OYDER Otomobil Alıcıları Takibi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
Koçfinans Bayi Memnuniyeti Araştırması Raporu
-Demografik- Nüfus Analizi
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
YEREL YÖNETİMLER ARAŞTIRMASI ŞUBAT SUNUŞ Araştırmanın Örneklemi Bu araştırmanın saha çalışması 08 – 13 Şubat 2013 tarihleri arasında gerçekleşmiştir.
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
EBOB EKOK.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
SGM-Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
BAKANLIĞIMIZDA İÇ KONTROL SİSTEMİ. KONTROL ORTAMI STANDARTLARINA GÖRE DURUM DEĞERLENDİRMESİ.
HIV+ Farkındalık Araştırması Raporu.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
1. YEREL SAAT Güneşin gökyüzündeki durumuna göre ve yeryüzündeki cisimlerin gölge boyuna göre ayarlanan saate yerel saat denir. *Yani güneşin en tepede.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
ZEYTİN ÇEŞİTLERİ.
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Katsayılar Göstergeler
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
“YETİŞKİNLERİN OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARI” ARAŞTIRMASI
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

OYDER Otomobil Alıcıları Takibi Araştırma Raporu Temmuz, 2014

OYDER Otomobil Alıcıları Takibi Araştırması Raporu GfK Türkiye Güvenilir Araştırma Belgesi (GAB) olan bir araştırma şirketidir ve tüm araştırmalarında Güvenilir Araştırma Standartlarını uygular. OYDER Otomobil Alıcıları Takibi Araştırması Raporu Temmuz 2014 Tulin Çınar, Sektör Kıdemli Uzmanı Tel: 212 368 0700 / 127 Tulin.cinar@gfk.com Uğur Engürlü, Araştırma Uzman Yrd. Tel: 212 368 0700 / 103 Ugur.engurlu@gfk.com Bu rapor GfK Türkiye tarafından ODD için hazırlanmıştır. Bu rapordaki bilgiler GfK Türkiye’nin yazılı onayı alınmadan– kısmen ya da yorum şeklinde – çoğaltılamaz ve üçüncü kişilere verilemez. GfK Türkiye ESOMAR / ICC’nin kurallarına uyar.

1. Araştırma altyapısı

Güneydoğu Anadolu Bölgesi Araştırma içeriği Çalışmanın sahası 01 Mart – 31 Temmuz 2014 Tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Amaç : “0" km araç satın alma motivasyonu ve müşteri profilinin düzenli takibidir. Örneklem : Araştırma kapsamında OYDER’e üye olan farklı illerde, farklı markalar için hizmet veren 58 yetkili bayiden 0” km araç satın alan müşterilerin araç satın alırken dikkat ettiği kriterler bulunmaktadır. 58 yetkili bayi arasından 39’u online sisteme giriş yapmıştır. Data toplama yöntemi: Araştırma için ortalama 10 dakika süren bir soru formu kullanılmıştır. Araştırmanın saha süreci OYDER üyeliği bulunan 58 bayinin giriş yapabildiği Online giriş metodu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. İller Toplam İstanbul 1407 Ankara 359 Kayseri 255 Bursa 201 Gaziantep 79 Hatay 62 Mardin 58 Samsun 47 Mersin 41 Ordu 22 Denizli 10 İzmir 5 TOTAL 2546 Bölgeler Toplam Marmara Bölgesi 1608 İç Anadolu Bölgesi 614 Güneydoğu Anadolu Bölgesi 137 Akdeniz Bölgesi 103 Karadeniz Bölgesi 69 Ege Bölgesi 15 TOTAL 2546 Araştırmanın saha çalışması, mesleki standartları düzenleyici bir meslek birliği olan ESOMAR kurallarına ve GAB prosedürlerine bağlı olarak gerçekleştirilmiştir.

