PROJE METODU (1) PROJE METODUNA GİRİŞ :

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Sistem Analizi ve Planlama
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Buluş Yoluyla Öğrenme.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri. Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  İzci  Ergin İzci.
ROL OYNAMA.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
Problem Çözme Süreci.
Bilinçli Tercih Seminerine HOŞGELDİNİZ İÇERİK 1.Tercih listesini oluşturmadan önce yapılması gerekenler 2.Sıklıkla yapılan tercih hataları 3.Tercihlerinizi.
İŞ ANALİZİ – İŞ TANIMLARI İŞ GEREKLERİ
NİÇİN İZCİLİK.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Comenius Programı Onur AYDEMİR
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
PEER SUPPORT TEAM.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Öğretim Teknikleri - III
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
PROJE GELİŞTİRME yorum, araş.gör.levent yılmaz gençlik grubu KOLAY SİSTEM YÖNTEMİ.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
ORTAK DERSLER, zorunlu alınması gereken derslerdir, 33 saat ortak zorunlu alınması gereken ders vardır.  SEÇMELİ DERSLER, Genel kültür derslerini kapsar.
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Hep Birlikte Ünitesi.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Öğretimin Planlanması
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİLGİ TOPLULUĞU
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Sunum transkripti:

PROJE METODU (1) PROJE METODUNA GİRİŞ : Ergin izciler yaş gruplarının özelliği nedeni ile yaşamlarını etkileyen somut olaylardan kaynaklanan çalışmalar yapmak ister. Bu çalışmalar ortak fikir mücadeleleri, planlamalar, kararlar, çelişkiler, çatışmalar, atılımlar, başarılar, eğlence, duyulan coşku ile ilgili olmalıdır. Ergin izciler bu tip çalışma ile yaşamlarını gerçeklere uygun olarak yeniden düzenleyebilir, sorunlarını daha yakından tanıma ve üzerinde düşünme imkanına kavuşabilirler. Ergin izciler, kendilerini doğrudan ilgilendirmeyen konularda çalışırken dolaylı olarak etkilenirler.

PROJE METODU (2) Proje metodu ile çalışan ergin izciler zihinsel kıvraklığa sahip olarak gelişerek yapmak istediklerini ve yapabileceklerini ortaya koyma fırsatı bulacaklardır. Uyum içinde birlikte çalışmayı öğrenecekler, bir fikri savunma sorumluluğunu üstlerine alacaklar yaşadıkları ortamı değişik bakış açısından göreceklerdir. Ocak çalışmalarının tüm konularına bu metot ile yaklaşarak sorunlara çözüm aranabilir, projeler geliştirilebilir. Proje metodunun temel adımlarını hatasız uygulayarak ocağın beklentileri arasındaki bir çok program ve etkinlik isteklerini yerine getirmiş oluruz Proje yapmak sadece çaba göstermek olmayıp, ergin izcinin ortaya koyduğu sorunun özüne inip kavrayarak ele alması demektir. Her projede ocak mensubu olmayan kişiler de rol ve görev alabilirler.

PROJE METODU (3) Proje çalışmaları ocağın yıllık çalışma planının önemli bir parçasını kapsamaktadır. Proje metodunun özünde etkinlik yatar. Diğer bir deyişle her gelişme arkasından reflekte edilmeli ve önceden planlanmış gelişmeler düzeltilmeli, değiştirilmelidir. O halde proje metodu kesin bir program doğrultusunda çalışmayı öngörmez. Bunun yerine dinamik, sürekli kendini kontrol eden ve yenileyen, yeni durumlara kendisini uydurmayı bilen bir metot olarak karşımıza çıkar. Refleksiyonlara yer vermeyen projelerde dinamizmden bahsedilemez, bunlar çoğunlukla gelişmeyen çalışmalarda dejenere olmaya mahkumdur. Dinamik yapıdaki bir ocağın ocakbaşı, projeleri geliştirmeye teşvik etmelidir. Ocakbaşı bilgi ve tecrübe kişiliği ile içerik ve metodsal uyarılarda bulunmalıdır.

PROJE METODU(4) Planlanan projelerin uygulamasında kullanılan proje metodu üç ana kısımdan oluşur. 1. Hazırlık safhası. 2. Uygulama safhası 3. Bitiş safhası Hazırlık Safhası : İhtiyaç konularını bulup çıkarmak, bu konu üzerinde tecrübelerini dile getirmek. a. Hazırlık noktası : b. Konunun tartışılması : Seçilen proje hakkında düşünmek tartışmak, hedefleri belirleyip karar vermek. c. Organizasyon : Projeyi yürütecek üniteler hakkında karar vermek ilişki kurabilecek kişileri, kurumları aramak.

