PLAN I- GENEL BİLGİLER A-Misyon ve Vizyon

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
E-MEVZUAT GRUBU ÇALIŞMALARI
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
GÜNDEM SAYIN VALİMİZ HASAN BASRİ GÜZELOĞLUNUN AÇIŞ KONUŞMALARI
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI 19 EKİM GÜNDEM 1.SAYIN VALİMİZ HASAN BASRİ GÜZELOĞLU’ NUN TOPLANTIYI AÇIŞ KONUŞMALARI 2.BİRLİĞİMİZİN 2011 YILI EYLÜL AYI.
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
Meriç Belediyeler Birliği
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
GÜNDEM 1.SAYIN VALİMİZ HASAN BASRİ GÜZELOĞLUNUN AÇIŞ KONUŞMALARI YILI ARALIK AYI GELİR GİDER MİZANIN GÖRÜŞÜLMESİ 3.TURİZM MERKEZLERİ İLE KÜLTÜR.
T.C. DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Özel İdare Müdürlüğü 2010 YILI FAALİYET RAPORU.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI Hazırlayan : Muharrem GÜLER
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
Diferansiyel Denklemler
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KIRKLARELİ.
Bakanlar Kurulunca tarihinde kararlaştırılan ve
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
KAYSERİ VALİLİĞİ YATIRIM İZLEME VE KOORDİNASYON BAŞKANLIĞI
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
KİLİS İL ÖZEL İDARESİ ( – ).
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ TAHSİS DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
ANKARA’DA SA Ğ LIK TUR İ ZM İ Ankara Valili ğ i İ l Sa ğ lık Müdürlü ğ ü Dr. Dursun AYDIN (Sa ğ lık Müdür Yardımcısı)
Devam eden proje sayısı
KOCAELİ ARSLANBEY ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ 2013 YILI İŞ PROGRAMI.
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
5393 say. Belediye Yasası.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
YEREL YÖNETİMLERİM ÖZ GELİR YARATMA KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ III.YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU 15 EYLÜL 2010 ANKARA Prof. Dr. Ayşe Güner.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Katsayılar Göstergeler
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
6306 SAYILI KANUN KAPSAMINDA İLAN EDİLEN RİSKLİ ALANLAR
Diferansiyel Denklemler
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
GAZİ ÜNİ. FİZİKİ ALANLARI G.Ü. STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI 2.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MERSİN VE ÇEVRESİ TURİZM ALANI ALT YAPI HİZMET BİRLİĞİ (METAB) 2013 YILI FAALİYET RAPORU

PLAN I- GENEL BİLGİLER A-Misyon ve Vizyon B-Yetki,Görev ve Sorumluluklar C-İdareye İlişkin Bilgiler 1-Fiziksel Yapı 2-Örgüt Yapısı 3-Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar   II- AMAÇ ve HEDEFLER A-İdarenin Amaç ve Hedefleri B-Temel Politikalar ve Öncelikleri C-Diğer Hususlar III-FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER A-Mali Bilgiler  1-Bütçe Uygulama Sonuçları 2-Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar B- Performans Bilgileri  1-Faaliyet ve Proje Bilgileri IV-KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ A-Üstünlükler B-Zayıflıklar C-Değerlendirme V- ÖNERİ VE TEDBİRLER

I. GENEL BİLGİLER

A -MİSYON VE VİZYON Misyonumuz Mersin ilinde İlan edilmiş olan, Turizm Merkezleri ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgelerini turizmin hizmetine sunmak,İlin doğal, kültürel ve tarihi değerlerini ortaya çıkarmak, korumak, geliştirmek; turizme elverişli bütün imkânlarını ülke ekonomisine olumlu katkı sağlayacak şekilde değerlendirmek ve dinamik turizm politikaları ile ilimizin turizmde alacağı payı artırmak. Vizyonumuz Bilinenin ötesinde derinliğe sahip olan İlimizde ,Turizm Merkezleri ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgelerimiz ekonomiye kazandıran,yeni turizm alanları yaratan, ilimizin Kültür ve Turizm alanında her değerini ve Turizm Merkezlerini, yurt içi ve yurt dışında tanıtan öncü bir kurum olmak. 1

B- YETKİ, GÖREV VE SORUMLULUKLAR Mersin ve Çevresi Turizm Alanı Altyapı Hizmet Birliği’nin Amaç ve Görevleri; Birlik Tüzüğünün 5. maddesi gereğince; Mersin ve Çevresi Turizm Alanı Altyapı Hizmet Birliği’nin görevi; Anamur Melleç Turizm Merkezi , Gülnar Ortaburun Turizm Merkezi, Silifke Ovacık Turizm Merkezi , Silifke Kargıcak Turizm Merkezi , Silifke Narlıkuyu Akyar Turizm Merkezi , SilifkeTaşucu Boğsak Turizm Merkezi , Mersin Tarsus Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi Mersin Tarsus Karboğazı Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi ; turizm merkez ve bölgelerinin bütüncül bir anlayışla korunması, geliştirilmesi, tanıtımı, kültür ve turizme ilişkin sosyal ve teknik altyapının gerçekleştirilmesini ve işletilmesini sağlamaktır. Ayrıca Turizm Merkezi ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgelerinin cazibesini arttırmak amacıyla İlde bulunan Kültür ve Turizm değerlerinin; düzenlenmesi, korunması, işlevselleştirilmesi ve kültür-turizmin hizmetine sunulması için yapım, bakım, onarım, düzenleme ile bunların ve ilin genel tanıtımını vb. çalışmaları yapmaktır. Bu amaçla üye Mahalli İdareler Bölge'de gerçekleştirilecek yukarıda belirtilen konulardaki görev, yetki ve hizmetlerini birliğe devreder. 2

