ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
28-29 Ş ubat 2012 Ş anlıurfa Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ, SINAV-BELGELENDİRME VE AKREDİTASYON
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
Mesleki Yeterlilik Kurumu
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Ulusal Yeterlilik Ulusal yeterlilik; yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca yapılan değerlendirmelerle tespit edilen ve MYK (Mesleki Yeterlilik.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi
AKREDİTE EĞİTİM ÖĞRETİM Eğitim kuruluşlarının akreditasyonu, eğitim ve öğretim kurum ve kuruluşlarının ilgili ulusal yeterlilikte tanımlanan eğitim programının.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu TİSK - HBÖ Çalışma Grubu
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
Mesleki Eğitim ve Öğretimde Avrupa Kredi Transfer Sistemi
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI TR1-LEO
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
MYK NEDİR ?? Meslek standartlarını temel alarak,teknik ve mesleki alanlarda,ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek; denetim,ölçme ve değerlendirme,belgelendirme.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Standardizasyon.
İSTANBUL VALİLİĞİ İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü CULTOUR PROJE ÇALIŞTAYI.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Meslek Haritalama Çalıştayı Hilal DOĞRUÖZ ÖZER
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ Mehmet ORDUKAYA Sınav ve Belgelendirme Daire Başkanı MAS ECVET Kapanış Toplantısı 24/02/2014

SUNUM PLANI Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Mesleki Yeterlilik Sistemi (UMYS) Ulusal Mesleki Yeterlilik Sisteminin Önemi UMYS ve Mesleki Eğitim ve Öğretimde Kredi Transfer Sistemi (ECVET) ECVET’in Faydaları, Özellikleri ve Unsurları UMYS Kapsamında ECVET Unsurlarını Destekleyen Çalışmalar UMYS Kapsamında Gerçekleştirilen Faaliyetler

MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU 21 Eylül 2006 tarihli ve 5544 sayılı MYK Kanunu Kamu tüzel kişiliği, idari ve mali özerklik Devlet, işçi, işveren ve meslek kuruluşları temsilcilerinin eşit katılımıyla yönetim Temel amaç; “Avrupa Birliği ile uyumlu Ulusal Yeterlilik Sistemini kurmak ve işletmektir.” Malumları olduğu üzere, Mesleki Yeterlilik Kurumu, 5544 sayılı Kanunla Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının ilgili kuruluş olarak 2006 yılında kurulmuş olup, kurulduğu andan itibaren Avrupa Birliği ile uyumlu Ulusal Mesleki Yeterlilik Sistemini hayata geçirmek için hizmetlerini sürdürmektedir. Ulusal Mesleki Yeterlilik Sisteminin temel amacı; eğitim ile istihdam arasında doğru ve sağlam bir ilişki kurmak ve mesleklerin iş piyasası ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde icra edilmesine imkân sağlamaktır.

