Eğitim Programı Tasarımı S.47-57

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
PROGRAM TASARIM YAKLAŞIMLARI
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
MERHABA.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
Akran destekli öğrenme
Bilgisayar Destekli Eğitim
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROGRAM DEĞERLENDİRME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
Öğrenme Öğretme Süreci
PROGRAM TASARIM YAKLAŞIMLARI
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Sınama Durumları Sınama durumları, öğrencide gözlemeye karar verdiğimiz istendik davranışların kazanılıp kazanılmadığı hakkında bir yargıya varma işidir.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
EĞİTİM PROGRAMI TASARIM YAKLAŞIMLARI. Tasarım:  Bir programın hangi öğelerden oluşacağının ortaya çıkarılması sürecidir.  Öğretimin düzenlenmesi ve.
Betimsel içerik Normatif içerik
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Öğretimin Planlanması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Prof.DR.YÜCEL GELİŞLİ-EPÖ;Program geliştirme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Sunum transkripti:

Eğitim Programı Tasarımı S.47-57 Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Necati BUĞDAY 2006 Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız.

EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI

Eğitim programı tasarımı, bir programın hangi öğeler oluşacağının ortaya çıkarılması sürecidir. Bir eğitim programı planlanırken işe öncelikle programın nasıl olacağını tasarlanmakla başlanmalıdır. Necati BUĞDAY

Program tasarımları bir eğitim programını oluşturan temel öğelerden oluşmakta ve plan çizmesi bu öğeler arasındaki ilişkiler açısından farklılıkları ortaya koymakla farklı tasarımlar ortaya çıkmaktadır. Necati BUĞDAY

Bir programın temel öğeleri, hedef, içerik(konu alanı),öğrenme yaşantıları ve değerlendirmedir. Necati BUĞDAY

Bir eğitim programı tasarımında sorulması gereken şu dört soruya yanıt aranmaktadır. Ne yapılmalıdır? Konu alanı neleri içermelidir? Hangi öğrenme stratejileri, kaynak ve etkinlikleri kullanılmalıdır? Sonuçları değerlendirmek için hangi ölçme teknikleri ve araçlar kullanılmalıdır? Bu dört öğe birbiriyle ilişki içindedir, bir öğe hakkında verilen karar diğerlerini de etkilemektedir

PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIMLARI Eğitim programları tasarımlarını geliştirmede genelde üç temel yaklaşım izlenmektedir ; Konu merkezli program tasarımları Öğrenen merkezli program tasarımları Sorun merkezli program tasarımları

Ah şu nezle öldürdü meni.. Konu tasarımı: Hem en eski yaklaşım, hem de tüm eğitimciler tarafından en iyi bilinen yaklaşımdır. Bu yaklaşımın dayanağı olan aklın, insanı farklı kılan bir unsur olduğuna ve bilginin aranması ve elde edilmesinde buna gerek olduğuna inanılmaktadır. Necati BUĞDAY

Yatakta bile disiplin şart ! Disiplin tasarımı: Bu yaklaşımda eğitim programı, akademik disiplinler üzerinde yoğunlaşmasına karşın, aslı yine konu tasarımı ile aynıdır. Bu yaklaşımda konuların nasıl verildiği ve bu bilgilerin ne şekilde kullanılacağı önemli görülmektedir Yatakta bile disiplin şart ! Necati BUĞDAY

Geniş düşünelim arkadaşlar… Geniş alanlı tasarım: Bu yaklaşım da konu merkezli tasarımın neden olduğu parçalanma ve bölünmelerdeki ayrılma sorununa çözüm getirme amacı ile oluşturulmuştur. Amacı, konuları mantığa uygun bir şekilde bir araya getirmektir. Necati BUĞDAY

Süreç tasarımı: Her konu için ayrı ayrı öğrenme yollarını düzenleme yerine, tüm konular için ortak bir öğrenme yolunu ön plana çıkaran bir tasarım yaklaşımıdır.”Eleştirici düşünce” bu yaklaşımın en önemli ürünlerinden biridir. Necati BUĞDAY

ÖĞRENEN MERKEZLİ PROGRAM TASARIMLARI Çocuk merkezli tasarımlar: Bu tasarımın savunucuları, öğrencinin en iyi şekilde öğrenebilmesi için etkin duruma geçirilmesi gerektiğini öne sürmüşlerdir. Onlara göre öğrenme, öğrencinin yaşantısından ayrılmamalıdır, ikisi birbirisiyle bağlantılıdır. Öğrencinin ilgisi ve ihtiyaçları ön plandır. Ohhh ne rahat Necati BUĞDAY

Ne yaparsın abee konfor şart..! Yaşantı merkezli tasarımlar: Bu yaklaşımlar da çocuk merkezli yaklaşımlar gibidir. Fakat burada çocukların ihtiyaçları ve ilgilerinin önceden tasarlanamayacağı fikri ön plandadır, dolayısı ile eğitim programı çerçevesinin tüm çocuklara göre planlanamayacağı ileri sürülür. Necati BUĞDAY

Hey ne zaman bana sıra gelecek. Romantik(radikal) tasarımlar: Savunucuları, okulun işlev ve iş görünün tamamen gözden geçirilip değiştirilmesinin gerektirdiği ileri sürülmektedir. Bu tasarımcılardan pestallozzi “kişiler kendilerini en iyi kendi doğalarında bulabilir” demişti. Necati BUĞDAY

Büyük orta doğun’un meyvesi Hümanistik tasarımlar: Bu tasarımcılar, Hümanistik psikolojiyi ön planda tutmuşlardır. Bu psikolojik yaklaşımda insan davranışı basit bir etki-tepki ilişkisinden çok daha karmaşık olduğu ileri sürülmüştür. Necati BUĞDAY

SORUN MERKEZLİ TASARIMLAR Ne ihtiyarı daha çok gencim..ha ha ha! Yaşam şartları tasarımları: Bu tasarımla, eğitimciler öğrencilerin kavrayışlarını geliştirmekte ve “gerçek “ dünya ile ilgili sorunları konusunda genelleme becerisi kazanmalarında yardımcı olmaktadır. Bu tasarım üç ana varsayım üzerine kurulmuştur. Necati BUĞDAY

Yeni tasarımımın keyfi sürem bari Toplumun değişen yaşam ortamına uyum sağlaması Konular, toplumun yaşamına göre düzenlenecek öğrencileri öğrenmeye ve sorun çözme süreçlerini kullanmaya özendirmesidir. Necati BUĞDAY

Çekirdek (CORE) Tasarımı: Tasarımımı beyendinizmi? Bu tasarım da konu merkezlidir ve genel eğitim üzerinde odaklanmıştır. Tasarımlar, öğrenci sisteme girmeden önce yapılır. Fakat bazı değişiklere de olanak sağlar. Tolumun sorunlarını ön plana koyar. Öğrencini toplumun sorunlarını görmesini ve bu konulara eğilmesini amaç edinir. Necati BUĞDAY

Toplumsal Sorunlar ve Yeniden Kurmacılık tasarımı : Toplumsal sorun olsunda yicem seni Bu tasarımcılar toplumun sosyal, ekonomik, politik, gelişmelerinin program tasarımı ile bağlantısı konusu üzerinde ilgilenirler. Program tasarımı ile eğitimcilerin, toplumun iyileştirilmesine katkıda bulunabileceklerine inanırlar. Necati BUĞDAY

Konu Merkezli Öğrenen Merkezli Sorun Merkezli Program tasarımı yaklaşımlarının şematik gösterimi Konu tasarımı Disiplin tasarımı Geniş alanlı tasarım Süreç tasarımı Konu Merkezli Çocuk merkezli tasarımlar Yaşantı merkezli tasarımlar Romantik(radikal)tasarımlar Hümanistik Öğrenen Merkezli Yaşam şartları tasarımı Çekirdek(CORE)tasarımı Toplumsal sorunlar ve yeniden kurmacılık tasarımı Sorun Merkezli

EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ ABD’de Yaygın Olan Eğitim Program Modelleri Taba Modeli İhtiyaçları belirlenmesi Amaçların Belirlenmesi İçeriğin Seçimi İçeriğin Düzenlenmesi Öğrenme Yaşantılarının Seçimi Neyin Nasıl Değerlendirileceğinin saptanması Program Öğelerinin Sırası ve İlişkilerinin Kontrolü

Tyler Modeli

Taba-Tyler Modeli Sonuç yeterlimi evet hayır

Sistem Yaklaşımına Göre Program Geliştirme Modeli Aşama işlem Problemin tanımı Gelişme Değerlendirme 1-Amacın belirlenmesi 2-Komisyon üyelerinin belirlenmesi 1-amaçların davranışa dönüşmesi 2-uygun ders planlarının yazılması 3-öğretim materyallerinin geliştirlmesi 4-öğrenme ortamının desenlenmesi 1-sonuçların değerlendirilmesi 2-sürekli dönüt sağlaması