D-… NASIL YAZMALI?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Basic objects ● Basic adjectives
Advertisements

LANGUAGE LEARNING Nazik Yıldız 8-A.
“Sen ne iş yapıyorsun?” Professions talebe U4  .
Everyday objects ● Possession
Today’s Lesson By the end of this lesson you should be able to greet Each other in Turkish.
Gerekli olduğunda insanlara ulaşın Yer Uzantıları Reach prospective customers at important moment with location extensions. Location Extentions.
Introducing yourself ● Numbers ● Greeting
To Be / Nationalities Ek fiil / Uyruklar
Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Remarketing with Google. Target customers who are already showing interest in your business.
Conjugating the present continuous
TED ANKARA KOLEJİ ÖZEL LİSESİ
ETKİN OKUMA. ETKİN NOT ÇIKARMA KAYNAK Trakya Çevre Düzeni Planı Raporu, İstanbul: ….., ALINTI – NOT OSB’nin toplam kapasitesinin %...’ı boş. Sf.28.
Google Display Network Targeting options.
Introducing yourself ● Numbers ● Greeting
Present activities ● Questions
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck! But... if you send it to (at least) 2 friends... you'll have 3 years of good luck!!!
READING AND WRITING IN FOREIGN LANGUAGE
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck! But... if you send it to (at least) 2 friends... you'll have 3 years of good luck!!!
Introducing other people ● Family members
Past tense ● Time expressions
Bir Problemin Programa Dönüştürülme Süreci
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
“Hafta sonu ne yapacaksın?” Future tense ● Conditionals
Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
METHOD OF RESEARCH QUALITATIVE AND QUANTITATIVE APPROACHES ETI 321 READING AND WRITING SCIENTIFIC TEXTS.
Today’s Lesson By the end of this lesson you should be able to say phone numbers in Turkish.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
Strange News 1 TURKISH EASY READERS FOR BEGINNERS Dem Turkish Center
TURKISH EASY READERS FOR BEGINNERS Anatolin Folk Tales 1 Dem Turkish Center
Woman to Woman Encouragement Kadının Bir Kadına Desteği.
Gizli / İsimsiz Raporlama Tanıtımı
ISE Senior Project Fall 2015.
BBY606: Araştırma Yöntemleri
These courseware materials are to be used in conjunction with Software Engineering: A Practitioner’s Approach, 6/e and are provided with permission by.
S ÜLEYMAN Ş AH ÜN İ VERS İ TES İ DERS KAYIT İŞ LEMLER İ / COURSE REGISTRATION PROCESS.
21/02/2016 A Place In My Heart Nana Mouskouri « Istanbul « (A Different Adaptation)
SIK kullanılan CÜMLELER
Türkçe İngilizce Mistik Şiirler Turkish English Mystical Poems Müzikli slâyt Slideshow with music Sevmeyi Dene Try To Love Written By: Can Akın Translated.
Practice your writing skills
HAPPY EASTER! MUTLU PASKALYALAR ! Hepinizin Paskalya Bayramını kutluyoruz. Paskalya bizim kültürümüzde kutlanan bir bayram değil ama aynı dönemde bizim.
MIDDLE SCHOOL I-SEARCH Research Paper... Product.... Presentation...
DISCUSSION
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TREATMENT/TRETMAN.
Bir Problemin Programa Dönüştürülme Süreci
W O R D A M G E U FOR N I T 1.
PUANLAMA ÖNERİSİ *Öğrenciler iki gruba ayrılır. Her iki gruba da baştan 1000’er puan verilir. *Birinci grup yarışırken “GAME 1“ açılır. Öğrenciler her.
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck!
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
Organizational Communication
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Multipoint programlama
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Chapter 5 – Balancing of accounts
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
ELİF SU KÜÇÜKKAVRUK. plants When you touch this plant, it can be like the photograph. When you let go, it becomes normal.
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

D-… NASIL YAZMALI?

BAŞARILI BİR TEZ YAZIMI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Araştırmanın en başında bir sinopsis yazmak. Sinopsis keşfedici araştırmadan sonra yazılır. Sistemli okumak Sistemli not tutmak İncelenen kaynakları sınıflamak ve düzenli olarak kaydetmek.

BAŞARILI BİR TEZ YAZIMI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Anahtar sözcüklerin belirlenmesi. Taslak bibliyografya Taslak çatkı Taslak bibliyografya üzerinden ilk okumalar Okunan kaynakların bibliyografyasını izleyerek, Konuya ilişkin TEMEL kaynaklara ulaşılması; Konuya ilişkin GÜNCEL TARTIŞMALARIN incelenmesi. Taslak çatkı revizyonu

ÇATKI GİRİŞ GÖVDE_ANA BÖLÜMLER SONUÇ KAYNAKÇA ÖZET / YÖNETİCİ ÖZETİ İÇİNDEKİLER LİSTESİ ÖNSÖZ TEŞEKKÜR GİRİŞ GÖVDE_ANA BÖLÜMLER SONUÇ KAYNAKÇA EKLER

