Galatasaray Sportif Sınai ve Ticari Yatırımlar A.Ş. 31 Ağustos Aylık Mali Tablolar Yatırımcı Sunumu 11 Ekim 2006
2 İçerik Bölüm 1GFK Futbol Taraftarlık Araştırması Bölüm 231 Ağustos 2006 UFRS Mali Tablolar Bölüm 32006/07 Bütçe Tahminleri Bölüm 4Diğer Futbol Şirketleri ile Karşılaştırmalar
3 Bölüm 1 GFK Futbol Taraftarlık Araştırması
4 Türkiye’nin En Popüler Futbol Takımları 15 – 65 yaş arası futbol ile ilgili 1000 Türk arasında yapılan araştırma sonuçlarıdır. Kaynak: GFK Türkiye Taraftarlık Araştırması, 2005/2006
5 15 – 65 yaş arası futbol ile ilgili 1000 Türk arasında yapılan araştırma sonuçlarıdır. Kaynak: GFK Türkiye Taraftarlık Araştırması, 2005/2006 “Asla Desteklemem/Sempati Duymam” Denilen Futbol Takımları
6 15 – 65 yaş arası futbol ile ilgili 1000 Türk arasında yapılan araştırma sonuçlarıdır. Kaynak: GFK Türkiye Taraftarlık Araştırması, 2005/2006 Futbol Taraftarları SES Analizleri
7 15 – 65 yaş arası futbol ile ilgili 1000 Türk arasında yapılan araştırma sonuçlarıdır. Kaynak: GFK Türkiye Taraftarlık Araştırması, 2005/2006 Demografik Değişkenler Bazında Stadyuma Giderek Maç İzleme
8 15 – 65 yaş arası futbol ile ilgili 1000 Türk arasında yapılan araştırma sonuçlarıdır. Kaynak: GFK Türkiye Taraftarlık Araştırması, 2005/2006 Demografik Değişkenler Bazında TV Özet Görüntüleri / Yorumları İzleme
9 15 – 65 yaş arası futbol ile ilgili 1000 Türk arasında yapılan araştırma sonuçlarıdır. Kaynak: GFK Türkiye Taraftarlık Araştırması, 2005/2006 Maç İzleme Alışkanlıkları MAÇLARI EVDE DIGITÜRK'TEN İZLEYENLER 3,50 KEZ 3,51 KEZ 3,48 KEZ 3,17 KEZ 3,34 KEZ 3,69 KEZ 3,48 KEZ 3,60 KEZ 3,20 KEZ 3,48 KEZ 3,41 KEZ 3,66 KEZ TELEVİZYONDAN ÖZET GÖRÜNTÜLERİ / YORUMLARI İZLEYENLER 3,78 KEZ 3.81 KEZ 3.81 KEZ 3,57 KEZ 3,66 KEZ 3,80 KEZ 3,76 KEZ 3,80 KEZ 3,84 KEZ 3,73 KEZ 3,75 KEZ 3,81 KEZ ORTALAMA : 5- KESİNLİKLE KATILIYORUM / 1- HİÇ KATILMIYORUM TÜM TARAFTARLAR ERKEK KADIN 15 – 17 YAŞ 18 – 24 YAŞ 25 – 34 YAŞ 35 – 44 YAŞ 45 – 54 YAŞ 55 – 65 YAŞ A/B SES C1 SES C2 SES
10 15 – 65 yaş arası futbol ile ilgili 1000 Türk arasında yapılan araştırma sonuçlarıdır. Kaynak: GFK Türkiye Taraftarlık Araştırması, 2005/2006 Sahip Olunan Taraftar Ürünleri
11 15 – 65 yaş arası futbol ile ilgili 1000 Türk arasında yapılan araştırma sonuçlarıdır. Kaynak: GFK Türkiye Taraftarlık Araştırması, 2005/2006 Sahip Olunan Lisanslı Taraftar Ürünleri
12 Bölüm 2 31 Ağustos 2006 UFRS Mali Tablolar
13 Şirket gelirlerinin yaklaşık %56’sını oluşturan medya gelirleri geçen seneye nazaran % 4’lük bir artış göstermiştir. Turkcell Süperlig Naklen Yayın gelirlerindeki artış %11 (TL bazında %27) olurken diğer medya gelirlerindeki %6’lık düşüşün nedeni ise 2004/05 sezonuna ait Türkiye Kupası yayın hakkı gelirlerinin 2005 Haziran ayında faturalanıp geçen seneki gelirlere dahil olmasındandır. $2.4 mn olarak bütçelenen Şampiyonlar Ligi yayın hakkı gelirlerinin € olarak UEFA tarafından ön bildirimi yapılmış olup bir sonraki çeyrekte gelir olarak kaydedilecektir. Medya Yayın Hakları 31 Ağustos 2006 Mali Tablolar
