TANIM BELİRTİLERİ ORTAYA ÇIKARAN ETKENLER YAŞATTIĞI SORUNLAR KORUYUCU ÖNLEMLER ve BAŞA ÇIKMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

ÖFKEYLE BAŞ ETME.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Şİddet Muhammet GÜLER.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
ÖFKE VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
ÖFKENİN ETKİLERİ Kazanım: *Öfkenin yarattığı fiziksel, duygusal ve düşünsel etkileri açıklar. 9. Sınıf 31 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi.
ÖFKE KONTROLÜ PROBLEM ÇÖZME AKRAN ZORBALIĞI
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
ÖFKE VE ÖFKE YÖNETİMİ.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖFKEYLE BAŞ ETME PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
ÖFKE KONTROL.
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
AGİT IŞIK PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
AKRAN ZORBALIĞI.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ÖFKE KONTROLÜ VE AKRAN ZORBALIĞI
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ÖFKE YÖNETİMİ VE ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ
ÖFKE YÖNETİMİ VE ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ
ŞİDDET NEDİR???.
ÖFKE VE ŞİDDET SEMİNERİ
Öfke kontrolü.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Öfke Kontrolü ve Stresle Başa Çıkma Semineri
DİĞER TUTUMLAR.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
ÖFKE NEDİR? Bireyin haz alma dünyasını engelleyen herhangi bir durum, olay veya kişi ile karşılaştığında oluşan duygudur. İstediğini alamama, haksız davranışlara.
Kişisel Rehberlik.
NAGİHAN KAŞAR PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÖFKE VE ÖFKE YÖNETİMİ.
ÖFKE NEDİR? Bireyin haz alma dünyasını engelleyen herhangi bir durum, olay veya kişi ile karşılaştığında oluşan duygudur.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
ÖFKEYLE BAŞ ETME PSİKOLOJİK DANIŞMAN RIFAT YUSUF BAHADIR.
TANIM BELİRTİLERİ ORTAYA ÇIKARAN ETKENLER YAŞATTIĞI SORUNLAR KORUYUCU ÖNLEMLER ve BAŞA ÇIKMA.
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
STRES YÖNETİMİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
ÖFKEYLE BAŞETME.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
AİLEDE İLETİŞİM.
REHBERLİK DERSİ III.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sunum transkripti:

TANIM BELİRTİLERİ ORTAYA ÇIKARAN ETKENLER YAŞATTIĞI SORUNLAR KORUYUCU ÖNLEMLER ve BAŞA ÇIKMA

ÖFKENİN ve ŞİDDETİN TANIMI Birey haz alma dünyasını engelleyen herhangi bir durum, olay veya kişi ile karşılaştığında öfke duygusu oluşur. İstediğini alamama, haksız davranışlara maruz kaldığını düşünme, arkadaş kaybı, kaçırılmış fırsatlar, kavgalar, engellenme, anlaşılmama, saygısızlık vb. durumlar öfkeye neden olur. Her bireyin öfkelendiği durumlar farklıdır. Ayrıca bir birey aynı konuya bazen öfkelenirken bazen öfkelenmeyebilir.

Kızgınlık, canlı organizmanın varlığını tehdit eden olaylara gösterdiği doğal bir tepkidir. Bu duygu, organizmaya saldırıldığı zaman, kendisini savunmasına ve savaşmasına yardımcı olacak güçlü fizyolojik, duygusal ve davranışsal tepkilerin ortaya çıkmasını sağlar. Bu nedenlerle, belli düzeydeki bir kızgınlık duygusu varoluş için gereklidir.

1- Öfke ve Fizyolojik Tepkiler : Öfkemizi kontrol edemediğimizde olumsuz sonuçlarını görmeye başlarız. Bunlar; fizyolojik, düşünsel ve davranışsal boyutta yaşanır. - Kan şekerinin yükselmesi - Nabzın ve kan basıncının artması - Sık sık ve zor nefes alma - Baş ağrısı - Kas ağrıları, sırt, boyun.

