STRATEJİK PLANLAMA ERZURUM STK KAPASİTE GELİŞTİRME PROGRAMI II

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
STRATEJİK PLANLAMA.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Girişimcilik.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
Stratejik Yönetim Süreci
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
STRATEJİK PLANLAMA NEDİR?
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
Stratejik Yönetim.
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA NEDİR?
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİLER EKİM 2014 ANTALYA. Strateji nasıl ulaşılacağını Stratejiler, kuruluşun amaç ve hedeflerine nasıl ulaşılacağını gösteren kararlar bütünüdür.
STRATEJİK PLANLAMA.
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Stratejik Planlama Nedir?
TOWS MATRİSİ G Z F T.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
STARTEJİK PLANLAMA SUNUMU ve İç PAYDAŞ ÇALIŞTAYI SULUOVA TİCARET VE SANAYİ ODASI ODA BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ KAPSAMINDA 1 18 HAZİRAN 2015.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ VE SWOT ANALİZİ ÇALIŞTAYI
Durum Analizi Sorun Analizi
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
Stratejik Plan Çalıştayı
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Sunum transkripti:

STRATEJİK PLANLAMA ERZURUM STK KAPASİTE GELİŞTİRME PROGRAMI II Doç Dr. Yüksel Demirkaya Marmara Üniversitesi Sivil Toplum Kuruluşları Araştırma Merkezi

Kurumsal Strateji Srratejik Yönetim: ‘kurumun hedeflerini, tüm çalışanlara mal ederek, ulaşılabilir amaçlara çevirme yoludur’ Tarih boyunca stratejiler, sırasıyla kabileler, ülkeler, kurumlar/ şirketler arası rekabette başarının en belirleyici unsur olmuştur. Başarı ile uygulanan stratejiler bireyleri ve kurumları yükseltirken, başarısız olanlar da kurumların güç kaybetmelerine hatta yok olmalarına sebep olmaktadır. Kurumsal başarı için doğru kurgulanmış bir stratejinin etkin uygulaması şarttır; iyi kurgulanmış bir stratejik planın tepeden aşağıya kurumsal ilişkilendirmesinin yapılarak etkin olarak uygulanması sürdürülebilir kurumsal başarı için temel gerekliliktir.

Stratejik Önceliklerin/Alanların/Amaçların Belirlenmesi Stratejik plan, özel sektör, kamu sektörü ve üçüncü sektörde (kar amacı gütmeyen gönüllü sektörde) faaliyet gösteren tüm organizasyonlarda geleceğe yönelik amaç ve hedeflerin belirlenmesine ve bu hedeflere ulaşılabilmesi için yapılması gerekli işlemlerin tespit edilmesine imkan sağlayan bir yönetim tekniğidir. Bu tanım içerisinde; Vizyon, Misyon, Strateji ve Aksiyon olmak üzere dört unsur yer almaktadır:

Stratejik Planlama Stratejik planlama, kuruluşun bulunduğu nokta ile ulaşmayı arzu ettiği durum arasındaki yolu tarif eder. Kuruluşun amaçlarını, hedeflerini ve bunlara ulaşmayı mümkün kılacak yöntemleri belirlemesini gerektirir. Uzun vadeli ve geleceğe dönük bir bakış açısı taşır. Kuruluş bütçesinin stratejik planda ortaya konulan amaç ve hedefleri ifade edecek şekilde hazırlanmasına, kaynak tahsisinin önceliklere dayandırılmasına ve hesap verme sorumluluğuna rehberlik eder.

Stratejik Planlama Süreci: Stratejik planlama, özetle, bir kuruluşun aşağıdaki dört temel soruyu cevaplandırmasına yardımcı olur: NEREDEYİZ? NEREYE GİTMEK İSTİYORUZ? GİTMEK İSTEDİĞİMİZ YERE NASIL ULAŞABİLİRİZ? BAŞARIMIZI NASIL TAKİP EDER ve DEĞERLENDİRİRİZ?

