Arayüzler.  Bir classın ne yaptığı nasıl yaptığından daha önemlidir  abstract kelimesi bir classın ne yapacağını belirler  interface tamamı abstract.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ders İçeriği Ağaç Veri Modeli Tanım ve Gerçekleştirim İkili Ağaç
Advertisements

Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
Activity Ekleme İşlemi
Translated from Sawitch Chapter 13 by Dr. Galip AYDIN
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Erişim Kontrolü.  Değişebilir / Değişemez yapılar  Çok programcının dahil olduğu projeler  Kütüphaneler  Çözüm  Konvansiyonlar  Erişim kontrol sözcükleri.
Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.
Miras Alma EM-406 Java.
Observer Pattern esezer, 2006, 2007 Günleme.
CHAIN OF RESPONSIBILITY
OOP UYGULAMA 5.
İSİM UZAYLARI (Name Space)
Sarma (Encapsulation) / Kalitim (Inheritance) /Final Terimleri
OOP Tanımlar.
Namespaces and .NET Class Library (İsim Alanları Sınıf Kütüphanesi)
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Sınıfların Tekrardan Kullanılması
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
EDUTIME Java Day 9 Serdar TÜRKEL.
DİZİLER.
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Önemli noktalar Paradigma Nesnelere Giriş Mesajlar / Ara bağlantılar
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Altuğ Altıntaş kitabından Dr. Mustafa Cem Kasapbaşı
Java Programlama Dili - 02 Class'larla Programlama BU-SWE 510BU-SWE 510 Fall 2003Fall 2003 Dr. Haluk Bingöl BÜ - CmpE
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE)
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
LINQ (Language Integrated Query)
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
Net Class Framework ’ ün en üst yapısına İsim Uzayı denir. İsim uzayları ; pascal programlama dilinde 1990 ve hatta öncesinden beri varolmuş, C’de yer.
EDUTIME Java Day 5 Serdar TÜRKEL Konular  Arayüz (Interface) Tanımlama  Arayüz uygulama  Paket tanımlama  Paketlerin yaratılması ve kullanımı  Erişim.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
APPLET KAVRAMI ve GRAFİK UYGULAMALARI
Önceki Dersi Hatırlama !!
Nesneye Yönelik Programlama (12. Sunu). İsim Uzayları (Namespaces) Sınıfınızda Deniz adında iki öğrenci olduğunu kabul ediniz. Böyle bir durumda bu öğrencileri.
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Polimorfizm.
Nesneye Dayalı Programlama
HUZEYFE MUHAMMED KOCABAŞ
Trees, Vectors, Iterators. ADT Abstract Data Type (ADT) vs implementation -Soyut Veri Türleri - Uygulamaları.
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Hata Ayıklama (Debugging), Arayüzler (Interfaces), Polimorfizm.
Fragment.
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
Paket Oluşturma. B u kısımda yeni paketler oluşturup, başka paketler içerisinden import kelimesiyle programa dahil edip kullanmayı öğreneceğiz. örnekte.
HIBERNATE Uygulama ile birleştirilmesi hibernate.cfg.xml Ö ğ renci Tablosunun Hibernate’e uyarlanması Session, Transaction save, update, delete HQL Criteria.
Mobil Uygulama Geliştirme
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 7. Hafta.
Bilgisayar Programlama III C
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
5- class & object Nesne Yönelimli Programlama - i
Nesne Yönelimli Yaklaşım
Voice/VoIP Eylem ökcü
ANDROİD STUDİO SAYFA NESNELERİ SAVAŞ TUNÇER
Nesneye Dayalı Programlama 1
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Nesneye Dayalı Programlama 1
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Arayüzler

 Bir classın ne yaptığı nasıl yaptığından daha önemlidir  abstract kelimesi bir classın ne yapacağını belirler  interface tamamı abstract olan bir yapıdır ▪ Bu sayede bir class birden fazla tipten türeyebilir  Bir class birden fazla class ile ifade edilip esneklik sağlanabilir  İç classlar daha düzenli kod sağlayabilir

 Arayüz kendisini gerçekleyen classların neler yapacağını söyler  Arayüzler classlar arası haberleşme protokolü olabilir

 Enstrüman sadece bir enstrümanın neler yapabileceğini söyler  Instrument ins = new Brass();  ins.play();  ins.what();  ins.adjust();

 Bir class sadece tek bir classtan türeyebilir  Arayüzler sayesinde bir class birden fazla yol ile erişilebilir  class Bardak extends Kap implements TekElleTutulabilir, Doldurulabilir  class CamBardak extends Bardak implements Kırılabilir  Farklı arayüzlerdeki aynı metot isimlerine dikkat!

 Arayüzler birbirlerinden (çoklu) türeyebilirler  interface TekElleTutulabilir extends Tutulabilir  Tüm metotlar public olur  Classlar arayüz metotlarını gizleyemez  Tüm özellikler static final olur  Sabit değerleri tutmak için uygundurlar