Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Mobil Teknolojilerin Kullanımı İle Hedef Kitleye Etkili Ulaşım
“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Girişimcilik.
SANA KIRMIZI ÇOK YAKIŞIYOR… Date1 BAZILARI KIRMIZI SEVER / TGSD 8 MAYIS 2014.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Akıllı Şebekelerde İletişim Teknolojileri
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
Yeni Pazarlama Teknikleri
Kimya Sanayiinde Entegre Risk Yönetimi “Üçlü Sorumluluk”
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
SAP Türkiye penceresinden 2010 ve 2011’e bakış! Cem Yeker SAP Türkiye Genel Müdürü
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
YENİ TİCARET TEORİLERİ
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
Yeni Pazarlama Teknikleri
E-TİCARET.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition 1. Bölüm: Uluslar arası İktisat.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
S KURT LOJİSTİK İNŞ. TAAH. TUR. VE SER. HİZ. TİC. LTD. ŞTİ.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM LİDERLERİNİN İŞLETMELERİN VERİMLİLİĞİNE ETKİLERİ BÜLENT KUTLU 1.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
FULYA KARAYAZI.
TATA MOTORS.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Hedef Pazar Çin Vodafone Yarına Hazır İhracatçı
EKON 331 ULUSLARARASI TİCARET VE EKONOMİ BÖLÜM 1 GİRİŞ
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
FEAP Üyeliği.
Sunum transkripti:

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014

Born Global Companies Prof. Dr. S. Tamer Cavuşgil

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 Kuruluştan itibaren kararlı bir biçimde dış pazarlara yönelik ürün/hizmet farklılığına sahip olan genç ve girişimci firmalar Uluslararası olmak artık büyük firmaların tekelinde değil! Girişimci, yenilikçi, geniş bir vizyona sahip ‘niş’ işletmeler BORN GLOBAL COMPANIES KÜRESEL DOĞAN İŞLETMELER

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 Küresel Doğan Firmalar Stratejileri Risk alarak büyüme Dış pazarlarda sıkı iş bağlantıları İnternet teknolojilerinden faydalanma Şirket bütçeleri İlk 3 senede yabancı pazarlardan elde edilen kar, toplam karın en az yüzde 25’i. Uzmanlık alanları Bilim, teknoloji, mühendislik Odaklandıkları pazarlar Büyük firmaların ihmal ettiği ‘niş’ segmentler Yenilikçi ürün ve hizmetler

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 Rekabet avantajı Müşteriye yakınlık Global yaklaşım Odaklanma Yenilik Derinlik Yüksek verimliliğe sahip çalışanlar Üstün liderlik vasfı İddialı hedefler Küresel Doğan Firmaların Özellikleri

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 Kolaylaştırıcı Faktörler Küreselleşme - talebin ve teknik çözümlerin yaygınlaşması. İnternet teknolojileri sayesinde pazar, tüketici ve rekabet bilgilerine kolaylıkla ulaşabilme. İletişim, nakliye, pazar araştırması gibi maliyetlerin büyük ölçüde azalması. İç piyasalar daralırken, dış piyasaların büyüme cazibesi. Yerli-yabancı üretici ayırt etmeden taleplerinin karşılanmasına razı tüketiciler.

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014

Experimental Exporters Third parties Active Exporters Local partners Committed Exporters Longterm partnerships Born Globals Acquisitions Innovation in business model ??? New models & practices Strategy People Cost Risk mitigation Phase 5: 2020 Phase 4: Phase 3: Phase 2: Phase 1: © Cavusgil/Kardes 2014

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014

Rekabet Dinamikleri  ‘Disintermediation’ – Markalar; Amazon, eBay, Alibaba gibi aracı platformlar nedeniyle değer kaybetmekte. Yeni markaların oluşması – Özellikle hızlı gelişen ülke firmalarının başarısı dikkat çekmektedir. (LG, Samsung, Kia, Tata, Lenovo, Grupo Bimbo, Cemex …) Hızla büyüyen varlıklı ve orta sınıf tüketicilerinin tercihleri marka, kalite ve yenilik yönünde oluyor.