C- İDAREYE İLİŞKİN BİLGİLER 1- Fiziksel Yapı Mersin ve Çevresi Turizm Alanı Alt Yapı Hizmet Birliği (METAB) 24 Ocak 2009 tarih ve 27120 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2009/14570 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulmuştur. Mekan yeri olarak Mersin Valiliği binasının 3. katında hizmete başlamıştır. Daha sonra Akkent Mahallesi H. Okan Merzeci Bulvarı 28. Cadde üzerinde yapılan eski İl Özel İdare Binası 3. katında hizmetini sürdürmektedir. 3

İDAREYE İLİŞKİN BİLGİLER

Birliğin Organları: Birlik Meclisi, Birlik Encümeni, ÖRGÜT YAPISI Birliğin Organları: Birlik Meclisi, Birlik Encümeni, Birlik Başkanı’dır. 5

5 ‘i İl Genel Meclis Üyesi 16’sı Belediye Meclis Üyesi KURUCU ÜYELER 18 ‘i doğal üye 5 ‘i İl Genel Meclis Üyesi 16’sı Belediye Meclis Üyesi 13 ‘ü Turizm İşletme Temsilcisi olmak üzere 52 meclis üyesi bulunmaktadır. 06.12.2012 tarihinde yayımlanan 6360 sayılı yasa gereğince Birlik Kurucu üyeleri, Tüzük değişikliği ile Büyükşehir Belediyesi ve (5) İlçe Belediyesinden oluşmuş,Birlik meclis üyesi sayısı da (21) olarak belirlenmiştir. 6

2013 YILI BİRLİK ENCÜMENİ 1 SN.HASAN BASRİ GÜZELOĞLU BİRLİK ENCÜMEN BAŞKANI MERSİN VALİSİ 2 YAŞAR AÇIKBAŞ ENCÜMEN ÜYESİ TAŞUCU BLD.BŞK 3 ALİ OKUR NARLIKUYU BLD.BŞK 4 ALİ ÖZER MEZİTLİ İL GENEL MECLİS ÜYESİ 5 ALİ KALIN TURİZMCİ TEMSİLCİ 6 YALIN SÜMER 7 UFUK BAŞER TARSUS BLD. MECLİS ÜYESİ 10

BİRLİK PERSONEL DURUMU ADI SOYADI GÖREVİ HASAN GÖKBEL (İl Özel İdaresi Genel Sekreter Yardımcısı) BİRLİK MÜDÜRÜ ALİ RIZA ÖZDEMİR (İl Özel İdaresi Mali İşler Daire Başkanı) SAYMAN CELAL BOZOKLAR (İl Özel İdaresi İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürü) HARİTA MÜHENDİSİ LEVENT MUŞTU (İl Özel İdaresi – Biyolog) MEMUR Personel Mülga Mersin İl Özel İdaresinde görev yapmakta iken, ek görev ile Birlik hizmetini yürütmektedir. 11

C- İDAREYE İLİŞKİN BİLGİLER 3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar Sahip Olunan Donanım ve Yazılım Ürünleri Adet Bilgisayar (Masaüstü) 2 Notebook Projeksiyon 1 Yazıcı (Renkli) Yazıcı (Renksiz) Fotokopi Makinesi Spiral Ciltleme Makinesi Güç Kaynağı TOPLAM 12 12

II. AMAÇ VE HEDEFLER 13

1-İdarenin Amaç ve Hedefleri II- AMAÇ VE HEDEFLER 1-İdarenin Amaç ve Hedefleri Birliğimizin temel amacı; Turizm Merkezleri ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgelerinin bütüncül bir anlayışla korunması, geliştirilmesi, tanıtımı, kültür ve turizme ilişkin sosyal ve teknik altyapının gerçekleştirilmesi ve işletilmesini sağlamaktır. Bölgemizin önemli tarihi, kültürel, doğal değerlerinin korunmasına ve tanıtılmasına yönelik projeler hazırlanması, Birlik sorumluluk sınırları içerisindeki bölgenin turizm değerlerinin ortaya çıkarılarak, geleceğe yönelik çalışmalar yapmak. ayrıca bugüne kadar yeterince değerlendirilmemiş ve alternatif turizm imkânı kabul edilen değerlerimizin araştırılarak tanıtımının sağlanmasıyla ve turizmin 12 aya yayılması METAB‟ ın hedefleri içerisinde yer almaktadır. Sektörle ilgili kurum ve kuruluşlarla turizmin geliştirilmesi amacıyla ortak projeler üretmek. Yalnızca şehir merkezlerinin değil, kırsal kesimlerimizin sahip olduğu zenginliklerin araştırılarak, turizme kazandırılmaları için gerekli çalışmaları ilgili kurumlarla koordineli şekilde başlatarak, mümkün olan her türlü katkıyı sağlamak. Mersin ilinin ve Turizm bölgelerinin projeler dahil geniş çaplı,yurtiçi ve yurtdışı tanıtımını yapmak. 14

