REKLAMCILIK-ÜRÜN YERLEŞTİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
Advertisements

SANAT VE SANAT DALLARI HAZIRLAYAN:EMRE BOYUN
EMEL SAYIN Adı: Nuray Soyadı: AKMAN Numarası: 1178 Sınıfı: 7-G
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Jean-Christophe Grangé ( ? ).  15 Temmuz 1961’de Fransa’da dünyaya geldi.  Üniversite eğitiminin ardından serbest gazeteci olarak çeşitli haber.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
VII. Geleneksel TED İ stanbul Koleji Kitap Haftası Ocak 2014.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
MUSTAFA S İ L İ C İ  Türkiye’de Ulusal Düzeyde Yayın Yapan Radyolar  Ulusal Radyoların Yayın İçerikleri  Ulusal Radyoların Gelir Kaynakları.
Mustafa Kemal Atatürk. Mustafa Kemal Atatürk Futsal Nedir ? Futbol Salona Girdi “Futsal” Oldu.
FIAT DUCATO – PİŞMANLAR KOROSU
->Tiyatro Nedir? ->Tiyatronun Geçmişi
MAVİSEL YENER.
HUGO MUNSTERBERG HUGO MUNSTERBERG KİMDİR? BİÇİM VE İŞLEV KONU PSİKOLOJİ İLE İLGİSİ SONUÇ OLARAK.
HAFTA I.
Bilgi? 1. Ö ğ renme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçekler 2. İ nsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü.
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
FORMULA MI? SAĞLIK MI?.
BİYOGRAFİ NEDİR? , BİYOGRAFİ ÖRNEĞİ,
Kullanım Haklarına Göre Yazılım Türleri..
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
T.C ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Hazırlayan: Ilgaz TEZİŞ
İletişim ve Toplum 2010 Bahar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
 Tema seçilip konu belirlendikten sonra film öyküsünün özetlenmesidir.  Konu hakkında yapımcı ve yönetmeni aydınlatır.  Zaman ekonomisi açısından önemlidir.
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
ENDÜSTR İ MESLEK L İ SES İ TEKN İ K L İ SES İ ANADOLU TEKN İ K L İ SES İ.
TELİF HAKKI.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Film Okuma.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Düşünme Türleri ve Becerileri
Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Efe Ayakkabı A.Ş.
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Akman Holding Marka : Ersu
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Varol Ticaret San.
BİT KULLANMA VE YÖNETME
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
İZİNLİ PAZARLAMA.
BİLGİSAYAR NEDİR?.
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
Ayıplı Mal Nedir? Aldı ğ ınız ürün beklentilerinizi karşılamamışsa ya da beklentilerinizi azaltmışsa bu ürün ayıplı mal olarak nitelendirilir. Ürünlerin.
NEDİR TİYATRO?.
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
Sektör Profesyonelleri Danışmanı
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya Pedagojisi
Western / kovboy filmleri
Resimle İlgili Meslekler
Biyografi Nedir? Ünlü bir yazarın, oyuncunun, bilim insanının, profesörün, tarihçinin kısaca önemli insanların hayatını başka.
Şiir Erkök Yılmaz. Şiir Erkök Yılmaz (9 Temmuz 1948, Ankara), Türk öykü ve roman yazarı, akademisyen. 1978'den beri ağırlıklı olarak öykü türünde eserler.
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
Sunum transkripti:

REKLAMCILIK-ÜRÜN YERLEŞTİRME Hafta VI

Ürün Yerleştirme Konulu filmlerde markalı bir ürünün (örnegin otomobil) ya da ürüne iliskin reklamın (örneğin mağaza tabelası) yer alması, televizyon programlarında sunucunun markalı bir ürün (örneğin içecek sişesi) taşıması gibi yollarla reklam olduğu belirtilmeden yapılan reklam.

Ürün Yerleştirme Ürün yerlestirme ya da tam adıyla marka yerleştirme marka adının, ambalajının, logosunun ya da diğer tescilli ticari mallarının sinema filmlerine, televizyon programlarına, edebiyat eserlerine ya da müzik kliplerine dahil edilmesidir.

Ürün Yerleştirme Ürün yerleştirme, ürünün üreticisi ile filmin yapımcısı arasındaki karşılıklı ve faydalı ilişki anlamına gelmektedir. Sinema filmleri ve diğer araçlardaki ürün yerleştirmeler; Bedeli ödenen yerleştirmeler, sette kullanılmak üzere tedarik edilen ücretsiz ürünler Ya da Oyuncu-set ekibinin kişisel tercihleri sonucu sağlanılan ürünler olabilir.

Ürün Yerleştirme Temel olarak ürünün filme girmesinin iki şekli vardır: Yaratıcı ortamda ürün yerleştirme Doğal ortamda ürün yerleştirme

Ürün Yerlestirmenin Tarihsel Gelişimi Bugünkü ürün yerleştirme kavramıyla bire-bir örtüşmese de aynı paralelde görülebilecek ürün yerleştirme olgusu 1550’lere dek uzanmaktadır. İtalyan tarihçi Prof.Dr. Alessandro Giannatasio, bir araştırmasında sözü geçen dönemin Venedikli ressamlarının tablolarına toplumun üstünlüğünü sembolize eden objeler koyduğunu saptamıştır. Örneğin, Paolo Veronese, müthiş gösterişli roplar (çoğu tek parça olan kadın giysisi) ve elbiseler giyen insanlar resmetmiştir. Tablolara yerleştirilen gösterişli roplar bizi sembolik tüketim kavramına ulaştırmaktadır. Sembolik tüketim, ürünlerin kısmen de olsa sembolik değerlerine göre değerlendirilip, satın alınması ve tüketilmesi olarak tanımlanmaktadır. Söz konusu resimlerle de üst sınıf burjuvalara dahil olmak için bu tarz kıyafetlere sahip olunması gerektiği mesajı verilmektedir.

Ürün Yerlestirmenin Tarihsel Gelişimi Ürün yerlestirmenin kökleri 1930’larda Amerikan sigara isletmelerinin film yıldızlarına ve spor kahramanlarına markalarını onaylamaları için para ödedikleri zamana dayanmaktadır.

Ürün Yerlestirmenin Tarihsel Gelişimi Reklamcıların; ünlülerin yasam biçimlerinin, kitlenin tüketimi üzerinde büyük öneme sahip olduğunu anlamalarıyla 30’lu yılların ilk yarısına denk gelmektedir. Örnegin 1934 tarihli komedi klasiği “Bir Gecede Oldu-It Happended One Night” filminde, Clark Cable’ın gömleğinin altında atlet giymediğnin beyazperdede görünmesiyle, atlet satısında büyük düşüş yaşanmıstır. Filmdeki bu sahnenin yol açtıklarından sonra prodüktörler ilk kez sinema filmlerinin böyle bir etkisi olduğunu fark etmişlerdir.

Ürün Yerlestirmenin Tarihsel Gelişimi Bir sinema yıldızının markalı bir ürünü kullandığı ilk belgelenmiş filmde izleyiciler Warner Brothers draması olan 1945 tarihli Mildred Pierce filminde Joan Crowford’u bir Jack Daniels viskisi yudumlarken izlemiştir. 1951 tarihli “Afrika Kraliçesi-African Queen” filminde içilen Gordon’s Gin bilinen ilk profesyonelce ürün yerleştirmelerden birisidir. 1955 tarihli “Asi Gençlik-Rebel Without a Cause” filminde, James Dean’ın saçını taradıgı Ace Comb marka taraklar, filmle birlikte satıs patlaması yapmıstır.

Ürün Yerlestirme Geçmiş yıllardaki filmlerde ürün yerleştirme, ürünü gösterme, adının anılması ya da yıldız tarafından kullanımı olarak algılanmaktayken bugün bu kavram ürünün bir karakter olarak senaryoya yedirilmesi biçimini almıştır.

Ürün Yerlestirme Örnegin 2004 yapımı “Kara Kaplı Defter-Little Black Book” filminde palmOne marka avuç içi bilgisayarı, filmin en çok görünen ve ismi geçen ‘oyuncularından’ birisidir. Hatta filmin bir sahnesinde cihazın kullanımı görsel olarak izleyicilere tanıtılmaktadır. Firmanın açıklamasında bu filmle toplumun el bilgisayarlarına bakısının değiştigi ve bu cihazın yalnızca iş insanlarının kullandığı bir araç olmaktan çıkmaya başladığı söylenmektedir.

Ve diğerleri… “İtalyan isi-Italian Job” (2003) filmindeki BMW-Mini Cooper model arabalar filmdeki büyük soygunu gerçekleştirebilmek için önemliydiler. “Geleceğe Dönüs-Back to the Future” (1985-1989-1990) üçlemesinde GMC-Delorean model otomobil aynı zamanda bir zaman makinesidir. Brian De-Palma’ın bilimkurgu filmi “Mission to Mars-Görev Mars” (2000) da Dr. Peppers gazozu, uzay mekiğindeki hava deliğini bulmak için kullanılarak kritik bir görev üstlenmektedir.

Ürün Yerleştirme İletişim Süreci

Ürün Yerleştirmede Kullanılan Araçlar Sinema Televizyon programları Survivor American idol Friends Bilgisayar oyunları Ford Racing adlı oyunda yalnız Ford otomobilleri kullanabiliyor FIFA 2005’de Adidas, Toshiba ve Fourfourtwo dergisinin pankartlarını görülebiliyor The Sims adlı oyunda isterseniz McDonald’s restoranlarında çalışılabiliyor

Ürün Yerleştirmede Kullanılan Araçlar Şarkı ve Video Klipler Sting “Desert Rose” – Jaguar Celine Dion - Chrysler Group Run DMC (Raising Hell-My Adidas) Roman ve Öyküler Fay Weldon (2001) “Bulgari Bağlantısı-The Bulgari Connection” Bulgari Dan Brown (2009) “Kayıp Sembol-Lost Symbol” Iphone Blackburry Robin S. Sharma (2005) “Ferrari’sini Satan Bilge” Ferrari

Sting “Desert Rose

Ürün Yerleştirmede Kullanılan Araçlar Tiyatro ve Opera Eserleri Karikatürler

Ürün Yerleştirme Türleri B. Oliver’a (1986) göre: Yaratıcı ortamda ürün yerleştirme Doğal ortamda ürün yerleştirme Shapiro’ya (1993) göre: Açıkça gösterme Kullanım yönü gösterme Sözlü atıf Sözlü atıf ve kullanım

Türkiye’de Ürün Yerleştirme Uygulamaları 3984 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınlar hakkında kanunun reklamları düzenleyen 21. maddesi şöyledir: “Reklamlar programlar arasına yerleştirilir. Programın bütünlüğü, değeri ve hak sahiplerinin hakları zedelenmeyecek biçimde bir program içine de yerleştirilebilir. Her türlü yayında gizli reklam yapılması yasaktır. “

Türkiye’de Ürün Yerleştirme Uygulamaları Türkiye’de ürün yerleştirme yasal olarak tanımlanmamıştır. Türkiye’de televizyon ve sinema dahil ürün yerleştirme uygulamasına imkan veren yasal zemin yoktur.

Türkiye’den Çeşitli Örnekler G.O.R.A. Avea Samsung Yeni rakı Kütahya porselen J&B Yedigün Bir İstanbul Masalı Fiat Kurtlar Vadisi Romanson Siemens Asmalı Konak Siemens c55 Toyota Nissan Anadolu hayat Nesfit