E-TİCARET VE GÜVENLİĞİ. E TİCARET NEDİR? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mobil Reklamcılıkile hareket halindeki insanlara ulaşın Mobil Reklamcılık ile hareket halindeki insanlara ulaşın.
Advertisements

E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
AKILLI FAKS.
KURUMSAL TANITIM BELGESİ
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Google Analytics Nedir?
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Yeni Pazarlama Teknikleri
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
E- Ticaret Altyapısı.
E- T I CARET‘İN SINIFLANDIRILMASI VE KATEGORİ’LER I NE (TÜRLER I NE) AYRILMASI.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
ELEKTRONİK TİCARET (e-ticaret)
E-Ticaret Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL.
Tedarikçi Firma Sunumu
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Birlikte Düşünelim Hayatta gerçekleştirmek istediklerinize yardımcı olabilir miyiz? ‘‘Eğer hayatınızı değiştirmek istiyorsanız, düşünce tarzınızı değiştirmelisiniz.”
 Hız, kolaylık, fiyat avantajı gibi nedenlerle son yıllarda tercih nedeni haline gelen internetten alışveriş “E-ticaret” sektörünün büyümesinde önemli.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
E-TİCARET. E NFORMASYON VE G ELIŞIMI Julius Reuter 28 Nisan 1850’de bilgi aracılığı mesleğini 45 posta güvercini ile başlamıştır. Reuter, ulaştırılması.
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
MyORTAK Satış Ortaklığı Eğitimi Daha fazla detay için tıkla : “ internetten para kazanma “internetten para kazanma Daha fazla detay için tıkla : “ internetten.
GİRİŞİMCİ.
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
Dış Ticaret Danışmanlık Sunumu
Ayşegül ARSLAN.
BRANDING - MARKETING - TRADING
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
SOSYAL MEDYA.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

E-TİCARET VE GÜVENLİĞİ

E TİCARET NEDİR? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret anlayışına elektronik ticaret ya da kısaca e-ticaret denilmektedir. Ürünlerin ve hizmetlerin e-kataloglarda düzenli bir şekilde müşteriye sunulması, siparişin basit bir şekilde alınması, satın alma işleminin kolaylıkla ve güvenlik içinde gerçekleştirilmesi, ve ürün ya da hizmetin en hızlı şekilde müşteriye ulaştırılması eticaret in ana hatlarını oluşturur. Kısacası e-ticaret, bir şirketin iş yapma olanaklarını 24 saat-365 gün devamlılığı içinde bütün dünyaya sunmasıdır.

E-ticaretin amaci mal ve hizmet maliyetlerini düşürmek ve müsteriye hizmet zamanlamasi ve kalitesini iyilestirmektir. Yeni ekonomide, bilgi çağinda elektronik ticaretin bu ilk adimlari büyük bir iş stratejisi olarak ortaya çikmaktadir. Bilgisayar teknolojilerindeki ve telekomünikasyon sistemlerindeki gelişmeler işin yapilma şeklini değiştiren yeni uygulamalara kapilari açmistir. Birçok degisik büyüklükteki firmalar elektronik ticaret stratejisini ya başlatmiş durumdalar ya da çok yakin bir gelecekte bunu planlamaktadirlar. Müşteri beklentilerindeki mal ve hizmet arzındaki artış, iş dünyasındaki rekabeti küresel ölçekte zorlaştırmaktadır. İşadamları buna uyum sağlamak için organizasyonlarını ve çalışma tarzlarını değiştirmekte, firma-müşteri-tedarikçi arasıdaki bariyerleri İnternet ve E-Ticaret ile kaldırmaktadır.

E-ticaretin Avantajları Nelerdir? Maliyetleri ucuzdur. İnternet üzerinde metinler, resimler, hatta video ve ses bir arada kolay ve ucuz bir şekilde yayınlanabilmekte; herkes istediği bilgilere, araştırdığı ürünlere hızlı ve güvenli bir biçimde, oturduğu yerden ulaşabilmektedir. E-ticaret bu sebeplerden dolayı maliyet ve zaman tasarrufu sağlayarak büyük bir ivme ile büyümektedir. E-Ticaret özellikle KOBİ’lere önemli faydalar sağlamaktadır. Düşük maliyetli ticaret imkanı sayesinde birçok üretici doğrudan pazara giriş yaparak çok çeşitli ve kaliteli ürünlerin satışını yapmaktadır. Bu şekilde pek çok firma uygun rekabet imkanlarına ulaşabilir ve büyüme şansını yakalayabilir.

Aracısız satış yapma imkanı sunar. Ürünlerinizin hiçbir aracıya gerek kalmadan tanıtımını ve satışını yapabilir, müşterilerin taleplerini, eğilimlerini, profillerini izleyerek satış stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Özellikle dikey pazarlardaki firmalar için bu ciddi satış ve kar avantajı sağlar.

7/24 çalışır İnternet ortamı sanal mağazanızın 365 günü 24 saat satışa hazır olmasını sağlar. Siz gece uyurken müşterileriniz sitenize girip istediklerini ürünleri satın alıp, ödemelerini gerçekleştirebilirler.

