EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Öğretmen Yetkinlikleri
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
İdealist Eğitim Felsefesi
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
MERHABA.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Bilgi (Epistemoloji)Felsefesi Bilgiyi genel olarak ele alır ve bilgi ile ilgili problemleri; bilginin kaynağını, doğasını, doğruluğunu, sınırlarını.
Felsefe Nedir?.
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitimin Felsefi Temelleri (2) Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
ÜNİTE 3: PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Eğitim Felsefesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Eğitimde Program Geliştirme
Türk-İslam Arkeolojisi
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
Eğitimin Felsefi Temelleri
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Betimsel içerik Normatif içerik
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
EĞİTİM VE FELSEFE İLİŞKİSİ ÇAĞDAŞ EĞİTİM YAKLAŞIMLARI
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
PROGRAM GELİŞTİRMENİN
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Programdan Sorular.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE YRD. DOÇ. DR. FAZİLET KARAKUŞ

EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE ÖNERİLEN MODELİ KULLANMA EĞİTİMİN AMAÇLARI EĞİTİM FELSEFESİ EĞİTİMSEL FELSEFE ÖRNEKLERİ

ÖNERİLEN MODELİ KULLANMA Program geliştirme süreci için üçüncü bölümde verilen on iki aşama ya da bileşenden oluşan model kapsamlı bir modeldir. Bu modelin bazı önemli özelliklerinin altını çizmek gerekir. 1. Bu model en genelden(eğitimin amaçları) en özele (değerlendirme teknikleri) bir akış izler. 2. Model program planlama grubunun (hatta grubun dışındaki bireyler) tamamı ya da bir bölümü tarafından izlenebilir. 3. Bireysel okul, bölüm, sınıf program kurulu gibi tek başına program grubu, modelin tüm aşamalarını kendi kendine uygulayamaz. 4. Model program planlamanın herhangi bir düzeyinde ya da bölümünde değişiklikleriyle izlenebilir.

EĞİTİMİN AMAÇLARI Eğitimsel amaçların küresel bir ölçekte oluşturulması istenen ve muhtemel bir durumdur. UNESCO insanlık için eğitimin amaçlarını bütün dünyayı kapsayacak yapıda olmasını savunmaktadır. Eğitimin amaçları arasında UNESCO’nun bulunması için çaba sarf ettiği ve desteklediği örnekler aşağıdaki gibidir; Dünyadaki bütün insanlar arasında evrensel anlayışı teşvik etme Farklı ülkelerde yaşayan insaların yaşamsal standartlarını geliştirme Açlık, hastalık, işsizlik gibi insanlık için çok kötü olan ve süren problemleri çözme

EĞİTİMİN AMAÇLARI Bütün dünyada farklı toplumların yayınladığı eğitimsel amaçlarla ilgili açıklamalar okuyoruz. Örneğin; Aile değerlerini öğretmek Düzenli bir topluma uygun gençler yetiştirmek Serbest girişimciliğe teşvik etmek Mükemmel devrimler geliştirmek Yurdunu koruyacak vatandaşlar yetiştirmek Aydın bir millet yetiştirmek İslam kültürünü geliştirmek Sosyal sorunları gidermek Musevi-Hıristiyan mirasını yaymak

EĞİTİMİN AMAÇLARI İrilerinin bildirisinin tanımlandığı biçimdeki eğitimsel amaçlarla da karşılaşıyoruz; Eğitim yaşama hazırlık değildir, yaşamdır. Eğitim gençlerin eski değerlerle şekillendirilmesidir. Eğitim kültürel mirasın aktarılmasıdır. Eğitim meşlek öğretimidir. Eğitim serbest sanatlardır. Eğitim sosyalleştirme eğitimidir. Eğitim zihinsel gelişimdir. Eğitim kişisel gelişimdir. Eğitim bireyler ve grupların sosyalleşmesidir. Eğitim teknolojik becerilerin gelişimidir.

EĞİTİMİN AMAÇLARI Solg.an gibi eğitimsel amaçlarla da karşılaşıyoruz; Eğitimin pahali olduğunu düşünüyorsan cahilliği dene Bu işareti okuyabiliyorsan öğretmenine teşekkür et Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur

EĞİTİMİN AMAÇLARI Eğitimin amaçları, toplumdaki gençler ve çocukların gereksinimleri, kültürün analizi, toplumun çeşitli gereksinimlerinin iyi analiz edilmesiyle belirlenmelidir. Ulusların tarihsel gelişimleri kendi kurumları, ahlak ve değerleri ve kendi dili ile verilir. İki ülkenin bu anlamdaki gereksinimleri tam olarak aynı olmaz. Bu nedenle bu boyutun kültüre özgü olarak verilmesi gerekir.

EĞİTİM FELSEFELERİ Eğitim felsefesi oluşturmak öğretim ve öğrenmenin karmaşık görevleri içinde olan şeyleri bilinçli olarak, eleştirel açıdan yapmaktır. Eğitim amaçlarının tanımlanması bir dizi fikir üzerine oturtulmaktadır. Eğitimciler dört büyük eğitim felsefesi etrafında odaklanmaktadır. Bunlardan yalnız ikisi günümüzde okullarda yer almaktadır.

EĞİTİM FELSEFELERİ Eğitimin felsefeden yararlandığı alanlar en genel anlamda şöyle özetlenebilir. Hedefleri belirlemek ya da aday hedeflere yenilerini eklemek Hedeflerin iç ve dış tutarlılığını sağlamak Hedefşleri önem sırasına koymak Programların hakim ideolojiye ve anlayışa uygunluğunu sağlamak Temel sayıltıları açığa kavuşturmak

EĞİTİM FELSEFELERİ Felsefe Alanları Ontoloji(Varlık sorunu): Varlık felsefesidir. Gerçek, insan, varlık ve yokluk nedir? Epistemoloji( Bilgi sorunu): Bilgiyi kaynaklarını inceler. Aksiyoloji (Değer sorunu): Etik ve esteik konularını içerir. Mantık (Tutarlı ve doğru düşünme sorunu): Akıl nedir? Kuralları var mıdır? Varsa nelerdir? Doğru düşünmenin kuralları nedir? Şeklinde sorulara yanıt arar. Kozmoloji (Evrenbilim):Evrenin oluşumu ve yapısını inceler. Metafizik (Fizikötesi): Duyularımızla algılayamadığımız varlıkların bilgisidir.

EĞİTİM FELSEFELERİ FELSEFE ALANLARI EĞİTİM FELSEFELERİ İDEALİZM DAİMİCİLİK ESASİCİLİK REALİZM İLERLEMECİLİK PRAGMATİZM YENİDEN KURMACILIK VAROLUŞÇULUK

EĞİTİM FELSEFESİ Eklektizim İlerlemecilik Esasiscilik Yenidenyapılandırmacılık Daimicilik Dört Eğitim Felsefesi Şekil.1. Eğitim Felsefesi

KAYNAKÇA Olivia, P.F.(2004). Developing The Cirruculum (6 Edt.). Allyn & Bacon Educational Leadership. Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme (14. Baskı). PegemA. Ankara