2-Temel Politikalar ve Öncelikler II- AMAÇ VE HEDEFLER 2-Temel Politikalar ve Öncelikler Birliğimiz, öncelikle Bakanlar Kurulu kararı ile ilan edilmiş olan; Turizm merkezlerinin planlama çalışmalarını tamamlayarak, alanları yatırımcıların istifadesine sunmayı, doğanın ve çevrenin bozulmadan korunması noktasında çalışmalar ortaya koyarak turizmin gelişmesine ve turizm bölgelerinin cazibesini arttırmayı amaçlamaktadır. Yurtiçinde ve yurtdışında bölgesel ve uluslararası turizm fuar,panel,sempozyum vb etkinliklere katılarak bölgemizi bu kulvarlarda tanıtmak, Tur Operatörleri ve yabancı basın mensuplarının bölgemizi ziyaret etmesini sağlayarak tanıtım yapmak amaçları arasındadır. Turizm Merkezleri ile birlikte Kültür ve Turizm değerlerinin tanıtımına esas olacak her türlü yazılı materyal hazırlamakta birliğimizin görevlerindendir. 15

II- AMAÇ VE HEDEFLER 3- Diğer Hususlar Kamu Tüzel kişiliğine haiz olan METAB, yasalarla belirlenen hizmet ve sorumluluk alanında yerel yönetimleri, turizm sektörü temsilcilerini ve kamu kuruluşlarını bir araya getirerek sektör ve görev alanı ile ilgili sorunlara en gerçekçi ve kalıcı çözüm yollarını bulmaya yönelik çalışmalar yaparak,sektör sorunlarında kendi amaçları ile örtüşenlere katkı sağlayacaktır. 16

III. FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER 17

BİRLİĞİN GELİRLERİ 1- Birlik üyesi Mahalli İdarelerden alınan katılım payları,   2- Birlik Meclisi tarafından belirlenecek tarifelere göre tahsil edilecek hizmet karşılığı ücretler, 3- Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşlarından aktarılacak ödenekler, 4- Taşınır ve taşınmaz malların kira, satış ve başka suretle değerlendirilmesinden elde edilecek gelirler, 5- Kira ve faiz gelirleri, 6- Bağışlar, 7- Diğer gelirler. 18

BİRLİĞİN GİDERLERİ 1- Birlik hizmetlerinin yürütülmesi için yapılacak giderler,   2- Birliğin personeline ve seçilmiş organlarının üyelerine ödenen maaş,   ücret, ödenek, huzur hakkı, yolluk, hizmete ilişkin eğitim harcamaları ile diğer giderler, 3- Hizmet karşılığı alınacak ücretler ve diğer gelirlerin takip ve tahsili için yapılacak giderler, 4- Birliğin hizmet binalarının, tesislerinin, araç ve gereçlerinin temini, yapımı, bakımı ve onarımı için yapılan giderler, 5- Faiz, borçlanmaya ilişkin diğer ücretler ile sigorta giderleri, 6- Dava takip ve icra giderleri, 7- Avukatlık, danışmanlık ve denetim ücretleri, 8- Kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla yapılan ortak hizmetler ve diğer proje giderleri, 9- Temsil, tören ve ağırlama giderleri, 10- Diğer giderler, 19

ÜYELERİN BİRLİK FAALİYETLERİNE KATILIM PAYLARI Üye mahalli idareler; Kesinleşmiş bütçelerinin % 0,2’sini (binde ikisini) birlik faaliyet giderlerine katılım payı olarak birliğe öderler. Katılım payı ödemeleri yılı içerisinde Mart ve Eylül ayları sonuna kadar 2 eşit taksitte birlik hesaplarına intikal ettirilir.          Birliğin kuruluşunda ilk yıl kuruluşa katılım payı olarak yapılan bu ödeme her yıl % 0,2 olarak yapılır. Birliğin görev ve yetki alanındaki konaklama tesisleri, üye mahalli idarelerin ödediği aidatın üçte birinden az olmamak üzere konaklama tesislerinin yatak sayıları, deniz turizmi tesislerinin ise bağlama kapasiteleri dikkate alınarak birlik meclisince belirlenecek miktarda katılım payı veya ücreti öderler. Üye olmayan diğer turizm tesisleri ve hizmetten yararlananlar, birlik meclisince belirlenecek miktarda katılım payı veya ücreti öder. Mali yükümlülüklerini yerine getirmeyen üye mahalli idarelerin ödemeleri gerekli miktar birliğin başvurusu üzerine bu idarelere gelen bütçe vergi gelirleri tahsilâtı toplamı üzerinden ayrılan paydan, dağıtımı yapan kuruluş tarafından kesilerek birliğe ödenir. Yükümlülüklerini yerine getirmeyen Turizm tesisler hakkında 6183 sayılı kanuna göre tahsilât yapılır. 20

