Öğrt. Gör. Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

SÜRAT. SÜRAT BİRİM ZAMANDA ALINAN YOLA DENİR A. SÜRATİ HESAPLAYALIM BİRİM ZAMANDA ALINAN YOLA DENİR.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
“FUTBOLDA PERFORMANS TESTLERİ”
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
SEZON ÖNCESİ BÖLGESEL SEMİNERİ
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Kale ve Filin Özellikleri
E- İ MZA KULLANIM REHBER İ 1- E-imza pin numarasını öğrenme 2- Doküman Yönetim Sisteminde E-imza’nın kullanımı.
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON-3 “KATILIM YÖNTEMİ VE YÖNLENDİRİLMİŞ BULUŞ YÖNTEMİ” Öğrt. Gör. Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN 14 Nisan.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Eğitim Materyali Departmanı Kadınlar I. ve II. Lig Müsabaka Sistemi ve Fikstürü.
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SEZONU EĞİTİM SEMİNERLERİ (2) ALMANYA VE DİĞER AVRUPA ÜLKELERİ (BARCELONA-AJAX- V.S.) FUTBOL GENÇLİK AKADEMİLERİNİN ORGANİZASYONU.
AMATÖR TAKIMLARDA AMACA YÖNELİK
Eğitim Materyali Departmanı Kadınlar I. ve II. Lig Müsabaka Sistemi ve Fikstürü.
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
TEST – 1.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
KLAVYE TEKNİKLERİ SBY Hafta Öğr. Gör. Doygun DEMİROL.
SAĞLIK KURULU RAPORU Doç. Dr. Nevin Atalay Güzel
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
PROGRAM TASARIMI
CİSİMLERİN FARKLI YÖNLERDEN GÖRÜNÜMLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TÜFAD SERTİFİKASYON (4) “FUTBOLDA TEKNİK, TEKTİK VE KONDİSYON TESTLERİ” Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN
MERHABA.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
1 DİYALOĞU 2 ÖĞRENCİ DİYALOĞU I-ONLAR BİZE BİRER EMANETTİR. II-BÜTÜN MESELE O’NU YETİŞTİRMEKTİR.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
BİREYSEL VE GRUP TAKTİĞİNE YÖNELİK HIZLI HÜCUM ANTRENMANI
YILLIK ANTRENMAN PLANLAMASI
ANKARA KURS VE KURSİYER SAYILARI KURS DURUMUKURSKURSİYER Devam eden Biten Açılmayı bekleyen* Toplam Kurs Sayısı
ROMEN RAKAMLARI.
Eğitim Materyali Departmanı Kadınlar I. ve II. Lig Müsabaka Sistemi ve Fikstürü.
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
20.Gün MATEMATİK 1.KİTAP RASYONEL DENKLEMLER -II ANTRENMANLARLA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
HAYRİYE DABANOĞLU İ.Ö.O. HAZIRLAYAN:HANDAN VAHİDE YAZKI 3.SINIF
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
Öğretim Stilleri Spektrumu
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Beden Eğitimi Öğretmeni
Bağıl Hareket Gözde Aksoy.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
OLMAK ÜZERE İKİYE AYRILIR.
Spor Psikolojisi Sporda Performans Yükseltme.
Bireysel Çalışma Yöntemi
REAKSİYON ZAMANI VE ÖLÇÜLMESİ
KOMUT YÖNTEMİ.
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
Spor Psikolojisi Sporda Performans Yükseltme.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Sunum transkripti:

Öğrt. Gör. Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ TÜFAD İZMİR ŞUBESİ 2013-2014 SEZONU SERTİFİKASYON (2) ALIŞTIRMA YÖNTEMİ 17 Mart 2014 Öğrt. Gör. Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN Yrd.Doç. Dr. Melih BALYAN

Alıştırma Yöntemi Antrenör alıştırmayı sunar--- Sporcu bunu bir süre uygular--- Antrenör performansı gözler ve geribildirim (dönüt) sunar.

Stilin Hedefleri? Belirli kararları antrenörden sporcuya devretmek. Antrenör-sporcu, sporcu-çalışma, sporcuların kendi aralarında yeni ilişkiler yaratmak.

Antrenör – Sporcu Görevleri? Çalışmanın açıklamasını almak 9 karar? vermek Geribildirim almak Çalışmaları sunar. Destek bilgiler? verir. Geribildirim (dönüt)? sağlar.

9 karar? Duruş Yer Çalışmaların Sıralaması Başlama Zamanı Hız ve Ritim Durma Zamanı Aralık Giyim Kuşam Açıklık Getirme İçin Başlangıç Soruları

Hazırlık Antrenör Antrenör Uygulama Antrenör Sporcu A Stili B Stili (Komut) (Alıştırma) Hazırlık Antrenör Antrenör Uygulama Antrenör Sporcu Değerlendirme Antrenör Antrenör

Hazırlık Evresi Antrenörün görevi bütün kararları vermektir. Nasıl Uygulanır? Hazırlık Evresi Antrenörün görevi bütün kararları vermektir.

