2004 yılından bu yana Avrupa Birliği Çerçeve programlarında oluşan konsorsiyumlara katılım sağlanmıştır. Başlamış ve/veya tamamlanmış olan AB projelerine.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

KÖMÜR TEKNOLOJİLERİ PROJE PAZARI ÇALIŞTAYI 16 Temmuz 2012 – Ankara Kuruluş Ad - Soyad E-posta.
SİSTEM YÖNETİMİ KOORDİNATÖRÜ
ALTERNATİF ENERJİLİ ARAÇ YARIŞLARI 2014
Elektrikli Araçlar için Paylaşımlı Akıllı Sürücü Destek Sistemi
Merkezi Hastane Randevu Sistemi
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ 1 Genel İsim: İlyas Toktaş
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Ürün Geliştirme Konsept ve Stil Geliştirme Araç Tasarımı
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
CBS/GIS Destekli Akıllı Altyapı Çözümleri
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
AB Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politika Destek Programı BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKA DESTEK PROGRAMI ( ) PROGRAM HAKKINDA GENEL.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
tübİTAK TEYDEB DESTEKLERİ
AB Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politika Destek Programı BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKA DESTEK PROGRAMI ( ) PROGRAM HAKKINDA GENEL.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
TÜRKİYE’NİN İLK, EN BÜYÜK VE EN YENİLİKÇİ TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGESİ;
«Akıllı Şebeke: Tercih Değil; Zorunluluk»
Ahmet ÖZBEKLER, KOSGEB Çankırı Hizmet Merkezi
Akıllı Ulaşım Sistemleri
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ PROJE DESTEK OFİSİ
LOGO Tüm Detaylarıyla HORIZON2020 BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ Proje Koordinasyon Ofisi Birimi Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu.
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
Mayıs 2012.
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENL İ K BAKANLI Ğ I–AVRUPA B İ RL İĞİ KOORD İ NASYON DA İ RES İ BAŞKANLI Ğ I TÜRK İ YE’DE MESLEK İ VE TEKN İ K E Ğİ T İ M İ N KAL.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
NMP-Başarı Öyküleri-6.ÇP İmalat sektöründe “sanal kurum” kavramını yaygınlaştırarak, şirketlerin daha esnek ve etkin bir hale gelmesi amaçlanmaktadır.
Universal Bilgi Teknolojileri
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
Akıllı Ulaşım Sistemleri
Elektrik Araç Şarj Altyapısı ve Akıllı Şebeke Yönetimi
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN FİNANSMANI VE EĞİTİM HARCAMALARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ PROJESİ (TEFBİS) 12 NİSAN 2009 BU PROJE KAMU KURUMLARI ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME.
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Yeni ve Temiz Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (YETAM) tarihleri arasında gerçekleştirilen faaliyetler.
AB Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politika Destek Programı BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKA DESTEK PROGRAMI ( ) 2012 YILI İŞ PROGRAMI.
1. PLC`nin Taricesi 1960 yılında yüksek verimlilik, güvenilirlik ve yeni devreler gibi üstünlükleri ile birlikte bilgisayarlar kullanılmaya başlandı. Buda.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Proje Konuları.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
Dağıtım Şirketleri ARGE Öncelikleri ve İşbirliği Beklentileri
Doç. Dr. Bülent VURAL Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Müh. Bölümü
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
ELDER Ar-Ge Çalıştayı 27 Nisan 2015
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Hakan Dalkılıç Dr. Mehmet Hilal Özcanhan
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
Stok Politikasına Göre Üretim Sistemleri
PRONET GÜVENLİK SİSTEMLERİ A. Ş
Nesne Tabanlı Yazılım Geliştirme Bora Güngören Portakal Teknoloji EMO Ankara Şubesi
Dijital Dönüşüm ile Değişen Üretim Süreçleri ve Yeni İş Modelleri Doç. Dr. Alp ÜSTÜNDAĞ
Endüstri 4.0 ve Ulusal Eğitim Politikası. Dünya Nereden Nereye Ulusal Dijital Sınırlar Dışlayıcı İşbirliği (müttefik) Kapsayıcı İşbirliği (ortak) Kitlesel.