Ulusal Mesleki Yeterlilik Sistemi (UMYS) Ulusal Meslek Standartlarının Hazırlanması Ulusal Yeterlilik Çerçevesi (TYÇ) Ulusal Mesleki Yeterlilik Sistemi (UMYS) Ulusal Yeterliliklerin Hazırlanması Eğitim Akreditasyon Ulusal Mesleki Yeterlilik Sistemi kapsamında yürütülen faaliyetler genel hatlarıyla ele alındığında; bu faaliyetlerden birini ve ilkini Ulusal Meslek Standartlarının hazırlanması oluşturmaktadır. Ulusal Meslek Standartları, bireylerin ilgili meslekte sergilemeleri gereken bilgi, beceri, tutum ve davranışların neler olduğunu tanımlamakta, sektörünü temsil eden öncü kurum/kuruluşlar tarafından geliştirilmektedir. Bu sayede, sektörün istediği meslek profilinin tanımlanmasına imkan sağlamaktadır.   Sistemin bir diğer ayağını ise Ulusal Yeterlilikler oluşturmaktadır. Ulusal Yeterlilikler, söz konusu Ulusal Meslek Standartlarını temel alarak geliştirilmektedir. Ulusal Yeterlilikler, ilgili mesleği başarı ile icra edebilecek kişilerin nasıl belirleneceğini açıklayan bir diğer ifade ile mesleğinde yetkin olduğunu kanıtlamak isteyen bireylerin nasıl bir ölçme-değerlendirme sürecine tabi tutulacağı ve hangi kriterler ışığında başarılı kabul edileceğine ilişkin detayları sunmaktadır. Bu çerçevede, ulusal yeterliliklerde tanımlanan ölçme-değerlendirme süreçlerine uygun oluşturulmuş sistem dahilinde bireylerin sınava tabi tutulması ve başarılı olanların belirlenmesi MYK tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme kuruşlarınca gerçekleştirilmektedir. MYK tarafından yetkilendirilen bu kuruluşlar ilgili yeterlilikte ISO 17024 standardına göre akredite edilmekte ve akreditasyon sonrası MYK tarafından yapılan denetim, inceleme ve değerlendirme sonucunda yetkilendirilmektedirler. Bu kuruluşlarca, yapılan sınavlar sonucunda başarılı olan bireylere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi verilmektedir. Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme

ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ NEDEN ÖNEMLİ? Eğitim ve öğretimde kalite güvencesi Eğitim-istihdam arasındaki ilişkinin güçlenmesi Ayrımcılığa yol açamayan, ilgililerin erişimine açık bir sistem İlgili tüm tarafların temsili Yatay ve dikey geçişler Güven veren ölçme, değerlendirme ve belgelendirme sistemi Hayat boyu öğrenmenin desteklenmesi Önceki öğrenmelerin tanınması Ulusal/Uluslar arası platformda tanınırlık ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ NEDEN ÖNEMLİ?

UMYS VE ECVET UMYS’nin ana hedefi; Avrupa Birliği ile uyumlu, kalite güvencesi sağlanmış bir sistem kurmak ve işletmektedir. Bu noktada dikkate alınması gereken üç önemli Avrupa Birliği aracı bulunmaktadır; Mesleki eğitim ve öğretimde Hayat Boyu Öğrenme için Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi, Mesleki Eğitim ve Öğretimde Avrupa Kalite Güvencesi Referans Çerçevesi Avrupa kredi transfer sistemlerinden biri olan Mesleki Eğitim ve Öğretimde Kredi Transfer Sistemi (ECVET) UMYS’nin ana hedefi bünyesinde yürütülen faaliyetleri; Avrupa Birliği ile uyumlu şekilde, kalite güvencesi sağlanmış olarak yürütmektedir. Bu noktada MYK olarak dikkate almamız gereken 3 önemli Avrupa Birliği aracı bulunmaktadır. UMYS geliştirme çalışmalarının bu üç araçta ifade edilen unsurlar çerçevesinde sürdürülmesi önemlidir.

UMYS VE ECVET ECVET, Avrupa Komisyonu tarafından 2009 yılında tavsiye kararı olarak kabul edilmiştir. ECVET’in amacı nedir? Bireylerin bir yeterliliği elde edebilmesi için; sahip oldukları öğrenme çıktılarının transferini, tanınmasını ve biriktirilmesini sağlamak üzere bir sistemin oluşturulmasıdır.

ECVET’İN FAYDALARI Ülkelerin ulusal düzeyde oluşturulacakları kredi transfer sisteminin faydaları nelerdir? Bireylerin sahip oldukları öğrenme çıktılarının anlaşılması, Hayat boyu öğrenme kapsamında üye ülkeler arasında bireylerin hareketliliğinin kolaylaşması, Ulusal düzeyde farklı sektörler arasında yeterliliklerin hareketliliğinin kolaylaşması, Eğitim ve öğretimde Avrupa’da işbirliğinin gelişmesine katkı sağlaması.