Güneydoğu Anadolu Bölgesi Araştırma içeriği Çalışmanın sahası 01 Mart – 31 Temmuz 2014 Tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Amaç : “0" km araç satın alma motivasyonu ve müşteri profilinin düzenli takibidir. Örneklem : Araştırma kapsamında OYDER’e üye olan farklı illerde, farklı markalar için hizmet veren 58 yetkili bayiden 0” km araç satın alan müşterilerin araç satın alırken dikkat ettiği kriterler bulunmaktadır. 58 yetkili bayi arasından 39’u online sisteme giriş yapmıştır. Data toplama yöntemi: Araştırma için ortalama 10 dakika süren bir soru formu kullanılmıştır. Araştırmanın saha süreci OYDER üyeliği bulunan 58 bayinin giriş yapabildiği Online giriş metodu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. İller İstanbul Ankara Kayseri Bursa Gaziantep Hatay Mardin Samsun Mersin Ordu Denizli İzmir Bölgeler Marmara Bölgesi İç Anadolu Bölgesi Güneydoğu Anadolu Bölgesi Akdeniz Bölgesi Karadeniz Bölgesi Ege Bölgesi Araştırmanın saha çalışması, mesleki standartları düzenleyici bir meslek birliği olan ESOMAR kurallarına ve GAB prosedürlerine bağlı olarak gerçekleştirilmiştir.

20,3% 22,3% 24,1% 23,3% 9,9% Örneklem yapısı 79% 21% Cinsiyet Premium Diğer 18% 82% En fazla anket girişi yapılmış 4 marka En fazla anket girişi yapılmış 4 bayi En fazla anket girişi yapılmış 3 il 79% 21% Cinsiyet Raporlanan anketlerin aylara göre dağılımı 20,3% Mart 55% İstanbul 14% Ankara 10% Kayseri 22,3% Nisan 24,1% Mayıs 23,3% En fazla anket girişi yapılmış 4 bölge Haziran 9,9% Temmuz 6

20,3% 22,3% 24,1% 23,3% 9,9% Örneklem yapısı 79% 21% Cinsiyet Premium Diğer 18% 82% En fazla anket girişi yapılmış 4 marka En fazla anket girişi yapılmış 4 bayi En fazla anket girişi yapılmış 3 il 79% 21% Cinsiyet Raporlanan anketlerin aylara göre dağılımı 20,3% Mart 55% İstanbul 14% Ankara 10% Kayseri 22,3% Nisan Bayraktar Otomotiv(İstinye) Bayraktar Otomotiv(Ankara) Bayraktar Otomotiv(Çekmeköy) Koluman Motorlu(Göztepe) 24,1% Mayıs 23,3% En fazla anket girişi yapılmış 4 bölge Haziran Marmara Bölgesi İç Anadolu Bölgesi Güneydoğu Anadolu Bölgesi Akdeniz Bölgesi 9,9% Temmuz 7

2. Müşteri profili

Yaş dağılımı N=2546 Ortalama yaş 41 18-24 yaş arası 25-32 yaş arası 66+ 18-24 yaşları arasında 47 kişi (%2) çalışmada yer almıştır. 25 - 32 yaşları arasında 386 (%15) kişi çalışmada yer almıştır. 33 - 47 yaşları arasında1506 kişi (%59) çalışmada yer almıştır. 48 - 65 yaşları arasında 505 kişi (%20) çalışmada yer almıştır. 66 yaş ve üzeri 54 kişi (%2) çalışmada yer almıştır. 48 kişi (%2) yaşını belirtmemiştir.

OYDER 2014 Yeni bir araç alma gerekçeleri A B Premium grubu için “Gelirdeki artış” diğer grubuna göre anlamlı derecede farklılık göstermektedir. OYDER 2014 «Mevcut işine olan güven», yeni bir araç almaya karar vermede ana motivasyon. Bununla beraber, Premium markalara sahip kişilerin gelirlerindeki artış da araç almaya karar vermede önemli. % A B % >B >A S1. Neden yeni bir araç almaya karar verdiniz? Lütfen tüm nedenler için sıralama yapınız.

OYDER 2014 Satın aldığınız araç hangi mecrada dikkatinizi çekti? A B Her 4 otomobil alıcısından 1’i aldığı aracın ilk olarak trafikte dikkatini çektiğini söylüyor. Diğer marka kullanıcılarında «arkadaşının kullanması» önemli bir etkiye sahip. A B % % >A >B >B >B >B S2. Satın aldığınız araç hangi mecrada dikkatinizi çekti?