ÇATKI GİRİŞ GÖVDE Ana Bölümler SONUÇ KAYNAKÇA KURAMLAR HİPOTEZ(LER) KAPSAM ALAN YÖNTEM BULGULAR

ÇATKI GİRİŞ GÖVDE Ana Bölümler SONUÇ KAYNAKÇA KURAMLAR HİPOTEZ(LER) Bu araştırma konusunun güncelliği, önemi ve yapacağı katkı HİPOTEZ(LER) GİRİŞ GÖVDE Ana Bölümler SONUÇ KAYNAKÇA KURAMLAR KAPSAM ALAN YÖNTEM BULGULAR Tez başlığınızla ilişki belli başlı kuramlar Sizin ele aldığınız kuram Seçtiğiniz kuramla ilişkili bilimsel katkı yapacak önermeniz ANALİZLER SENTEZ Genellemeler ÖNERİ

ETKİN NOT ÇIKARMA KAYNAK Trakya Çevre Düzeni Planı Raporu, İstanbul: ….. , 2007. ALINTI – NOT OSB’nin toplam kapasitesinin %...’ı boş. Sf.28 İst.sanayisi Tr.’ya desantralize edilmeli, sf.35 DÜŞÜNCELER Tüm OSB dolarsa etkisi ne olur? Çalışan sayı._imalat Çalışan sayı._hizmet Toplam nüfus Nüfus/donatı ? Hangi yerleşmeler etkilenir?

KAYNAK: Trakya Çevre Düzeni Planı Raporu, İstanbul: ….. , 2007. ETKİN NOT ÇIKARMA TEMA/ BAŞLIK/ KONU ALINTI ELEŞTİR / SORULAR/ DÜŞÜNCELER SANAYİ OSB’nin toplam kapasitesinin %...’ı boş. Sf.28 İst.sanayisi Tr.’ya desantralize edilmeli, sf.35 Tüm OSB dolarsa etkisi ne olur? Çalışan sayı._imalat Çalışan sayı._hizmet Toplam nüfus Nüfus/donatı ? Hangi yerleşmeler etkilenir?

OKUNANDAN NOT ÇIKARMA SÜRECİ Take Notes on the themes which you identify as being directly relevant to the question. Remain flexible on adding or omitting themes as your understanding of the topic develops. Cross Reference your notes according to their themes and make interpretations on their significance and validity in relation to each other and the question. Draw the connections between the literature/ themes and consider how you will logically develop your argument in answer to the question. Write a plan, and begin writing with all your evidence, interpretations and cross-referencing in front of you. Write up the argument you have already carefully considered using the necessary evidence. Only include highly relevant quotes. (go to next)

Efficient reading isn't the only skill you need at university; you also need to read critically. This means suspending judgement on a text until you   have understood the message being put forward   evaluated the evidence supporting that message   evaluated the writer's perspective. If you read uncritically you may accept texts and arguments which are flawed, biased and subjectively written. Reading critically will help to make sure that your study and research activities continue as soundly as possible. To help you read in this way, you might use the critical reading checklist to help you ask the right sort of questions of the material you have to read.

TEZ YAZARKEN YANITLANMASI GEREKEN SORULAR Tez başlığınızla ilişki olarak, LİTERATÜRDEKİ EN ÖNEMLİ SORUNLAR/ TARTIŞMA KONULARI NELERDİR? İncelediğiniz alana ilişkin ana sorunlar ve tartışmalar nelerdir? HANGİ KURAMLAR/MODELLER GELİŞTİRİLMİŞTİR? İncelediğiniz alanla hangi kuramları ilişkilendirebilirsiniz? SİZİN BULGULARINIZ VE SAPTADIĞINIZ SORUNLAR NELERDİR? SİZİN ARAŞTIRMA BULGULARINIZ KURAMLARI DESTEKLİYOR MU? KURAMLA ÇELİŞEN GÖZLEMLERİNİZ OLDU MU? ÜZERİNDE DURULMASI GEREKEN BEKLENMEDİK, YENİ SORUNLARLA KARŞILAŞTINIZ MI?

İÇİNDEKİLER SAYFASI ÖZET / YÖNETİCİ ÖZETİ KISALTMALAR LİSTESİ…………………………………………. Sayfa no. TABLOLAR LİSTESİ…………..…………………………………. Sayfa no. ŞEKİLLER LİSTESİ…………..…………………………………. Sayfa no. HARİTALAR LİSTESİ…………..………………………………. Sayfa no. ÖNSÖZ ……………………………………..………………….. Sayfa no. TEŞEKKÜR…………………………………………………….. Sayfa no. GİRİŞ …………………………………………………………….. Sayfa no. BÖLÜM NO. BÖLÜM ADI ……… …………………. … Sayfa no. SONUÇ BÖLÜM NO. BÖLÜM BAŞLIĞI KAYNAKLAR ………………………………………………… Sayfa no. EKLER ………………………………………………………… Sayfa no.

YAZIM KILAVUZU Ankara: Dil Derneği, 2002 ISBN 975-7495-13-1 www.dildernegi.org.tr