Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Outsourcing - Dış Tedariki 3. ve 4. Parti Lojistik Organizasyonlar
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Lojistik Yönetimi Ders – V
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Strateji Tasarımı İlker acar.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Üçüncü Parti Lojistik (3 PL)
1 DEĞİŞMEYİN !!!
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Lojistik Stratejisinde Tedarik
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Diferansiyel Denklemler
HAKKIMIZDA Firmamız Seray Uluslararası Taşımacılık şirketi 1998 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bugüne balkan ülkelerine taşımacılık hizmeti sunmaktadır.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ 10 Nisan ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ (10 Nisan 2015) 2 MODERN ENDÜSTRİYEL ÜRETİM Endüstriyel sektördeki üretim tesisleri,
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Sunum transkripti:

Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri Lojistik ve Tedarik Zincirinde üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM) Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri 3. 3PL Tedarikçi Seçimi

Üçüncü Şahıs Lojistiği Tedarikçi Seçimi

Tasarım ürünü (P) Portföyü Çağrı Merkezleri Sipariş Yönetimi Tahmin Kolleksiyonlar Faktöring Müşteri Hizmetleri & Talepleri Yönetimi Network yönetimi Şirket içi nakliye Tedarikçi konsolidasyonu Stoklama Sipariş karşılama Şirket dışı nakliye Karşı lojistik Tedarikçi yönetimi Satın alma Finans

Bir 3PL Tedarikçisini nasıl Seçeriz? Silaha sarılma!! Ön planlama çok kritiktir, kendinize sorun…. “Dış kaynak kullanarak neye ulaşmayı umuyorsunuz? “3 PL tedarikçisi probleminize bir çözüm bulabilir mi? “Başka alternatif çözüm var mı”? “Üçüncü şahıs bizim için doğru bir yönelim midir”? “Ekspertiz yapmalı mıyız, fırsat maliyeti nedir ve ne kadar sermaye gerekir?

Bir 3PL Tedarikçisini nasıl Seçeriz? Ön planlama çok kritiktir, kendinize sorun…. “Hangi özel fonksiyonları dışarıdan almak faydalı olur? “Bu aktiviteyi şirket içinde yaparsam bana ne kadara mal olur? “Müşterim üçüncü şahısla olan ilişkiler konusunda ne düşünür”? “Lojistik sürecinizdeki eksiklikler nelerdir’’?

Bir 3PL Tedarikçisini nasıl Seçeriz? Bir İş Vakası geliştirin Neden? Ne? Ne zaman? Nerede? Nasıl? Kim?

“Ön planlama Analizi” Örnek Kriterler Yeniden yapılandırma Çim Biçme Karşı Lojistik Ekspertiz? Muhtemelen evet Muhtemelen hayır Belki Diğer fonksiyonel alanlara konuşlandırılan kaynaklar Fırsat maliyeti? Eğlence, aile ile zaman geçirme, ev işleri Sabit / Değişken maliyet? Evet, çim biçme makinesi, gaz,yağ, bakım Evet, araçlar, bilgisayar donanımları Evet, aktarma merkezi tesisleri, nakliye, BT F(ücret kriterleri, hedefler, Performans ve hizmet göstergeleri) Dış Kaynak Kullanımı? Ekonomik Katma Değerin Belirlenmesi (EVA)

“3 PL Sağlayıcısı Seçiminde 7 Adım” “Ön planlama Analizi”  Hedef ve Seçim Kriterleri Belirleme  Nitelikli Tedarikçileri Belirleme  Tedarikçilerden gelen güvenli RFI/RFQ’lar 

“3 PL Sağlayıcısı Seçiminde 7 Adım” Yanıtları Değerlendirme  Site Ziyaretleri Uygulama  Sözleşme müzakereleri  Seçim

Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler Alliances (ortaklıklar) Balance (denge) Culture (kültür)

Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler Delivery!! (Teslim) Entrepreneurial Spirit (Antrenör ruhu) Financial Position (Mali Durum)

Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler Gain-sharing ( kazanç paylaşımı) Hierarchical Structure (hiyerarşik yapı) Information Integration (bilgi entegrasyonu)

Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler Just-in-time capabilities (zamanındalık becerileri) Key performance measurements (kilit performans ölçütleri) Legal Implications (hukuki suçlamalar)

Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler Management expertise (yönetim ekspertizi) Niche player (mevki oyuncusu) One-stop shopping (tek duraklı alışveriş)

Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler Process capability (süreç yetkinliği) Quality certification (kalite sertifikasyonu) References (referanslar)

Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler Solutions (çözümler) Technology (teknoloji) Understanding (anlayış)

Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler Vision (vizyon) Willingness (heves) X-pertise (x-pertiz)

Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler Y ask Why - Always!! (Neden hep neden diye sorarız) Zero Sum Game - No!! ( sıfır işlem oyunu - hayır)

RFI/RFQ Unsurları şirket profili Şirketiniz ne zamandan beri müşterilerine üçüncü şahıs hizmetleri sunuyor? Şirketinizin hangi belirgin özellikleri üçüncü şahıs lojistiği alanında size bir rekabet avantajı sağlıyor? Şirketiniz hangi piyasa sektörlerine katılıyor?

RFI/RFQ Unsurları Stratejik Yönelim Şirketinizin hedefleri nelerdir? Sonraki üç yıl için en önemli hedefleriniz nelerdir? İş stratejileriniz nelerdir ve ilerisi için ne gibi değişiklikler öngörüyorsunuz?

RFI/RFQ Unsurları Müşteri baz Profili İlk sıradaki, ilk 5 sıradaki ve ilk 20 sırdaki müşterilerinize satış oranlarınızı belirleyin Geçen yıl içinde birlikte iş yaptığınız eski müşterilerinizle temas kurun İşiniz ne kadar bir satış yüzdesini temsil ediyor?

RFI/RFQ Unsurları Yönetim Becerileri Organizasyondaki üst düzey yöneticilerin görevde kalma süreleri nedir? Gelirinizin yüzde kaçı alışanların eğitimine ayrılmış durumdadır? Tüm operasyonlarınızda sürekli süreç geliştirme kriterini nasıl yerine getiriyorsunuz?

RFI/RFQ Unsurları Finans Üretkenlik ve yatırım geri dönüşü için eski trendleriniz nelerdir? Daha büyük bir şirketin parçası mısınız? Eğer öyleyse size ne derece bir destek sağlıyorlar? En büyük üç rakibiniz kim?

RFI/RFQ Unsurları Kalite Profesyonelliği Şirketin kalite sorumluluğu çalışanlara nasıl aktarılıyor? Şu anda ISO Sertifikanız var mı? Eğer yoksa, almaya çalışıyor musunuz? Planınızı detaylandırın. Kalite sistemleriyle bağlantı sağlamak için kalite maliyetlerini ve kalite denetimlerini kullanıyor musunuz?

RFI/RFQ Unsurları Müşteri Hizmet Politikası Karşılık verme’ yi nasıl tanımlarsınız? Müşteri sorularına cevap verme süresi standardınız nedir? ( siparişin durumu, gönderim onayı vb...) Müşteri hizmet standartları iyi belgelendirilmiş ve dağıtılmış durumda mı?

RFI/RFQ Unsurları Muhasebe Yönetimi Muhasebe için bağımsız temas noktası kim olacak? Uygulama için çapraz fonksiyonel takımlar toplanacak mı? Muhasebe yönetimi ve program uyumunun nasıl sağlanacağını belirtin.

RFI/RFQ Unsurları Teknoloji Ana yazılım ve donanım platformları ve operasyon ortamı dahil olmak üzere tüm bilgi sistem ağınızın taslağını çıkarın Yazılım uygulamaları şirket içinde mi geliştirildi? Acil durum planınız nedir?

RFI/RFQ Unsurları Lojistik Ağ Lojistik ağınızın boyut ve kapsamlarına ait detayları belirleyin Müşterilerinize “katma değerli hizmetler” sağlama becerilerinizi anlatın Depo ve nakliye yönetimi ekspertizlerinizi gösteren örneklerden bahsedin

RFI/RFQ Unsurları Ücret Yapısı Fiyatlandırma politikanız ve metodolojiniz nedir? Şirketiniz “açık kitap” fiyatlandırma yöntemini kullanıyor mu? Fiyatlandırma senaryolarında yansıtılan başlangıç maliyetleri nelerdir?

