E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Advertisements

Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Strateji Tasarımı İlker acar.
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD
Deniz’e Hoşgeldiniz.
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
ALAN ADLARI .TR UZANTILI SİTELER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
Elektronik Ticaret Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ.
E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER.
Network Marketing.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
Yeni Pazarlama Teknikleri
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Endüstride Veri Madenciliği Uygulamaları Yrd. Doç. Dr. Ayhan Demiriz 28/2/2006.
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
E-TİCARET VE BİLGİ TOPLUMUNDAKİ YAPISALLAŞMA SÜRECİ.
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
PAZARLAMADA İNOVASYON
Elektronik Ticaret (E-Ticaret) Giriş.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Elektronik Ticaretin Tarafları 3. Hafta
E-TİCARET.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
E- T I CARET‘İN SINIFLANDIRILMASI VE KATEGORİ’LER I NE (TÜRLER I NE) AYRILMASI.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
E-TİCARET. E NFORMASYON VE G ELIŞIMI Julius Reuter 28 Nisan 1850’de bilgi aracılığı mesleğini 45 posta güvercini ile başlamıştır. Reuter, ulaştırılması.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama İlkeleri.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
E-Ticaret.
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
“Her Sabah Mutluluk”.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Sunum transkripti:

E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar

E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır. Aslında, Internet üzerinde bir iş modelidir. 1990’lı yıllarda %80’i Amerika kıtasında gerçekleşiyordu. Bugün dünyaya yayıldı.

H ER ŞEYIN E’ SI ÇıKTı E-ticaret E-devlet E-iş E-bülten E-book E-dükkan E-hükümet E-dergi E-katalog E-şirket E-toplantı E-kitap E-Türkiye E-mağaza E-noter

N EDEN E LEKTRONIK T ICARET ? Önce gerçekleştiren, Pazar payını artırır: Amazon.com, BarnesandNoble.com gibi. Düşük sermaye, bütün işletmeler küçük bir yatırımla E-ticaret’e geçebilir. Global pazara girmek. Tüm dünyaya satış yapabilir hale gelebilmek. Satış maliyetlerini azaltır.

N EDEN E LEKTRONIK T ICARET ? Birebir görüşme gerektirmez. Süreçleri otomatikleştirir. Saat farkı, bölge, iklim, yöre ile sınırlı değildir. 24 saat satış. Rakipleriniz yaparsa?

B IR W EB S ITESI Y APMAK, E LEKTRONIK T ICARET D EĞILDIR ! Yeni girdi ve iş süreçleri gerektirir. Online satış. Müşteri İlişkileri yönetimi, Sipariş, faturalama, teslimat ile ilgili işlemleri yapabilmesi gerekir. Hızlı bir para ve hizmet akışı gerektirir.

T EMEL S EKTÖRLER Eğlence İletişim Yayın Perakendecilik Eğitim Donanım ve yazılım Kamu

Z ATEN Y APTıĞıMıZ T ICARETI I NTERNET ’ E MI AKTARACAĞıZ ? Hayır!. Bir e-Ticaret stratejisi gerektirir. Şirket içindeki bilgi akışını değiştirir. Müşteri ilişkileri yönetiminde yeni bir boyut getirir. Global Pazar? Farklı davranışlar gösteren bir bir tüketici kitlesi. “dene ve al” gibi teknikler gerekebilir. Web pazarlama, pazarlaması gibi teknikleri bilmek gerekir. En önemli şey; kişiye iyi hizmeti (özel olarak) verebilmektir. Genç bir kullanıcı kitlesi ile karşı karşıya kalınır. İstatistikleri iyi takip etmek gerekir. Reklam almak ve vermek ile ilgili işlemler farklıdır. Çapraz satış gibi teknikler.

Satıcı Şirket müşteriler satıcılarŞirketmüşteriler Satıcılarla daha yakın ilişki kurulabilir. Müşterilerin istekleri daha çabuk yönlendirilir.

E-T ICARET ’ IN F AYDALARı Düşük pazarlama ve satış maliyetleri Düşük tasarım ve imalat maliyetleri Niş pazarlara erişmenizi sağlar Pazara eşit erişim hakkı Yeni pazarlara ulaşabilme Müşterinin katıldığı ürün ve hizmet kalitesi.

B AZı Ü RÜNLERDE E-T ICARET ’ IN P AYı (C APITAL -E LECTRONIC C OMMERCE ) Ürün Grubu E-Ticaret Payı (%) Hisse Senedi 60 Yazılım33 Eğlence33 Tebrik Kartı 25 Kitap20 Video20 Oyun20 Dergi15 Sigorta10 Eğitim5

E LEKTRONIK T ICARET T ÜRLERI B2B: business to business B2C: business to consumer B2G: business to government C2G: customer to government B2E: business to employee B2M: business to market

E LEKTRONIK T ICARET T ÜRLERI governmentconsumer business

E-D EVLET Vergi ödemek Sağlık karnesi almak İşletme ruhsatı almak. Pasaport almak Nüfus bilgilerini değiştirmek Köpeğinizin kaydını yaptırmak İkametgah kağıdı almak. ……..