14 Toplam gelirlerin %20’sine tekabül eden sponsorluk gelirleri %8’lik bir artışla $1.0 mn olarak gerçekleşmiştir. Bu artışta en önemli etken Fortisbank ile yeni yapılmış olan Gümüş Sponsorluk Anlaşmasıdır. Doğuş Otomotiv sözleşmesinin kapsamı genişletilirken sigorta sektöründe Aviva’nın yerini Ankara Sigorta almıştır. Ayrıca Samsung ile yapılan Gümüş Sponsorluk Anlaşması da Eylül ayı itibarıyla devreye girmiştir. Sponsorluk 31 Ağustos 2006 Mali Tablolar
15 2006/07 ilk üç aylık dönemde reklam gelirleri geçen seneye nazaran %58 artış göstererek $0.6 mn’a ulaşmıştır. Ali Sami Yen Stadı’ndaki halı reklamlar ve döner panoların tamamına yakını satılmıştır. Bunun dışında daha önce hiç pazarlanmamış olan Yeni Açık Tribünü Üst Cephe reklamları da iç/dış olarak Avea’ya satılmıştır. Ambulans girişinde de iki yeni reklam yeri yaratılarak mecra çeşitliliği arttırılmıştır. Diğer kategorisindeki artış ise 16. Şampiyonluğun VCD reklam gelirlerinden kaynaklanmıştır. Reklam 31 Ağustos 2006 Mali Tablolar
16 Merchandising ve isim hakkı gelirleri %5’lik bir artış göstermiş ve bütçelenen rakamın %18’i bu dönemde gerçekleşmiştir. 16. Şampiyonluk için hazırlanan özel ürünlerin seri bir şekilde piyasaya sürülmesi ile GS Pazarlama üzerinden elde edilen merchandising gelirlerinde %17’lik artış kaydedilmiştir. Şampiyonlar Ligi’ne katılım ciddi bir ivme yaratmış, özel Şampiyonlar Ligi koleksiyonu ve AOS’deki satış organizasyonu sayesinde Bordeaux maçının oynandığı gün Pazarlama A.Ş. tarihindeki en yüksek günlük ciroyu gerçekleştirmiştir. Bu dönemde ayrıca Profilo mağazası devralınmış, Levent ve Güneşli mağazaları açılmış olup, Beyoğlu mağazasının da Ekim sonuna kadar açılması hedeflenmektedir. İsim hakkı gelirlerinde ise %2’lik artış kaydedilmiştir. Lisanslı ve Taraftar Ürünleri 31Ağustos 2006 Mali Tablolar
17 UEFA Performans Gelirleri Sampiyonlar Ligi’ne katılımdan elde edilen gelir $3,2 mn olarak gerçekleşmiştir yılında katılım ve performans ödemelerinde değişiklik yapılmıştır. Buna göre gruba katılım geliri €4,4 mn’a yükselmiştir. Galibiyet başına verilen € ’luk bonus ile beraberlik başına verilen € ’luk bonuslar maçlar oynandıkça gelir kaydedilecektir. Bütçe yapılırken öngörülen 2 galibiyet ve 2 beraberlik hedefinin gerçekleşmesi muhtemeldir. 31Ağustos 2006 Mali Tablolar
18 Yılın ilk 3 aylık döneminde ortalama $/YTL kurunda %15’lik bir artış olmasına rağmen, 31 Ağustos 2006’da biten 3 aylık dönemde gelirler $8.4 mn olarak gerçekleşmiş ve geçen seneye nazaran %77’lik bir artış kaydedilmiş ve bütçenin %22’si gerçekleştirilmiştir. En fazla artış $3,2 mn ile Medya Yayın haklarında gerçekleşirken %58 artış ile reklam gelirleri $0,6 mn’a ulaşmıştır. Toplam Gelirler 31Ağustos 2006 Mali Tablolar
19 Gelir Tablosu 31 Ağustos 2006 Finansal Tablolar