Stratejik Plan Aşamaları Ne durumdayız? Niçin stratejik planlama yapmalıyız? SWOT ANALİZİ (İÇ VDIŞ DURUM ANALİZİ) Nereye/Ne zaman ulaşmak istiyoruz? MİSYON VİZYON İLKELER İstediğimiz yere nasıl ulaşacağız? STRATEJİLER Uygulamayı Kim Yapacak? ÇALIŞMA GRUPLARI Başarıya ulaşılabildi mi? Uygulamanın sonuçları nelerdir? DEĞERLENDİRME GÖZDEN GEÇİRME

Misyon; Bir kuruluşun varlık sebebidir; kuruluşun ne yaptığını, nasıl yaptığını ve kimin için yaptığını açıkça ifade eder. Misyon bildirimi stratejik plan dokümanının diğer kısımlarına da temel oluşturur. Misyon bildirimi, kuruluşun sunduğu tüm hizmet ve faaliyetleri kapsayan bir şemsiye kavramdır.

Vizyon; Kuruluşun ideal geleceğini sembolize eder Vizyon; Kuruluşun ideal geleceğini sembolize eder. Kuruluşun uzun vadede neleri yapmak istediğinin güçlü bir anlatımıdır. Vizyon bir kuruluşun farklı birimleri arasında birleştirici bir unsurdur. Bundan dolayı, bir çok işlevi yerine getiren kuruluşlarda daha da önemli bir role sahiptir.

SWOT Analizi. SWOT analizi ile organizasyonun iç ve dış durum değerlendirmesi yapılır. SWOT Analizi, kısaca organizasyonda iç ve dış durum değerlendirilmesi yapılması demektir. Organizasyonda önce “iç durum analizi” yapılarak organizasyonun güçlü ve zayıf yönleri ortaya konulur. Daha sonra da “dış durum analizi” yapılarak organizasyonu bekleyen fırsatlar ve tehditler tespit edilmeye çalışılır.

SWOT ANALİZİ

Tablo: ERZURUM SWOT Matrisi   Üstünlükler: • tarihi ve kültürel geçmişi Konumu, lojistik ve tarım (organik) ve hayvancılık Genç nüfus Yardımlaşma ve komşuluk anlayışı Lider şehir özelliği Devlete sadakat En fazla güneş gören il Zayıflıklar: • kış şartları Nitelikli insan göçü Müteşebbis azlığı (işsizlik) Sosyal Duyarsızlık Kutuplaşma (ırkçılık) Kurumlar arası iletişimsizlik Çarpık kentleşme plansızlık Garnizon kenti olması Fırsatlar: • ekolojik değeri olan topraklar İki üniversite (eğitim şehri) Sağlık üssü olma potansiyeli Garnizon kenti olması (ekonomi ve teknoloji) Tehditler: • devlete sadakat Üniversiteden istifade edilmemesi

Tablo: ERZURUM STK SWOT Matrisi   Üstünlükler: • eğitime ayrılan pay fazla Ortak akılda ilerleme Samimiyet İz bırakan etkinlikler organizasyon gücü Büyükşehir sınırlarının büyümesi Halkın yardımsever olması Genç nüfus Zayıflıklar: • mali yapının yetersizliği Tanıtım eksikliği Önyargılar ve iletişimsizlik Özgüven eksikliği Gücünün farkında olmaması Projesizlik / istifade edememe Siyasi engeller Üyelerin katılımının düşük olması Stk’lar arasında diyalog eksikliği Fırsatlar: • İlde 26, bölgede 49 vakfın olması Fon imkanlarının gelişmesi Kalkınma ajansı Tehditler: En fakir hanehalkının olması Yeniliklere karşı önyargı taşıması Resmi kurumların stk yöneticilerine önem vermemesi Kutuplaşma, hoşgörüsüzlük

SWOT Matrisi ve İzlenecek Stratejiler ERZURUM STK SWOT Matrisi ve İzlenecek Stratejiler   İçsel Faktörler Dışsal Faktörler Güçlü Taraflar Zayıf Taraflar Fırsatlar GF  ZF  Tehditler  GT  ZT