İnternet yayıldıkça pazar payı giderek artmaktadır. İnternet teknolojinin gelişmesiyle artık köyden kente her yere ulaşmış durumdadır. Hatta mobil teknolojilerin gelişmesiyle herkesin cebinde taşıdığı bir yapıya bürünmüştür. Bu gelişmeler internetle birlikte e-ticaretin de ciddi şekilde büyüdüğünü göstertmektedir. Diğer pazarlarda daralmalar yaşandıkça, e-ticaret pazarı her geçen gün büyüme kaydetmektedir. Türkiye’de, internet kullanıcı sayısı Uluslararası Telekom Birliği’ne (ITU) göre 2000’li yıllardan bu yana %750 gibi bir büyüme kaydetmiştir. Bu artış e-ticaret pazarında çok etkili olmuştur. Türkiye’de e-ticaret hacmi, 2011 yılı sonunda 22,8 milyar TL’ye ulaştı yılında, 2010 yılına göre %48 oranında artmıştır ilk iyi ayında ise 4,6 Milyar TL ile 2011 yılına göre %30 artış göstermiştir.

Müşteri açısından avantajları; Evden hızlı bir şekilde alışveriş yapma imkanı sağlar. Ürün fiyat araştırması ve alım yapmak için harcanan ulaşım giderleri ortadan kalkar. Ürün çeşitliliği içinde tercih yapma imkanı geniştir. Ürün kıyaslama imkanları daha geniştir. İstenilen ürün hakkında araştırma ve kullanıcı deneyimlerine ulaşmak kolaydır. Bu sayede ürün hakkında ilk elden gerçekçi bilgilere ulaşma imkanı sağlar

E-Ticaretin Dezavantajları Nelerdir? Ürünlere anında sahip olamıyorsunuz Bir e-ticaret şirketinden alışveriş yaptığınızda, satın aldığınız ürün hemen elinize geçmiyor. Kargonun size ulaşması için bir kaç gün beklemeniz gerekiyor. Bazı siteler kargo şirketleriyle yaptıkları anlaşmaya göre, gün içinde ya da ertesi güne sipariş teslimatı gibi seçenekler sunabiliyor. Kargonun hızlı gelmesi kargo ücretinin de artmasına sebep olabiliyor tabi ki bu durumda. Genellikle kullanıcılar bedava kargo hizmetinden yararlanmak için 3 ile 5 gün arasında kargo teslimatını beklemeyi seçebiliyor.e-ticaret

İnternet siteleri zaman zaman çökebiliyor İnternet sitelerinin teknik altyapıları yeterli değilse ve düzenli olarak bakımı yapılmıyorsa siteler çökebiliyor ve bu yüzdende siparişiniz gecikebilir ve alışveriş yaptığınıza dair olan bilgilerde aksaklıklar yaşanabilir. Bu durumda da o firmayla telefon ya da e-posta ile irtibata geçip teknik destek almanız gerekebiliyor

Ürünle ilgili bir sorunuz olduğunda yetkili kişiye hemen ulaşmanız mümkün olmayabiliyor Bir mağazada alışveriş yaparken aklınıza ürünle ilgili bir soru takıldığında oradaki görevliyi bularak sorularınıza yanıt alabiliyorsunuz; fakat online alışverişte aklınıza bir şey takıldığında online olarak bir yetkiliye hemen ulaşamıyorsunuz ve telefonda teknik destek için beklemeniz gerekebiliyor. Bazen telefon görüşmeleri sırasında kesintiler gerçekleşebiliyor ve o süreci tekrar yaşamanız gerekebiliyor.

Ürünü elinize alıp inceleme fırsatınız olmuyor Bir e-ticaret şirketinden ürün aldığınızda ya da almadan önce ürünü elinize alıp inceleme fırsatınız olmuyor. Bazen tüketici satın almadan önce o ürünü dokunup, daha detaylı bir şekilde incelemek istiyor ve online alışverişte de tüketicinin bu fırsatı bulması pek de mümkün olmuyor. Bunun dışında kargo şirketleri yanlış ürün yollayabiliyorlar ve bunun geri dönüşünde para iadesi konusunda sıkıntı olabiliyor. Bunun için alışveriş yapmadan önce alışveriş sözleşmelerini dikkatli okuyarak bu tarz problemlerle karşılaşırsanız ne gibi haklarınız olduğunu bilmenizde fayda var.

Güvenlik sorunlarıyla karşılaşılabiliyor Pazarın büyümesinden dolayı internette de her geçen gün yeni bir online alışveriş sitesi açılıyor. Bugün Türkiye’de 30 binden fazla e-ticaret şirketi bulunmakta ve alışveriş yaparken de kullanıcıların bunu göz önünde bulundurması gerekiyor. Sonuçta kötü niyetli kişiler insanların bu taleplerini kötüye kullanıp tüketicileri dolandırmaya çalışabiliyor. Bu yüzden tüketiciler alışveriş yapmadan önce, o internet sitelerini forumlardan, sözlüklerden ve bloglardan araştırmalılar. O site hakkında diğer kullanıcıların neler dediği, kullanıcı memnuniyetinin nasıl olduğunu internetten araştırarak öyle alışveriş yapmaları kendi güvenlikleri için doğru bir tercih olacak. Sonuç olarak baktığımızda e-ticaret sektörü teknolojiyle beraber büyümeye devam ediyor ve bundan sonra da büyümeye devam edecek. Bir de mobil ticaretin de bu pazara olan katkılarını da düşünürsek ilerleyen dönemlerde e-ticaretin hayatımızda daha çok yer alacağını söylemek pek de yanlış olmaz. Bu sebeple de şirketler kullanıcıları e-ticarete yönlendirecek yeni uygulamalarla bu işlemleri onlara daha kolay ve güvenilir hale getirecek yollar sunarak, sektörün daha hızlı gelişmesine katkıda sağlayabilirler.