 Hepimiz çok iyi biliyoruz ki bilgasayarlar günümüzde yaşamamızın kaçınılmaz birer parçası haline gelmiştir.Akıllı cep telefonlarımızla ülkelerin beybini.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HTML.
Advertisements

Değişkenler.
Algoritma ve Akış Diyagramları
Döngüler.
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
SUNUM.
PROGRAMLAMA.  Hepimiz çok işi biliyoruz ki, bilgisayarlar günümüzde yaşamımızın kaçınılmaz birer parçası haline gelmiştir. Akıllı cep telefonlarımızdan,
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 3: Döngüler
Zor insanla başa çıkma yolları
Dizi (ARRAY) Diziler grup halindeki değişkenler olarak tanımlanabilir. Dizi içersinde yüzlerce değişken olabilir. Dizi elemanları index adı verilen sıra.
Yapısal Program Geliştirme – if, if-else
Nesneye Dayalı Programlama
Görsel C# ile Windows Programlama
Bilgisayar Programlama
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
Yazılım Gelişimi. Donanım gelişimine paralel olarak süren yazılım gelişimi, son on yılda kayda değer bir ivmelenme ile bilgisayarları, herhangi bir uzmanlık.
VERİ TABANI VE VERİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Bilgisayar Programlama
Temel tanımlar ve işleyiş
Nesneye Dayalı Programlama
Temel Kavramlar, İşlemler, Operatörler
ANT İÇME TÖRENİ Aday olarak alınan izci; üç aylık eğitimi tamamladıktan sonra Yönetim Kurulunca çalışmaları yeterli görülürse ant içerek izci olmaya hak.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
MESLEKLER AMAÇ &Haberleşme araçlarını tanıma &Yararlarını bilme &Haberleşme ile ilgili meslekleri tanıma
AB üyeliğinin GÜNLÜK HAYATIMIZA getireceği son derece ÖNEMLİ ETKİLERİ de olacak.
Trafik Hakkında Ne Biliyoruz? Trafik yaşamımızı nasıl etkiler?
ENF 204 Bilgisayar Programlama Algoritma ve Akış Diyagramları
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Programlama Dilleri Visual Basic C# C++ Pascal Delphi.
SAYI SİSTEMLERİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖZEL MOSB ATL VE AML
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
HABERLEŞME ARAÇLARI MESLEKLER.
ALGORİTMA VE AKIŞ ÇİZELGELERİ
ARDUINO DİJİTAL PİN KONTROLÜ
Temel Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı Öğr.Gör. Abdullah ŞENER.
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
DOWN SENDROMLU ÇOCUKLAR NASIL GELİŞİR ?
ALGORİTMA NEDİR? İster bilgisayarda, ister matematikte, isterse günlük hayatta karşımıza çıkan her problemin çözüm yolu vardır. Örneğin yemek yerken farkında.
BİLGİSAYARI TANIYORUM. MERHABA BENN BİLGİSAYARKURDU ALİCAN.
Bilgisayar Programlamaya Giriş - 1
Ders 2 Algoritma İfade Şekilleri
Genel Kavramlar Bölüm - 1. YAZILIM Bilgisayara işlemler yaptırabilmek ve karar verdirtebilmek için yazılan kalıplara denir. Yazılım, genel olarak donanım.
Barış Ceviz Yazılım Geliştiricisi Yazılım, Yazılımcı, Yazılım Dilleri.
HİDROLİK VE PNÖMATİK SİSTEMLERDE DEVRE ÇİZİMİ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Nesne Tabanlı Yazılım Geliştirme Bora Güngören Portakal Teknoloji EMO Ankara Şubesi
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMALAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Neden Bilişim
Tuncay AYDOĞAN Süleyman Demirel Üniversitesi
Fırat Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Müh.
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilişim Teknolojileri Öğrt.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM
KODLAMA ve BECERİLER Dr. Osman EROL.
Sunum transkripti:

 Hepimiz çok iyi biliyoruz ki bilgasayarlar günümüzde yaşamamızın kaçınılmaz birer parçası haline gelmiştir.Akıllı cep telefonlarımızla ülkelerin beybini oluşturan sistemlere kadar bir çok farklı bilgisayar sistemi günlük yaşantımızı etkilemektedir.Ciddi işlerimizi de eğitimimizi de eğlenmek için geçirdiğimiz zamanları da günümüzüdebilgisayarlarla yardımı ile daha etkili hale getirmekteyiz.Ancak yine hepimizin bildiği gibi bigisayarlar aslında mekanik ve elektronik sistemlerden oluşur.Bilgisayarlar insanlar tarafından yazılan programlar ile yönetilirler.Bilgisayarlar proglamlarda yazılmış olan komutları aynen uygulayan asla komutlardan tanımlı görevlerin dışına çıkmayan sadık birer çalışanlardır.Bu durumda bilgisayarlarda kendi istediğimizin şekilde yararlana bilmek için onlar ile nasıl konuşmamızı gerektiğini bilmeniz gerekiyor.Biz buna programlama diyoruz.Eğer bilgisayarınıza onun anlayacağı şekilde komutlarınızı verirseniz o da sizin hayalinizdeki gerçekleştirmenize katkı sağlamaya ancak ve istediklerinizi yerine getirecektir.Bu bölümde proglamlamanın temellerini ve neden scrach ile proglamlamayı öğrendiğimizi inceleyeceğiz.

 Proglamlama temeli olarak ve en genel tanımı ile yapılmasını istediğimiz işleri bilgisayarın anlayabileceği şekilde vererek söylememizdir. Bilgisayarlar bizim konuştuğumuzu dili anlayamazlar bilgisayarlar elektronik sistemlerdir demiştik.Bu nedenle bilgisayarlar aslında elektrik akımınınvar olması ve olmaması durumuna göre çalışan sistemlerdir. Elektrik akımının oldudurumu 1. Olmadığı durumunda ise 0 olarak algılar.bilgisayarlar ikili(binary) sistem denilen bir yapıda bilgisayarlara son derece karmaşık bilgileri aktarınız ve bu bilgileri son derece karmaşık yöntemler işlemesinin ve çözümlenmesini sağlarız.Bu durumda biz kendi konuşma dilimizde bilgisayarla ile iletişim kuramadığımıza göre sadece 1 ve 0 sembollerini kullanarak bu karmaşık komutlarımızı bilgisayarlarla nasıl aktaracağımızı cevplanması gereken asıl sorunumuzdur.Bizim sadece bu sıfır ve bir değerlerini kullanarak karmaşık komutları yazmamızı oldukça zor bir programla sürecini gerekmektedir.Aslında ilk yazılan bilgisayar programları buna benzer bir yöntem ile yazılıyorndu.ancak bu karmaşık sistem ile program yazmak son derece zor oldu için programlar da ancak basit işlemleri gerçekleştirebiliyorlardı.Günümüzde daha kolay bir şekilde insanların istediği komutların bilgisayara gönderebilmesi için yüzlerce binlerce farklı proglamlama dili geliştirilmiştir.Örneğin Fortran, Cobol gibi artık günüzde yaygın proglanmanın kolaylıkla ve daha kısa sürelerde yazılması önemli bazı programlama tekniklerini ve yeteneklerini gerektirmektedir.Bu nedenleScratch gibi ortamlar proglamlamayı öğrenme süreçlerini kolaylaştırmakta ve herkesin

Kısa sürede kolay ve gösterilişi programlar yazılabilmesi mümkün kılmaktadır.Böylece Scratch ile kolay ve eğlenceli bir şekilde programlamanın öğrenilmesi mümkün olabilmektedir.

Programlar aslında bir işin nasıl yapılabileceğini bilmeyen ancak işin yapılması için gerekli tüm donanıma sahip olan bilgisayarlara adım,adım işn nasıl yapılacağınını anlatan yapılardır.Bunedenle bir problemle ilgili bir program yazılmadan önce programı yazan kişinin problemi çok iyi anlaması gerekir.Gerek duyarsa problemin çözümü ile ilgili bir alan