Onbir Genç Görme Engelli Yetişkinin Yardımcı Teknoloji kullanımı üzerine eğitimsel Tecrübeleri ve Sonuçlarına İlişkin Görüşleri Author: Önder İşlek, Department.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
Çocuğunun Koçu olarak Aile
GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM HAYATLARINDA TEKNOLOJİ KULLANIMI VE ÖNEMİ ----
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Mobil Öğrenme m-öğrenme
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
SİGARA, ALKOL, MADDE KULLANIMI
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Karadeniz Teknik Üniversitesi Bahar Dönemi / Trabzon Grup Üyeleri  Cennet AKMEŞE  Özlem DANIŞMAZ  Harun YILMAZ  Erol GÜLER Proje Adı: GE/KPSS.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
HALKLA İLİŞKİLER İÇİN ÖNERİLER
UYGUNSUZ İÇERİKLİ SİTELER
OKULDA DEMOKRASİ EĞİTİMİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
İSTİKRARLI BİR HAYAT FELSEFESİ NASIL OLUŞTURULUR ?
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE ÇALIŞMALARINDA BİLİŞİM ÇÖZÜMLERİ
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Patolojik Teknoloji Kullanımı
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
BİLGİSAYAR NEDİR?.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
BEN OLMADAN BENİM ADIMA HİÇ BİR ŞEY! Bağımsız Yaşam hareketinin merkezinde “engelli bireyler” in kendileri vardır. Engelli bireyler, kendi hayatlarına.
1)…..saydı tipi düşünmediler Zamanım olsaydı İmkanım olsaydı Param olsaydı Özel dersim olsaydı Daha zeki olsaydım.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
HOŞGELDİNİZ. YOL HARİTASI BELİRLEMEK AKILLI TECRÜBEDEN YARARLANIN !
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
BRAİLLE YAZI SİSTEMİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
Özel Gereksinimli Çocuklar
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
YARDIMCI DESTEK TEKNOLOJİLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
Dijital Vatandaşlik.
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Sunum transkripti:

Onbir Genç Görme Engelli Yetişkinin Yardımcı Teknoloji kullanımı üzerine eğitimsel Tecrübeleri ve Sonuçlarına İlişkin Görüşleri Author: Önder İşlek, Department of Disability Inclusion and Special Needs, School of Education, University of Birmingham, Birmingham UK

Giriş ve Amaç Ben kimim? Genişletilmiş müfredat (Additional curriculum) nedir Doktora çalışmasının bir parçası Genişletilmiş müfredat ve ulusal müfredat arasındaki denge nedir ve bu dengenin bireylerın hayatını ve topluma katılımlarını nasıl etkilemektedir.

Genişletilmiş Müfredat Telafi edici ve işlevsel akademik beceriler Bağımsız hareket Sosyal beceriler Bağımsız yaşam becerileri Reakrasyon ve eğlence becerileri Kariyer Gelişimi Yardımcı teknoloji Duyuşsal Verimlilik becerileri Self-Determination

Method a) Katılımcılar 11 görme engelli genç yetişkin. Katilimci Okul çağında görme engelli olan ve farklı görme düzeyleri Farklı okul geçmişi olan b) Yüz yüze görüşmeler Yarı-geliştirilmiş görüşme soruları

Bulgular a) Yazılı metinlere erişim 1. Zevkıne veya bir ders için okumak Sadece bir kişi büyüteç kullanıyor ve 5 kişi ekran okuma programlarından bahsetti. 2. Gündelik hayatta okumak Sadece bir katılımcı büyüteçini kullandığını söylerken, geriye kalan tüm katılımcılar başkalrına okutturduklarını söylediler. 3. Okuldayken yazılı metinlere nasıl erişiliyordu Herhangi bir destek teknolojisi kullanan kimse yok.

Bulgular 4. Yazılı metinlere erişmek için ideal yöntem 3 katılımcı kabartma tercih ediyor fakat kabartma yazıcılara erişim neredeyse imkansız. 5 katılımcı çeşitli teknolojik araçlardan bahsettiler büyüteç veya cep telefonunda okuma özeliğinin olması. ve 3 kez sesli materayller ve 3 kezde ekran okuma programlarının tercih edileceği söylendi.

Bulgular b) Yardımcı teknoloji eğitimi ve okullar Görme engelliler okulları: Tek bir kişi bilgisayar kullanımından bahsetti. “Görme engelliler okulunda bilgisayar dersi aldık fakat bir bilgisayara iki öğrenci oturuyorduk hatta öğretmenimizde Jaws kullanmayı bilmiyordu”. Özlem Daktilo eğitimi ve bilgisayar kullanımına katkıları“ Normal okullar Normal okullarda hiç kimse böyle bir eğitimden bahsetmedi.

Bulgular c) Yardımcı teknoloji kullanımında şevk kıran unsurlar 1. Başarısız olma korkusu 2. Diğerlerinin tutumları 3. Dalga geçilmek 4. İstenilen sonuçlara ulaşamamak 5. Pahalı programlar ve cihazlar 6. Erişilebilir olmayan ürünler

Bulgular d) Yardımcı teknoloji kullanımını teşvik eden faktörler 1. Ailenin desteği 2. Mecburiyet 3. Arkadaş ve akran etkisi 4. Kişisel ilgiler 5. Başarının verdiği haz 6. Özel bilgisayar dersleri

Eğitim almamanın doğurduğu problemler 1. Düşük özgüven 2. Birilerine bağımlı hale gelmek 3. Izolasyon 4. Ulusal müfredata erişememe ve buna bağlı olarak düşük başarı 5. Engelliliğini reddetmek, gizlemeye çalışmak 6. İhtiyaç duydukarı halde yardım taleb etmemek. 7. Psikolojik sorunlar 8. Kendini gerçekleştırememe

Sonuç  Eğitim verilmıyor  Gerekli cihazlar temin edilmıyor  Okullar bireyleri hayata hazırlayamıyor  Katılımcılar bu işten memnun değil  Akademik derslerden fedakarlık yapmadan, genişletilmiş müfredat öğretilmeli