OYDER 2014 Faydalanılan bilgi kaynakları A B En yoğun faydalanılan bilgi kaynağı «Yetkili satıcı showroomları» dır. Özellikle Premium marka kullanıcıları daha yoğun kullanmaktadır. A B % >B >A >A >A >A >B >A >A S3. Satın aldığınız araç için hangi bilgi kaynaklarından faydalandınız?

Taşıt kredisi kullanma durumu Taşıt kredisi kullanma şekli Taşıt kredisi kullanma durumu & Kredi kullanma şekli OYDER 2014 Her iki kişiden biri taşıt kredisi kullanmaktadır ve kredi kullanım oranı geçen döneme göre artmıştır. Diğer marka kullanıcılarında taşıt kredisi kullanma durumu daha yüksektir. Premium markalar markanın kendi finans kuruluşunu tercih etmektedir. Taşıt kredisi kullanma durumu Toplam Premium Diğer Taşıt kredisi… Baz:2546 Baz:459 Baz:2087 Taşıt kredisi kullanma şekli **Taşıt kredisi kullananlar A B >B S4. Yeni aracınızı satın alırken taşıt kredisi kullandınız mı? S5. Kredi kullanma şekliniz nedir? >A

Önceki aracın değerlendirilme şekli Yeni araç alıcıları ortalama 4 yılda bir araçlarını değiştiriyorlar ve araç almaya karar verdikten sonra 4 ay içerisinde satın alma sürecini tamamlıyorlar. Topic of Infographic All additional information can be put here. This includes details such as sources, initial situation, research motivation and background information. Subheadline for further information on the topic or a short introduction. 24% 1.aracım n:618 1 37% 2.aracım n:929 2 9% 3.aracım n:240 3 4.aracım n:223 4 8% 5.aracım n:197 5 Ortalama araç sayısı Premium : 3,45 Diğer : 2,62 2,78 Sahip olduğu ortalama araç sayısı Premium segmentte daha yüksektir ve araç almaya karar verdikten sonra diğer markalara göre daha kısa sürede aracını almaktadır. S6. Satın aldığınız araç kaçıncı aracınız? Ortalama araç değiştirme süresi (yıl) Premium : 3,73 yıl Diğer : 4,01 yıl 3,95 yıl Önceki aracın değerlendirilme şekli Takas yapma durumu **Takas yapanlar S7. Kaç yılda bir araç değiştiriyorsunuz? Yeni araç satın almak için planlanan süre (ay) Premium : 3,0 ay Diğer : 4,41 ay S9. Yeni aracınızı satın alırken mevcut aracınızı takas yaptınız mı? 4,15 ay Premium grubunun %53’ü takas kullanırken , diğer grubunun %27’si takas kullanmıştır. S10. Bir önceki aracınızı nasıl değerlendirdiniz? S8. Yeni aracınızı satın almayı ne kadar süredir planlıyordunuz?

En fazla tercih edilen renk “beyaz”dır ve tercihi yapan kişi ise aracı satın alan kişinin kendisidir. Yeni aracın rengi & renge karar veren kişi OYDER 2014 Yeni aracın rengi: Beyaz %60 Gri %10 Siyah %8 Premium : %13 Diğer : %10 Premium : %18 Diğer : %6 Premium : %60 Diğer : %60 Renge karar veren kişi: Ben %81 Eşim %10 Çocuğum %4 Premium : %8 Diğer : %11 Premium : %4 Diğer : %4 S11. Yeni aracınızın rengini öğrenebilir miyim? S12. Peki bu renge kim karar verdi? Premium : %87 Diğer : %80

OYDER 2014 %75 %18 %8 Aracı kullanacak kişiler Sadece ben Özellikle Premium marka araç kullanıcıları, otomobillerini kendileri için almaktadır. Hanede birden fazla araç olmasının bunda etkisi var. Aracı kullanacak kişiler OYDER 2014 % Yeni aracı kimin kullanacağı: %8 Sadece başkası %18 %75 Başkalarıyla ortak Sadece ben Premium : %87 Diğer : %72 S13 Satın aldığınız aracı sadece siz mi kullanacaksınız?

