MELİS ŞENSOY YURDAKUL SERAY ÇELİK BURCU ŞAHİN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-IS VE E-TICARET DUNYASINA HIZLI BIR GIRIŞ
Advertisements

Efes Pilsen Özgün Reklam Kampanyasıyla Rakiplerine Fark Attı
Değişkenler.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Bir Kuruluş Öyküsü.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
A) Zilin çalmasıyla yarışma başladı.
Hazırlayan: Bilinçli tüketici Hazırlayan:
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
ALIŞVERİŞ STRESİNİ MUTLULUKLA DEĞİŞTİRDİK… devam etmek için lütfen tıklayınız…
BIMEKS Teknolojinin kalbi burda atiyor
REKLAMCILIK Hafta 5.
Girişimci: Candan İŞVEREN
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
“Farkında Olmak Farkındalık Yaratmak” İSTANBUL KURULUŞLARARASI MASA TENİSİ SPOR DERNEĞİ.
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
HAFTA I.

Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
PAZARLAMADA İNOVASYON
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
Bu araç 1. gün 10 km., 2. gün 20 km., 3. gün ise 30 km. yol gidiyor. Aracın günlük ortalama gittiği yol ne kadardır?
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Tedarikçi Firma Sunumu
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Sorular Şekil1. Sorular Şekil 2 Sorular 1)Şekil 1 ve Şekil 2’de listelenen bölümlendirme boyutlarını gözden geçirin ve bugün bir saat almak isteseniz.
Red Bull Pazarlama Araştırması
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
İZİNLİ PAZARLAMA.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
GİRİŞİMCİ.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Logo.
Tarihçesi; 1990 yılında Akgiray Ailesi tarafından kurulan Bimeks, 2007 ve 2008 yıllarında CNBC–E Business, Interpro Bilişim 500 tarafından Türkiye’nin.
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Fahriye OBUT.
Hazırlayan: Selim ERDEM
TCHIBO MERVE NUR ÜNER.
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
Ayşegül ARSLAN.
1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan(Çilingiryan) tarafından Hamburg'da kuruldu.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Reklam Stratejileri Radyo Ve Tv’de Reklam Yapım Teknikleri Dersi Ödevi
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
Hazırlayan: Hasan ACAR
LC WAIKIKI.
Merve ÇAKMAK.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Son yıllardaki atılımlarıyla dünyada tüm dikkatleri üzerine çeken Tata Motors'un Türkiye operasyonu 1997 yılında Isoto ile başlamıştır. İlk adımda, tek.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

MELİS ŞENSOY YURDAKUL SERAY ÇELİK BURCU ŞAHİN

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama ‘’Her şey küçücük bir küpün içine sıkıştırılmış bir t-shirtle başladı. ‘’ Ve bu t-shirt T-box’a adını verdi. Peki sonra ne oldu? T-Box neden Farklı?

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama T-Box, Boyner grubunun, hatta belki de herhangi bir tekstil firmasının şimdiye kadar yarattığı en uçuk ve en enteresan pazarlama ve reklam stratejisine sahip ürün grubudur. Yaratıcılarının “en çılgın türk markasi” olarak tanımladıkları t-box, Boyner Holding’in mayıs 2003 yılında çıkardığı bir giyim eşyası çizgisidir.

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama İlk t-box ürünü t-box isimli t-shirtti. İlk t-box t-shirtleri, pazarı denemek icin Boyner tarafından 2003 yilinda sahibi oldukları Beymen, Divarese ve Boyner bayilerinde satişa sunuldu. 2005’in ortasına gelindiginde t-box 20 ülkede satildi.

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama T-box ilk başta kutuda t-shirt anlamına gelmekteydi. Tüketiciler markadaki ‘’T’’ yi ‘’travel’’ kelimesiyle ilişkilendirdi. Daha sonra markanın eğlence odaklı stratejisi sebebiyle ‘’T-box’’un ‘’T’’si Türkçe’de argo olarak kullanılan ‘’ti’ye almak’’ olarak yorumlanmaya başlandı.

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama T-box fikri, Boyner Holding CEOsu Cem Boyner’in, pazarlama grubuna ‘’devrimci’’ bir ürün yaratmalarını söylemesiyle ortaya çıktı. Ancak Boyner, yeni ürünün tüketcilerin henüz talep etmediği bir şey olmasını istedi. Bunun amacı, mevcut pazarda bir pay kazanmak için savaşmaktansa yeni bir Pazar yaratmaktı.

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama T-box markasının ilk baştaki pazar hedefi yoğun programı olan ve ‘’sıkıştırılmış hayat’’ yaşayan insanlardı.Çünkü, t-box giyim eşyaları üretildikten sonra sıkıştırılarak küçük küp yada silindir paketler haline getirilir. Böylece ne seyahatlerde çok yer kaplar ne de ütülenmesi gerekir.