Üçüncü Şahıs Lojistiği RFI/RFQ Unsurları Şirket Profili Stratejik Eğilim Müşteri Baz Profili Yönetim Becerileri Finans Kalite Profesyonelliği Müşteri Hizmet Politikası Muhasebe Yönetimi Teknoloji Lojistik Ağ Ücret Yapısı

3 PL’ler neden değerli? Müşteri Motivasyonu Sistem Becerileri Kazanın/Teknoloji Benchmarking Sağlayın Değişime İzin verin İş Gücü Problemlerinden kaçının Yönetmelik maliyetlerinden kaçının (OSHA) Üretkenliği / Verimliliği artırın Dünya çapında Pazar girişi kazanın

Dış Kaynak Kullanımı İçin Stratejik Rasyoneller İş Odağını Geliştirin Dışarıdan gelen uzmanların çeşitli operasyonel detaylarla ilgilenmelerini sağlayarak, şirketin daha önemli iş konularına odaklanmasına izin verin Dünya çapındaki Becerilere Erişim sağlayın Dış kaynak sağlayıcılarının uzmanlaşmış kaynakları, dünya çapındaki uygulamaların bir dizi süreç dahilinde şirketlere ulaşmasını sağlar İş Yeniden yapılandırma kazançlarını Artırın Yeniden yapılandırmanın faydalarına, dışarıdan gelen ve dünya çapındaki standartlara çoktan ulaşmış olan uzmanları sürece dahil ederek daha çabuk erişin Riski Paylaşın Reduces investment requirements and makes firm more flexible, dynamic and better able to adapt to changing opportunities Free Resources for Other Purposes Permits firm to redirect efforts from non-core activities toward those that serve customers more effectively 67

3 PL’ ler neden değerli? 3PL Tedarikçi Motivasyonu Artan Gelir Gelir Tutma İstikrar Hareket ölçeği Artan kar ve azalan maliyet

Şirketler Neden Dış Kaynak Kullanımı Konusunda İsteksizdir? Stratejik Gözle görünür bir avantajı yok İç baskılar / politika Güvenilir bir 3 PL tedarikçisinin olmaması Yeni ilişki kurmada zorluk çekilmesi

Şirketler Neden Dış Kaynak Kullanımı Konusunda İsteksizdir? Stratejik 3PL tedarikçisinin değer ve çözüm sunmaması 3 PL ‘ e ilişkin sınırlı geçmiş deneyim Kapsamlı ve entegre 3 PL bilgi sistemlerinin olmaması 3PL Tedarikçileri “konuşurlar” fakat “harekete de geçerler mi?” (fazla satış düşük teslimat seviyesi)

Şirketler Neden Dış Kaynak Kullanımı Konusunda İsteksizdir? Taktiksel Kontrolü kaybetme korkusu İş kaybetme korkusu Yetersizliğin kabulü Değişim korkusu Negatif algılanan müşteri memnuniyeti

3 PL’ ler için Yeni Roller ve Riskler 3 PL varlığı yeni bir şey değildir ve 3 PL’ lerin bugün sunduğu değer yelpazesi önemli bir biçimde değişmiştir: Endüstride bir dereceye kadar özelleştirme oluşturmaya çalışırken, çeşitli coğrafya ve hizmet alanlarında ölçek ekonomisi sağlamak için Global Endüstri Konsolidasyonu (örn., UPS ve Fritz) Kendi İş süreçlerini müşterilerinkiyle daha doğrudan bağdaştırmak için Technology Integration Bazı endüstriyel ihtiyaçları karşılamak için endüstride özelleştirme meydana getirmek Daha global kapsamlı ve çok bileşimli hizmet sunum potansiyeli yaratmak için Endüstri Ortaklık Ağları Kurmak (örn, FedExp ve USPS) Supply Chain Management Review, Sept. - Oct. 2001

Tedarikçi Bakış Açısı Ryder, USCO Varlık Taşıyıcı, Depo Varlık olmayan Tip Örnekler Piyasa Odağı Ryder, USCO Varlık Taşıyıcı, Depo Varlık olmayan Aracılar, sevkiyatçılar Intral (ex Gillette) Bilgi/Yntm. BT, Navlun Ödemeleri GEIS, IBM, Cass Lojistik UPS Tearik Zinciri Çözümleri, Exel Lojistik, DHL Danzas Entegre Tedarik Zinciri Yntm. 4PL Accenture, Cap Gemini Ernst & Young

Tedarikçi Bakış Açısı Farklılaştırma unsurları Endüstriyel Uzmanlaşma (yemek/ bakkaliye, otomotiv) Mod Ayrımı (kamyon, tren, okyanus) Coğrafi Ayrım (yerel, bölgesel, ulusal, uluslar arası)

Tedarkçi bakış açısı Farklılaştırma unsurları Hizmet becerileri (TL, LTL, deniz, hava, tren) Teknoloji olanakları (bilgi sistemleri, uydu yayınları, EDI) İlave faktörler (ithalat/ ihracat/ gümrük, ISO 9000 sertifikası, süreci yeniden yapılandırma)

