SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Öğrenci Merkezli Eğitim
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Eğitim Öğretimde Planlama
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
FEN LABORATUVARINDA ORGANİZASYON
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
SINIF KURALLARI.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
MERHABA.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Bilgisayar Destekli Eğitim
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
SINIF YÖNETİMİ A.İ.B.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ 2010 / BOLU
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ Hazırlayanlar: Ahmet ATAÇ Gülenaz SELÇUK Cihan ÇAKMAK.
SINIF YÖNETİMİ.
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SINIF YÖNETİMİ MODEL VE YAKLAŞIMLARI
ETKİLİ ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Yapılandırmacı Öğrenme
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ Eğitim-Okul- Sınıf İlişkisi Sınıf Nedir?
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
REHBERLİĞİN GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
EĞİTİM ORTAMLARI & FİZİKİ İMKAN ALANLARI
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin gerçekleştirildiği yaşam alanıdır. Öğrencilerin günlük yaşamları çok büyük kısmı sınıfta geçmektedir. İyi yönetilen bir sınıfta öğrenciler içten güdülenir ve başarılı olurlar.

SINIFIN KENDİNE ÖZGÜ ÖZELLİKLERİ ŞUNLARDIR. ÖNGÖRÜLMEZLİK Ne kadar iyi planlansa da, sınıf olaylarının tahmin edilmesi mümkün değildir. AÇIKLIK Sınıfta gizlilik olamaz,olaylar öğrencilerin gözleri önünde meydana gelir. ORTAK TARİH Sınıfta bir öğretim yılı boyunca bir çok olay yaşanır zamanla sınıfın bir tarihi oluşur. SINIFLARIN ÖZELLİKLERİ ÇOK BOYUTLULUK Sınıfta aynı anda çok değişik etkinlikler bir arada yapılmaya çalışılmaktadır. YAKINLIK Olayların anında meydana gelmesi

Etkili ve verimli bir sınıf yönetimi öğrencinin sosyal,kültürel,bireysel ve demokratik yönden gelişimine katkı sağlar. Bu katkılar gelecekteki yaşantısına da yansır.

Sınıf yönetiminin diğer amaçları şu şekildedir; Zamanı etkili bir şekilde kullanılmasını sağlamak Sınıf kuralların belirleyip öğrencilere benimsetmek Devamsızlığı en aza indirmek. Öğrencileri motive etmek.

Sınıf yönetimin kendine özgü özellikleri; Toplumsal kültür sınıf yönetimini etkiler. Bir ülkenin eğitim politikası sınıf yönetimini farklılaştırır. Sınıf yönetimi sınıf düzeni ve öğretime odaklanmıştır. Sınıf yönetimi okul yönetiminin daha dar bir uygulama alanıdır.

Sınıf yönetiminin iç faktörleri Sınıfın fiziki yapısı Öğrencilerin istek,beklentileri Sınıf kuralları Öğretmenin yönetim becerileri

Sınıf yönetiminin dış faktörleri Aile Toplumsal kültür Eğitim politikası Kitle iletişim araçları

Sınıf yönetimin modelleri Tepkisel model İstenmeyen bir durum ya da davranışa karşı esas alan bir sınıf yönetim modelidir. Amacı,istenmeyen durum veya davranışın değiştirilmesidir. Bu model,düzen sağlayıcı ödül-ceza etkinliklerini içerir.

Önlemsel model Davranış sorunları ortaya çıkmadan,problem olacak davranışı önleyici şekilde önlemler alma, Planlama düşüncesine bağlı olarak geleceği öngörme, İstenmeyen davranışı ya da sonuçlarının olmadan önleme yöntemidir. Amacı;sınıf problemlerinin ortaya çıkmasına olanak vermeyen bir düzenleme ve işleyişi oluşturarak,tepkisel modele gereksinimi azaltmaktır.

Gelişimsel model Öğrencilerin içinde bulunduğu bilişsel,duyuşsal, devinimsel özellikleri dikkate alarak bunların gerektirdiği uygulamalara yönelik aktivitelerin gerçekleştirilmesini öngören bir modeldir. Öğrencilerin ilköğretim ve orta öğretimdeki gelişimsel özellikleri büyük farklılıklar gösterir Bu açıdan sınıf yönetimi uygulamaları da değişiklik gösterir.