ECVET’İN ÖZELLİKLERİ ECVET’in iki temel özelliği olduğu görülmektedir. Bunlar; Yeterlilik birimlerini temel alan bir kredi transfer sistemi Öğrenme çıktılarını temel alan bir kredi transfer sistemi ECVET’ kapsamında; birimlerin öğrenme çıktısı bazlı geliştirilmesi, birimlerin transfer edilmesi ve biriktirilmesi gerekmektedir. Ayrıca, söz konusu birim ve bu birimlerden oluşan yeterliliklere kredi puanlarının verilmesi önemlidir. Yeterliliklerin birim bazlı ve birimlerinde öğrenme çıktısı bazlı geliştirilmesinin faydası; farklı yeterlilikler arasında geçişlerin kolaylaşmasına imkan sağlamasıdır.

ECVET’İN ÖZELLİKLERİ Yeterliliklerin birim ve öğrenme çıktısı temelli geliştirilmesi; Bireylerin farklı yeterlilik sistemleri (örgün, yaygın ve informal) izleyerek elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri söz konusu sistemler arasında transfer etmesine imkan sağlamaktadır.

ECVET’İN UNSURLARI Birim ve öğrenme çıktısı bazlı yeterlilikler Birimlerin kredi puanlarına sahip olması Öğrenme çıktılarının kalite güvencesi sağlanmış bir sistem ışığında ölçülmesi-değerlendirilmesi (iç doğrulama ve dış doğrulama) Öğrenme çıktılarının belgelendirilmesi Karşılıklı güven çerçevesinde işbirliklerinin yapılması Bireysel kazanımların transferi ECVET unsurları incelendiğinde; Birim ve öğrenme çıktısı bazlı yeterliliklerin geliştirilmesi ve söz konusu birimlerin kredilendirilmesi gerekmektedir. Söz konusu tanımlamalar sonrası kalite güvencesi sağlanmış bir sistem ışığında (örneğin iç doğrulama ve dış doğrulama sistemlerinin geliştirilmesi) bireylerin ölçülmesi, değerlendirilmesi ve belgelendirilmesi gerekmektedir. Kalite güvencesi sağlanmış bir sistem sayesinde de gerek ulusal gerekse Avrupa düzeyinde belgelerin tanınırlığının sağlanması için gerekli işbirliklerinin yapılması ve bireysel kazanımların transferinin sağlanması gerekmektedir. Ulusal düzeyde, sayılan unsurlara ilişkin bir politikanın belirlenmesi, bu doğrultuda mevzuat çalışmalarının yapılarak teknik çalışmaların sürdürülmesi önem arz etmektedir.

UMYS Kapsamında ECVET Unsurlarını Destekleyen Çalışmalar Söz konusu meslek profilini ölçecek ve değerlendirecek Ulusal yeterliliklerin birim ve öğrenme çıktısı bazlı geliştirilmesi (2) Kalite Güvencesi Sağlanmış Ölçme-Değerlendirme Sistemi (ISO 17024 ve MYK Denetimleri) (3) Yeterliliklerin ve Yeterlilik Birimlerinin belgelendirilmesi (Mesleki Yeterlilik Belgesi ve Birim Başarı Belgeleri) (4) Ulusal Meslek Standartlarının tanımlanarak meslek profilinin belirlenmesi (1) UMSY kapsamında ECVET Unsurlarını destekleyen çalışmalar incelendiğinde; Ulusal Meslek Standartlarının tanımlanarak meslek profilinin belirlenmesi (1) Söz konusu meslek profilini ölçecek ve değerlendirecek Ulusal yeterliliklerin birim ve öğrenme çıktısı bazlı geliştirilmesi (2) Kalite Güvencesi Sağlanmış Ölçme-Değerlendirme Sistemi (ISO 17024 ve MYK Denetimleri) (3) Yeterliliklerin ve yeterlilik birimlerinin belgelendirilmesi (Mesleki Yeterlilik Sistemi ve Birim Başarı Belgesi) (4)

