AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAYLI ÇALGILAR.
Advertisements

ROMANESK VE GOTİK DÖNEM
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
GOTİK MİMARİ FRANSA ALİ GÖKTEN
Hazırlayan :Aslıhan Peynircioğlu
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ BURSA EVLERİ
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ EDİRNE EVLERİ
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
ROMANESK ÇAĞ ÖNCESİ BATI MİMARLIĞI
Balkanlar Balkanlar güneyde Akdeniz,kuzeyinde Tuna, Sava ve Kupa nehirleri, doğusunda Karadeniz, güneydoğusunda Ege ve Marmara Denizi ve güneybatısında.
SANAT TARİHİ.
Değerli Dostlar, ne demiştik, Tarih budur... “ Hasankeyfe Sadakat ” denince genelde Diclenin üzerindeki yeni köprü ile eski köprüden geriye kalan kalıntıların.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
ANITKABİR.
Algürppsx En büyük Bizans kilisesidir. Eski kaynaklara göre, burada bulunan Roma döneminden kalma Artemis, Afrodit ve Apollon mabetlerinin kalıntılarından.
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
Zaman içinde bilim.
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
STOCKHOLM İSVEÇ’İN BAŞKENTİ
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
Restorasyon Projesi Nasıl Hazırlanır
GOTİK DÖNEMDE MEKAN M.S. 5. yy da Roma İmparatorluğu artık zayıflamış ve yönetim gücünü kaybetmeye başlamıştı. İmparatorluğun çöküş yıllarında iç bölünmeler.
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER VE DEKORASYON
İNGİLTERE 0841 RUMEYSA ÖZCAN
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
RÖNESANS Siyasal Yaşam;
BİZANS MİMARLIĞI.
Ülkemizin Güzel Yerleri
ÇİN İlk yaşam İÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
KONTROL İZLEYİCİDE HAZIRLAYAN ÇETİN İMİR Süleymaniye; yılları arasında Kanuni Sultan Süleyman tarafından imparatorluğun gücünü ve görkemini.
KIRŞEHİR DULKADİRLİ İNLİMURAT YER ALTI ŞEHRİ PROJESİ R
PETER BEHRENS 1868 yılında Hamburg'da doğan Peter Behrens Karlsruhe ve Düsseldorf Sanat Akademisi'nde (Kunstschule) okumaya başlamadan önce, Hamburg
1/500 Çizim Tekniği Topografya; arazinin eğim çizgilerinin gösterilmesi, eğim kotlarının yazılması, Ev/çok katlı bina ve bahçe girişlerinin gösterilmesi,
MANİYERİZM VE BAROK SANATI
MANİERİST DÖNEM (1520—1600) DUYGUNUR KOÇ 09/11.
,.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
ORTAÇAĞ’DAN RÖNESANSA
2015 Yılı Devam Eden Projeler Eğitim Yükseköğretim Sektörü.
Prefabrikasyon Yapım Teknikleri
Süleymaniye Camii.
20 Maddede 1.Dünya Savaşı Berat Köse.
20 Maddede 1.Dünya Savaşı Berat Köse.
Klasik Batı Müziği.
Eser İncelemesi Edirne Selimiye Camii
2017 Yılı Devam Eden Projeler
KLASİK YUNAN MİMARLIĞI
ERKEN HİRİSTİYAN.
Donato Bramante ( ).
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
BİNA PLANLARI Yrd. Doç. Dr. İsa VURAL Teknik Resim.
Santa Maria del Fiore Katedrali
BAROK SANAT Barrocco sözcüğünden gelmektedir. Tam yuvarlak olmayan inci. Yamuk yumuk, düzgün olmayan inci. Mecazi olarak gülünç, tutarsız anlamında. Reform’a.
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
BODRUM CAMİİ (Bodrum Mesih Paşa Camii) MİRELAİON KİLİSESİ
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte, Roma.
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
Sunum transkripti:

AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI CHAMBOARD ŞATOSU HATEM URAS 200910403014