20 Gelir Tablosu Toplam gelirler %79’lik bir artışla $8,4 mn olarak gerçekleşmiştir. Şampiyonlar Ligi’nden elde edilen $ 3,2 mn’lık gelir toplam gelirler içerisinde en yüksek paya sahiptir. Gelirlerde görülen $3.7 mn’luk artışın en büyük sebepleri UEFA’dan elde edilen $3,2 mn. Reklam gelirlerindeki $0.2 mn’lık ve Sponsorluk ve medya yayın haklarındaki toplam $0,2 mn’lık artıştır. Faaliyet giderleri bu dönemde %21’lik artış göstermiştir: Ajans komisyon ücretlerindeki $0.3 mn’luk artış Şampiyonlar ligine katılımdan dolayı oluşan komisyon ücretinden kaynaklanmıştır. Futbol kira ücretindeki $0.8 mn’luk artış Şampiyonlar ligine katılımdan dolayı Futbol A.Ş.tarafından kesilen ek kira faturasından kaynaklanmıştır.. Diğer faaliyet gelirlerinde $0.8 mn’luk düşüşün ana nedeni ise net kur farkı giderlerindeki $0.6 mn’luk artıştır. Net kar %53’lik bir artışla $7.5 mn olarak gerçekleşmiştir. 31 Ağustos 2006 Finansal Tablolar
21 Bilanço 31 Ağustos 2006 Finansal Tablolar
22 Bilanço Notları 31 Ağustos 2006 ’da biten 3 aylık dönemde toplam aktifler $64.1 mn olup Şirketin nakit pozisyonu geçtiğimiz yılın aynı dönemine nazaran %115’lik artışla $11.0 mn olmuştur. Şirketin ticari alacakları $2.7 mn ile geçen senenin aynı dönemine nazaran %10’luk düşüş göstermiştir. Grup şirketlerinden olan alacaklar toplam $32.9 mn’dur. Futbol A.Ş.’den olan alacaklar $16.0 mn olup, futbolcu ödemeleri vs. için borç olarak verilen meblağlardan kaynaklanmaktadır. 31 Ağustos’ta yapılan temettü ödemesi sayesinde 31 Mayıs bakiyesine nazaran düşüş kaydedilmiştir. Bakiye tutarın $15.0 mn’u Kulüpten, $1.4 mn GS Europa’dan, $0.5 mn’u ise GS Pazarlama’dan olan alacaklardır. Söz konusu alacak bakiyelerine piyasa koşullarına göre $’da %8-10, YTL’de 16-19% kredi faizi işletilmektedir. Şirket Futbol A.Ş.’ne aktarılmak üzere Nisan ve Mayıs’da $10 mn tutarında banka kredisi kullanmıştır. 30 Kasım’da ödenmesi gereken $ 2mn’un $ 1mn’luk kısmı ve ilgili faizleri Futbol A.Ş.’den gelen kaynakla 26 Haziran’da ve $ 1 mn’luk kısmı da 3 Ağustos’da ödenmiştir. 25 Ağustos 2006 tarihinde yapılan Olağan Genel Kurul Toplantısında alınan karar doğrultusunda dağıtılabilir karın ½’si tarihinden itibaren nakden dağıtılmıştır. Bakiyenin dağıtımının ise 6 ay içinde yapılacak bir Genel Kurul’da değerlendirilmesi kararlaştırılmıştır. 31 Ağustos 2006 Finansal Tablolar
23 Diğer Gelişmeler Ata Menkul ile 30 Eylül 2004’de imzalanan protokoldeki ödeme planına Kulüp tarafından uyulmaması nedeniyle Ata Menkul, Kulüp ve Sportif’e karşı $ tutarında icra takibi başlatmıştır. 17 Kasım 2000 tarihinde Kulüp dava ile ilgili oluşabilecek tazminat tutarının tamamını üzerine devralmayı taahhüt ettiğinden, söz konusu icra takibinin Şirketin mali tablolarına bir etkisi bulunmamaktadır. Metko’dan 341,103 YTL’lik alacak için icra takibi başlatılmıştır. Metko ise GS Sportif ve satış acentası sıfatıyla GS Pazarlama’dan aynı tutarda alacağı için menfi tesbit, alacak ve takas davası açmıştır. Yapılan icra takibine Omega Spor SA ve Metko A.Ş. Tarafından avukat aracılığı ile itiraz edilmiş ve yapılan bu itiraz üzerine icra takibi durmuştur. Söz konusu itirazın iptal edilelerek icra takibine devam edilebilmesi ve alacağın tahsili için şirket tarafından 28 Mart 2006 tarihinde Omega Spor SA ve Metko A.