Pr415 “product campaign The Magic of Adwork "Anyone can make the simple complicated. Creativity is making the complicated simple."
Pr415 “product campaign The Aim of Course: Learn and Practice to work with AD Agency The best way of practicing is; ACT as an AD Agency
Pr415 “product campaign CREATIVE BREAF
Pr415 “product campaign Marka/Ürün/Hizmet Hakkında Genel Bilgi Information about the Brand/Product/Service Markanın güncel durumu, rakipler karşısındaki pozisyonu ve ihtiyaç duyulan iletişimin veya kampanyanın genel tanımı ve bu ihtiyacın sebebi belirtilmelidir. İletişim hedefleri neler ve ne başarılması gerekiyor? What are the communication objectives and what should be achieved? İletişim/kampanya sonrasında hedeflenen nedir? (Tüketicinin zihninde oluşturulmak istenen düşünce ve algı, davranış (harekete geçirme), varsa rakamsal satış hedefleri gibi) Kırılması gereken bir rezistans, istenmeyen bir imaj varsa açıklanmalıdır. 1 2
Pr415 “product campaign MARKA: Coffee More Tür: Fresh Ground Coffee and Filter Coffee
Pr415 “product campaign Rakipler: Jacop’s Coffee Crown Coffee Valante Davidoff Tchibo Mehmet Efendi Lavazza Mac Coffee Maxwell Why Not Pupa Alternatif Rakipler: Nescafe Diğer instant cofee’ler Türk Kahveleri Kahve Dükkanları Starbuck Glaria Jeans Kahve Dünyası Kahve Evi John’s
Pr415 “product campaign Market Büyüklüğü : 187 m TL %70’i Türk Kahvesi 33.6 graund Coffee, 4.1 m çekirdek kahve Tüketici görüşü: luks, sağlıksız, mesaj verici, ayıltıcı, yorgunluk atıcı, destekleyici Profil: Türk K: 45 yaş üzeri, kadın instant, %48 3ü bir arada Filtre: erkek Ground: Encok tüketilen: capichino, latte Coffee Shops: taneden 380 shops a çıkmış, 17 marka shops var AVM kültürü doğru orantılı Parta Payı:Nestle 67,6 Toplam Tükt:Türkiye1,26 kg Avrupa 3 kg Amerika 5 kg Büyüme : 2014 %4.1 Dağıtım kanalı: Hiper market
Pr415 “product campaign Hedef kitle kim, kime sesleniyoruz? Who is the target audience we are talking to? İletişiminin yapılacağı hedef kitle profili, varsa demografik bilgileri ve yaşam tarzı özelikleri Bu durumda bir kişi tanımlama ve bu kişiyi tüm özellikleri ile (yaşı, mesleği, eğitimi, cinsiyeti, dinlediği müzik, gittiği mekanlar, giyim tarzı, hobileri vs.) anlatmak hedef kitlenin gözümüzde canlanmasına ve hayatın içinden örnekler bulmaya yardım eder. Hedef kitlenin algısı nedir? Marka/ürün hakkında ne düşünüyor? What is the key insight, perception of the user? Hedef kitle ürünle ilgili ne düşünüyor? Neden bu ürüne ihtiyaç duyar? Bu marka ve rakipler hakkındaki düşünceleri, tercih sebepleri ve beklentileri nelerdir. Harekete geçiren veya ürünü seçme sebebi açıklanmalıdır. 3 4
Pr415 “product campaign : üniversite öğrencileri, iş hayatına yeni başlayanlar : Çalışanlar, Ev hanımları, Kadın, Erkek : Çalışanlar, Ev Hanımları B + - B Grubu: Eğitim Düzeyi Yüksek, Ortanın üzerinde, Gelir değişkenliği az, Yaşam Kalitesi Yüksek, hesaplı tüketim
Pr415 “product campaign ANA MEŞAJ: Farklılık : üniversite öğrencileri, iş hayatına yeni başlayanlar Kim demiş bir gün 24 saat diye Kahve aşk gibidir araya mutluluklar girebilir : Çalışanlar, Ev hanımları, Kadın, Erkek Kim demiş büyüdün diye – CM ile farklılığa koşun Her yudumda daha fazla özgürlük-Coffe more ile aşka elini uzatan ilk siz olun-Sıcacık ilişkileri CM ile birleştirin Özgürlüğün tadını ortaya çıkarttık- avuçlarında Ortak: Kahve keyiftir Cofee More Fazlası- Keyfiyle ödüllendir kendini –CM ile Mola Zamanı : Çalışanlar, Ev Hanımları Seçimlerin seni yansıtır – Hayatına bir anlam daha kat