Erkek sürücüler hem kadınlar hem de erkekler tarafından araç kullanma konusunda daha başarılı değerlendiriliyor. Erkekler nezdinde kadınlar araç kullanmada sınıfta kaldı. Kadınlardan ise erkeklere yüksek puanlama. Her 4 kadından 3’ü erkekleri, her 4 kadından sadece 2’si ise kendilerini başarılı buluyor. Her 10 erkekten 8’i kendilerini, her 10 erkekten sadece 4’ü ise kadınları başarılı buluyor. 84% Erkeklerin %84’ü kendilerini araç kullanma konusunda başarılı bulmaktadır. 52% Kadınların %52’si kendilerini araç kullanma konusunda başarılı bulmaktadır. 75% Kadınların %75’i erkekleri araç kullanma konusunda başarılı bulmaktadır. 40% Erkeklerin sadece %40’ı kadınları araç kullanma konusunda başarılı bulmaktadır. 14a. Erkek sürücüleri, araç kullanma konusundaki becerilerine göre 1 ile 10 arasında, “10 Çok iyi araç kullanır”, “1 Hiç İyi araç kullanamaz” şeklinde puanlar mısınız? 14b. Kadın sürücüleri, araç kullanma konusundaki becerilerine göre 1 ile 10 arasında, “10 Çok iyi araç kullanır”, “1 Hiç İyi araç kullanamaz” şeklinde puanlar mısınız ?

Sosyal statü simgesi 51% 22% 10% 9% 6% Otomobil Otomobil %51 ile en fazla sosyal statü simgesi olarak görülen nesnedir. 51% Ev 22% Premium grubu için ; Otomobil %80 Ev %12 Giyim/Ayakkabı %4 Diğer grubu için ; Otomobil %45 Ev %24 Giyim/Ayakkabı %11 Giyim/ayakkabı Cep telefonu 10% Takı/kol saati 9% 6% S15. Sayacağım nesnelerden hangisi size göre bir sosyal statü simgesidir?

Otomobilin dizaynı ve teknolojik özellikler seçim kararında etkili. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Teknolojik donanım paketi özellikleri Otomobilin dış dizaynı Otomobilin iç dizaynı Kullanım hacmi(bagaj, iç hacim) Motor hacmi Kasa tipi Otomobilin toplam fiyatı Yakıt tasarrufu Güvenlik özellikleri (ABS, airbag, EBD vs..) el değeri Emisyon değeri / çevreci olması Diğer * Önem sıralamasına göre yüzdesel dağılımlar S16. Bu otomobili satın alırken okuyacağım kriterlerden hangisi seçim kararınıza etki etti? Lütfen tüm kriterler için sıralama yapınız?

Periyodik bakımın 1 saat içerisinde bitirilmesi talep ediliyor. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Sadece periyodik bakım yaptırıyorsam, işlemin 1 saat içinde bitirilmesini isterim. Aracımı geç teslim alsam da, yıkanmış olarak teslim edilmesini isterim. Benim için servisin yeri önemlidir. Adresime yakın olan servisi tercih ederim. Benim için servisin yeri önemli değildir. Adresime uzak da olsa, güvendiğim serviste işlem yaptırmak isterim. Aracımın adresimden teslim alınıp, yine bulunduğum adrese teslim edilmesi, servis tercihimi önemli oranda etkiler. Aracımın bakımı için ödeyeceğim tutar,yapılan işin kalitesinden önce gelir. Aracımın bakım / onarımında fiyatı düşük yan sanayi yedek parça kullanılması beni rahatsız etmez. Aracımın bakım / onarımının özel veya yetkili serviste olması benim için önemli değildir. * Önem sıralamasına göre yüzdesel dağılımlar S16. Servis hizmetlerindeki beklentilerinizi aşağıdaki seçeneklere göre sıralar mısınız?

Teşekkür ederiz… 21