2013 YILI BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI MALİ BİLGİLER 2013 YILI BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI GELİR KESİN HESABI Gelirin Kodu Açıklama Bütçe İle Tahmin Edilen 2013 Yılı Tahakkuku Toplam Tahakkuk 2013 Yılı Net Tahsilatı I II III IV 05   Gelirler 2.050.000 1.032.093,18 02 08  99 Mahalli İdarelere Ait Paylar 500.000 900.012,96 01 09  03 Mevduat Faiz Geliri 50.000 132.080,52 Finansmanın Ekonik Sınıflandırması (Türk Lirası cinsinden banka hesabı) 1.500.000 TOPLAM 2.532.093,13 21

2013 YILI BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI MALİ BİLGİLER 2013 YILI BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI GİDER KESİN HESABI Kurumsal Sınıf Fonksiyonel Sınıf Fn Tp Eko. Sınıf. Açıklama Bütçe ile Verilen Ödenek Net Bütçe Ödeneği Toplamı Bütçe Gideri Toplamı Ödenen Bütçe Gideri I II III IV 48   BİRLİKLER 2.050.000 359.252,39 33 MERSİN ILI 04 DİĞER BİRLİKLER 01 METAB BİRLİĞİ GENEL KAMU HİZMETLERİ 1 Yasama ve Yürütme Orqanları, Finansal Yasama ve yürütme organları hizmettert 5 Mahalli İdareler Personel Giderleri 100.000 26.264,63 05 Diğer Personel 03 Mal Ve Hizmet Alım Giderleri 1.847.500 332.987,76 02 Tüketime Yönelik Mal Ve Malzeme Alımları 63.000 825,93 Yolluklar 48.000 23.048,66 Yatırım Harcamaları 205.000 148.921,15 Hizmet Alımları 709.500 91.558,10 06 Tanıtma Giderleri 800.000 66.273,92 07  Menkul, Malzeme alım, bakım, onarım 22.000 2.360 09 YEDEK ÖDENEK 102.500 - TOPLAM 22

MALİ BİLGİLER 2013 YILI BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI 2013 yılında BİRLİK bütçesi ile yapılan harcamaların dağılımı şu şekildedir. SEKTÖR 2013 BÜTÇE ÖDENEĞİ   TOPLAM HARCAMA TOPLAM ÖDENEKTEKİ HARCAMA YÜZDESİ (%) BÜTÇE İÇİNDEKİ PAYI (%) CARİ 148.000 26.264,63 17,74 1,28 YATIRIM 1.902.000 332.987,76 17,51 16,24 TRANSFER - 2.050.000 359.252,39 17,52 23

MALİ BİLGİLER BÜTÇE YATIRIM PAYLARI % 34 Yıl Bütçe Tutarı (TL) Yatırım Ödeneği % Yatırım Harcaması 2010 726.170 252.170 34 26.520 10,50 2011 1.000.000 850.000 85 73.626,10 7,36 2012 1.250.000 1.070.000 85,60 290.479,76 23,24 2013 2.050.000 1.839.000 89 332.987,76 16,24 2014 3.100.000 2.692.000 86,84 - 24

2014 YILI BÜTÇE UYGULAMA ÖNGÖRÜLERİ MALİ BİLGİLER 2014 YILI BÜTÇE UYGULAMA ÖNGÖRÜLERİ MERSİN VE ÇEVRESİ TURİZM ALANI ALT YAPI HİZMET BİRLİĞİ 2014 YILI BÜTÇESİ 3.100.000TL 25

2014 YILI BÜTÇE UYGULAMA ÖNGÖRÜLERİ BİRLİK MALİ BİLGİLER 2014 YILI BÜTÇE UYGULAMA ÖNGÖRÜLERİ 2014 YILI BÜTÇE GİDER TEKLİFİ BÜTÇE TEKLİFİ BÜTÇEYE ORANI % PERSONEL VE CARİ GİDERLER 408.000 13,16 YATIRIM HARCAMALARI 2.692.000 86,84 BÜTÇE TOPLAMI 3.100.000 100 26

METAB 2014 YILI ÇALIŞMA VE İŞ PROGRAMI PROJE ADI VERİ BAŞLAMA- BİTİRME TARİHİ PROJE BEDELİ (TL) Turizm Merkezleri ve ören yerlerine tanıtıcı levha yapılması MERSİN 2014-2014 200.000,00 İlin genel tanıtımına katkı (Görseller, yayınlar, kitaplar, film vb. çalışmalar) 500.000.00 Ören yerleri ve Turizm Merkezlerinin bakım, temizlik ve çevre düzenleme çalışmaları Turizm Merkezleri imar ve harita çalışmaları 700.000.00 Yurt içi ve yurt dışı Fuarlara katılım 300.000.00 TOPLAM 2.200.000,00 27

2013 YILINDA YAPILAN FAALİYETLER Mersin Turizm Merkezleri ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgeleri 2013 YILINDA YAPILAN FAALİYETLER 28

Mersin Turizm Merkezleri ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgeleri 29