2- Öfke ve Zihinsel Tepkiler : - Konsantrasyon bozukluğu - Düşük performans - Unutkanlık - Uykusuzluk - Dikkatsizlik

3- Öfke ve Davranışsal Tepkiler : - Alkolizm - Sigara tiryakiliği - Huzursuzluk - Acelecilik - İlaç kullanımı - Aşırı yemek yeme

YAŞANAN SALDIRGANLIK,ŞİDDET, ZORBALIK SORUNLARINI ORTAYA ÇIKARAN ETKENLER

Kızgınlık hem dışsal hem de içsel bazı olaylarla ortaya çıkar Kızgınlık hem dışsal hem de içsel bazı olaylarla ortaya çıkar. Arkadaşınız, anneniz, kardeşiniz, sokaktaki bir adam, öğretmeniniz vb. belli bir insana kızabileceğiniz gibi; trafik sıkışıklığı, iptal edilen bir randevu, vb. gibi bir olaya da kızabilirsiniz. Kızgınlığınızın ortaya çıkmasından kendi kişisel sorunlarınızla ilgili kuruntularınız sorumlu olabileceği gibi, daha önceleri başınızdan geçmiş ve sizi öfkelendirmiş, travmatik bazı olayların anıları da sorumlu olabilir.

Olumsuz Medya Program Ve Yayınlar Kötü Arkadaş Çevresi Yanlış Anne Ve Baba Tutumları Akran Zorbalığı Şiddete Maruz Kalma İstediğini Alamama, Haksız Davranışlara Maruz Kaldığını Düşünme, Arkadaş Kaybı, Kaçırılmış Fırsatlar,

Kavgalar, Engellenme, Anlaşılmama, Saygısızlık Kişisel Yatkınlık Kendini ifade etme çabası

ÖĞRETMENLER TARAFINDAN ÖNLEME İÇİN YAPILABİLECEK ÇALIŞMALAR

1. AŞAMA SORUNLARIN TESPİT EDİLMESİ 1-Sürekli şiddet ,zorbalık ve kavga davranışı gösteren öğrenciler tespit edilerek, bu öğrencilerle bireysel olarak ilgilenilmeli. 2-Okul çevresinde bulunan, kavga ve şiddete eğilimli kişilerin varsa çetelerin tespit edilmesi. 3-Bu kişileri okulun çevresinde bulunduran sebeplerin tespiti

2. AŞAMA: TESPİTLERDEN YOLA ÇIKARAK GEREKLİ ÇALIŞMALARA BAŞLANMASI Hedef olarak tespit edilen öğrenciler bireysel görüşmeler yapılmalıdır. Yapılan görüşmelerde öğrenciyi bu tür davranışlara iten nedenler belirlenmelidir.Daha sonra nedenlerin ortadan kaldırılabilmesi için imkanlar ölçüsünde gerekli önlemler alınmalıdır.

Bireysel görüşmeler belli aralıklarla devam ederken,öğrencinin velisi ile en 2-3 kez görüşülmeli.Gerekirse ev ziyaretleri yapılmalı.Alınabilecek önlemler ve çocuğa yaklaşım tarzının nasıl olması gerektiği aile ile paylaşılmalı. Öğrencinin yaptığı olumsuz davranışlar aileye sürekli şikayet eder şekilde dile getirilmemeli.Bu tarz bir yaklaşım aileyi ve öğrenciyi okuldan soğutacaktır.

Şiddet davranışları gösteren öğrenciye karşı sabırlı olunmalı Şiddet davranışları gösteren öğrenciye karşı sabırlı olunmalı.Yaptığı davranışlara karşı ani ve sert bir üslup ile karşılık verilmesi onun bu olumsuz davranışını pekiştirir. Gerektiğinde Orta öğretim düzeyinde bulunan disiplin kurulları,disiplin kurulunda ele alınması gereken davranışları görmezden gelmemeli.

Eğer öğrenciye disiplin cezası verilecek adil olunmaya ve abartılı cezalar verilmemesine dikkat edilmeli. Şiddet eğilimlerinde bulunan öğrencileri asla başka öğrencilerin yanında yargılamayın. Kendinizi öğrenciye sevdirmeden ve kabullendirmeden öğrenci üzerinde etkili olamayacağınızı unutmayın

Okul çevresinde öğrencilere şiddet uygulayan veya da şiddet davranışına yönlendiren kişi yada gruplar var ise; Okul personeli bu kişilere karşı aynı yaklaşım tarzı içinde olmalıdır. Gerekli durumlarda emniyet yetkilileri ile irtibata geçilmelidir Okul öğrencilerimizden bu kişiler ile irtibatı yada işbirliği olanlar tespit edilmeli ve gerekli önlemler alınmalıdır.(Bireysel görüşme,ikna etme,aile ile görüşme vb.)