HAYALET Hayalet genel iş gücünü düşürecek şekilde genel kontrolleri, düzeni ve araştırmaları havadan yapacak olan gelişmiş bir drone’dur.
KARTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
Yeniliklerin ekonomik etkileri
Sunum transkripti:

2004 yılından bu yana Avrupa Birliği Çerçeve programlarında oluşan konsorsiyumlara katılım sağlanmıştır. Başlamış ve/veya tamamlanmış olan AB projelerine ait daha fazla bilgi için ekteki web adreslerinden yararlanabilirsiniz. 1.APSN SPOTTRACK AUTORECON X-ACT - Başlamak üzere olan veya yeni başvurularla ilgili tanıtım posterlerine devam eden sayfalarda ulaşabilirsiniz. 1.AEROCEPTOR 2.E-IMPROVE 3.I-DESİRE7 4.ROBOPARTNER AB Çerçeve Programlarına Katılım /Tofaş

Geleceğin Montaj Fabrikalarına Yönelik Akıllı, Esnek, Güvenli ve Birebir İnsan-Robot Etkileşimli Sistemler Tasarımı (Robo-Partner) Güncelleme: 18/12/2012 Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları  TOFAŞ, proje sonucunda ortaya çıkacak tüm patent başvurularında diğer partnerlerle birlikte kullanım hakkına sahip olacaktır. Faaliyetler ve Yöntem Proje Sonrası Faaliyetler / Yeni Projeler Başlatma  Gövde atölyesinde pilot uygulama ve geri bildirimlerden sonra, uygulamanın yayılım faaliyetleri gerçekleştirilecektir. Proje Künyesi Proje YürütücüsüÖnder K. TOKÇALAR İlgili TOFAŞ Ar-Ge FonksiyonuÜretim Teknolojileri Geliştirme Müdürlüğü Proje Başlama ve Bitiş Tarihi Planlanan : – (36 ay) Ar-Ge Destek FonuAvrupa Birliği 7. Çerçeve Programı (FP7) Proje Ortakları  Avrupa’nın üretim merkezi olma özelliğinin sürdürülebilirliğini sağlamak üzere, robotların montaj operasyonlarında daha fazla yer almasıın sağlanması, ses, görüntü ve kuvvet algılama sensörleri güdümlü kolay robot programlama yöntemlerinin geliştirilmesi, robot/insa iş yükü planlama ve optimizasyon iş modelleri oluşturulması, bu amaçlara uygun pilot uygulamalar gerçekleştirilmesidir. Amaç Çıktılar Kazanımlar  Ergonomik iyileşme  Montaj operasyonlarının robotizasyon düzeyinin artırılması  Manuel operasyonlarda ergonomik iyileşme İş Bölümü TOFAŞ  Proje Koordinatörü (Projenin kabulü durumunda FP7-NMP alanında Türkiye’de ilk kez)  Eştasarım faaliyetlerinde rol alma  Prototip atölyesinde devreye alma ve deneme üretimleri  Üç boyutlu iş güvenliği otomasyon algılama sistemleri yazılımında rol alma  Tanıtım/Yayılım faaliyetleri Diğer Ortaklar  Tasarımda liderlik  Prototiplerin üretilmesi  Matematiksel model ve algoritmaların geliştirilmesi  TOFAŞ atölyesinde kurulum  Güvenlik çitinin kullanılmayacağı robot-insan etkileşimli hücre için iş güvenliği ekipmanları  Güvenli insan-robot birebir çalışması  Basit robot programlama yöntemleri (ses, sürükleme, kamera destekli …)  İnsan/robot planlama işyükü optimizasyon yazılımı  İnternet üzerinden üretim yönetim ve izleme yazılımı 8 ülkeden 15 partner