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama T-Box, plajda, dondurma arabalarında, dondurma şeklinde plaj havluları ve benzeri ürünler sattı. Eczaneleri, vapurları, havaalanlarını birer satış mecrası olarak değerlendirdi, ki bu hiçbir tekstil firmasının şimdiye kadar cesaret edemediği bir açılımdı. Bu kadar farklı alanlara bir insan boyutlarındaki standlarla girmiş olmaları, insanlarda o an ürünü alma fikri oluşturmasa bile, markanın akılda kalmasını ve kendi kendinin reklamını yapmasını sağladı.

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama Stratejimiz “Müşteriye her an dokunabilmek”, şehirler arası yolculuk ederken üzerine kahve dökülen biri, bir benzin istasyonuna girip yeni bir T-box ürünü alabilmeli. Bu sebeple biz şu anki tekstil pazarından pay almak için yola çıkmadık. Biz yeni bir pazar yarattık. Herkes T-Shirt satıyor, eğer kapı komşunuzdan farklı olmazsanız yok olur giderseniz. T-Box Heryerde T-Box genel müdürü Dilek Şensoy

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama T-box ürünleri satış için küçük paketler içine sıkıştırılmıştır ve paketler hep aynı özellikleri taşır: küçük, basit , komik. Her ürün için 10 tl gibi ortalama bir fiyat ödenmekte ve para üstü olan 5 kuruşlar paket ile birlikte verilmektedir. Bu ‘’paketteki para üstü’’, ‘’komik ve olağan dışı’’ parçasının başka bir örneğidir.

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama ‘‘Isınan hava genleşir buna mukabil sıkıştırılan tişört T-boxlaşır’’

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama Başarılarının sırrı günlük kullandığımız bir çok ürüne farklı bir bakış açısıyla yaklaşıp,değişik bir sunumla tekrar tüketiciye sunmasıydı. Bugün, 3 adet ürünle girdikleri ürün skalası tam 20bin oldu. T-box markası ‘’moda,hızlı yaşam ve eğlence’’ anlamına gelmekte ve ürün farklılaştırması kendine özgü paketinden, reklamlarından ve ‘’eğlence faktör’’ünden oluşmaktadır. http://www.youtube.com/watch?v=Nt8kXHK_AL8&feature=results_video&playnext=1&list=PL3D11A8088760DB79

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama T-box aslında bir Boyner Group alt kuruluşu olduğundan haliyle en sık “boyner” mağazalarından ürünler temin ediliyordu.Fakat T-Box’ın yakaladığı bu çılgın ivme sayesinde artık T-Box, AVM’lerdeki mağazalarıyla boy göstermeye başladı. Sıradan bir mağaza olmadığını siz de tahmin ediyorsunuzdur..

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama Edindiği çizgisinde yine farklı bir mağaza konsepti yakalayan firma,mağazalarındaki “sihirli ayna”larla yine müşterilerini şaşırtıyor.Bu şahane aynalar aslında birer bilgisayar. Resminizi çekip twitter yada facebook’ta yayınlayabiliyorsunuz. Yada işin en ilginci t-box ın tasarımcılarına ben bu t-shirt’ü aldım ama buna nasıl bir şal gider diye sorularınızı da yöneltebiliyorsunuz.

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama Bu mağazada kabinlerde televizyon gibi.Kabinlerde giyinip soyunan hareketli insan görüntüleri ve kabinlerin yanında sushi barlar yer alıyor. Duvar tasarımları kurulan ray sistemi ise sürekli değişiyor. Mağazanın içinde bulunan müşteri butonları sayesinde görevliler yardıma çağrılıyor.

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama T-box bu alışıldık stratejileri, bambaşka bir şekilde yorumlayıp, hedefledikleri şeyi başardılar. Tüketicilere aslında temelde hiç ihtiyaç duymadıkları, ya da ihtiyaç duyduklarının farkında olmadıkları bir ürün sunup bu Boyner Holding’in en hızlı büyüyen ürünü haline getirdiler.

T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama T-box mağazalarına ulaşabileceğiniz alışveriş Merkezlerinden bazıları ; Akmerkez , İstinyepark , Galeria … Ayrıca T-Box'ın İstanbul Sapphire, Torium ve Marmara Forum'da açılan yeni mağazaları, markanın yeni yüzünü çok iyi yansıtıyor. T-Box'ın önce Adana, ardından da sırasıyla Bursa,Bolu, Ankara ve Antalya Mağazaları açılacak.