ECVET’İN UNSURLARINI DESTEKLEYEN ÇALIŞMALAR Avrupa Yeterlilik Çerçevesi ile uyumlu Ulusal Yeterlilik Çerçevesi geliştirme çalışmaları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) Belgesi ile Ulusal Yeterlilik Çerçevesi Yönetmelik taslağının hazırlanması (70 üzerinde kurum/kuruluşa görüşe sunuldu) Gelen görüşlerin değerlendirilmesi aşaması 2010 yılından itibaren MEB ve YÖK ile işbirliği içerisinde ilgili kamu ve sosyal tarafların katkılarıyla Avrupa Yeterlilik Çerçevesi ile uyumlu Ulusal Yeterlilik Çerçevesi geliştirme çalışmalarının sürdürülmesi görülmektedir. Bu kapsamda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) Belgesi ile Ulusal Yeterlilik Çerçevesi Yönetmelik taslağı hazırlanmıştır. Yönetmelik taslağı 70’in üzerinde kurum/kuruluşun görüşüne sunulmuş olup, görüş değerlendirme süreçleri devam etmektedir.   TYÇ’nin temel işlevi çerçevede yer alacak yeterlilikleri öğrenme çıktıları ile tanımlamak ve bu yeterliliklerin birbirleri ile karşılaştırılmasına imkan sağlamaktır. Bu nedenle, yeterliliklere ilişkin öğrenme çıktılarının, iş yükünün ve kredi değerinin belirlenmesi önemlidir. TYÇ geliştirme çalışmaları kapsamında, çerçevede yer alacak mesleki yeterliliklerin kredilendirilmesinde iş yükü ile ilişkilendirilmiş ölçme ve kredi sisteminin kullanılması, ECVET ile uyumlu bir yapının oluşturulması planlanmaktadır. Bu çalışmalar, ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığının sorumluluğunda yürütülen ECVET ile uyumlu kredi sistemi geliştirme çalışmalarının sonuçları ile uyumlu sürdürülecektir. Bu çalışmaların tamamlanması akabinde MYK tarafından onaylanarak yürürlüğe giren Ulusal Yeterliliklerin ECVET ile uyumlu şekilde kredilendirilmesi de gerçekleştirilecektir. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi, ülkemizde farklı eğitim sistemlerinin anlaşılmasına, bu sistemlerden elde edilen yeterliliklerin transferinin kolaylaşmasına büyük katkı sağlayacak olup aynı şekilde farklı ülkelerin yeterlilik sistemleri ile ülkemizin yeterlilik sisteminin de kıyaslanmasına imkan sağlayacaktır.

ECVET’İN UNSURLARINI DESTEKLEYEN ÇALIŞMALAR EUROPASS; 2 çeşit belge içeren bir elektronik dosya; Belge sahibinin kendisi hakkındaki beyanları, Diğer kurumlar tarafından oluşturulmuş, belge sahibine ait kişisel dokümanlar, Yeterliliklerin ve yetkinliklerin şeffaflığını sağlayacak tek bir çerçeve, Hayat boyu öğrenme için hareketliliği kolaylaştıracak bir araçtır. EUROPASS; Becerilerini ve yetkinliklerini Avrupa’da kolaylıkla ve açıkça anlatabilmeyi arzulayan kişilere yardımcı olmayı hedefleyen ve böylece çalışanlar ile öğrencilerin hareketliliğini kolaylaştırabilecek bir girişimdir. EUROPASS KARARI; Europass, 2004 yılında Avrupa Komisyonu tarafından yeterliliklerin ve yetkinliklerin şeffaflığını sağlayacak tek bir çerçeve olarak kabul edilmiştir.

ECVET’İN UNSURLARINI DESTEKLEYEN ÇALIŞMALAR Europass Belgeleri Beceri Pasaportu Sertifika Eki Dil Pasaportu Diploma Eki Hareketlilik + Europass CV Özgeçmiş

UMYS KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER UMS Sayısı:500 Europass Sertifika Eki: 77 Mesleki Yeterlilik Belgesi Sayısı: 16143 Belgelendirme Yapılan UY Sayısı: 77 Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşu Sayısı: 15 UY Sayısı:242

Saygılarımla...