3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Tedarik Zinciri Entegrecileri (Endüstri becerisi) Caliber Lojisitk Customized Transportation Inc. Exel Lojistik J.B. Hunt Lojistik Logix Menlo Lojistik Ryder Entegre Lojistik Schneider Lojistik

3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Depolama & Ulusal dağıtım Zinciri DSC Lojistik Exel Lojistik GATX Lojistik Tibbett & Britten

3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Yüksek değerli mallar (Varlık Bazlı) Airborne Lojistik Hizmetleri Associated Dağıtım Hizmetleri BAX Global Lojistik Emery Worldwide Global Lojistik FedEX LEC&C Skyway Navlun Sistemleri UPS Worldwide Lojisitik

3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Yüksek değerli mallar (Varlık Bazlı değil) AEI Circle International Expeditors International Fritz Companies Inc.

3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Özel Sözleşmeli Taşıyıcılar Builders Transport Caliber Lojistik J.B. Hunt Lojisitik Penske Lojistik Rollins Lojistik Ryder Integrated Lojistik Schneider Lojistik Werner Logjistik

3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Intermodal Taşıyıcılar Hub Logistics Mark VII Logistics

3 PL tarafından Sunulan Hizmetler Gönderim Konsolidasyonu Lojistik Bilgi Sistemleri Ürün Geri Dönüşleri Depo Yönetimi/Operasyonlar Stok Yönetimi Taşıyıcı Seçimi Sipariş Gerçekleştirme Oran Müzakereleri Sipariş Takibi Filo Yönetimi /Operasyonlar Ürün Toplama Müşteriye ait yedek parçalar Tedarikçi Seçimi Satın alma

Gönderim Konsolidasyonu …

Hizmetlerin 3 PL tarafından sınıflandırılması Fiziksel Hizmetler Yönetim Hizmetleri Karmaşıklık ve Özelleştirme Düşük Yüksek Source: J.M. Africk and C.S. Calkins (Transportation and Distribution, 1994) Fiziksel Sözleşme Lojistik Hizmetler Özel Sözleşmeli Taşıyıcı Özel Depolama Entegre Sözleşme Lojistiği Entegre Depolama ve nakliye Entegre taşıyıcı yönetimi ve nakliye Temel Hizmetler Genel taşıma Genel depolama Yönetim Sözleşmesi Lojisitk Hizmetler Trafik Yönetimi Depo Yönetimi İthalat / İhracat Yönetimi

Ne zaman Lojistik Sözleşmesi yapmalısınız? Düşük Düşük Şirket İhtiyaçları Somut Değer Yapın! Yüksek Yüksek Tedarikçi Yetkinliği Yönetim Sorumluluğu Düşük Düşük Hayır Evet Hayır Source: H.L. Randall, The Logistics Handbook, 1994

3 PL tarafından Sunulan Hizmetler

Bana değeri Gösterin! Değer = ai Xi +  bjYj Xi = Somut parametre i (örn., maliyet) Xi = Xi parametresi için BAZ VAKA’ dan sapma ai = Somut Xi parametresinin ağırlığı Yj = Potansiyel parametre j (örn., yeni piyasa) Yj = Yj parametresi için BAZ VAKA’ dan sapma bj = Potansiyel Yj parametresinin ağırlığı

Bana değeri Gösterin! Lojisitk şirketin temel yetkinliği olmayabilir 3PL’ ler tedarik zinciri koordinasyonunu artırabilirler: - risk havuzu - BT alt yapısı - planlama ve kontrol sistemleri - depo yönetim sistemleri Dış kaynaklar performans standartlarının kabul ettirilmesi için kullanılabilir 3PL’ ler akışların birden fazla müşteriye entegre edilmesiyle daha etkin hale getirilebilirler: - FTL nakliyesi - ortak depolar - geri çekişin artırılmsı

Dış kaynak Kullanımının On Kuralı Bir dış kaynak kullanım stratejisi oluşturun Özenli bir tedarikçi seçim süreci oluşturun Beklentilerinizi net bir biçimde belirtin İyi temas kurun Sağlam politikalar ve prosedürler kurun Potansiyel anlaşmazlık noktalarını belirleyin ve bunlardan kaçının Lojistik ortağınızla etkin iletişim kurun Performansı ölçün, sonuçları paylaşın Tedarikçileri motive edin ve ödüllendirin İyi bir ortak olun Logistics Outsourcing: A Management Guide