SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
Advertisements

DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI
KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
KAYAKLI KOŞU (Antrenman Bilimi) Ebru ÇETİN Erzurum 2011.
Sporda Beceri Öğrenimi 5.Konu
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
FUTBOLDA KOORDİNASYON-ESNEKLİK
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
KUVVET ANTRENMANININ METODİK SIRALAMASI
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
Temel Hentbol Öğretim Modeli
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
BEÖ155 BEDEN EĞİTİMİ ÜNİTE 1 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Genel Antrenman Bilgisi Özet Ders Notları (Bölüm 17)
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
ANTRENMAN BİLİMİ Hazırlayan Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
TÜFAD SERTİFİKASYON (4) “FUTBOLDA TEKNİK, TEKTİK VE KONDİSYON TESTLERİ” Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN
1.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
ÜST DÜZEY HENTBOLCULARDA BACAK, SIÇRAMA VE KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
TÜRK YÜZME SPORUNDA YAŞANAN EROZYON
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ANTRENMAN YAZIM VE UYGULAMALARININ ANALİTİK AÇILIMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BECERİ ÖĞRENİMİ BİREYSEL FARKLILIKLAR & MOTOR YETENEKLER
KUVVET YETENEĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
Çocukta sporsal başarı yeteneğini etkileyen ögeler
Reaksiyon Zamanı.
TÜRK HALK OYUNLARINDA ANTRENMAN
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR.
KOORDİNASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
- Kötü alışkanlıklar edinilmesine engel olur.. - Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavratır.
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
FUTBOLDA BECERİ (KOORDİNASYON)
MOTORSAL ÖĞRENME REKREASYON YÖNETİMİ.
SEFA AYDAN/ /REKREASYON Y.. Motor Ö ğ renme Teorileri Motor ö ğ renme teorileri başlıca dört grupta incelenir: I - Basamak teorisi: Bu teoriye.
Kuvvet Antrenmanlarının Fazları
Antrenman ile İlgili Tanımlar ve Kavramlar
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ANTRENMAN BİLGİSİ “Bilim Konusu Olarak Antrenman”
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Sporcuların performanslarını artırma düşüncesi geçmişten günümüze uzanan süreçte bilim adamları ve antrenörlerin en önemli çalışma konularından birini.
Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal.
Kondisyon; Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir. Diğer bir deyişle; organizmanın ve kasların enerji oluşum sürecinin etkileşimi.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BİREYSEL FARKLILIKLAR
KOORDİNASYON (BECERİ)
ÖĞRENME.
Spor hareketleri dönemi
BECERİ ÖĞRENİMİ.
Sunum transkripti:

SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ Konu 3

SPORTİF PERFORMANSIN ÖGELERİ Sportif performansın gerçekleştirmesini sağlayan başlıca 3 öğe: Kondisyon – Teknik ve Taktiktir. Kondisyon, enerji süreçlerine bağlı olup, tekniği belirleyen önemli unsur, koordinasyondur. Buna göre Motorsal Özellikler şu şekilde tasnif edilebilir:

YARDIMCI MOTORSAL ÖZELLİKLER TEMEL MOTORSAL ÖZELLİKLER Kondisyonel özellikler YARDIMCI MOTORSAL ÖZELLİKLER Koordinatif özellikler Genel koord. Ö. Özel koord. Ö. Dayanıklılık Kuvvet Sürat Çabuk Kuv Süratte Devamlılık Çabuk K. Dev. Kuvvette 1. Mot. Öğrenme yeteneği 2. Mot. Sevk ve idare yet. 3. Mot uyum ve durum değiştirme yeteneği - Beceriklilik - Elastizite - Kombinasyon - Zamanlama - Yaratıcılık - Oryantasyon - Ayrıştırma - Ritm - Denge - Reaksiyon yetileri E S N E K L İ K - Komplex Özellikler

MOTORSAL ÖĞRENME Motorsal becerilerin kavranması, düzeltilip pekiştirilmesi ve uygulanması süreci, motorsal öğrenme sürecidir. Öğrenme programı, çevre veya öğretici tarafından değişik şekillerde verilir. Gerek öğrenen kişi, gerekse öğreten kişi açısından motor öğrenmenin önemleri şu şekilde sayılabilir: Sporda öğrenmenin nasıl olduğu, sportif öğrenme sürecinin tanınması ve pratiğe geçirilmesi, Başarıya ulaşmak için bilimsel yollarla etkili yöntemlerin uygulanması, Başarılı olabilmek için en etkili ve en ekonomik yolların ve davranışların bilinmesi. Sporcunun, çabuk ve kalıcı olarak başarılı bir şekilde hareket yapımını nasıl öğrenebileceği. Kişiyi başkalarından farklı kılan en önemli unsurlardan biri, öğrenmedir. Öğrenme davranıştaki değişikliktir. (Olumlu-olumsuz, iyi-kötü) Tekrarla yada yaşantı sonucu gerçekleşir. Öğrenmeni olması için sürekli değişiklik olmalıdır. Motorsal öğrenmenin etkili olması için alıştırma şarttır. Motor becerilerde, çevre, bedensel iç uyarılar ve yapılacak iş arasında sürekli bir eşgüdüm yani koordinasyon vardır.

Öğrenmeye etki eden genel faktörler: Zeka, Yaş, Genel motivasyon, kaygı, Transfer(eski öğrenilenlerin aktarılması) olumlu olursa pozitif transfer, olumsuz olursa negatif transfer hiçbir etkisi olmazsa nötr transfer. Antrenman durumu. Yorgunluk. Çevresel faktörler(ısı ,ışık vs.) Kondisyonel düzey

Motorsal Öğrenme için Gerekli Koşullar Dış Koşullar Toplumsal çevre -Kişi, toplum tarafından sürekli bilinçlendirilir. -Toplum tarafından sağlanan heyecanlar uyarılar ve desteklemeler, kişiyi motor öğrenme açısından etkiler. -Toplumda, çevrede, kolektif öğrenme gerçekleşir. Dil - Bilgiler, sözel anlatımlarla kavranır. Geri bağlama -Feedbacak -Reafferenz Hareket tasarımı sonucu, hareketin olan değeri ile ideal değeri arasında bir karşılaştırma yapılır. Bu dışardan desteklendiği gibi, bunu, kişi bizzat yapabilir. İç Koşullar Motorsal başlangıç düzeyi - Kond. Yet. Koord. Yet. Entelektüel yet. Motivasyon Öğrenme aktivitesi Motorsal ödevin kavranması