MODELİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İÇ KONTROL STANDARTLARI
Advertisements

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
İTİBAR ATÖLYESİ ... KAMUDA İTİBAR YÖNETİMİ
BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ. BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ.
Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
İç Kontrol Sistemi ve İç Kontrol Standartları
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
Kamuda İç Denetimin Gelecek Stratejisi
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
T.C. NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
İÇİŞLERİ BAKANLIĞI İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ETİK SÖZLEŞME.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
KAMUDA HASSAS GÖREV.
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Hesap Verebilirlik ile İlgili Düzenlemeler
Sunum transkripti:

MODELİ AÇISINDAN İNCELENMESİ BİMER ’İN COSO MODELİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

SUNUM PLANI Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı BİMER nedir ? BİMER kontrol ortamı BİMER’in SWOT Analizi BİMER’in Risk Analizi Bilgi ve İletişim İzleme ve Değerlendirme Öneriler ve Taslak Eylem Planı

HİDB HAKKINDA MİSYON Demokratik katılımı artırmak için açıklık, saydamlık ve güvenirlik ilkeleri çerçevesinde vatandaşların bütün iletişim yollarını kullanarak Başbakanlığa ilettikleri; talep, şikâyet, görüş ve önerilerini ilgili mevzuat çerçevesinde değerlendirip sonuçlandırmaktır.

HİDB HAKKINDA VİZYON Nitelikli personelle bilgi-iletişim teknolojilerini buluşturarak halk ile Başbakanlığı kucaklaştırmaktır.

HİDB HAKKINDA DEĞERLER Vatandaş Odaklılık Saydamlık Ekonomiklik Katılımcılık Tarafsızlık Dürüstlük Güvenirlik

BİMER NEDİR ? (Başbakanlık İletişim Merkezi) BİMER bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır.

AMAÇ Bilgi ve iletişim teknolojilerinden faydalanarak vatandaşa daha hızlı, güvenilir ve kaliteli bir hizmet vererek vatandaş memnuniyetini artırmak. Kamuda tasarruf sağlamak Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden azami seviyede yararlanarak hizmette etkinliği artırmak Sistemden yararlanan kişi sayısını artırmak BİMER de tüm kamu idarelerinde standart hizmet sunumunu sağlamak Başvuru ve cevaplar açısından belirli standartlara ulaşmak

BİMER’İN DAYANAĞI Dilekçe Hakkı Kanunu Bilgi Edinme Kanunu İnsan hakları ihlallerine ilişkin başvurular Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kanunu Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) – Doğrudan Başbakanlık GENELGE 2006/ 3

BİMER’İN KAPSAMI

KONTROL ORTAMI Üst Yönetimin Tavrı Yetki-sorumluluk dengesi ve görev dağılımına ilişkin yazılı bir düzenleme bulunmamaktadır. Personel istihdamında ikili bir yapı mevcuttur. Kaynaklarla iş yükü arasındaki orantısızlık. Görevde yükselme usullerinin işletilmemesi. Çalışanlardaki motivasyon eksikliği. Başvurular önceliklendirilmemektedir.

KONTROL ORTAMI Üst Yönetimin Tavrı Etik sözleşme imzalatılmamaktadır. Halkla ilişkiler uzmanlarının istihdam edilmesi. Çalışanlara, yeterli hizmet-içi eğitim verilmemektedir. Hizmet planları mevcut değil. Başvurulara ilişkin olarak düzenli olarak her ay üst yönetime raporlama yapılmaktadır.

RİSK YÖNETİMİ Risk odaklı bir yaklaşım bulunmamaktadır. Hedeflerin açıkça belirlenmesi ve personele bildirilmesi, Risklerin tespiti, Önceliklendirilmesi, Kilit riskler, Risk iştahı (Kurumun risk alma isteği), Riskleri gözden geçirme sıklığı, Risk kaydının yapılması. Risk yönetimine, iç denetim tarafından tavsiyede bulunulmamaktadır.

