XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan-2007 SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM ve HALK SAĞLIĞI EĞİTİMİ Dr. Ferruh N. Ayoğlu
XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan Ekim 2007 Denizli XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi HASUDER Mezuniyet Öncesi Eğitim Çalışma Grubu Atölye Çalışması Aile Hekimliği Pilot Uygulamaları ve Kırsal Hekimlik Stajı 19 Anabilim Dalından 24 Katılımcı
XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan-2007 Ne yapmalı? Sağlık OcağıAile Sağlığı Merkezi Sağlık Grup Başkanlığı Toplum Sağlığı Merkezi Verem Savaş Dispanseri? Deri ve Zührevi Hastalıklar Dispanseri? … DüzceYeni pilot iller2008 sonu 2009 başı
XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan-2007 Çekirdek Eğitim Programı -Tıp ve Sağlık Eğitimi Komisyonu- Tıp Fakültelerinin mezuniyet öncesi eğitimde amacı: Türkiye’nin sağlık sorunlarını bilen ve birinci basamakta bu sorunların üstesinden gelebilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donanmış, Birinci Basamak Sağlık Kuruluşlarında hekimlik ve yöneticilik yapabilecek hekim yetiştirmek.
XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan-2007 Çekirdek Eğitim Programı -Tıp ve Sağlık Eğitimi Komisyonu- Tıp Fakültelerinin mezuniyet öncesi eğitimde amacı: Türkiye’nin sağlık sorunlarını bilen ve birinci basamakta bu sorunların üstesinden gelebilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donanmış, Birinci Basamak Sağlık Kuruluşlarında hekimlik ve yöneticilik yapabilecek hekim yetiştirmek.
XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan-2007 Öneriler: Hekim adayı çalışacağı olası birinci basamak sağlık kuruluşlarını tanımalı. Aktif ve güncel konularda teorik eğitim olmalı. Kırsal Hekimlik Stajı’nın ana hedefi poliklinik olmamalı. Halk Sağlığı’nın bütüncül bakış açısı kazandırılmalı. 2 aylık süre korunmalı. Aile Hekimliği Anabilim Dallarına bizden süre verilmemeli.
XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan-2007 ASM’lerini kullanmayalım. TSM dışında olası olan tüm kurumları (Belediye, İşyeri Sağlık Birimi, Sivil Savunma Müdürlükleri, vb.) kullanalım. TSM’lerini kullanmalıyız. TSM’lerini Eğitim ve Araştırma TSM haline getirelim. TSM’lerini Anabilim Dalları yönetsin. TSM’leri “yeni” bölgelerimiz olsun. TSM’lerin bölge olarak kullanılabilmesi için HASUDER Sağlık Bakanlığı ile çerçeve protokol hazırlasın. Öğrenciler gitmesin, “kurum gezisi” olsun. Aile Hekimliği Uygulaması kapsamındaki kuruluşların herhangi biri kullanılmasın. YÖK ile irtibat sağlansın stajın ismi “Halk Sağlığı Stajı ” vb olsun.