MARKA YÖNETİMİ HAFTA IV
Türkiye’nin Marka Değerleri 1972 tarihli Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme çerçevesinde evrensel değerlere sahip 851 kültürel ve doğal miras unsuru UNESCO tarafından tescillenmiştir. Bu değerlerden 9 tanesi Türkiye’de yer almaktadır.
Göreme Milli Parkı ve Kapadokya
Diviriği Ulu Camii Ve Darüşşifası
İstanbul’un Tarihi Alanları
Hattuşa-Boğazköy
Nemrut Dağı
Pamukkale
Xanthos-Letoon
Safranbolu Evleri
Troya Arkeolojik Kenti
Kentsel Markalaşma Stratejisi Türkiye’nin 2023 yılı hedefleri ▫Ankara, İstanbul, İzmir ve Antalya’da şehir turizmini geliştirmeye yönelik plan ve projeleri yaşama geçirme. ▫Adıyaman, Amasya, Bursa, Edirne, Gaziantep, Hatay, Konya, Kütahya, Manisa, Nevşehir, Kars, Mardin, Sivas, Şanlıurfa ve Trabzon’un marka kültür kenti olması. ▫Yöresel etkinliklerin uluslar arası standartlara uygun geliştirilmesi.
Kentsel Markalaşma Stratejisi Mimari düzenlemeler ▫Uluslar arası standartlarda şehir müzeleri kurulması. ▫Tarihi yapıların ve ören yerlerinin restorasyonu. ▫Tarihi çekim noktalarında turistik tesislerin yapılması. ▫Otantik alışveriş merkezlerinin iyileştirilmesi.
Kentsel Markalaşma Stratejisi Ulaşım Sistemi ▫Havaalanı otelleri. ▫Havaalanı-kent merkezli toplu taşıma sistemleri. ▫İskele ve limanlarda iyileştirme. ▫Deniz turizmi olanaklarının geliştirilmesi. Kültürel Akslar ▫Kongre turizmi ▫Fuar ve kongre merkezlerinin inşası ▫Sanat köyleri
Kentsel Markalaşma Stratejisi Fiziksel Sosyal Düzenlemeler ▫Kent merkezinde turizm danışma büroları kurulması. ▫Alt yapı ve üst yapı eksikliklerinin tamamlanması. ▫Yön ve bilgilendirme levhalarının konulması. ▫Özel kent haritaları basılması.
Türkiye’de Marka Çalışması Yürüten Şehirler Samsun Gaziantep Ordu