Mersin Turizm Merkezleri ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgeleri Mersin ilinde toplam 8 adet Turizm Merkezi ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi mevcuttur. Bu merkezlerin 6’sı Turizm Merkezi, 2’si Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesidir.   Bunlar; SİLİFKE – KARGICAK TURİZM MERKEZİ SİLİFKE – OVACIK TURİZM MERKEZİ SİLİFKE – NARLIKUYU - AKYAR TURİZM MERKEZİ SİLİFKE - TAŞUCU - BOĞSAK TURİZM MERKEZİ GÜLNAR ORTABURUN TURİZM MERKEZİ ANAMUR – MELLEÇ TURİZM MERKEZİ TARSUS GÜLEK - KARBOĞAZI KÜLTÜR VE TURİZM KORUMA VE GELİŞİM BÖLGESİ TARSUS KÜLTÜR VE TURİZM KORUMA VE GELİŞİM BÖLGESİ 30

SİLİFKE OVACIK TURİZM MERKEZİ İlan tarihi: 19.04.1989/ 20144 (Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.) Silifke ilçesinin 40 km. güney batısında Yeşilovacık Beldesindedir. 95 ha genişliğindeki alan tümüyle orman mülkiyetindedir. Planlanan alanda 9.500 yatak kapasitesi hedeflenmektedir. BİRLİK TARAFINDAN YAPILAN İŞLER: Bölgenin hali hazır haritası tamamlanmıştır. Zemin etüdü tamamlanmıştır. Kıyı Kenar Çalışmaları tamamlanmıştır. 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı, 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı çalışmaları Kültür ve Turizm Bakanlığı ile koordineli bir şekilde tamamlanmış, Kültür ve Turizm Bakanlığında onay aşamasındadır, onaya müteakip yatırımcıya tahsis edilecektir.

SİLİFKE KARGICIK TURİZM MERKEZİ İlan tarihi: 19.04.1989 /20144 (Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.) Silifke ilçesinin 39 km. güney batısında yer almaktadır. 72 ha alanın tümü orman mülkiyetindedir. Planlanan alanda 900 yatak kapasitesi hedeflenmektedir. BİRLİK TARAFINDAN YAPILAN İŞLER: Bölgenin hali hazır haritası tamamlanmıştır. Zemin etüdü tamamlanmıştır. Kıyı Kenar Çalışmaları tamamlanmıştır. 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı, 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı çalışmaları Kültür ve Turizm Bakanlığı ile koordineli bir şekilde tamamlanmış, Kültür ve Turizm Bakanlığında onay aşamasındadır, onaya müteakip yatırımcıya tahsis edilecektir.

Gülnar – Ortaburun Turizm Merkezi İlan tarihi: 19.04.1989 / 20144 (Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.) Gülnar ilçesinin güneyinde yer almaktadır. Toplam alanı 91 ha.’dır. Bunun 53 ha’ı orman, 2 ha’ı 2B alanı, 22 ha’ı şahıs arazisi, 14 ha’ı yol ve dere olarak tescil dışı alan’dır. Planlanan alanda 2.500 yatak kapasitesi hedeflenmektedir. BİRLİK TARAFINDAN YAPILAN İŞLER: -Hali hazır haritası tamamlanmış ve onaylanmıştır. -Zemin etüdü işi 22.06.2011 tarihinde tamamlanmış ve onaylanmıştır. -1/1000 ve 1/5000’lik imar planları ihale edilmiş olup, çalışmalar Bakanlık koordineli devam etmektedir.

Anamur Melleç Turizm Merkezi İlan tarihi: 19.04.1989 / 20144 (Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.) Anamur ilçesinin 25 km. batısında yer almaktadır. Havaalanı bulunan Antalya’nın Gazipaşa ilçesine uzaklığı ise 54 km.’dir. Toplam alanı 30 ha.’dır. Bunun 9 ha’ı orman, 4 ha’ı 2B alanı, 3 ha’ı hazine, 9 ha’ı şahıs arazisi, 5 ha’ı yol ve dere olarak tescil dışı alan’dır. Bu alanda plan ile 1.000 yatak kapasitesi hedeflenmektedir. BİRLİK TARAFINDAN YAPILAN İŞLER: -Hali hazır haritası tamamlanmış ve onaylanmıştır. -Zemin etüdü işi 22.06.2011 tarihinde tamamlanmış ve onaylanmıştır. -1/1000 ve 1/5000’lik imar planları ihale edilmiş olup, çalışmalar Bakanlık koordineli devam etmektedir.

TAŞUCU – BOĞSAK TURİZM MERKEZİ İlan tarihi: 19.10.2006 / 26324 (Resmî Gazete’de yayınlanan 2006/11033 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Turizm Merkezi olarak ilan edilmiştir.) Taşucu – Boğsak Turizm Merkezi, İl merkezine 90 km. uzaklıkta bulunmakta olup, Silifke İlçesi Taşucu Beldesinin batısından başlayarak kıyı kesimi boyunca devam etmekte ve Boğsak yerleşmesini içine alıp Tahta Koyu’na kadar uzanmaktadır. Toplam alanı 1.159 ha.’dır. Bunun 888 ha’ı orman, 158 ha’ı 2A alanı, 11 ha.’ı 2B alanı, 6 ha’ı hazine, 96 ha’ı şahıs arazisidir. BİRLİK TARAFINDAN YAPILAN İŞLER: Kısmi halihazır haritası tamamlanmıştır. Zemin Etüdü tamamlanmış ve onaylanmıştır. Kıyı Kenar Çalışmaları tamamlanmıştır. 1/25000 Ölçekli Çevre Düzeni Planı Belediyesince tamamlanmış, Kültür ve Turizm Bakanlığınca onaylanmış, ancak askı sürecinde itiraz olduğundan Bakanlıkça itirazlar değerlendirilmektedir.

