Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Advertisements

Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Öğretim Planlaması.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
Eğiticiler İçin Probleme Dayalı Öğrenim Kursu
Öğretim Planlaması.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
MOTİVASYON.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
The Value of Serious Play
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
MOTİVASYON.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
MOTİVASYON.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ARCS Modeli.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
DİĞER TUTUMLAR.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
SINIF YÖNETİMİ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
MOTİVASYON.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar

Düşünelim - Tartışalım Gözlerinizi kapatın ve şu ana kadar parçası olduğunuz sınıfları düşünün. İlkokulda, lisede, üniversitede... Bazıları öğretmen merkezliydi, bazıları ise öğrencilerin aktif ve istekli olduğu ortamlardı. Bazıları düzensiz ve öğretimi etkileyen faktörler içeriyordu. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Düşünelim - Tartışalım Şimdi iki ayrı liste yapın. Biri öğretimi olumlu etkilediğini düşündüğünüz özellikler olsun. Diğeride olumsuz etkilediğini düşündüğünüz özellikleri içersin. Şimdi listenizi analiz edin ve öğretmenlerin bu sınıfları bu duruma getirmek için neler yaptığını düşünün. Öğrenci özellikleri, sınıfın fiziksel durumu vb. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Teorik Destek Motivasyon Destek Teorisi İhtiyaçlar Teorisi Bilişsel Teori Sosyal Öğrenme Teorisi Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Motivasyon Motivasyon (Nasıl davranacağımızı belirleyen süreçler) İÇSEL Kendi ilgi ve merakımız veya sadece yaşayacağımız deneyimden duyacağımız mutluluk ile oluşan motivasyon Ör: Gün batımını seyretmek   DIŞSAL Dış etkenler veya çevresel faktörler nedeni ile oluşan motivasyon Ör: ödül, ceza, sosyal baskı Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Motivasyon (İçsel ve Dışsal) Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Destek Teorisi (Skinner) Pozitif Destek: Gösterilen davranışın tekrarlanmasını teşvik edici yönde tepkiler Negatif Destek: Gösterilen davranışın tekrar edilmemesi yönünde tepkiler Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İhtiyaçlar Teorisi (Maslow) Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Motivasyona Yaklaşımlar Teori Teorisyen Ana Fikir Destek Skinner Bireyler dışarıdan gelen destek ve çevre olaylarına tepki verirler. İhtiyaçlar Maslow Bireyler güven, karar verme, başarı ve etkileşim gibi ihtiyaçlarını karşılama eğilimdedirler. Bilişsel Weiner Bireyin davranışları, başarı ve başarısızlık durumları ile belirlenen inanç ve özelliklerinden etkilenir. Sosyal Öğrenme Bandura Bireyin davranışları, başarı için beklentileri ve değer taşıyan amaçlarından etkilenir. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Öğrenen Grupların Özellikleri Sınıf Özellikleri Çok yönlülük Eşzamanlılık Anında çözülmesi gereken durumlar Tahmin edilemez durumlar Sürekli gözlenme durumu Tarihsel süreçlerle edinilen deneyim, değer ve olaylar Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Öğrenen Grupların Özellikleri Sınıf Süreçleri Beklentiler Liderlik Dikkat çekme Değerler İletişim Tutarlılık Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Öğrenen Grupların Özellikleri Sınıf Yapıları Sınıf İşlem Yapıları Amaç ve Ödül Yapıları Katılım/Etkileşim Yapıları Sosyo-Kültürel Perspektif Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

3 Farklı Amaç Yapısı Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Sınıfın 3 Boyutu Sınıf Özellikleri Sınıf Yapıları Sınıf ve Öğrenciler Sınıf Süreçleri Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

3 Tür Sınıf Yapısı İşlem Özellikleri Amaç ve Ödüller Ders ve Etkinlikler Katılım Yapıları Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

3 Tür Eğitmen OTORİTER DEMOKRATİK MAX-MODERN  Cezalandırıcı Rahat   Cezalandırıcı Kusur Arayıcı Talepkar Yargılayıcı Eleştirisel Baskıcı Zorlayıcı Korkutucu Baskın Arkadaşça Tutarlı Cesaretlendirici Yardım edici Yol Gösterici Sıcak İlgili Adil Etkileyici Rahat Tam özgürlükten yana Kural koyamayan Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Motivasyon ve Öğrenen Gruplara İlişkin Araştırmalar Sınıf ortamı ve motivasyon arasındaki ilişki Liderlik ve öğrenme süreci arasındaki ilişki Öğrenci davranışlarının birbirleri ve öğretmen üzerindeki etkileri Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Dışsal motivasyonu gereğinden fazla vurgulamayın Öğrenen Grupları Üretken Hale Getirmek ve Motive Edebilmek için Stratejiler Öğrencilerinizin yeteneklerine inanın ve değiştirebileceğiniz faktörlerle ilgilenin Dışsal motivasyonu gereğinden fazla vurgulamayın Öğrenme durumları için pozitif ortamlar oluşturun Öğrencinin ilgisi ve içsel motivasyon değerlerine göre davranın Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Öğrenme etkinliklerini akıcılığı sağlayacak şekilde yapılandırın Öğrenen Grupları Üretken Hale Getirmek ve Motive Edebilmek için Stratejiler (devam) Öğrenme etkinliklerini akıcılığı sağlayacak şekilde yapılandırın Dönüt verin ve hataları gözardı etmeyin Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına yönelin Öğretim amaçları ile öğretim işlemlerinin güçlüğü konularına özen gösterin Grup dinamiği oluşturmaya çalışın Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Ne Kadar Anladık? Motivasyona ilişkin 4 teoriyi karşılaştırın, teorilerin her birinin öğretmene nasıl yardımcı olduğunu tartışın. İçsel ve dışsal motivasyon arasındaki fark nedir? Sınıf özellikleri ile sınıfta yaşanan süreçleri karşılaştırın. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Ne Kadar Anladık? Hangi liderlik stili öğrenci başarısını olumlu yönde etkilemektedir? Öğrenci davranışları diğer öğrencilerin ve öğretmenin davranışını ne şekilde etkilemektedir? Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Düşünelim - Tartışalım Öğretmenler motivasyonu yükseltmeye çalışırken neden kontrol edebildikleri faktörlere odaklanmalıdır? Hangi durumlarda öğretmenler öğrencilerin sınıf planlamasına katılmasına izin vermelidir? Bu durum öğrenci motivasyonunu nasıl etkiler? Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar Arends, R. I. (2000). Learning to Teach (5th Ed.). USA: McGraw-Hill Companies, Inc.