Bütünsel model Bu modelde okul aile iş birliği temele alınmıştır. Sistem yaklaşımı olarak da bilinir. İstenen davranışa ulaşabilmek için istenmeyen davranışların nedenlerini ortadan kaldırmayı ön görür. İstenmeyen davranışın sürmesi durumunda tepkisel yönetim araçlarından yararlanır.

Geleneksel sınıf yönetimi Öğretmen merkezli bir yönetimdir. Sınıf kuralları katı ve değişmezdir. Sınıf ortamında yargılama ve suçlama vardır. Öğrenciler toplu bir küme olarak görülür. Bireysel farklılıklar dikkate alınmaz. Öğretmen sınıf ortamında kontrolü ve itaati vurgular.

Çağdaş sınıf yönetimi Öğrenci merkezli bir yönetimdir. Sınıf yönetimi yumuşak ve esnektir. Sınıf ortamında dinleme ve anlama vardır. Kurallar öğrencilerle birlikte oluşturulur. Her öğrenci bir bireydir ve kendine özgüdür. Bireysel farklılıklar dikkate alınır. Öğretmen sınıf ortamında katılımı ve farklılığı ister.

Sınıf yönetiminde öğretmenin rolü Öğretmenlerin sınıf yönetiminde; Plan program yönetimi yapar. Sınıfın fiziksel ortamını düzenler. Plan/program yönetimi yapar. Eğitim sürecini yönetir. İstenen/olumlu davranışları destekler. İstenmeyen/olumsuz davranışları engeller ve değiştirir. Etkili bir zaman yönetimi gerçekleştirir.

SINIF YÖNETİMİNİN BOYUTLARI Fiziksel düzenlenmeleri Davranış düzenlenmeleri Zaman Plan ve program İlişki düzenlenmeleri

FİZİKSEL DÜZEN Sınıf ortamının fiziksel çevresine ilişkin faktörler görsel,işitsel,ısınma faktörleri,mekansal ve kişisel alan faktörleri olmak üzere sınıflandırılır. Sınıfta oda sıcaklığı 20 derece civarlarında olması gerekir. Öğretmenin öğrenciyle etkileşime girmesini gerektiren çok özel bir durum yoksa öğrencinin kişisel alanına girmemesi gerekir.

SINIF OTURMA DÜZENLERİ Öğretme merkezlidir. Öğretmen tek bilgi kaynağıdır. En az tercih edilen oturma düzenidir. Dinleme ve not alma teknikleri için uygundur. Kalabalık sınıflar için uygundur. Sınıf yönetimi daha kolaydır. İletişim tek yönlüdür. Sıra düzeni Yazı tahtası

Öğrenci-öğrenci etkileşimin en yüksek olduğu oturma düzenidir. Küme Düzeni Öğrenci-öğrenci etkileşimin en yüksek olduğu oturma düzenidir. Öğrencilerin birbirlerinden öğrenebildikleri ve öğretmenin daha çok rehber olduğu bir ortam söz konusudur.

Bireysel Yerleşim Düzeni Öğrencilerin kendi başlarına kullanabildikleri tek kişilik masa ve sandalyelerde oturma şeklidir. Bu otura düzeni,derin düşünmeyi kolaylaştırırken aynı zamanda her öğrencinin kendi düzeyinde ve hızında çalışmasına olanak sağlar.

Öğrencilerin geniş bir masa etrafında oturdukları oturma düzenidir. Yuvarlak Masa Düzeni Öğrencilerin geniş bir masa etrafında oturdukları oturma düzenidir. Öğretmen,öğrencinin karşısında değil,yanında yer aldığından resmi olmayan bir hava yaratır. Öğrenciler birbirinin yüzünü görür,ilgi dağılmaz,farklı davranışlara yönelenler hemen belli olur.

Öğretmen her bir öğrenciye tek tek yaklaşabilme şansına sahiptir. U Biçimi Oturma Düzeni Öğretmen her bir öğrenciye tek tek yaklaşabilme şansına sahiptir. Bütün öğrenciler bir gösteriyi izlemek zorunda kaldıklarında bu oturma biçimi uygundur. En uygun kullanım amacı is öğrencilerin büyük grup tartışmalarına katılımın planlanmasıdır.