriyet’e Nasıl Kavuştuk?
Konu=İNSAN SESLERİ.
FRANSIZ BESTECİ BIZET'İN HAYATI,ESERLERİ VE RESİMLERİ
ALEXANDER BORODIN
©2006 HAZIRLAYAN: NAZİRE KOCA.
Franz LISZT Hayatı & Eserleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK BESTECİLERİMİZ
Matematik Ve Müzik Arasındaki İlişki
HENRY PURCELL ©2006 ( ) HAZIRLAYAN : GÜLCİHAN KENDİ ©2006.
©2006 Fauré Gabriel Fauré (1845 – 1925)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Hazırlayan : Serap ÖNAL Resim İş Öğretmenliği 2. Sınıf 1. Öğretim
Sağol “Warhol”.
ÜNLÜ RUS BESTECİ NİKOLAY ANDREYEVİCH RİMSKY-KORSAKOV
ÖZELİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
YANSITICI DÜŞÜNME.
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
Carulli Ferdinando ( )
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Zaman içinde bilim.
SANAYİ DEVRİMİ Sanayi Devrimi ya da Endüstri Devrimi, Avrupa'da 18. ve 19. yüzyıllarda yeni buluşların üretime olan etkisi ve buhar gücüyle çalışan makinelerin.
KİŞİSEL ÇABA- BAŞARILI İŞ YAŞAMI
MÜZIK ALETLERI.
JOHANN STRAUSS, JR. (Viyana, Viyana, 1899) ESERLERİ HAYATI
Operanın Doğuşu Nazlı YALDIR 9/D 211.
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
Materials and Chemistry İstanbul Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği İstanbul Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Alümiyum Şekillendirme.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
MUM IŞIĞINDA ŞARKILAR. Projenin içeriği: Türk sanat müziğinin klasikleşmiş ama yeni nesil tarafından da hala beğeni ile dinlenen eserleri, günümüz Türk.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI TANITIM GÖSTERİMİ Yrd. Doç. Dr. Metin REYHANOĞLU HATAY – MAYIS, 2013.
SES TİTREŞİMDİR Titreşen bir nesnenin başlattığı titreşimler dizisine ses denir. Sesin oluşabilmesi için titreşim hareketi gereklidir. Titreşim bir.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: Rönesans Dönemi Müziği
Jazz Müzik bilgileri.
ANLATIMA HAZIRLIK.
Jale YILMABAŞAR Hayatı ve Eserleri.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Müzik Nedir?.
PİYANODA NOTALAR Do ( C ) Notası Re ( D ) Notası Mi ( E ) Notası
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Pop Müziği Topluluğu Pop müzik toplulukları, pop müzik eserlerini seslendirmek üzere oluşturulan topluluklardır. Pop müzik topluluklarında.
KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
 Geleneksel Türk müziği çalgılarını 4 grupta inceleyebiliriz. Vurmalı çalgılar: davul, def, darbuka, zil, kaşık, bendir Üflemeli çalgılar: kaval, zurna,
TÜRK HALK MÜZİĞİ ve TÜRK SANAT MÜZİĞİ
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 4. ÜNİTE BAROK DÖNEM MÜZİĞİ
DOKU.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK BESTECİLERİMİZ Hazırlayan :OMÜ Eğitim Fak.Resim –iş Öğrt. 2.Sınıf Öğrencisi Buket AKSAKAL CEMAL REŞİT REY
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT ANLAYIŞI. TÜRKLERDE SANAT İLK TÜRK DEVLETKERİNDE SANAT  ORTA ASYA TÜRK SANATININ TEMELİ İLK TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLEN ATLI.
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Selvihan Öztürk Ondokuz Mayıs Üniversitesi Resim-iş Öğretmenliği II.Öğretim II.Sınıf ©2006

KARLHEINZ STOCKHAUSEN

22 Ağustos 1928 tarihinde Mödrath, Köln’de doğan Alman bestecisidir. Belki de hiç bir besteci yeni müziğe aşina olmayanların içindeki öfke ve hayreti Stockhausen kadar uyandırmamıştır. Aynı şekilde, belki de diğer bestecilerin hiçbirisi 1950 ve 1960’ların Avrupasın’da, Amerika Birleşik Devletleri’nde Cage’in yaptığı gibi, yeni müzikal akımların gelişiminde bu denli katkıda bulunmamıştır. 20. yüzyıldaki konumu Wagner’in 19. yüzyıldaki konumuyla karşılaştırılmıştır ve bu karşılaştırmada gerçek payı vardır. Wagner gibi Stockhausen’ın konumu da kullandığı alışılagelmedik ve tuhaf üslup anlaşıldıkça daha da saygınlık kazandı. Müzikal olgunluğu, Fransız besteci Messiaen’in yolunu açtığı dizisel müzikteki potansiyel ile ilgili buluşuna ve Messiaen’le yaptığı çalışmalara dayanır.