Ş. aleyhine itirazın iptali takibin devamı ve %40 icra inkar tazminatı ödenmesine ilişkin dava açılmıştır. En son duruşma 21 Temmuz 2006 tarihinde gerçekleşmiş ve birsonraki duruşmanın 10 Kasım 2006 tarihinde gerçekleştirilmesine karar verilmiştir. QVT Financial LLP tarafından tarihinde yapılan Olağan Genel Kurulda alınmış olan 4 ve 5 nolu kararların iptali talebi ile Şirketimiz aleyhine dava açılmış olup, ilk duruşma tarihinde saat 14:00’de yapılacaktır. 31 Ağustos 2006 Finansal Tablolar
24 Bölüm /07 Bütçe Tahminleri
Tahmini Özet Gelir Tablosu 31 Mayıs aylık beklentiler
26 Gelir Tablosu – 1 Haziran Mayıs 2007 dönemi için bütçelenen gelirler $37.8 mn’dur. (Şampiyonluk durumunda elde edilecek gelirler dahil değildir). Kurlardaki artış nedeniyle Turkcell Süper Lig gelirlerinde $1 mn’luk bir düşüş beklenmektedir. Diğer yayın gelirleri içinden bir sezon öncesine ait $0.4 mn’luk Türkiye Kupası gelirleri düşüldükten sonra Adidas’tan 100. yıl için elde edilen $0.3mn’luk özel maç gelirinin başka maçlarla telafi edileceği varsayılmıştır. Şampiyonlar Ligi yayın hakları için de $2.4 mn gelir bütçelenmiştir. Sponsorluk ve reklam kategorilerinde bütçelenen $10.1 mn’un yaklaşık $8.0 mn’luk tutarı mevcut kontratlar ile garantilenmiştir. İsim haklarında, $0.1 mn’u Pazarlama A.S.’den olmak üzere $0.7 mn’luk bir artış beklenmektedir. Şampiyonlar Ligi’ne katılım nedeniyle $4.0 mn performans geliri bütçelenmiştir. ’de faaliyet giderlerinde $0.1 mn artış bütçelenmiştir. S5 kontratının sona ermesine rağmen Şampiyonlar Ligi’nden Media Eye’a ödenen %5’lik komisyon nedeniyle ajans komisyon ücretlerinin aynı seviyede gerçekleşmesi beklenmektedir. Şampiyonlar Ligi’ne katılım nedeniyle futbol kira ücretinde $0.4 mn’luk bir artış olacaktır. Sponsorlara 2006/07 sezonunda verilen biletler muhasebeleştirildiğinden Pazarlama Satış giderlerinde $0.5 mn düşüş öngörülmüştür. Genel giderlerde de $0.1 mn’luk bir azalma öngörülmüştür. Diğer net faaliyet gelirleri $5.0 mn olarak bütçelenmiştir. Bu durumda, 31 Mayıs 2007’te biten 12 aylık dönemde net karın bu yıla nazaran %10’luk bir artışla $37.1 mn olarak gerçekleşmesi beklenmektedir. 31 Mayıs aylık Beklentiler
27 Diğer Futbol Şirketleri ile Karşılaştırmalar Bölüm 4
28 Gelirler Karşılaştırmalar Medya, sponsorluk, reklam, isim haklarına bakıldığında GS 3 aylık dönemde bu haklardan $8.4 mn gelir elde ederken FB’nin bu gelirleri $4.0 mn olarak gerçekleşmiştir. Şampiyonlar Ligi’ne katılım bedeli olan $3.2 mn’un yanısıra GS sponsorluk ve reklamdan $ 1.0 mn, yayın hakkından da $0.9 mn fazla gelir elde etmiştir. GS bu dönemde FB’ye nazaran %50 daha fazla net kar elde etmiştir. itibarıyla FB’nin nakit pozisyonu $0.2 mn iken GS’nin $ 11 mn kasa ve banka pozisyonu vardır. Temettü dağıtımını Eylül ayı içinde gerçekleştiren FB’nin ortaklardan alacakları $43.8 mn iken GS’de bu tutar $32.9 mn’dur.