Miras Alma EM-406 Java.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

C# - Metotlar.
Activity Ekleme İşlemi
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Tuğba DEMİREL
Zeynep Çelik Sunar….
Nesneye Yönelik Programlama
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
METODLAR Program yazarken bazı durumlarda bir işi gerçekleştiren kod yapılarını tekrar tekrar yazmak durumunda kaldığımız olur. Bu kodları yeniden yazmak.
Tip Bilgisi & Reflection.  Farklı şekillerde tutulan objelerin asıl tipleri  Uzaktan Kumanda aslında neyi kontrol ediyor?  Kesin olmayan tip dönüşümü.
Hata Kontrol & İstisna durumları
Erişim Kontrolü.  Değişebilir / Değişemez yapılar  Çok programcının dahil olduğu projeler  Kütüphaneler  Çözüm  Konvansiyonlar  Erişim kontrol sözcükleri.
Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.
Arayüzler.  Bir classın ne yaptığı nasıl yaptığından daha önemlidir  abstract kelimesi bir classın ne yapacağını belirler  interface tamamı abstract.
İSİM UZAYLARI (Name Space)
Sarma (Encapsulation) / Kalitim (Inheritance) /Final Terimleri
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Sınıfların Tekrardan Kullanılması
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
Önemli noktalar Paradigma Nesnelere Giriş Mesajlar / Ara bağlantılar
METODLAR.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE)
Chapter 7: Using Methods. Metotları ve Kodlamayı Gizlemeyi Anlama Metot – Kapsüllenmiş ifadeler serisini gerçekleştiren bir görev – Kullanılan metodun.
LINQ (Language Integrated Query)
Net Class Framework ’ ün en üst yapısına İsim Uzayı denir. İsim uzayları ; pascal programlama dilinde 1990 ve hatta öncesinden beri varolmuş, C’de yer.
Metotlar.
SABİT NESNE VE ELEMAN FONKSİYONLAR VE ELEMAN NESNELER
METOTLAR.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
APPLET KAVRAMI ve GRAFİK UYGULAMALARI
Önceki Dersi Hatırlama !!
METODLAR Esra SARI.
Kalıtım.
JAVA’DA DÖNGÜLER.
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Polimorfizm.
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
Nesneye Dayalı Programlama
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
Paket Oluşturma. B u kısımda yeni paketler oluşturup, başka paketler içerisinden import kelimesiyle programa dahil edip kullanmayı öğreneceğiz. örnekte.
Mobil Uygulama Geliştirme
S İ STEM Sistem, bir hedef veya amacı gerçekleştirmek üzere bir arada çalışan birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan ve girdi-çıktıları olan sınırları.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 7. Hafta.
Sayfa Ayarlari Projelerimizde uzerinde yogunlasacagimiz dosyalar Java ve XML dosylari olacaktir.
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Prof. Dr. Ümit Kocabıçak Prof. Dr. Cemil Öz Doç. Dr. Ahmet Turan.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 1
5- class & object Nesne Yönelimli Programlama - i
Nesne Yönelimli Yaklaşım
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 2
Nesneye Dayalı Programlama Temel Kavramlar Hüseyin ESKİ.
ANDROID STUDIO İLE UYGULAMA GELİŞTİRME ÖRNEKLERİ SAVAŞ TUNÇER.
ANDROID STUDIO İLE UYGULAMA GELİŞTİRME ÖRNEKLERİ 2 SAVAŞ TUNÇER.
ANDROİD STUDİO SAYFA NESNELERİ SAVAŞ TUNÇER
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Nesneye Dayalı Programlama 1
Sunum transkripti:

Miras Alma EM-406 Java

Motivasyon Tekrar kullanım Çözüm Kopyalamak çözüm değil Önceden yazılmış denenmiş classlar Çözüm Kompozisyon Varolan classlardan objeler oluşturup kullanma Miras Alma Varolan bir classtan özel bir tip class oluşturma

Miras Alma Türetilen bir class türetildiği classın metot/özelliklerine sahip olur Tüm classlar java.lang.Object classından türer Başka bir classtan miras almak class tanımında belirtilir public class Bisiklet extends Tasit Yeni yazılan class, üst class ın metot/özelliklerini tekrar tanımlayarak özelleştirebilir

Oluşturma Parametresiz constructor metotlar otomatik olarak çağrılır. Parametreli constructor’lar türeyen class tarafından açıkça yazılmalı super(i) Türeyen class constructor’ı üst class constructor’ını ilk satırda yazmalı

Temizleme ve İsim Gizleme Standart bir destructor yapısı yok İstenirse ek metotlar yazılıp class ı kullanacak kişiler uyarılmalı Türeyen class ana class ın bazı metotlarını overload edebilir

Kompozisyon V Miras alma Kompozisyon bir classın fonksiyonelliğini o classın arayüzünü açmadan alır Başka bir class objesini kendi arayüzü sayesinde kullanır Özel bir durum olmadığı sürece class özellikleri private yapılarak erişim engellenir

protected Erişim sözcüğü Bazen normalde private olması gereken üyelerin türeyen classlar tarafından kullanılabilir olması gerekir protected üyeler aynı zamanda aynı paket içinde de erişilebilir

Type casting Upcasting Downcasting Aslında her TeflonTava bir Tavadır Herhangi bir alt class objesi üst classlarla çalışan bir yerde kullanılabilir Kompozisyon vs. Miras alma belirleyicisi Downcasting Bazen bir Tava aslında bir TeflonTava olabilir ->

final Herhangi bir özellik, metot, parametre ya da class final olabilir Genellikle önüne geldiği alanın değişmeyeceği anlamına gelir static final alanlar değişmeyen tek bir yapıdır final int i = 5;

final Data Parametreler Metotlar Classlar Primitifler için değişmez değer Objeler için değişmez referans Boş final değerleri constructorda başlatılmalı Parametreler Metot içinde değeri değişemez Metotlar Türeyen classlar override edemez Classlar Classtan türetme yapılamaz

Artırarak Geliştirme Varolan kodlar bozulmadan yeni fonksiyonellik eklenebilir Bir hata olursa yeni eklenen kodlardadır Başkalarının üst class lara bağlı kodları bozulmaz Farklı noktalarda çalışabilir kodlar çıkarılabilir