Narlıkuyu – Akyar Turizm Merkezi İlan tarihi: 19.10.2006 / 26324 (Resmî Gazete’de yayımlanan 2006/11033 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Turizm Merkezi olarak ilan edilmiştir.) Narlıkuyu-Akyar Turizm Merkezi, Mersin İli, Silifke İlçesi’nin 20 km doğusunda, Kız Kalesine 5 km uzaklıkta yer almakta olup Narlıkuyu yerleşimi, Cennet ve Cehennem Obruklarını, Astım-Dilek Mağarasını içine almaktadır. Toplam alanı 1.046 ha.’dır. Bunun 61 ha’ı orman, 288 ha’ı hazine, 62 ha’ı şahıs arazisi, 635 ha’ı yol ve dere olarak tescil dışı alandır. BİRLİK TARAFINDAN YAPILAN İŞLER: Hali hazır haritası belediyesince İller Bankasına yaptırılmıştır. Zemin etüdü tamamlanmıştır. Kıyı Kenar çalışmaları tamamlanmıştır. 1/25000 Ölçekli Çevre Düzeni Planı Birliğimizce ihale edilerek tamamlanmış, Bakanlığa sunulmuştur. Ancak marjinal sulu alanalarla ilgili DSİ’nin uygun görüş vermemesi nedeniyle sorun ortaya çıkmış, çalışmalar devam etmektedir.

Mersin-Tarsus-Gülek-Karboğazı Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi İlan tarihi: 08.12.2006/ 26370 (Resmî Gazete’de yayınlanan 2006/11264 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi olarak ilan edilmiştir. ) Gülek Beldesine 13 km uzaklıkta yer alan ve Uluslararası Kayak Federasyonu’nun (FIS) Alp Disiplini kayak yarışmalarında istemiş olduğu faktörlerin tamamına sahip bulunan Karboğazı, 3.585 m.lik zirvesi ile 2000-3000 rakımları arasında bulunan 10 km.lik doğal kayak pisti, Ekim ayından Haziran ayına kadar 7-8 ay kaliteli kar tutma özelliği ile dağcıların, kayakçıların ilgisini çekmektedir. 1/100.000 ölçekli Mersin-Karaman Çevre Düzeni Planında turizm merkezi olarak işaretlenen bölgenin I. Etap toplam alanı 3.573 ha.’dır. Bunun 1.116 ha’ı orman, 49 ha’ı 2B alanı, 1.470 ha’ı hazine, 938 ha’ı meradır. BİRLİK TARAFINDAN YAPILAN İŞLER (1. ETAP): Halihazır Haritası tamamlandı. Zemin Etüdü onaylandı. 1/25000 Ölçekli Çevre Düzeni Planı ve imar planlarıGülek Belediyesince ihale edilmiş ve tamamlanmış ve Bakanlıkça onaylanmıştır. 1/1000 ve 1/5000’lik planlar ihale edilmiş, tamamlanma sürecindedir.

Mersin-Tarsus-Gülek-Karboğazı Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi MERSİN TARSUS GÜLEK KARBOĞAZI KTKGB SINIR TEVSİİ ; 5 Haziran 2011 tarih ve 27955 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararıyla sınır tevsii onaylanmıştır. II. Etap Elmalı Bölgesi Arazi Bilgileri; Mera alanları : 853 Ha 2B alanları : 178 Ha Orman Alanları : 6919 Ha Toplam : 7950 Ha 1000 Ha’lık alanın halihazır haritası mevcuttur. İlave 6950 Ha’lık alanın halihazır haritasını yapılması gerekmektedir. Buna müteakip jeolojik etüd ve planlama aşamasına geçilecektir. Alanda şahıs arazisi bulunmamaktadır.

TARSUS KÜLTÜR VE TURİZM KORUMA VE GELİŞİM BÖLGESİ Elektrik projesi İl Özel İdaresince ihale edilmiştir. Karayolu ulaşımı, Karayolları 5. Bölge Müdürlüğü tarafından ihale edilmiştir. 38

TARSUS KÜLTÜR VE TURİZM KORUMA VE GELİŞİM BÖLGESİ TARSUS KÜLTÜR VE TURİZM KORUMA VE GELİŞİM BÖLGESİ YATIRIMCILARA 31.03.2010 YILINDA TAHSİS EDİLMİŞTİR. 39

Mersin-Tarsus Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi Yatırım Belgeli Tesisler MERKEZİN-BÖLGENİN ADI ORMAN 2A + 2B HAZİNE ŞAHIS MERA TESCİL DIŞI TOPLAM (Ha) Silifke- Ovacık 95 -   - Silifke-Kargıcık 72 - Aydıncık-Ortaburun Tepesi Mevkii 53 0 + 2 22 14 91 Anamur-Melleç 9 0 + 4 3 5 30 Tarsus Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi 1.534   246 603 2.383 Silifke-Taşucu-Boğsak 888 158 + 11 6 96 1.159 Silifke-Narlıkuyu-Akyar 61 288 62 635 1.046 Tarsus-Gülek-Karboğazı Kültür ve Turizm Koruma ve Gel. Böl. I. ETAP 1.116 0+49 1.470 938 3.573 Tarsus-Gülek-Karboğazı Kültür ve Turizm Koruma ve Gel. Böl. II. ETAP 6.919 0+178 853 7950 40

DİĞER FAALİYETLER Mersin Turizm Merkezleri ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgeleri DİĞER FAALİYETLER 45

1-TARSUS KÜLTÜR VE TURİZM KORUMA VE GELİŞİM BÖLGESİ İLAVE ALAN İÇİN JEOLOJİK ETÜD ÇALIŞMALARI Tarsus Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesine ilave alan kazandırılması için yaklaşık 350 ha alanın jeolojik etüd çalışmaları METAB tarafından tamamlanmış, Çevre ve Şehircilik Bakanlığına onaylatılarak, Kültür ve Turizm Bakanlığına sunulmuştur. Söz konusu çalışma, Bölgenin 1/25.000’lik çevre düzeni plan çalışmaları içerisinde yapılacaktır. 43

2-TARSUS KÜLTÜR VE TURİZM KORUMA VE GELİŞİM BÖLGESİ ELEKTRİK PROJESİ MÜLKİYET VE PAFTALARININ SAYISALLAŞTIRILMASI ÇALIŞMALARI Tarsus Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesinin elektrik projesinin ihale edilebilmesi için enerji hattının geçtiği yaklaşık 15 km’lik hattın mülkiyet durumuyla ilgili paftaların sayısallaştırılması işi METAB tarafından tamamlatılarak projenin 03.12.2013 tarihinde ihale edilmesi imkanı sağlanmıştır. 43

METAB TANITIM ÇALIŞMALARI FUARLARA KATILIM 3- EMITT FUARI -2013 17.si düzenlenen EMITT Fuarı “Doğu Akdeniz Uluslar arası Turizm ve Seyahat Fuarı” 24-27 Ocak 2013 tarihleri arasında İstanbul - Beylikdüzü TÜYAP Fuar alanında gerçekleşmiştir. Mersin ili tanıtım standı; toplam 360m² lik alanda yer almıştır. Bu alanda METAB standı oluşturulmuş olup, toplamda 300’ü Türkçe, 300 İngilizce ve 150 Arapça tanıtım katalogu ve 600 broşür olmak üzere, toplamda 1350 katılımcıya tanıtım kitabı dağıtılmıştır. 41

EMITT Fuarı “Doğu Akdeniz Uluslar Arası Turizm ve Seyahat Fuarı - 2013 24- 27 Ocak 2013 tarihleri arasında arasında İstanbul - Beylikdüzü TÜYAP Fuar alanında gerçekleştirilen EMITT Fuarı, Türkiye ve dünyadan 58.920 turizm profesyoneli ile 72.080 tatilci olmak üzere toplam 131.000 ziyaretçiyle yeni bir rekora imza atmıştır.

EMITT Fuarı “Doğu Akdeniz Uluslar Arası Turizm ve Seyahat Fuarı - 2013 67 ülke, yüzlerce turizm beldesi, 10 ülkenin turizm bakanı,  42 ülkenin turizm bakanlığı temsilcilerinin katılımıyla başlayan, Türkiye ve dünyadan rekor sayıda turizm profesyoneli,ziyaretçiyi ve bine yakın basın mensubunu ağırlayan 2013 EMITT Fuarı, uluslararası organizasyona renk katan standlara verilen geleneksel EMITT Ödülleri’yle sona erdi.

ITB BERLİN FUARI - 2013 4-ITB BERLİN FUARI - 2013 Turizm sektörünün en büyük ve iddialı fuarlarından olan ITB Berlin Fuarı’nda Mersin; Mersin Valiliği, Sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile iş adamlarından oluşan 10 kişilik heyet tarafından temsil edildi. 180 ülkeden 11 binin üzerinde firmanın yer aldığı ve küresel turizm trendinin belirlendiği Berlin Uluslararası Turizm Borsası Fuarı'nda Türkiye, "En iyi stant" yarışmasında Avrupa kategorisinde birinci seçildi. 43

5- METAB TANITIM ÇALIŞMALARI 1.000 adet Turizm Merkezleri ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgeleri ile ilgili tanıtım CD’si hazırlanmış ve dağıtılmıştır. 46

TURİZM MERKEZLERİ VE KÜLTÜR TURİZM KORUMA VE GELİŞİM BÖLGELERİYLE İLGİLİ TANITIM KİTAPLARI 2013 YILINDA Turizm Merkezleri ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgeleri ile ilgili tanıtım kitapları ve broşürlerinden toplam 1510 adet sektör temsilcileri ve ilgililere dağıtılmıştır. 47

6- BROŞÜR ÇALIŞMALARI Mersin iline ait 26 kültür ve ören yerinin Türkçe broşürünün hazırlanmasına 2013 yılı başlarında başlanmış, 2014 yılı ocak ayında basımı sağlanacaktır. 26 ayrı broşürden her biri 10.000 adet olmak üzere 260.000 adet basılacaktır. 49

7- AKDENİZ OYUNLARI İÇİN TANITIM OBJESİ HAZIRLANMASI 17. Akdeniz Oyunları nedeniyle ilimize gelen yerli ve yabancı sporculara, görevlilere ve seyircilere dağıtılmak üzere toplam 5000 adet Magnet ve 10.000 adet pin hazırlatılarak dağıtılmıştır. 49

METAB PROJE ÇALIŞMALARI KIZKALESİ AYDINLATMA PROJESİ Çukurova Kalkınma Ajansı ortaklığıyla Erdemli ilçesi “Kızkalesi Aydınlatma Projesi” işi tamamlanarak geçici kabulü yapılmıştır. 48

IV. KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ 50

KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ A- Üstünlükler Mersin ve Çevresi Turizm Alanı Altyapı Hizmet Birliği Kurumsal olarak sahip olduğumuz üstünlükleri şu şekilde sıralayabiliriz; İl Yönetiminin desteği, Birlik Encümeninin çalışmalara olumlu katkısı Kamu kurum ve Kuruluşlarla etkin işbirliği, İşbirliğine açık ve dinamik bir yapıya sahip olması, Karar alma ve icra yetkisinin kısa süreli olması, İlin Turizm Potansiyelinin ve kültür değerlerinin son derece fazla olması, 51

KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ B- Zayıflıklar Zayıf olduğu düşünülen ve yol açtığı olumsuzlukları ortadan kaldırmak istenen noktaları şu şekilde sıralayabiliriz; Yavaş işleyen dış paydaşların bürokrasisi, Mevzuattan kaynaklanan sorunlar. Kaynak yetersizliği, Sürdürülebilir, etkili ve yerleşmiş yeterli kültür ve turizm politikalarının olmaması 52

KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ C- Değerlendirme Ekonomik açıdan önem taşıyan 40’a yakın sektör ve hizmeti doğrudan etkileyen Turizmin,Mersin için taşıdığı önem dikkate alınarak, İlan edilmiş merkezlerin plan çalışmalarını süratle tamamlarken ayni anda bunların tanıtımı içinde üst düzey bir çalışma sergilenmelidir. METAB bu noktada kısa zaman içerisinde ,uzun yıllar el atılmamış Turizm Merkezlerine sahip çıkmıştır. Mevcut Turizm merkezleri yanı sıra ,Turizm merkezi olabilecek,Turizmin farklı destinasyonlarını taşıyan yerlerle ilgili de çalışmalar sürdürülmektedir. Turizm Altyapı Hizmet Birliği olarak Mersin için yapacağımız işler oldukça fazladır. Birliğimiz yetki ve sorumlulukları çerçevesinde Turizm adına ciddi katkılar sağlamaya devam edecektir. Bölgemizin tanıtımında ve Turizm alt yapı çalışmalarında yatırım ve hizmet üreten birliğimiz bu çalışmalarını yeni yapılanmasına uygun aralıksız sürdürmektedir. 53

V. ÖNERİ VE TEDBİRLER 54

Öneri ve Tedbirler 1. TURİZM MERKEZLERİ VE KÜLTÜR TURİZM KORUMA VE GELİŞİM BÖLGELERİ ALANLARINDAKİ MÜLKİYET DURUMLARI İLE MADEN ARAMA RUHSATLARININ ÇÖZÜME KAVUŞTURULMASI Turizm merkezlerinde Hazine ve orman dışında, özel mülkiyet, doğal ve arkeolojik sit, 2/b ve askeri alanlar mevcuttur. Bu alanlardan özellikle doğal sit ve 3. derece arkeolojik sit alanlarının turizm amaçlı değerlendirilmesi gerekmektedir. Turizm merkezlerinde Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığınca verilen maden arama izinlerinin kaldırılması ve merkezlerde koruyucu bir bant çekilerek buraların da madenlerden arındırılması mevzuatla çözüme kavuşturulmalıdır. 55

Öneri ve Tedbirler 2. TURİZM MERKEZLERİNDE TARIM ARAZİLERİNİN TARIM DIŞI TURİZM SAHASI İÇİN KAMU YARARI KARARI ALINMASI Tarım arazilerinin amaç dışı kullanımı; 5403 Sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanununun 13. Maddesinde düzenlenmiştir. Bu maddede mutlak tarım arazileri, özel ürün arazileri, dikili tarım arazileri ile sulu tarım arazileri tarımsal üretim amacı dışında kullanılamayacağı ancak, alternatif alan bulunmaması ve Kurulun uygun görmesi şartıyla d bendinde “Bakanlıklarca kamu yararı kararı alınması” gerekmektedir. Bu amaçla özellikle Narlıkuyu Akyar Turizm Merkezi için marjinal tarım arazilerinin Bakanlıkça kamu yararı alınması, bölgenin turizm alanını olumlu etkileyecektir. 3-TURİZMİ OLUMSUZ ETKİLECEK YATIRIMLARIN YENİDEN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ. Mersin ilinde turizm alanlarına yakın planlanan ve bir kısmı da uygulamaya geçen Nüklerer santral,Hidro Elektrik Santralleri,çimento fabrikaları ve bu tesisilerin naklinde kullanılacak iskele ve rıhtım gibi yatırımların yeniden değerlendirilmesi gerekmektedir. 56

ARZ EDERİM HASAN GÖKBEL BİRLİK MÜDÜRÜ