KONTROL FAALİYETLERİ Risk değerlendirmesine dayanmamakla birlikte kontrol faaliyetleri bulunmaktadır. Kontrol faaliyetlerinin etkinliği ölçülmemektedir. Kontrol faaliyetlerinin izlenmesi ve buna bağlı olarak da güncelleştirilmesine ilişkin sistematik bir yaklaşım bulunmamaktadır. Daha sık izlenmesi gereken kilit kontroller belirlenmemiş (Örn. Bilgi-işlem sisteminin güvenliği). Kontrol aksaklıklarının belgelendirilmemesi.

BİLGİ ve İLETİŞİM Başvurulara ilişkin veriler, her ay düzenli olarak üst yönetime raporlanmakta ve aynı zamanda kamuoyuna da duyurulmaktadır. Kurum bünyesindeki ilgili birim, kamuoyu yansımalarını düzenli olarak değerlendirmektedir. Bütün iş ve işlemlerin Başbakanlık’tan koordine ve takip edilmesi. Yapılan başvuruların konu itibariyle tasnifi yapılmaktadır. Kurum dışı paydaşlarla etkin iletişim.

BİLGİ ve İLETİŞİM Başvuru sahibinin, süreçleri takip edebilme imkanının olması. Sık sorulan sorulara ilişkin genel bir bilgilendirme yapılmamaktadır. Bütün iş ve işlemlerin Başbakanlık’tan koordine ve takip edilmesi. Yapılan başvuruların konu itibariyle tasnifi yapılmaktadır. Vatandaş başvurularına ilişkin anlık ve günlük cevap verilebilmesi için uygun bilgi-sistem altyapısının bulunması.

İZLEME İç denetimin eksikliği. Usul hatalarını belirlemeye yönelik sistematik kontroller mevcut değil. Risk değerlendirmesinin yapılmamasına bağlı olarak izleme yapılacak özel alanlar belirlenmemiştir. Personel performansının izlenmemesi.

SWOT Güçlü Yönler Halkla ilişkiler uzmanlarının istihdam edilmesi. BİMER ile geleneksel bürokratik engellerin ortadan kaldırılmış olması. Sisteme, yurt içi ve yurt dışından erişim imkanın olması.

SWOT Zayıf Yönler Personel sayısının yetersizliği Birime özgü yazılı etik kuralların olmayışı. İç denetimin olmaması.

SWOT Fırsatlar Kamu idarelerini, hesap verebilirlik, şeffaflık ve vatandaş talep ve beklentileri konusunda daha duyarlı ve sorumlu olmaya teşvik etmesi. Türkiye'deki potansiyel e-devlet uygulamaları için iyi bir örnek teşkil etmesi ve tüm kamu kesiminde yaygınlaştırılması.

SWOT Tehditler İkili personel yapılanması ve ücret adaletsizliği. Artan başvuru sayısına karşın sistemin güncellenmemesi. İnsan kaynağı planlamasının iş yükü artışıyla orantılı olmaması.

RİSK KAYDI Hesap verebilirlik ve şeffaflık riski Yetki-sorumluluk dengesi ile görev dağılımına ilişkin yazılı bir düzenlemenin olmaması. Ortaklık riski Belediyelerin sisteme katılımdaki isteksiz tavrı. Bilgi Teknolojileri riski Sistemin dış saldırılara açık olması. Verilerin kaybolması ve çalınması. İnsan kaynakları riski İş yüküyle orantısız personel sayısı.

RİSK HARİTASI

SONUÇLAR Yeni kurulmuş olmakla birlikte iyi işletilen bir sistem. Ancak, halen geliştirilmesi gereken yönleri bulunmaktadır. Geliştirmeye açık alanların olduğunu tespit etmekle birlikte COSO Modeline dayanan risk yönetiminin başarıyla uygulanabileceği sonucuna varılmıştır.

ÖNERİLER Hedeflerin daha açık belirlenmesi ve buna yönelik olarak daha sistematik bir izleme ve değerlendirmenin yapılması. Alınan derslerin değerlendirilmesi ve iyi uygulama olarak kamu sektörüne yayılması. COSO Modeline dayanan risk odaklı yönetim anlayışının incelenmesi ve Başbakanlık’ta uygulanması.