SINIFTA KUSURLU DAVRANIŞLARIN D Ü ZELTİLMESİ Ö ncelikle sınıf i ç i kuralları belirleyiniz 1-Arkadaşlarına karşı nazik ol...... 2-arkadaşlarını eşyalarına.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AVRUPA’DA EGITIM VE GÖÇMENLERIN UYUMU
Advertisements

İnternetin Güvenli Kullanımı İçin Anne-Babalara Öneriler ve Uyarılar
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
Çocuk bugünün yarını, yarının umududur…
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Meksika'da Inka tapınaklarına ç ıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog, birka ç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden uzun.
Muharrem EROĞLU Psikolojik Danışman.  Davranış ç ı terapilerden bahsedildiğinde ilk akla gelen isimler meşhur Rus Fizyologu Ivan Pavlov ve ABD ’ li psikolog.
Alfabeye TÜRKÇE Hoş Geldiniz TÜRKÇE.
OKUL BAŞARISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksekokulu
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
Tavşanın yarış hikayesi
Hayatın Ortağı Olmak... Erdal ATABEK Remziye Örselli/11 Şubat 2009.
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
İLETİŞİM.
 Nasıl hizmet alacağım?  Aile Hekimliği hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde ger ç ekleştirilmesi i ç in kayıt olmak esastır. Aile Hekiminize T.C. Kimlik.
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
Cuma günü sizlerden istediğimiz araştırmaları okuyalım.
GERÇEK ANLAM MECAZ ANLAM.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
“ Ortağı Olmak … ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
MONTESSORİ.
IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞINDA GEL...
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
EĞLENCELİ HAYAT BİLGİSİ
Marmara İlköğretim Okulu Rehberlik Servisi
DERS :ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME KONU :KARIN OLUŞUMU
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
DİKKAT ARTTIRMA TEKNİKLERİ KURSU 2014
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
Güçlü ve kararlı ol. Tanrın RAB'bin verdiği görevleri yerine getir. Onun yollarında yürü ve Musa'nın yasasında yazıldığı gibi Tanrı'nın kurallarına, buyruklarına,
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
BAŞARI VE MOTİVASYON.
BETONARME YAPILARIN PROJELENDİRİLMESİ DERSİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hızlı Okuma Egzersizleri
ETKİNLİK PROGRAMI 24 Kasım 2014 Saat: 17:00 Kokteyl 18:00
DOĞADAKİ GÜRLÜK ÖZELLİKLERİ VE RİTİM
“Hayatın Ortağı Olmak…”
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

SINIFTA KUSURLU DAVRANIŞLARIN D Ü ZELTİLMESİ Ö ncelikle sınıf i ç i kuralları belirleyiniz 1-Arkadaşlarına karşı nazik ol arkadaşlarını eşyalarına karşı saygılı ol ö ğretmen veya diğer ö ğrenciler konuşurken dinlemeyi, sınıfta sessiz ç alışmayı, s ö z almak i ç in parmak kaldır

Sınıfta sık g ö r ü len kusurlu davranışları d ü zeltmek i ç in izlenebilecek bazı stratejiler

Hafif kusurlu davranışlar:

Ö ncelikle Ders Konusuna Hazırlıklı Gel

En Az M ü dahale Prensibi Dersi Kesintiye Uğratmadan M ü dahale Et!

Ç eşitli Ders Materyalleri Ve Ders İşleme Yaklaşımları Kullanarak Ö ğrencilerin Sıkılmasını Ö nle

Uyarılarını Sessizce Yap(G ö zlerinle Konuş)

Olumsuzlukları Vurgulama, Olumlu Davranışı Ö v!

Olumlu Davranan Diğer Ö ğrencileri Ö v!

S Ö ZEL UYARILARI KULLANIRKEN, Ne Yapmaması Gerektiğini Değil Ne Yapması Gerektiğini S ö yle Uyarıyı Kişiliğine Değil Davranışına Yap

Bazen Kırık Plak Gibi Ol

Ceza Verilecekse, Davranışa Uygun Ceza Ver ! (Hatalı Davranışın Sonu ç larına Katlanma)

Ö ĞRENCİ KUSURLU DAVRANIŞINI NASIL- NEDEN S Ü RD Ü R Ü R?

Unutma! Pekiştirilen Davranış S ü rd ü r ü l ü r Dikkat! Uyarılarınız Kusurlu Davranışı S ü rd ü ren Bir Pekiştire ç Olabilir

Ö ğretmenim Biraz da Benimle İlgilen

Arkadaşlarım Eğlendiği S ü rece Ben de Mutluyum

GRUP DESTEKLİ UYUMSUZ DAVRANIŞLA BAŞ ETMEK İ Ç İN

Ö ğrenciyi Arkadaş İlgisinden- Onayından Yoksun Bırak **Grubun Etkisini Kullan **Can Sıkıcı, Engelleyici Hoş Olmayan **Aktivitelerden Grubu Uzak Tut

SINIFTA KULLANABİLECEK TİPİK PEKİŞTİRE Ç LER

Başarı D ü zeyi D ü ş ü k Ö ğrencilerin, K üçü k Başarılarını Ö d ü llendir!

Bazen K ö r, Bazen Sağır Ol! *Uygun Olmayan Davranışı G ö rmezden Gel!

AĞIR KUSURLU DAVRANIŞLARLA BAŞETME

Gerekliyse Cezalandır Ve Cezanın Ö l çü tlerini Belirle

CEZANIN GEREKLİ G Ö R Ü LD Ü Ğ Ü DURUMLARDA AŞAĞIDAKİLERİ G Ö Z Ö N Ü NDE BULUNDUR! 1-M ü mk ü n Olduğunca Cezaya Az Başvur 2- Ö ğrenci Ni ç in Cezalandırıldığını A ç ık Se ç ik Anlamasını Sağla 3- Ö ğrencinin Cezadan Kurtulabileceği Olumlu Pekiştire ç ler Alabileceği Se ç enekler Sağla 4-Olumlu Davranışları Pekiştirerek İstenmeyen Davranışları Cezalandırarak Zıtlıklar Oluştur 5-Fiziki Cezadan Ka ç ın 6- ALTIN KURAL !!Duyguların Yoğunken Ceza Vermekten Ka ç ın 7-İstenmeyen Davranışı M ü mk ü nse Davranış Yapıldıktan Sonra Cezalandırmaktansa Davranış Yapılırken Cezalandır!

PEKİŞTİREÇ KULLANMAYI GİDEREK AZALT

Anne Babayla İş Birliği Yap (Ev Temelli Pekiştireç Kullan) Günlük Bireysel El Kartları Kullan

Marka Biriktirme Yöntemini Kullan

PROF.DR. RAMAZAN ARI SELÇUK ÜNİVERSİTESİ MESLEKİ EĞİTİM FAKÜLTESİ