PROJE METODU(5) Çalışma Planlaması : Araştırma yapmak, bilgi toplamak, görev dağılımı yapmak. 2. Uygulama Safhası : a. Toplanan bilgileri değerlendirmek ve sınıflandırmak. Uygulamanın planlanması : Toplanan bilgilerin değerlendirilmesi sonucu hedefleri tespit etmek. c. Tespit edilen hedeflerin gerçekleştirilmesi. 3. Bitiş Safhası : a. Değerlendirme yapılan çalışmalardan sonuç çıkarmak. b. Elde edilen bilgileri daha sonra yine kullanmak üzere yayın haline getirmek. Eğer sonuç başarılı ise projeye katılan izcilerle ve projede görev alan diğer kişilerle ortak bir eğlence düzenlemek.

PROJE METODU(6) PROJEYİ SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? a) Hangi konuya ilgi duyuluyor. b) Hangi konularda dikkatli olunmalı. c) Endişelerimiz nelerdir? d) Hangi konularda aktif olabiliriz? e) Kimlerden ve hangi kuruluşlardan yardım alabiliriz? f) Projenin sonunda varmak istediğimiz hedef nedir? g) Projenin sonunda, uygulamalarda neler değişmelidir. h) Seçilen proje İl (ilçe) şartlarına uygun mudur?

PROJE METODU(7) PROJENİN PLANLANMA SAFHASI : a) Problem, sorun nedir? b) Problemi oluşturan sebep nedir? c) Seçilen problem, doğrudan kimleri ilgilendirir. d) Tespit edilen problemler bir proje oluşturmaya uygun mu? e) Planlama safhasında hangi hedefler düşünülmüştür. f) Planlama için ne kadar zamana ihtiyaç vardır. g) Mali portre nedir. h) Planlama safhasında kimler projeye katkıda bulunabilir.

PROJE METODU(8) ÖRNEK PROJE KONULARI : a) Doğayı korumak. b) Aile sağlığını koruma. c) Çocuk sağlığı. d) Uluslararası arkadaşlığın geliştirilmesi. e) Gençliğin zararlı alışkanlıklarından korunması. f) Okul bakım ve onarımı. g) Suyu olmayan veya yeterli olmayan köye temiz su getirilmesi. h) Trafik. I) Hava kirliliği. i) Doğal faaliyetlerde organizasyon.

PROJE METODU(9) PROJE SEÇERKEN : a) Ne hoşumuza gidiyor? b) Neyi isteyerek yapmak istersiniz? c) Neye karşı büyük istek duyuyorsunuz? d) Neye dikkatinizi çekmemiz gerekir? e) Sizleri ne sıkıyor? f) Neler olmuyor? g) Hangi konular bizim yardımımızı bekliyor? h) Sizi neler endişelendiriyor? ı) Hangi konuda aktif olabilirsiniz? i) Biz nereye varmak istiyoruz? j) Projenin bitiminden sonra neler değişmelidir?

PROJE METODU(10) Ergin izcilik ve gençlik çalışması; gençlerin kendilerinin aktif olmalarını, yaşam şartlarını bilinçli olarak inceleyerek kendilerini ispat ederek ele alabilmeleri hedef edilmiştir. Gençler, sürekli olarak, ihtiyaç ve ilgilerinin olduğunu, ancak bunları işleyemediklerini ve gerçekleştirmediklerini fark edip izlerler.Defalarca kendilerinin ve başkalarının haksızlığa uğradıklarını görür, çeşitli yerlerden gelen baskılarla çaresiz kalırlar. Tek başına çözmeye olanak bulamadıkları birçok sorunu başkaları ile birlikte, dayanışma içinde çözebileceklerini görürler.

PROJE METODU(11) Bu konular özellikle öncelik vermek gerekir: a) Okul. b) Çalışma yeri, meslek seçimi. c) Aile ilişkileri. d) Serbest zamanı değerlendirilmesi. e) Kendi izci grubu ile ilişkiler. f) Toplum sorunları (Engelli Çocuklar için izcilik, köy ve kentleşme, çevre, sağlık vb.) g) Yaşlılar. h) Gezi planlaması. ı) Trafik. i) Doğal afetler organizasyonu.

Proje Değerlendirme Formu Projeyi gerçekleştiren il : Projenin adı : Projeye katılan Ergin izci sayısı : Gerçekleştirme süresi : İşbirliği yapılan kuruluşlar : Yapılan çalışmalar : Projenin il düzeyinde getirdiği yenilikler : Projenin uygulanmasında olumlu ve olumsuz gelişmeler : Projede belirlenen hedeflere ulaşıldımı? : Yapılması düşünülen projeler için öneriler : Proje Sorumlusu Kulüp Başkanı İl Temsilcisi Adı Soyadı Adı Soyadı Adı Soyadı imza imza imza