Pr415 “product campaign Satış fikri nedir? What’s the selling idea? Bu ürünün / hizmetin tercih edilmesinin en önemli sebep nedir? Farklılaştıran özellik veya vaat edilen durum belirtilmelidir. Hedef kitle bize neden inanmalı? (mevcut veriler ve gerçekler) Why should the target audience believe us? (existing information and facts) Harekete geçirmeye çalışırken ürün/hizmet ile ilgili destekleyici veriler ve gerçekler. Bu teknik bir bilgi olabilir, bir üstünlük veya farklılık olabilir. 5 6
Pr415 “product campaign BRAND POSITIONING Positioning Positioning is about the position a brand occupies in a market in the minds of consumers. Strong brands have a clear, often unique position in the target market. Positioning can be achieved through several means, including brand name, image, service standards, product guarantees, packaging and the way in which it is delivered. In fact, successful positioning usually requires a combination of these things.
Pr415 “product campaign
Hedef kitlenin ne yapması hedefleniyor? What kind of reaction is expected from the target audience? Kampanya/iletişim sonunda hedef kitlenin ne yapmasını istiyoruz (satın almasını mı, bilinirliğinin artması ile bundan çevresine bahsetmesini mi, markaya güvenmesini mi, ürünü ilk kez denemesini mi, web sitesine girip ürün veya hizmet hakkında bilgi almasını mı?) 8 7 Hangi tonda ve nasıl konuşulmalı? What is the tone of the communication? Marka veya hizmetin hedeflenen kitle ile iletişim tonu belirlenmelidir. (bilgilendirici, samimi, eğlenceli, güven uyandırıcı ve ciddi, bir topluluğa aidiyet hissettirici, ürünle duygusal bağ kuran)
Pr415 “product campaign COMMUNICATION STRATEGY Checking perceptions Setting objectives Agreeing principles Developing messages and branding Prioritising audiences Choosing channels Planning activities Estimating time Estimating budget Evaluating success
Pr415 “product campaign Kullanılacak iletişim alanları / mecralar nelerdir? What are the commuication channels/mediums? Kullanılması gereken mecralar, hedef kitleye ulaşılabilecek mecralardan örnekler. ATL Çizgi Üstü Above The Line BTL Çizgi Altı Below The Line Interaktif/web kaynaklı TelevizyonDoğrudan Postalama Gazete POP (point of purchase materyalleri) SMS DergiStandWebsitesi RadyoKampanya Micrositesi SinemaE-bulten OutdoorIntranet Internet Advertorial CRM/ 1e1 Pazarlama Customer relationship management PromosyonBayi/Şube/Mağaza KampanyaÇekilişAktiviteler Call CenterYarışmaSatış Artırma ve ödül Sadakat Programları OrganizasyonDoğrudan PazarlamaDiğer İç iletişimGuerillaB2B SponsorlukSaha Aktiviteleri Özel aktivitelerRoadshow Denettirme/tattırma/sample Door-to-Door 8
Pr415 “product campaign Bütçe ve teslim zamanı? Budget constraints and deadline? Projeye (kampanyaya) ayrılan bütçe ve işin sunulması gereken, üretime girmesi gereken ve teslim edilmesi gereken zaman (Bunun için proje onaylandıktan sonra bir zaman çizelgesi/timeline oluşturulur). 9 Sunulması planlanan materyaller? Presentation materials? Proje (kampanya) için sunulması gereken uygulamalar (ilan-broşür-dış mekan uygulamaları-web- story board (TV), doğrudan postalama fikri vs). 10
Pr415 “product campaign