Re 7 ye Yönelik Yenilikçi Üretim Sistemleri Tasarım (i-Desire7) Güncelleme: 18/12/2012 Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları  TOFAŞ, proje sonucunda ortaya çıkacak tüm patent başvurularında diğer partnerlerle birlikte kullanım hakkına sahip olacaktır. Faaliyetler ve Yöntem Proje Sonrası Faaliyetler / Yeni Projeler Başlatma  Gövde atölyesinde pilot uygulama ve geri bildirimlerden sonra, uygulamanın yayılım faaliyetleri gerçekleştirilecektir. Proje Künyesi Proje YürütücüsüÖnder K. TOKÇALAR İlgili TOFAŞ Ar-Ge FonksiyonuÜretim Teknolojileri Geliştirme Müdürlüğü Proje Başlama ve Bitiş Tarihi Planlanan : – (36 ay) Ar-Ge Destek FonuAvrupa Birliği 7. Çerçeve Programı (FP7) Proje Ortakları  Avrupa’nın üretim merkezi olma özelliğinin sürdürülebilirliğini sağlamak üzere, yaşam boyu maliyet ve Re7 etkinliklerini dikkate alan ekipman tasarım mühendislik alt yapısının geliştirilmesi, kestirimci bakıma yönelik akıllı sensör, veri ağ yapısı, üretim yönetim/izleme ve karar destek sistemleri tasarlanması, yenilikçi bakım/onarım iş modelleri oluşturulması, bu amaçlara uygun pilot uygulamalar gerçekleştirilmesidir. Amaç Çıktılar Kazanımlar  Belirlenen ekipmanlarda kullanım ömründe 200% iyileşme  Onarım ve yenileme maliyetlerinde 20% kazanım  Mevcut üretim sistemlerinin kapasite kullanımının 30% artırılması  Yedek parça stok düzeylerinin 50% azalması  Onarım sürelerinin 20% azaltılması  Arızai duruşların 20% iyileştirilmesi İş Bölümü TOFAŞ  Eştasarım faaliyetlerinde rol alma  Prototip atölyesinde devreye alma ve deneme üretimleri  Kestirimci bakım uygulamalarında yazılım arayüzü geliştirme  Tanıtım/Yayılım faaliyetleri Diğer Ortaklar  Tasarımda liderlik  Prototiplerin üretilmesi  Matematiksel model ve algoritmaların geliştirilmesi  TOFAŞ atölyesinde kurulum  Kestirimci bakıma yönelik matematik modeller  Kestirimci bakıma yönelik akıllı sensörler  Kestirimci bakıma yönelik üretim yönetim/izleme yazılımları  Yenilikçi bakım uygulamalarına yönelik yapay gerçeklik ekipmanları  İnternet üzerinden bakıma yönelik ağ ve iş güvenliğine iş modelleri  Hızlı modelleme, prototipleme ve yerinde yedek parça üretim sistemleri Re 7 kavramı  repair, (onarım)  reuse, (farklı amaçlı kullanım)  refit, (bakım)  renovation, (ekipman yenileme)  re-manufacturing, (bakım amaçlı yeniden üretim)  re-assembly (yenilikçi montaj) ve  upgrade (ekipman revizyon) etkinliklerini içerir Gözlük içinde ekran ve yapay gerçeklik (augmented reality) destekli internet üzerinden bakım Yerinde yedek parça üretimi Yaşam boyu maliyet ve kestirimci bakım temelli ekipman tasarımı 10 ülkeden 19 partner

Kara ve Deniz Araçlarının Durdurulması için İnsansız Hava Taşıtı Tabanlı Yenilikçi Araçlar(Aeroceptor) Güncelleme: 18/12/2012 Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları  TOFAŞ, proje sonucunda ortaya çıkacak tüm patent başvurularında diğer partnerlerle birlikte kullanım hakkına sahip olacaktır. Faaliyetler ve Yöntem Proje Sonrası Faaliyetler / Yeni Projeler Başlatma  İnsansız araç teknolojileri konusunda yeni çalışmalar başlatmak  İnsansız araç teknolojileri farkındalığının arttırılarak, yeni tasarımlarda devreye alınması Proje Künyesi Proje Yürütücüsüİsmail DURGUN İlgili TOFAŞ Ar-Ge FonksiyonuPrototip ve Testler Müdürlüğü Proje Başlama ve Bitiş Tarihi Planlanan : – (36 ay) Ar-Ge Destek FonuAvrupa Birliği 7. Çerçeve Programı (FP7) Proje Ortakları  Yasa dışı örgütler/kişiler, organize suçların işlenmesinde her seferinde farklı araçlar geliştirmektedir. Örnek