Stockhausen’ın oda orkestrası için Kontrapunto, Piyano Parçaları, Üflemeli Çalgılar Beşlisi gibi müzik bestelerinin yanısıra, teyp bandına kaydettiği elektronik müzik denemeleri de vardır: Elektronik Çalışmaları, Gençlik Şarkısı. 1952’den itibaren Alman müziğinde en ileri ucu temsil eden Stockhausen, savaş sonrasında genç okulun en önemli iki üç sanatçısından biri oldu. Deneylerini ve düzenlemelerini, yeni keşfedilen bir evrende, ses ve gürültünün sınırları içinde, olağanüstü bir cüretle geliştirdi: gürültüyü ses kalıbına soktu, müziğe boşlukta hareket kabiliyeti sağlayan bir çeşit tabii stereofoniden yararlanarak müzik seslerine yeni boyutlar verdi. Bu teknik Raummusik adını almıştır. Elektronik sesleri ve raslantı fikrini sonuna kadar zorlaması göz önünde tutulursa, Stockhausen’a çağımızdaki yenilik imkanlarını şimdilik tüketmiş olanlardan biri gözüyle bakılabilir

Stockhausen, dizisel müzik akımını benimseyenlerin Almanya’daki, hatta tüm Avrupa’daki öncüsü sayılır. “Total Dizisellik” olarak da bilinen bu diziselliğin özü sadece 12-ses bestecilerinin benimsediği gibi notalardaki perdelerin rasyonal, emredici, kurucu çizgi ve sitemlerle organize edilmesine değil, aynı zamanda müziğin, ritmin, sürenin, dinamiklerin parameterlerinin benzer prosedürlere maruz kalmasına ve böylece materyal üzerindeki kontrolü tamamen ele geçirmeye dayanır. Darmstadt’daki yaz kurslarında birçok kez Stockhausen ile ortak çalışan Boulez ve Nono gibi besteciler de bu doğrultuda ilerlemişlerdir.

Stockhausen’ı diğerlerinden ayıran iki faktör vardır. Bunlardan ilki, yukarıda anlatılan dizisel gelişmelerin tekdüze yapılanmış müzikal parametrelerden çok daha (elverişli) fazla potansiyeli olduğunu kavramasıdır. Bu tarz müziği, onun geleneksel biçimde, orkestra veya insan sesi ile sayfalarda hayata geçirilişinden, yeni kitle iletişim araçları bularak ya da bunların geleneksel parametrelerini tanınmışlığın dışına genişleterek kurtarmıştır.

İkinci faktör, Stockhausen’ın ilgisini kendi müziğinin içerdiği deteylara değil, kendi müziğini içeren yapılanmalara yoğunlaştırmasıdır. Sonrakilerin üstesinden gelebilmek için önceki kavramların ve ayrıntılarının anlaşılması gerekir. Bu, organik gelişme kuramının antitezi olmuş ve tüm bu oluşumların ana hatları bu konudaki müzikal düşüncelerin gelişmesi ile açıklanmıştır.

1956’dan beri meydana getirdiği belli başlı eserleri: Nefesli Çalgılar İçin Zetmasse (1955 – 1956), üç orkestra için Gruppen (1957), vurmalı çalgılar riçin Zyklus (1959)i orkestra ve koro için Carré (1960), piyano vurmalı çalgılar ve elektronik şerit için Kontakte (1960), solo soprano dört koro topluluğu ve 13 çalgı için Momente, tam tam ve 6 davulcu için Mikrophonie I (1964), beş orkestra grubu ve elektronik şerit için Mixtur (1964), elektronik şerit ve üç çalgı için Hymnen (1967).

Hazırlayan: Selvihan Öztürk Ondokuz Mayıs Üniversitesi Resim-iş Öğretmenliği II.Öğretim II.Sınıf