“DeğişenDünyadaYönetim ve Liderlik” (“Supervision and Leadership in a Changing World”)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
ÇALIŞAN BEKLENTİLERİ DEĞİŞİYOR.. YA İK?
3. Saat “Değişen Dünyada Yönetim ve Liderlik” (“Supervision and
“DeğişenDünyadaYönetim ve Liderlik” (“Supervision and Leadership in a Changing World”)
Liderlik ve Örgütsel Adalet
EK1 Zamanlama Çizelgesi 22 Mayıs 2010 Cumartesi 09:0009:3010:0010:3011:0011:3012:0012:3013:0013:3014:0014:3015:0015:3016:0016:3017:0017:3018:0018:3019:0019:3020:0020:3021:00.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
YMT 222 SAYISAL ANALİZ (Bölüm 6a)
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
2. Saat “DeğişenDünyadaYönetim ve Liderlik” (“Supervision and Leadership in a Changing World”)
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Kendi işimi kurma nedenlerim;
Klinik Yetiştiricilik
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
TEST – 1.
{ HOŞGELDİNİZ. { 16 Aralık 2014 Romantik ilişki modellerinde kişiliğin faktörü???
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
PROGRAM TASARIMI
Personel seçme sürecinin özellikleri
“Değişen Dünyada Yönetim ve Liderlik” (“Supervision and Leadership
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Bu derste şunları öğreneceğiz: –CheckBox es kullanımı.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
YMT 222 SAYISAL ANALİZ (Bölüm 5)
Performans değerlendirme
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
YMT 222 SAYISAL ANALİZ (Bölüm 6b)
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
MOTİVASYON.
Yönetim Fonksiyonları
. Hafta.
MOTİVASYON.
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÇALIŞANIN MOTİVASYONU DEMEKTİR.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Canadian Tenth Edition
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Spor hareketleri dönemi
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

“DeğişenDünyadaYönetim ve Liderlik” (“Supervision and Leadership in a Changing World”)

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Programın akışı (Gün 1) BaşlangıçBitişSüreAkış/içerik 09:3010:2050 dakikaYÖNETİCİ/LİDER – KISA VAKA 1 10:2010:3010 dakika 10:3011:2050 dakikaKARAR VERME – KISA VAKA 2 11:2011:3010 dakika 11:3012:2050 dakikaPLANLAMA VE KONTROL 12:3013:301 saatÖğle Arası 13:3014:2050 dakikaUZUN VAKA - OKUMA 14:2014:3010 dakika 14:3015:2050 dakikaUZUN VAKA - TARTIŞMA 15:2015:4020 dakika 15:4016:3050 dakikaELEMAN ALMA 16:3016:4010 dakika 16:4017:3050 dakika MOTİVASYON 2

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Programın akışı (Gün 2) 3 BaşlangıçBitişSüreAkış/içerik 09:3010:2050 dakikaKENDİNE LİDERLİK ETMEK – YOLCULUK 10:2010:3010 dakika 10:3011:2050 dakikaKENDİNE LİDERLİK ETMEK – HARİTA 11:2011:3010 dakika 11:3012:2050 dakika KENDİNE LİDERLİK ETMEK – ENGEBELER VE ENGELLER 12:3013:301 saatÖğle Arası

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Liderler Bireysel Davranış Hakkında Neleri Bilmeli? Güdüleyici faktörler – ceza, ödül, maaş zammı, kovulma tehlikesi – değişik bireyleri değişik şekillerde etkiler

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Kişilik ve Davranış Psikologlar kişiliği şöyle tanımlıyor “ …bireyler için belirgin olan, onları başkalarından ayıran ve bireyin farklı kişi ve durumlara uyum göstermesini etkileyen özellikler ”

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Kişilik ve Davranış Psikologlar “Büyük Beş Kişilik Özellikleri” üzerinde duruyor: Dışa Dönük Olma Duygusal Denge Hali Geçimli Olmak Dürüstlük/İçtenlik Deneyimlere Açık Olmak

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Pilotların ve Yöneticilerin Kişilik Özellikleri Kişilik ve Davranış

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ İş yerinde birçok ilginç kişilikle tanışacaksınız …otoriter ya da Makyavelist tipler gibi Kişilik ve Davranış

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Beceriler ve Davranış Motivasyonu çok yüksek olan bir kişi bile gerekli beceriye sahip değilse, performans gösteremez. Performans = Beceri x Motivasyon Birçok beceri vardır Potansiyeli olan kişileri işe al ve onları eğit

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Algılarımız burada çok önemlidir Olgu ve olayları istediğimiz gibi görürüz. İş ilişkileri için de durum böyledir. Bazı özellikler bazı kişilerle/mesleklerle/eğitim seviyeleriyle özdeşleştirilir – ön yargılar!! Beceriler ve Davranış

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Tutum ve Davranışlar İş tatmini işe karşı tutumların en çok bilinenlerindendir …tatmin, öznel bir tutumdur.