Nasıl Uygulanır? Uygulama Evresi Antrenör uygulamanın ilk anlarını gözlemler ve daha sonra sporcularla kişisel teması başlatmak için gezer.

Nasıl Uygulanır? Değerlendirme Evresi Antrenör çalışmanın yapılmasını ve karar verme işlemini gözlemleyerek geribildirim sunar.

Stilin Avantajları? Antrenör, sporcunun uygulama evresinde uygun kararlar vereceği konusunda ona güvenmeyi öğrenir. Sporcu da, uygulama yaparken temkinli ve bağımsız kararlar vermeyi öğrenir. Sporcular, bireyselleşme sürecinde kendi kararlarının yaratacağı sonuçlardan sorumlu tutulabilirler.

Konunun Seçilmesi ve Düzenlenmesi Ne çeşit çalışmalar bu stile uygundur? Bir grup çalışma, bu stile uyacak şekilde nasıl düzenlenir?

Sabit Standartlar? Kinesiolojik ve Biyomekanik İlkeler Öğretmen ve Antrenörlerin Geçmiş Yaşantıları Estetik standartlar

Stile Yönelik Yorumlar?

A Fiziksel Alan ----------x-----x--- B STİLİ En alt düzey En yüksek düzey Fiziksel Alan ----------x-----x--- Toplumsal Alan --------x------x--- Duygusal Alan ---------------x-x-- Bilişsel Alan -----x------x------- A- KOMUT STİLİ : x B- ALIŞTIRMA STİLİ : x

Komut Yöntemi Alıştırma Yöntemi Tüm yetki antrenörde Fiziksel özelliklerin gelişimi ön planda Disiplin kolay sağlanır Kalabalık gruplar için uygundur Hatalar anında düzeltilebilir Öğrenci hızlı bir öğrenme gösterir Alıştırma Yöntemi Antrenör ve sporcu arasında güven duygusu gelişir Ortak çalışma söz konusudur Kalabalık gruplarda uygulanması zordur Özgüvenin geliştirilmesinde önemlidir Hataların düzeltilmesinde dikkatli olunmalıdır Bilişsel gelişim ve duyuşsal gelişimin sağlanması açısından önemlidir

ÇALIŞMA YAPRAĞI BUGÜN ANTRENMANDA FUTBOLDA KULLANILAN 3 FARKLI ÇALIM ÇEŞİDİ ÇALIŞILACAKTIR. ÇALIŞMALAR SIRASINDA ANTRENÖRÜN SÖYLEDİKLERİ HARİCİNDE AŞAĞIDA BELİRTİLEN KARARLARI İSTEDİĞİNİZ ŞEKİLDE VEREBİLİRSİNİZ. BUNLAR; HAREKETLERİN SÜRATİ, BAŞLANGIÇ ZAMANI, BAŞLANGIÇ YERİ, DİNLENME SÜRESİ VE ZAMANI, ÇALIŞMALARIN KENDİ İÇERİSİNDEKİ SIRALAMASI.

ANTRENMANDA ÇALIŞALACAK ÇALIM ÇEŞİTLERİ 1 ANTRENMANDA ÇALIŞALACAK ÇALIM ÇEŞİTLERİ 1. ÇALIŞMA: “SİR MATHEWS” ALDATMASI a) İlk olarak ayağınızın iç bölgesi ile çapraza doğru top sürün b) Ayağınızın içi ile 1-2 metre top sürdükten sonra aynı ayağınızın dışı ile ters tarafa doğru topu sürerek hızlı bir hamle yapın c) İki hareketi aralıksız olarak gerçekleştirin Not: Hareketler ilk önce rakipsiz, sonra rakipli, en sonda da rakipli ve hedefli yapılacaktır. 2. ÇALIŞMA: “CRUYFF” ALDATMASI a) Ayağınızın dışı ile sağ veya sol tarafınıza doğru topu top sürün b) 1-2 metre top sürdükten sonra ayağınızın iç tarafını kullanarak topu diğer ayağınızın arka tarafından ters tarafa doğru alın   3. ÇALIŞMA: “RONALDO” ALDATMASI a) Ayağınız tabanı ile topu diğer ayağınıza doğru çekin ve diğer ayağınız ile kontrol edin b) Aynı hareketi 1 metre sağa-sola kayarak hareketli şekilde gerçekleştirin c) Taban ile çektirdikten sonra diğer ayağınızla kontrol etmeyin, topun iki ayağınızın arasında geçmesine izin verin d) Hareketi öne doğru top sürerken gerçekleştirin e) Hareketi rakip varken yapmaya çalışın

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER