Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407
Lojistik yönetimi nedir? Müşteri gereksinimlerini karşılamak üzere üretim noktası ve tüketim noktası arasındaki mal, hizmet ve ilgili bilgilerin ileri ve geri yöndeki akışları ile depolanmalarının etkin ve verimli bir şekilde planlanması uygulanması ve kontrolü kapsayan tedarik zinciri süreci aşamasıdır
Fiziksel Mağaza olmadığı için Lojistik Merkezi ile Elektronik Ticaret şirketi aynı seviyeden hizmet verir Ürünler Lojistik Merkezinden direk bireysel müşterilere (tüketicilere) teslim edilir. Tek seferde az sayıda veya tek bir Ürün Standard dağıtım sistemleri bu kadar düşük miktarda teslimatları sağlamak için planlanmamıştır Elektronik ticarette bu sebepten dolayı daha kompleks dağıtım modellerine ihtiyaç duyulur. Dağıtım saatlerinin müşterilere göre, mesela akşam saatleri ve hafta sonları gibi evde oldukları zamanlara göre optimize edilmesi gerekir E Ticaret
E-ticaret’te Lojistik Butona basıldığında: Ziyaretçi => müşteri ilişkinin en önemli safhası: Ödeme işlemleri, ürün tedariği, siparişin hazırlanması, teslimi ve iade yönetimi. Tüm bu parçalar müşteri ile ilişkilerinizi,karlılığınızı veya gelecekteki satışlarınızı pekiştirir veya bozabilir Lojistik işlemler arka planda yürür, ancak müşteri tarafından hissedilir. Hatalı, hasarlı, gecikmeli veya eksik teslimatlar müşterinin bir daha sitenizden alışveriş yapmamasına sebep olur.
Eticaret Lojistiğinde Ana ihtiyaçlar Sürat: Yalnızca ürünlerin ulaşması değil, her zaman zamanında ulaşması gerekmektedir. Doğruluk: Siparişi verilen ürünlerin ulaşması gerekir. Ölçeklenebilirlik: Ürünleri ulaştırabiliyorsunuz, ama işiniz büyüdükçe kapasiteniz de sizinle beraber büyüyebiliyor mu? Esneklik: Bayram, yılbaşı gibi iş hacminin ani ve orantısız artışları karşısında web siteniz ayakta kalabiliyor ancak, siparişlerinizi karşılayabiliyormusunuz?
Geri dönüş Lojistiği Ürünlerin müşteriden satıcıya, geriye doğru hareketi Bu kategoriye giren işlemler: Müşteri destek hizmetleri: Callcenter, desteği, online chat Ürünlerin fiziksel olarak geri taşınması Müşterinin ürünü bir yere bırakması istenebilir, veya müşteriden ürünün teslim alınması satıcı tarafından organize edilebilir Depolama: Geri gelen ürünler etiketlenir, depolanır ve takip edilir
Sonuç E-ticaret’te lojistik kararlar, stratejikkararlardır. Başarıya direkt etki ederler.