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ İş tatminini neler etkiler? Ücret Hakkaniyetli mi ? İş İlginç mi? Yükselme olanakları Adil ve eşitlikçi mi? Yönetici Ç alışanlarıyla ilgili mi? İş arkadaşları İş arkadaşları iyi ve işlerinin ehli mi? Tutum ve Davranışlar

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Motivsyon ve İhtiyaçlar İnsanlar belirli güdülerle (“motiflerle” hareket eder) Onları harekete geçiren bir şey olmazsa, bu ihtiyaçlar yok gibidir

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Prof. Abraham Maslow insanların beş tür ihtiyacı olduğundan söz etmiştir: Tutum ve Davranışlar

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Herzberg’in Hijyen Faktörler – Motivasyon Faktörleri Yaklaşımı ihtiyaçları ayırıyor Çalışma koşulları, maaş gibi koşullar kötüyse insanların tatmini azalıyor. Bunları çoğaltmakla insanların motivasyonu artmıyor. İnsanları motive etmek için hijyen faktörler değil, motivasyon faktörleri arttırılmalı Takdir, gelişme olanağı, sorumluluk

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ KURUMUNUZDA MOTİVASYON NASIL SAĞLANİYOR? 16

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ İnsanları motive etmek için 10 yol Hedefler koyun SMART hedefler: Spesifik, Measurable (Ölçülebilir), Attainable (Ulaşılabilir), Relevant (Anlamlı/İlgili), Timely (Doğru Zamanlanmış) Performansa dayalı ücretlendirme yolları seçin Performansa dayalı ücretlendirme insanları motive eder Başarıya Dayalı Ödeme Performans standartlarını açık hale getirin

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Takdir İnsanların başarılarını övmek ve onları içtenlikle tebrik etmek Olumlu Teşvik İyi davranışların takdirini ve ortaya çıkarılmasını sağlayın (“Şunu yaparsan ödülün şu olur”) İnsanları motive etmek için 10 yol

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Davranış Yönetimi İnsanları motive etmek için 10 yol Çalışan İstenen davranış İstenmeyen davranış GüvenlikşapkasıtakıyorGüvenlikşapkasıtakmıyor Olumlu teşvik ekle Bireyingüvenlik Anlayışını öv Olumsuz teşvik kaldır Fabrikayıserinlet, Baret takmak rahatsızlıkvermesin Olumlu teşvik kaldır HerkesinönündeBağırma,böylecearkadaşlarınıngülmesinden cesaret alamaz Olumsuz teşvik ekle Elemanıiştenuzaklaştır

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Elemanların Yetkilendirilmesi Bireylerin işleriyle ilgili inisiyatif elde etmeleri İşin zenginleştirilmesi İşin daha ilginç ve zevkli hale getirilmesi Beceriye dayalı Ödeme Bireyin pozisyona göre değil, becerisine göre ödüllendirme alması Ömür Boyu Öğrenme Özgüveni arttırır İnsanları motive etmek için 10 yol

Supervision and Leadership in a Changing World By Gary Dessler © 2012 Pearson Higher Education, Inc Pearson Prentice Hall - Upper Saddle River, NJ Sonuç: Motivasyon Problemleri Birey kendisinden beklenenin ne olduğunu ve bu hedeflere ulaşamadığını biliyor mu? Birey istese bu performansı gösterebilir miydi? Evet Evet Evet Evet Evet Hayır Hayır Hayır Ona hedefler koy Becerisi mi yetersiz? Eğitim mi lazım? Kaynak mı yetersiz? Hayır Hayır Başka yere naklet veya işten çıkar Eğit ve elemana ne beklendiğini bildir İşi incele; Bireyin ihtiyaç duyduğu kaynaklar /araçlar kendisine verilmiyor mu? Birey işe motive mi? 10 kural -Birey hedeflerini biliyor mu? Performans kriterleriPerformans kriterleri belli mi? Ödül birey için değerli mi?Ödül birey için değerli mi? Ödül hakkaniyetli mi? Ödül hakkaniyetli mi? …