Karşınızdakini ilgiyle ve ciddi bir şekilde dinleyin. Dikkatinizi karşınızdakinin söylediklerine verin. Araya girmeyin. Anlatacaklarını bitirmesine izin verin. Duygularına saygı gösterin. Geçirdiği sıkıntılar dikkate alındığında yaşamakta olduğu öfkenin onun açısından “haklı” ve “geçerli” nedenleri olabilir. Bunu kendinize hatırlatın. Duygularını isimlendirmeye çalışın: “Sesiniz çok öfkeli geliyor” / “Sesiniz öfke dolu” “ Kendinizi çok engellenmiş hissediyor olmalısınız” “Sanki çok fazla hayal kırıklığına uğramış gibisiniz”

ÖZELLİKLE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE YAPILABİLECEK ÇALIŞMALAR Anne-baba ve öğretmen olarak, çocuklara sözel-eylemsel biçimde, saldırganlık örneği olmamaları gerekmektedir. -Saldırgan davranışlar ceza ile ( bağırmak, dayak vb.) sindirilme yoluna gidilmemelidir. -Çocuklar öfkeli, gergin iken onlarla tartışılmamalıdır. Fırtınanın dinmesi, çocuğun sakinleşmesi beklenmelidir.

Her fırsat ve ortamda, saldırganca yapılan davranışların, olumsuzlukları - dezavantajları vurgulanmalıdır. -Bu çocuklara; zihin olgunluğuyla uyuşan, çeşitli sorumluluklar mutlaka verilmelidir. -Çocukların gerginliklerinin, boşalmasını sağlamak amacıyla, enerjilerini zararsız şekilde sarf etmelerini sağlayacak, etkinlikler yaptırılmalıdır. -Ev ortamları; insan ilişkileri ve fiziksel olarak incelenip ,uygun hale getirilmesi için destek olunmalıdır.

-Saldırgan çocukları olabildiğince gurup etkinliklerine teşvik etmeli ve katılımları sağlanmalıdır. -Çocukların temel ihtiyaçları ve makul istekleri, zamanında ve yerinde yerine getirilmelidir. Gereksiz engeller konulmamalıdır. Bu durumlarda çocuğun, uygun istediğini yerine getirme yoluna gidilmelidir

-Çocuk çok yönlü tıbbi incelemeden geçirilmelidir -Çocuk çok yönlü tıbbi incelemeden geçirilmelidir.Sinir ve sindirim sistemi mutlaka özel olarak incelenmelidir. -Psikolojik inceleme yapılmalıdır. Ruhsal tedavi gerektiriyorsa yönlendirme yapılmalıdır. -Çocuğun ebeveynine, anne-baba eğitimi kazandırılmalıdır.

ÖFKELİ HER HAREKET, DAHA AZ MUTLU OLMANIZA NEDEN OLACAKTIR. Herkesin Dikkatine; Herhangi bir kimse öfkelenebilir. Bu kolaydır. Ne var ki; Doğru İnsana Doğru Derecede Doğru Zamanda Doğru Maksatla ve Doğru Biçimde Öfkelenmek İşte Bu Zordur.... ARİSTO

OKUL TEMEL ÖNLEME PLANI YAŞANAN SALDIGANLIK,ŞİDDET, ZORBALIK VE OKUL TEMELLİ ÖNLEME ÇALIŞMALARI BİLEŞENLERİ OKULLARDA BELLİ PERİYOTLARLA UYGULANMALIDIR

Sosyal-Duygusal Yeterliğe Odaklı Programlar: Okul Programları ve Genel Amaçları Sosyal-Duygusal Yeterliğe Odaklı Programlar: Öfke Yönetimi Çatışma Çözme Problem Çözme Empati Geliştirme Stresle Baş etme/Stres Yönetimi

Akran İlişkileri Geliştirme Akran Arabuluculuğu Sosyal Beceriler ve Kişilerarası İlişkiler Kendini İfade Etme ve Etkili Davranma Kendini Ayarlama Özdisiplin Karar Verme, Sorumluluk Alma Özgüven

İlginiz için teşekkürler… Cihanbeyli Lisesi Web Sayfasına Dön Genel Amaçlar: Şiddetin önlenebilir olduğunu göstermek. Öfkenin hayatın doğal ve önemli bir parçası olduğunu fark ettirmek. Öfkenin yapıcı ve sağlıklı şekilde ifade edilebileceğini öğretmek. Öfke ve şiddeti kontrol etmenin büyüme ve olgunlaşmanın gereği olduğunu fark ettirmek. Öfkeyi ifade etmede olumlu yolları tanıtmak. Çatışma durumlarında şiddete alternatif davranışları geliştirmek. İlginiz için teşekkürler… Cihanbeyli Lisesi Web Sayfasına Dön