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 Kaynak: “Mongolia - The luxury frontier”. The Wall Street Journal, Haziran 2011

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 Kaynak: The Wall Street Journal, Mayıs 2013 Ülke: MyanmarTarih: 4 Mayıs 2013Kitle: Gençler Durum: Piyasaya yeni sürülen Samsung Galaxy S4 satın almaya çalışmak

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 Household Expenditure by Decile (Türkiye)

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014

AR=Argentina, BR=Brazil, CH=China, CHI=Chile, CO=Colombia, CR=Czech Republic, EG=Egypt, HU=Hungary, IN=India, INDO=Indonesia, MA=Malaysia, ME=Mexico, PA=Pakistan, PE=Peru, PH=Philippines, PO=Poland, RU=Russia, SA=South Africa, SK=South Korea, TR=Turkey, TA=Taiwan, TH=Thailand, VE=Venezuela, VI=Vietnam

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 AR=Argentina, BR=Brazil, CH=China, CHI=Chile, CO=Colombia, CR=Czech Republic, EG=Egypt, HU=Hungary, IN=India, INDO=Indonesia, MA=Malaysia, ME=Mexico, PA=Pakistan, PE=Peru, PH=Philippines, PO=Poland, RU=Russia, SA=South Africa, SK=South Korea, TR=Turkey, TA=Taiwan, TH=Thailand, VE=Venezuela, VI=Vietnam

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 Born Global Modeli Size Uyar mı? Türkiye dışındaki pazar potansiyeliniz nedir? Yurt dışından gelen talepler oluyor mu? İhracatta yabancı ülkeler tarafından uygulanan ticaret kısıtlamaları var mı? Nakliye ve lojistik masrafları makul mu? Yurt dışı tüketicisinin talepleri, beklentileri veya ürünü/hizmeti kullanma tarzları iç pazar müşterisinden çok farklı mı? Dış piyasada iş hacminizi büyütme beklentiniz nedir? Bünyenizde dış ticaretten sorumlu tecrübeli elemanlar bulunuyor mu?

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 Düşündürücü noktalar… ‘Esnaf’ kökenli girişimciler marka yaratamıyorlar. Din çağrışımlı (bazen Arapça) isimlerin bölgesel veya küresel marka olma şansları düşük. ‘Outside in’ yaklaşımı ‘inside out’ yaklaşımından daha sağlıklı –> dış talebi göz önünde tutarak marka ve değer yaratabiliyor musunuz? Yabancı dilleri rahatlıkla kullanabiliyor musunuz? Alanınızda çalışan küresel firmalardan neler öğrenebilirsiniz?

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 Öneriler Firma üstünlükleri ve değerleri açık bir şekilde belirlenmiş mi? İşletme ve yönetim süreçleri sağlıklı bir temele oturmuş mu? Büyümeye niyetli ve hazırlıklı mısınız? Vizyon, strateji ve uygulama birbirleriyle bağdaşıyor mu? Markanız ürüne bir kişilik kazandırıyor mu? Markaya özel bir ‘storyline’ yarattınız mı? Markanız, Türkiye imajı ile bağdaşıyor mu?

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 McKinsey Global Institute Geleceğin Teknolojileri

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart ough-technologies/2013/ MIT 2013 Big Data Cloud Mobile Broadband Smart phones Wearable Electronics Energy efficiency / Clean energy / storage Automation of knowledge work / deep learning /artificial intelligence Advanced robotics Next generation genomics 3D printing, aka additive manufacturing

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014 Geleceğin Teknolojileri 3D Printing Big Data Cloud CEM (Customer Experience Management) Marketing Analytics M2M, or Internet of Things Mobile Broadband Mobile Applications Mobile Devices Smart phones Tablets, etc. Wearable Electronics Batteries (Smart phones, cars etc )

Prof. Dr. S. Tamer CavusgilBorn Global CompaniesMart 2014