İL GESU KİLİSESİ

Giacomo da Vignola tarafından inşa edilmiştir Manyerist kiliseler içinde en etkili olanıdır. Bunu tek sebebi mimari üslup değildir İl Gesu Roma Jezvitlerinin yani Kont Reform hareketinin merkezdeki ana kilisesi olmuştur Gesu kilisede merkezi ve bazilika tipi planları uzlaştırmak istemiştir Binanın bir bütün etkisi bırakması amaçlanmış ve bu amaca ulaşılmıştır Binanın iç dekorasyonu barok üslupta yapılmış bu yüzden dekorasyon olarak barok, bina olarak manyresittir

Vignola yüksek orta nefin, alçak yan şapellerle birleştirilmesinde ahenkli bir sonuca ulaşmaya çalışmıştır Cephe inşaatını G. Della Porta yapmıştır Albertinin zafer takı sistemi zemin katta uygulanmıştır Bu cephede iki nizam üst üste kullanılmıştır Yanlardaki daha alçak kısımlar ise iki katlı katlı olan merkezi kısımla volütlerle birleştirilmişti bu geniş volütler aynı zaman da tonozlu kilisede yapılması gereken payandalarıda saklayarak klasik cepheye uygunsuz bu ortaçağ elemanlarının karışmasını da engelliyor

Tek neflidir Yanlarda şapeller vardır Çapraz bir kubbesi vardır Apsidi çıkıntılıdır Transpedi az çıkıntılıdır Nef bir tünel tonozla örtülü olup çok geniştir bu yüzden şapeller ikinci planda nişler olarak kalmıştır Kesintisiz kornişlerle(çerçeve biçiminde oymalı çıkıntı) gotik çağda olduğu gibi hareket doğrudan sunağa yönlendirilmiştir

AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI

İtalya da yetişmiş mimar Elias Holl tarafından inşa edildi İtalya da yetişmiş mimar Elias Holl tarafından inşa edildi. Bu binada iyi bir rönesans başlangıcı görülür. Fakat Almanya da bu çağda başlayan 30.yıl savaşları bu gelişmeyi durdurdu. İtalya ve Fransa arasında ki savaşlar sırasında birçok fransız italyayı gördüğü için, italyan sanatçılarının da sonradan davet edilmesiyle yeni üslup daha iyi tanındı. Bu davet edilen sanatçılar arasında Leanorda, primaticcio gibi ünlü ve büyük ustalarda vardı. Rönasans fransız şatosu artık orta çağlarda olduğu gibi bir kale değildi. Bunların planları klasik ilkelere uygun değildir, fakat büyük tören odaları, şömineleri, ince süsleri vardır ve kalelerin aksine dışarıya açık büyük pencereleri vardır. Kapı, pencere ve şöminelerde klasik detaylar, ionik ve korentyen pilastırlar(bir bölümü duvara gömülmüş ayak) görünmeye başlar.

CHAMBOARD ŞATOSU

1519-1547 yılları arasında mimar Pierre Nepvec tarafından inşa edilmiştir Hem bir ortaçağ kalesi ve hem bir italyan sarayı taklididir. İlk görüşte bir kale etkisi yapar. Rönesansın cephe ilkeleri bu binada belirmeye başlamıştır. Her katta ve her köşede bir bağımsız apartman dairesi vardır. Yuvarlak kuleler için derebeylik hatırası denebilir Çatıda rönesans dekortif detayları, derebeylik çağı şekilleri ile beraber kullanılmıştır Kuleler, bacalar, iğneler, belvederler, kubbeler, minareler, kuzey özelliği gösteren yüksek sivri çatının üstüne yerleştirildiler. Her köşesinde muazzam yuvarlak kuleler vardır İtalyan rönesans özelliği belirtisi olan tamamen simetrik planlıdır. Bir iç ve bir dış avlusu vardır. Merdiveni merkezde olup, birbirine geçmiş ve birbirini kesmeyen iki helezon şeklindedir.