Erişim Kontrolü.  Değişebilir / Değişemez yapılar  Çok programcının dahil olduğu projeler  Kütüphaneler  Çözüm  Konvansiyonlar  Erişim kontrol sözcükleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yazılım Geliştirme ve Java
Advertisements

C# - Metotlar.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Yığın ve Kuyruk.
Nesneye Dayalı Programlama
Tip Bilgisi & Reflection.  Farklı şekillerde tutulan objelerin asıl tipleri  Uzaktan Kumanda aslında neyi kontrol ediyor?  Kesin olmayan tip dönüşümü.
Hata Kontrol & İstisna durumları
Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.
Arayüzler.  Bir classın ne yaptığı nasıl yaptığından daha önemlidir  abstract kelimesi bir classın ne yapacağını belirler  interface tamamı abstract.
Miras Alma EM-406 Java.
İSİM UZAYLARI (Name Space)
Sarma (Encapsulation) / Kalitim (Inheritance) /Final Terimleri
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Uygulama Dersi Proje Örneği
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
Starboard Kısa Tanıtım
P 2. Ünitede Nesneye Dayalı Programlama anlatılıyor. p Nesneye dayalı programlama yeni veri tiplerinin ve bu tipleri işletmek için gereken işlemleri oluşturmayı.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Önemli noktalar Paradigma Nesnelere Giriş Mesajlar / Ara bağlantılar
METODLAR.
Bulut Bilişim M. Hakan CAN.
Excel’de VBA programlama (Visual Basic Application) Ders 3
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE)
Küme Bilgisayarlarda PBS Kuyruk Sistemi
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
Chapter 7: Using Methods. Metotları ve Kodlamayı Gizlemeyi Anlama Metot – Kapsüllenmiş ifadeler serisini gerçekleştiren bir görev – Kullanılan metodun.
Net Class Framework ’ ün en üst yapısına İsim Uzayı denir. İsim uzayları ; pascal programlama dilinde 1990 ve hatta öncesinden beri varolmuş, C’de yer.
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
Metotlar.
Nesne Yönelimli Programlama Dersi
SABİT NESNE VE ELEMAN FONKSİYONLAR VE ELEMAN NESNELER
METOTLAR.
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Nesne.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
Nesneye Yönelik Programlama (12. Sunu). İsim Uzayları (Namespaces) Sınıfınızda Deniz adında iki öğrenci olduğunu kabul ediniz. Böyle bir durumda bu öğrencileri.
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
GÜVENLİ İNTERNET.
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
Nesneye Dayalı Programlama
PHP.
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Veri.
KALITIM Yılmaz Kılıçaslan.
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
TRAFİK SORUNU Çözüm.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
Mobil Uygulama Geliştirme
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME
MOB İ L UYGULAMA GEL İ ŞT İ RME Hafta 11. VER İ LER İ SAKLAMA Android sistemlerinde hazırlanacak projelerde verileri saklamak için android sisteminin.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 7. Hafta.
Bilgisayar Programlama III C
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
10. NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK.
Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Prof. Dr. Ümit Kocabıçak Prof. Dr. Cemil Öz Doç. Dr. Ahmet Turan.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
Nesneye Dayalı Programlama
5- class & object Nesne Yönelimli Programlama - i
Tarayıcı Sorunları ve Çözümleri
Nesne Yönelimli Yaklaşım
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Erişim Kontrolü

 Değişebilir / Değişemez yapılar  Çok programcının dahil olduğu projeler  Kütüphaneler  Çözüm  Konvansiyonlar  Erişim kontrol sözcükleri ▪ public, protected, package, private

 Tüm class’lar paketler içindedir  package org.hibernate.util;  Paketler standart dizinlerdir  /org/hibernate/util/  Unique paket adları  Internet alan adı

 Neyin erişilebilir olduğunu class belirler  Erişim sözcüğü sadece o tanımı bağlar  Paket Erişimi  Hiç bir erişim sözcüğü kullanılmaz  Aynı paketteki tüm class lar erişebilir  Arayüz Erişimi – public  Herkes tarafından kullanılabilir  Yasak Erişim – private  Class içindeki diğer tanımlar dışında erişilemez  Miras erişimi – protected  Kendi ve kendinden türeyen class’lar erişirebilir

 Class’ı kullanacak kişileri ilgilendirmeyen işlemler gizlenebilir  Onların yaptıklarını bozmadan değişiklik yapılabilir  Benzer şekilde Class’lar da gizlenebilir  Tek bir dosyada sadece bir public class olabilir  Dosya adı ile public class adı aynı olmalıdır  Ancak bir class ı private yapmak anlamsızdır ▪ constructor private yapılarak obje oluşturma engellenebilir