Öğrt. Gör. Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ TÜFAD İZMİR ŞUBESİ 2013-2014 SEZONU SERTİFİKASYON (2) ALIŞTIRMA YÖNTEMİ 17 Mart 2014 Öğrt. Gör. Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN Yrd.Doç. Dr. Melih BALYAN
Alıştırma Yöntemi Antrenör alıştırmayı sunar--- Sporcu bunu bir süre uygular--- Antrenör performansı gözler ve geribildirim (dönüt) sunar.
Stilin Hedefleri? Belirli kararları antrenörden sporcuya devretmek. Antrenör-sporcu, sporcu-çalışma, sporcuların kendi aralarında yeni ilişkiler yaratmak.
Antrenör – Sporcu Görevleri? Çalışmanın açıklamasını almak 9 karar? vermek Geribildirim almak Çalışmaları sunar. Destek bilgiler? verir. Geribildirim (dönüt)? sağlar.
9 karar? Duruş Yer Çalışmaların Sıralaması Başlama Zamanı Hız ve Ritim Durma Zamanı Aralık Giyim Kuşam Açıklık Getirme İçin Başlangıç Soruları
Hazırlık Antrenör Antrenör Uygulama Antrenör Sporcu A Stili B Stili (Komut) (Alıştırma) Hazırlık Antrenör Antrenör Uygulama Antrenör Sporcu Değerlendirme Antrenör Antrenör
Hazırlık Evresi Antrenörün görevi bütün kararları vermektir. Nasıl Uygulanır? Hazırlık Evresi Antrenörün görevi bütün kararları vermektir.
Nasıl Uygulanır? Uygulama Evresi Antrenör uygulamanın ilk anlarını gözlemler ve daha sonra sporcularla kişisel teması başlatmak için gezer.
Nasıl Uygulanır? Değerlendirme Evresi Antrenör çalışmanın yapılmasını ve karar verme işlemini gözlemleyerek geribildirim sunar.
Stilin Avantajları? Antrenör, sporcunun uygulama evresinde uygun kararlar vereceği konusunda ona güvenmeyi öğrenir. Sporcu da, uygulama yaparken temkinli ve bağımsız kararlar vermeyi öğrenir. Sporcular, bireyselleşme sürecinde kendi kararlarının yaratacağı sonuçlardan sorumlu tutulabilirler.
Konunun Seçilmesi ve Düzenlenmesi Ne çeşit çalışmalar bu stile uygundur? Bir grup çalışma, bu stile uyacak şekilde nasıl düzenlenir?
Sabit Standartlar? Kinesiolojik ve Biyomekanik İlkeler Öğretmen ve Antrenörlerin Geçmiş Yaşantıları Estetik standartlar
Stile Yönelik Yorumlar?
A Fiziksel Alan ----------x-----x--- B STİLİ En alt düzey En yüksek düzey Fiziksel Alan ----------x-----x--- Toplumsal Alan --------x------x--- Duygusal Alan ---------------x-x-- Bilişsel Alan -----x------x------- A- KOMUT STİLİ : x B- ALIŞTIRMA STİLİ : x
Komut Yöntemi Alıştırma Yöntemi Tüm yetki antrenörde Fiziksel özelliklerin gelişimi ön planda Disiplin kolay sağlanır Kalabalık gruplar için uygundur Hatalar anında düzeltilebilir Öğrenci hızlı bir öğrenme gösterir Alıştırma Yöntemi Antrenör ve sporcu arasında güven duygusu gelişir Ortak çalışma söz konusudur Kalabalık gruplarda uygulanması zordur Özgüvenin geliştirilmesinde önemlidir Hataların düzeltilmesinde dikkatli olunmalıdır Bilişsel gelişim ve duyuşsal gelişimin sağlanması açısından önemlidir
ÇALIŞMA YAPRAĞI BUGÜN ANTRENMANDA FUTBOLDA KULLANILAN 3 FARKLI ÇALIM ÇEŞİDİ ÇALIŞILACAKTIR. ÇALIŞMALAR SIRASINDA ANTRENÖRÜN SÖYLEDİKLERİ HARİCİNDE AŞAĞIDA BELİRTİLEN KARARLARI İSTEDİĞİNİZ ŞEKİLDE VEREBİLİRSİNİZ. BUNLAR; HAREKETLERİN SÜRATİ, BAŞLANGIÇ ZAMANI, BAŞLANGIÇ YERİ, DİNLENME SÜRESİ VE ZAMANI, ÇALIŞMALARIN KENDİ İÇERİSİNDEKİ SIRALAMASI.
ANTRENMANDA ÇALIŞALACAK ÇALIM ÇEŞİTLERİ 1 ANTRENMANDA ÇALIŞALACAK ÇALIM ÇEŞİTLERİ 1. ÇALIŞMA: “SİR MATHEWS” ALDATMASI a) İlk olarak ayağınızın iç bölgesi ile çapraza doğru top sürün b) Ayağınızın içi ile 1-2 metre top sürdükten sonra aynı ayağınızın dışı ile ters tarafa doğru topu sürerek hızlı bir hamle yapın c) İki hareketi aralıksız olarak gerçekleştirin Not: Hareketler ilk önce rakipsiz, sonra rakipli, en sonda da rakipli ve hedefli yapılacaktır. 2. ÇALIŞMA: “CRUYFF” ALDATMASI a) Ayağınızın dışı ile sağ veya sol tarafınıza doğru topu top sürün b) 1-2 metre top sürdükten sonra ayağınızın iç tarafını kullanarak topu diğer ayağınızın arka tarafından ters tarafa doğru alın 3. ÇALIŞMA: “RONALDO” ALDATMASI a) Ayağınız tabanı ile topu diğer ayağınıza doğru çekin ve diğer ayağınız ile kontrol edin b) Aynı hareketi 1 metre sağa-sola kayarak hareketli şekilde gerçekleştirin c) Taban ile çektirdikten sonra diğer ayağınızla kontrol etmeyin, topun iki ayağınızın arasında geçmesine izin verin d) Hareketi öne doğru top sürerken gerçekleştirin e) Hareketi rakip varken yapmaya çalışın
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER