BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as veya ruaları olmayan zayıf ellerle yapılan baraj açışları genellikle üç veya dört seviyesinde olur.
3 TREFL VE 3 KARO AÇIŞLARI Bu açışlar başında iki büyük onör bulunan yedili bir renk gösterirler. 3 ve 4 majör açışlarından daha az etkili olmakla beraber çifte bir amaca yöneliktirler: rakibi zorlamak ortağın gerekirse 3 SA deklare edebilmesini sağlamak.
3 TREFL VE 3 KARO AÇIŞLARI İşte iki örnek: Soldaki eli zonda değilken 3 Trefl ile açın. Sağdaki eli her durumda 3 Karo ile açın
3 KÖR VE 3 PİK AÇIŞLARI Bu açışlar, rakiplerinizi konuşmak istiyorlarsa genellikle 4 seviyesine çıkmak zorunda bırakan fevkalâde etkili barajlardır. "Zonda değilken", "zonda olan" rakiplere karşı çok zayıf ellerle bile bu barajları yapabilirsiniz.
3 KÖR VE 3 PİK AÇIŞLARI İşte üç örnek: (NOT. Gördüğünüz gibi, majör barajları için "iki bü yük onör" şartı yoktur ve aslında bir büyük onör bile şart değildir - Ş.Y.)
4 SEVİYESİNDEKİ AÇIŞLAR Rakipler tarafından daha kolay kontre edilebilecek olan bu açışlar yine defansif lövesi olmayan ellerle: ya çok sağlam yedili renklerle; ya da sekizli renklerle yapılır. İşte bir kaç örnek:
3 SANZATU AÇIŞI Günden güne daha az kullanılan bu konvansiyonel açış şu tariflere tıpatıp uyan ellerle yapılır: Uzun ve kapalı bir trefl veya karo (genellikle yedili); Yan renklerden hiç bir zaman as olmayan bir keser (Rx veya DVx). Durumu tam olarak bilen ortağınız, eline göre pas geçip geçmemesi gerektiğine karar verecektir. Çok zayıf bir elle 3 SA'yu 4 Trefl'e kaldırabilir.
Örnek: Aşağıdaki eli 3 SA ile açın: Son olarak, bir öğüt: Fazla güzel ellerle hiç bir zaman 4 Kör, 4 Pik veya 3 SA ile açmayın, batarı olmayan bir şlemi kaçırabilirsiniz. 1 Pik veya 1 Körle açın
Örneğin aşağıdaki elle: 1 Kör açın.
MANŞ MI PART SKOR MU ? Briç konuşmalarının amacı en uygun kontratı bulmaktır: ya, tercihan pik veya kör olmak üzere, bir koz kontratı ya da bir sanzatu kontratı. Ondan sonra da sıra kuvvetlerinizi değerlendirerek ya bir part skorda durmaya ya da manş ilân etmeye gelir. (Şlemlerle ilgili hususları daha sonra göreceğiz.)
BİR NUMARALI AMAÇ: 8 kâğıtlı bir majör bulmak. Bugün Fransa'da en az üç milyon briççi tarafından oynanan Beşli Majör sisteminin başarısı esas itibariyle şu olaya bağlıdır: 1 Kör veya 1 Pik ile açtığınız zaman, ortağınız, elinde bu renkten en az 3 kâğıt bulunduğu andan itibaren, doğru kontratınızın kör veya pik olduğunu bilir.
Ortağınız bir majörle açmamışsa, dörtlü bir majörü (hattâ iki dörtlü majörü) olabilir. Onun için söz konusu olan öncelikle 4-4 bir fit bulmaktır. Bir majör kontratının imkânsız olduğunu anladığınız zaman, manş görüyorsanız, bir an önce bir sanzatu kontratına yönelmeniz gerekir.
MANŞ YAPMAK İÇİN KAÇ PUANA İHTİYAÇ VARDIR? Ya 5 Trefl ve 5 Karo kontratları için? Bunlardan mümkün mertebe kaçınmanız gerekir, çünkü minör manşları için 30 OD puanına ihtiyacınız vardır.
Özet olarak: Öncelikle bir kör veya pik kontratı arayın, olmazsa sanzatuya yönelin. SÜPER BEŞLİ MAJÖRÜN temel kurallarını hatırlıyorsunuz: Beş kör veya beş pikle 1 Kör veya 1 Pik diye açın O puanıyla 1 SA açın. Bu iki kural briçin iki büyük hedefine tamamen paraleldir. Konuşmaların devamına gelince, nihaî kontratın ne olduğunu öğrenir öğrenmez hemen hedefe koşmak gerekir.