olarak yüksek hızlı bir aracın, bir ülkeden diğer bir ülkeye yasadışı ticaret için kullanılması. Bu projede deniz ve kara ulaşımında yer alan taşıtların yenilikçi araçlar kullanılarak güvenlik güçlerinin işbirliği yapmak istemeyen taşıtların yavaşlatılması veya durdurulması için insansız hava aracı desteği ile gerçekleştirmektir. Aynı zamanda taşıt üreticilerinin bu konuda farkındalığının arttırılması planlanmaktadır. Amaç Çıktılar Kazanımlar  Kişilerin insansız araç teknolojileri konusundaki şüphelerini ve endişelerini azaltmak  Muhtemel güvenlik beklentileri konusunda araç üreticilerinin farkındalığının arttırılması ve gelecek tasarımların insansız araç teknolojilerine uygun tasarımların gerçekleştirilmesi İş Bölümü TOFAŞ  Yörünge çalışmaları (araçtan fırlatılan ağ, boya vs. gidişatının analizi )  Kara taşıtı için elektronik kontrol ünitesi müdahalesi ve etkileşimlerinin analiz ve test edilmesi  Kara taşıtı lastik patlatma cihazının tasarımı ve test edilmesi  Boya işaretleme hasar analizi Diğer Ortaklar  İnsansız hava taşıtı yüklerin belirlenmesi, işbirlikçi olmayan taşıt kapsamının belirlenmesi  Araçların yavaşlatılması ve durulmasına yönelik yeni araçların geliştirilmesi  EMC testleri  Prototip üretimi ve denemeleri  Deniz ve kara taşıtlarının yavaşlatılması veya durdurulması amacı ile geliştirilen yeni yöntemler  Yenilikçi yöntemlerin uygulamasının yapıldığı ve demonstrasyon üzerinde test edildiği bir insansız hava aracı 7 ülkeden 16 partner

IMPROVE (Integration and Management of Performance and Road Efficiency of Electric Vehicle Electronics) Güncelleme: 18/12/2012 Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları  TOFAŞ, proje sonucunda ortaya çıkacak tüm patent başvurularında diğer partnerlerle birlikte kullanım hakkına sahip olacaktır. Demo araç hakları TOFAŞ’a ait olacaktır. Faaliyetler ve Yöntem Proje Sonrası Faaliyetler / Yeni Projeler Başlatma Proje Künyesi Proje YürütücüsüUtku KARAKAYA İlgili TOFAŞ Ar-Ge FonksiyonuEE Tasarım Proje Başlama ve Bitiş Tarihi Planlanan : – (36 ay) Ar-Ge Destek FonuAvrupa Birliği 7. Çerçeve Programı (FP7) Proje Ortakları  Elektrikli ticari filo araçları için enerji yönetiminin geliştirilmesi, araç üstü ve araç dışı bilgileri (şebeke, bilgi bulut) kullanarak aynı batarya kapasitesi ile menzilin arttırılması amaçlanmıştır. Amaç Çıktılar Kazanımlar  Elektrikli araçlar için inovatif enerji yönetimi  Elektrikli araç komponentleri arasında entegre haberleşme sistemleri  Bulut ağları entegrasyonu İş Bölümü TOFAŞ  Elektrik-Elektronik Entegrasyon ve Algoritma Geliştirme iş paketi liderliği  Tork kontrol yazılımı geliştirme  Araç ağı tasarımı  Prototip araç imalatı  Kontrol yazılımları modülleri entegrasyonu Diğer Ortaklar  Elektrik motoru geliştirme  Adaptif kontrol yazılımları  Sistemlerin matematiksel ve sanal modellenmesi  Isıtma/soğutma sistemleri geliştirme  Arttırılmış menzil  %20  Şebeke ile haberleşme  e-brake ile enerji verimliliğinin arttılması  Mıknatıssız elektrik motoru uygulaması  Bulut bilgisi ile menzil optmizasyonu  Sürücü karakretistikleri ile menzil optimizasyonu ve adatatif enerji yönetim sistemi 8 ülkeden 9 partner