Bölüm 2 C Dilinin Temelleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 11 Metin Dosyaları Metin Dosyaları Dosya Açma ve Kapama
Advertisements

STRİNG FONKSİYONLARI.
Diziler.
Bölüm 8 Diziler Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama
Bölüm 12 ÜST DÜZEY KONULAR Dinamik Bellek Ayırma Önişlemci
TEMEL C PROGRAMLAMA DERSİ - 1
C PROGRAMLAMA DİLİNE GİRİŞ
Bölüm 7 Fonksiyonlar GÖSTERGELER Gösterge Tanımı
String Diziler(Katarlar)
C Programlama Diline Giriş
Bilgisayar Programlamaya Giriş
Değişken Bildirimleri
Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
BİL 112 Programlamaya Giriş: C
Soru1: kuvvet(taban,us) Şeklinde bir yinelenen fonksiyon yazın
Bölüm 9 Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri
Bölüm 9 Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri
Bölüm 10 Yapılar ve Birleşimler
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar
Nesneye Dayalı Programlama
Fonksiyonlar.
İnternet Programcılığı II
Bilgisayar Programlama
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
C ile Programlamaya Giriş
Temel Veri Türleri ve Operatörler
FONKSİYONLAR.
INTERNET TABANLI PROGRAMLAMA
Diziler Adres Kavramı Nesnelerin Adresleri sizeof Operatörü
Bilgisayar Programlama
Diziler Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama Diziler ve Göstergeler 2-Boyutlu Diziler.
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Temel Giriş/Çıkış Fonksiyonları
Diziler. Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama Diziler ve Göstergeler 2-Boyutlu Diziler.
Bölüm 6 Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
STRING‘LER Karakter Kütüphanesi Fonksiyonları
Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri Dizgi Çıktı İşlemleri Dizgi Fonksiyonları Karakter Fonksiyonları Gösterge Dizgileri.
Örnek Adam asmaca oyununun programının yazılması.
VERİ YAPILARI İşaretçi Nedir? Nesne Tabanlı Programlama.
Bugünkü konular Programlama dilleri ve Syntax Generic C Program yapısı
2. HAFTA 2. Hafta.
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Atama Komutu Operatörler İsim Sabitleri Veri Tipi Dönüşümü Çıktı Fonksiyonu.
4. Hafta1 4. HAFTA. 4. Hafta2 Fonksiyonlar  Büyük problemler, küçük parçalara bölünerek kolay çözülür  Yazılımlar benzer modüller içerirler  Hata ayıklama.
Fonksiyonlar.
SAYISAL ANALİZ Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
BİLGİSAYAR programlama II
1 Değişken alanları Geçici değişkenler Birleşik ifadeler(bloklar) ve değişkenler Değişken Depolama Süresi ve Alanı –Local ve global değişkenler –Static.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar Yazım ve Noktalama Kuralları C Kütüphaneleri C Dilindeki Sözcükler Değer Sabitleri Veri Tipleri Değişkenler.
1 Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Alıştırmalar Bu bölümdeki problemler “C Dersi Çözümlü Problem Kitabı”, N. E. Ça ğ ıltay, C. E. Selbes, G. Tokdemir, ve Ç.
Programlamaya Giriş-I Bölüm-1. Algoritma Algoritma günlük yaşamımızda yaptığımız işler sırasında sıklıkla kullandığımız bir yöntemdir. Algoritma, bir.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ.
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
Fonksiyonlar ve Diziler
Bölüm 6 Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
C Programlama Diline Giriş
Bölüm 9 Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri
VERİ TÜRLERİ.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-6
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-7
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
C ile Programlamaya Giriş
Sunum transkripti:

Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar Yazım ve Noktalama Kuralları C Kütüphaneleri C Dilindeki Sözcükler Değer Sabitleri Veri Tipleri Değişkenler

Genel Kavramlar int main(void) { program_komutları return(0); } Ana Fonksiyon: main( ) int main(void) { program_komutları return(0); }

Genel Kavramlar return( ): Fonksiyonun çağrıldığı yere geri dönmesini sağlar. main( ) fonksiyonu içinde kullanılan return() komutu programın sonlandırılarak işletim sistemine geri dönülmesini sağlar.

Genel Kavramlar #include <stdio.h> int main (void) Örnek Program #include <stdio.h> int main (void) { printf("Merhaba Dunya"); return(0); } Çıktı: Çıktı:

Genel Kavramlar printf(“format_dizgisi”); #include <stdio.h> printf(): çıktı fonksiyonu ekrana çeşitli çıktıların yazılması printf(“format_dizgisi”); Bu fonksiyonun programımız tarafından kullanılması için <stdio.h> kütüphanesinin program başında tanımlanması gerekir. #include <stdio.h>

Genel Kavramlar #include <stdio.h> int main(void) { Örnek Program Ekranda “Bu benim ilk programim.” cümlesini görüntüleyecek programı yazınız. #include <stdio.h> int main(void) { printf(“Bu benim ilk programim. “); return(0); } Çıktı: Bu benim ilk programim.

Yazım ve Noktalama Kuralları Noktalı Virgül: Her komutun bittiği yer ‘;’ işareti ile belirtilir. Ayraç İşaretleri: C dili bloklardan oluşur. Bloklar ‘{‘ ve ‘}’ ayraç işaretleri içinde belirtilen komutların bir araya gelmesi ile oluşur. Açıklama Satırları: Program içindeki açıklamanın başlangıç ve bitiş noktaları “/*” ve “*/” işaretleri ile belirlenmelidir. #include <stdio.h> int main(void) { printf(“Ilk program“); return(0); }

Yazım ve Noktalama Kuralları include <stdio.h> int main (void) { /*Bu program bilgisayarinizin ekranina Merhaba Dunya kelimelerini yazar.*/ printf(“Merhaba Dunya”); return(0); /*Burasi programin sonudur*/ }

Yazım ve Noktalama Kuralları Bir bloğu oluşturan tüm komutlar ve açıklama satırları ayraç işaretlerine göre daha içeride yazılır. Böylece blokların birbirinden ayrılması ve yazılan program kodunun daha anlaşılır bir hale gelmesi sağlanır. include <stdio.h> int main (void) { /*Bu program ekrana Merhaba kelimesini yazar.*/ printf(“Merhaba”); return(0); /*Burasi programin sonudur*/ }

C Kütüphaneleri Yapılan işin özelliğine göre programa dahil edilir. Kodu daha önce yazılmış, programcının kullanımına hazır fonksiyonları içerir. Bu fonksiyonların her defasında tekrar tekrar yazılması engellenmiş olur ve daha standart bir yapıda yaygın olarak kullanımı sağlanır. Standart girdi/çıktı: <stdio.h> Matematiksel işlemler: <math.h> Dizgiler: <string.h>

C Dilindeki Sözcükler Özel amaçlı sözcükler Tanıtıcı isimleri (değişken) Tanıtıcı isimleri (fonksiyon)

C Dilindeki Sözcükler Özel Amaçlı Sözcükler

C Dilindeki Sözcükler Tanıtıcılar: Özel amaçlı sözcüklerin dışında yapılan tanımlamalardır. Tanıtıcı isimleri içinde harf (a ..z, A.. Z), sayı (0..9) veya alt çizgi (underscore ‘_’) bulunabilir. bir harf ya da alt çizgi ‘_’ işareti ile başlamalıdır. içinde özel karakterler ( #, $, &, ö, ş “ v.b. ) bulunamaz. C dilindeki özel amaçlı sözcüklerden biri olamaz. büyük-küçük harfler farklı (case-sensitive) algılanır. Örnek: ogrenci_yasi _06_yili_ucreti ucret Short

Değer Sabitleri Tamsayılar: 0-9 rakamlarından oluşan, ondalık değerleri olmayan sayılardır. Örnek: 3 5 Reel Sayılar: tam ve ondalık kısımları olan sabitlerdir. Örnek: 5.7 4.2 Karakterler: tek tırnak işareti arasında bulunur. Örnek: ‘A’ ‘k’ Dizgiler: Çift tırnak işareti “ ” ile tanımlanırlar ve birden fazla karakterin bir araya gelmesinden oluşurlar. Örnek: “Merhaba” “2” “aa12aa”

Veri Tipleri

Değişkenler Program içinde kullanılan temel nesnelerdir. Farklı tipteki verilerin (int, double, char) bellekte tutulması için kullanılır. Bu isimler ile bellek hücrelerine veri aktarabilir ve bu hücrelerde saklanan veriler program içinde kullanılabilir. toplam Bellek görüntüsü Örnek: char cinsiyet; double maas; int x,y;